Hoi,
Ik heb net het T-Mobile Thuis installatiepakket ontvangen, en zag dat er 2 keer de Entone Kamai 510b bij zat. Dat zijn toch hele oude met veel performance problemen? Ik schrok er een beetje van, zeker omdat mij telefonisch is verteld dat de oude modellen vervangen zijn door de supersnelle Amino Aria 6.
Klopt dit allemaal wel?
Gr,
Bas
Bladzijde 1 / 2
Bij mij precies het zelfde. Ik ben sinds n maand abbonee en heb ook de oude langzame boxen gehad terwijl er anders beloofd was. Ik heb ook spijt van mijn overstap. Wifi is bijzonder slecht en je kunt bijna geen een programma terugkijken alleen van npo. Ik kom van telfort en daar was ook niet alles super maar wel vele malen beter dan bij T-mobile. Ik heb gebeld met T-mobile om alsnog de boxen om te ruilen maar dat doen ze niet. Ik ben benieuw of het u wel lukt!
Hi travelan en Jlinders82, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Het klopt dat we dit jaar begonnen zijn met het leveren van de Aria 610 aan nieuwe klanten. De Aria 610 werkt wat sneller dan Entone 510 die we eerder gebruikten maar de 510 wordt nog volop gebruikt en voldoet nog steeds prima! Sommige klanten hebben wel een tijd een trage zapsnelheid ervaren met de 510 maar dit hebben we met de laatste update eind april gelukkig grotendeels weten te verhelpen!
Ik heb meteen voor jullie beide nagekeken of er een mogelijkheid is om de TV Boxen om te wisselen maar jullie bestellingen zijn geplaatst vóórdat we de nieuwe TV Boxen in gebruik hebben genomen, vandaar dat jullie nog de 510 hebben ontvangen. Als jullie hier problemen mee ervaren laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag naar een goede oplossing!
@Jlinders82 Ik kijk graag naar een oplossing voor je Wifi problemen! Als je mij wat meer toelichting zou willen geven (welke problemen ervaar je precies? Valt de verbinding weg of is deze traag? Als het traag is welke snelheid haal je dan dicht bij de modem en bijvoorbeeld op de eerste verdieping?) dan ga ik voor je aan de slag!
Ik heb meteen voor jullie beide nagekeken of er een mogelijkheid is om de TV Boxen om te wisselen maar jullie bestellingen zijn geplaatst vóórdat we de nieuwe TV Boxen in gebruik hebben genomen, vandaar dat jullie nog de 510 hebben ontvangen. Als jullie hier problemen mee ervaren laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag naar een goede oplossing!
@Jlinders82 Ik kijk graag naar een oplossing voor je Wifi problemen! Als je mij wat meer toelichting zou willen geven (welke problemen ervaar je precies? Valt de verbinding weg of is deze traag? Als het traag is welke snelheid haal je dan dicht bij de modem en bijvoorbeeld op de eerste verdieping?) dan ga ik voor je aan de slag!
Hoi Brian,
Allereerst bedankt dat je het hebt nageken. Sorry maar of wij nu bestellingen hebben geplaatst voordat jullie begonnen zijn met de uitlevering van de nieuwe boxen maakt niet veel uit. Er is mij bij de bestelling beloofd dat ik de nieuwe boxen zou krijgen en dat moeten jullie waarmaken. Ik heb mijn boxen op 20 maart ontvangen dus dat is ook niet zo heel lang geleden en op 27 maart ben ik aangeloten. Ik heb bij de bestelling juist aangegeven dat tik bij telfort geen nieuwe apparatuur kreeg toen is mij gegarandeerd dat k die bij jullie wel zou krijgen en dat heeft mij doen besluiten om over te stappen. Ik vind t dus ook meer dan normaal dat jullie deze boxen omruilen. Dat is toch niet teveel gevraagd en n kleine moeite en ik ben weer tevreden. Wat de wifi betreft heb ik komende een afspraak dat er een monteur langskomt met een wifi versterker dus dat word ook netjes opgelost! Mijn boxen zijn btw ook zeer langzaam en vooral als je naar het menu en terug gaat.
Gr. Jody
Allereerst bedankt dat je het hebt nageken. Sorry maar of wij nu bestellingen hebben geplaatst voordat jullie begonnen zijn met de uitlevering van de nieuwe boxen maakt niet veel uit. Er is mij bij de bestelling beloofd dat ik de nieuwe boxen zou krijgen en dat moeten jullie waarmaken. Ik heb mijn boxen op 20 maart ontvangen dus dat is ook niet zo heel lang geleden en op 27 maart ben ik aangeloten. Ik heb bij de bestelling juist aangegeven dat tik bij telfort geen nieuwe apparatuur kreeg toen is mij gegarandeerd dat k die bij jullie wel zou krijgen en dat heeft mij doen besluiten om over te stappen. Ik vind t dus ook meer dan normaal dat jullie deze boxen omruilen. Dat is toch niet teveel gevraagd en n kleine moeite en ik ben weer tevreden. Wat de wifi betreft heb ik komende een afspraak dat er een monteur langskomt met een wifi versterker dus dat word ook netjes opgelost! Mijn boxen zijn btw ook zeer langzaam en vooral als je naar het menu en terug gaat.
Gr. Jody
On demand doet ook heel vaak niet zoals je kunt zien
Hi Jody, goed om te horen dat er monteur bij je langs gaat komen voor een Wifi versterker, ik weet zeker dat we dit op gaan lossen!
Wat de TV Boxen betreft is het voor ons simpelweg niet te doen om alle bestaande TV Boxen te vervangen voor de nieuwe variant. Daarom hebben we besloten om deze alleen voor klanten aan te bieden die zich aan hebben gemeld nadat we de nieuwe TV Box in gebruik zijn gaan nemen. Jij valt hier nét buiten maar als dit je is toegezegd en je het ook specifiek aan hebt gegeven bij je bestelling dan verandert dat de zaak. Beloofd is namelijk beloofd! Ik maak in dit geval dan ook graag een uitzondering voor je en ik ga er voor zorgen dat de TV Boxen omgewisseld worden!
Wat de TV Boxen betreft is het voor ons simpelweg niet te doen om alle bestaande TV Boxen te vervangen voor de nieuwe variant. Daarom hebben we besloten om deze alleen voor klanten aan te bieden die zich aan hebben gemeld nadat we de nieuwe TV Box in gebruik zijn gaan nemen. Jij valt hier nét buiten maar als dit je is toegezegd en je het ook specifiek aan hebt gegeven bij je bestelling dan verandert dat de zaak. Beloofd is namelijk beloofd! Ik maak in dit geval dan ook graag een uitzondering voor je en ik ga er voor zorgen dat de TV Boxen omgewisseld worden!
Hoi Brian,
Er is een monteur langs geweestmet een wifi versterker. De wifi is nu inderdaad een heel stuk beter. Maar nu valt mijn modem herhaaldelijk uit. Hier ben ik al over in gesprek met n hele aardige dame die mij heeft geholpen. Ze heeft mijn modem gereset en belt mij vrijdag daarover terug. Wat de tv boxen betreft, ik heb dit ook besproken met deze dame. Gelukkig dacht zij er t zelfde over als jou en heeft een mail naar de technische dat ik de nieuwe variant moet krijgen. Ik heb hier per mail n bevestiging van gehad dat dit is goedgekeurd dus dit probleem is ook opgelost. Ik zal de nieuwe boxen vrijdag ofzo wel ontvangen denk k. Het had n hoop voeten in de aarde maar uiteindelijk zijn jullie wel jullie belofte nagekomen zoals het hoort. Bedankt voor jouw service en is er weer een probleem, trek ik weer aan de bel!
Er is een monteur langs geweestmet een wifi versterker. De wifi is nu inderdaad een heel stuk beter. Maar nu valt mijn modem herhaaldelijk uit. Hier ben ik al over in gesprek met n hele aardige dame die mij heeft geholpen. Ze heeft mijn modem gereset en belt mij vrijdag daarover terug. Wat de tv boxen betreft, ik heb dit ook besproken met deze dame. Gelukkig dacht zij er t zelfde over als jou en heeft een mail naar de technische dat ik de nieuwe variant moet krijgen. Ik heb hier per mail n bevestiging van gehad dat dit is goedgekeurd dus dit probleem is ook opgelost. Ik zal de nieuwe boxen vrijdag ofzo wel ontvangen denk k. Het had n hoop voeten in de aarde maar uiteindelijk zijn jullie wel jullie belofte nagekomen zoals het hoort. Bedankt voor jouw service en is er weer een probleem, trek ik weer aan de bel!
Hoi Brian, ik heb de nieuwe boxen ontvangen. Ik merk nauwelijks verschil, dacht dat je deze boxen kon instellen op 4k en nog meer instellingen wijzigen. Zie ik iets over het hoofd?
Hoi Jody,
De box stelt automatisch de resolutie in. Als je een 4K tv hebt, zou het beeld in 4K naar de tv gestuurd moeten worden. Je kunt de stekker er even uit en in doen om de resolutie opnieuw in te laten stellen.
In de meeste gevallen kun je de resolutie controleren door op de "OK" toets van de afstandsbediening van je tv te drukken.
Op snelheid na zijn de boxen identiek aan de huidige modellen.
De box stelt automatisch de resolutie in. Als je een 4K tv hebt, zou het beeld in 4K naar de tv gestuurd moeten worden. Je kunt de stekker er even uit en in doen om de resolutie opnieuw in te laten stellen.
In de meeste gevallen kun je de resolutie controleren door op de "OK" toets van de afstandsbediening van je tv te drukken.
Op snelheid na zijn de boxen identiek aan de huidige modellen.
Ok, ja inderdaad kwa snelheid merk ik nihiel verschil. De resolutie vind ik niet maar denk dat het 4k is. Is er ook een mogelijk om dat irritante ledlichtje op de box uit te schakelen? Deze is erg fel.
De resolutie is 1080i en 50hrz
Hoi Jody,
Deze klant heeft met een 4K tv ook een resolutie van 1080i. Dit doet vermoeden dat dit inderdaad de maximale resolutie is. Hier hoef je je verder dus geen zorgen over te maken.
Het lampje durf ik niet te zeggen. Mijn verzoek voor een Aria 610 om klanten beter te kunnen helpen heeft T-Mobile afgewezen. Dus kan ik niet met je meekijken. Wellicht dat een moderator je andere topic oppakt.
Deze klant heeft met een 4K tv ook een resolutie van 1080i. Dit doet vermoeden dat dit inderdaad de maximale resolutie is. Hier hoef je je verder dus geen zorgen over te maken.
Het lampje durf ik niet te zeggen. Mijn verzoek voor een Aria 610 om klanten beter te kunnen helpen heeft T-Mobile afgewezen. Dus kan ik niet met je meekijken. Wellicht dat een moderator je andere topic oppakt.
Op die andere box was het lichtje hetzelfde en het menu is ook gelijk dus kwa instellingen kan je er precies hetzelfde mee. Het enige verschil volgens mij is dat deze upscaled naar een hogere resolutie en 4k ondersteunt!
Maar Jody, de andere box kan ook 1080i op 50Hz afspelen. In jouw geval doet je tv de upscaling. Het enige verschil dat ik dan nog kan bedenken is het marginale verschil in snelheid.
Op de box met opnamefunctie kun je de helderheid van het digitale klokje overigens wel instellen.
Op de box met opnamefunctie kun je de helderheid van het digitale klokje overigens wel instellen.
Zo lang de provider geen zenders in UHD doorgeeft zal men ook geen UHD op de tv kunnen ontvangen, Ziggo is onlangs bij een zeer beperkte groep klanten begonnen met een test, en KPN heeft momenteel ook een test lopen alleen voor glasvezel klanten aangezien DSL volkomen ongeschikt is voor UHD.
Zelf denk ik dat het nog vele jaren gaat duren voor UHD net zo is "ingeburgerd" als FHD wat naar mijn idee veel mensen vergeten dat de gehele "keten" UHD moet zijn dus van opname (camera) tot en met de tv in de woonkamer.
Zelf denk ik dat het nog vele jaren gaat duren voor UHD net zo is "ingeburgerd" als FHD wat naar mijn idee veel mensen vergeten dat de gehele "keten" UHD moet zijn dus van opname (camera) tot en met de tv in de woonkamer.
Hi Jody, mijn collega was mij inderdaad voor met het omwisselen van de TV-Boxen, top dat het daarmee gelukt is en dat je de Wifi versterker ook al ontvangen hebt! Zijn de problemen met je verbinding inmiddels ook opgelost? Zo niet laat het mij dan zeker weten, dan ga ik voor je aan de slag!
Wat de nieuwe TV-Box betreft, deze is inderdaad geschikt voor 4K en doet aan upscaling maar op dit moment wordt er nog geen 4K content aangeboden en zenden we programma's uit op Full HD (1080i).
Wat de nieuwe TV-Box betreft, deze is inderdaad geschikt voor 4K en doet aan upscaling maar op dit moment wordt er nog geen 4K content aangeboden en zenden we programma's uit op Full HD (1080i).
Brian, waarom stelt de box zichzelf dan niet in op een 4K resolutie?
Mijn wifi is nog steeds best slecht. Het bereik van de modem in huis is wel n stuk verbetert maar het signaal is meestal zo rond de 30 a 40 mb dus dat lijkt me btje weinig want k neem 750mb af.
Het wifi kanaal veranderen helpt soms maar dan is de snelheid n dag erna weer slecht. Ik weet ook niet goed welk wifi kanaal voor mij het beste is. Waarom zijn er bij de instelling van de tv box maar een heel bepert aantal wijziggingen mogelijk? Dat was bij andere providers niet zo!
Het wifi kanaal veranderen helpt soms maar dan is de snelheid n dag erna weer slecht. Ik weet ook niet goed welk wifi kanaal voor mij het beste is. Waarom zijn er bij de instelling van de tv box maar een heel bepert aantal wijziggingen mogelijk? Dat was bij andere providers niet zo!
Wat de TV Boxen betreft is het voor ons simpelweg niet te doen om alle bestaande TV Boxen te vervangen voor de nieuwe variant. Daarom hebben we besloten om deze alleen voor klanten aan te bieden die zich aan hebben gemeld nadat we de nieuwe TV Box in gebruik zijn gaan nemen. Jij valt hier nét buiten maar als dit je is toegezegd en je het ook specifiek aan hebt gegeven bij je bestelling dan verandert dat de zaak. Beloofd is namelijk beloofd! Ik maak in dit geval dan ook graag een uitzondering voor je en ik ga er voor zorgen dat de TV Boxen omgewisseld worden!
Hoi Brian,
Super, fijn dat de belofte alsnog wordt nagekomen. Wanneer kan ik bericht verwachten?
Met vriendelijke groet,
Bas
Hey Bas, ik heb ook voor jou zojuist de wissel aangevraagd omdat jouw situatie vergelijkbaar is met die van Jody. Ik verwacht dat je de nieuwe TV Boxen in de loop van volgende week ontvangt!
@Jody Ik zie dat jij ze inmiddels binnen hebt, hoe bevallen ze? 🙂
@Jody Ik zie dat jij ze inmiddels binnen hebt, hoe bevallen ze? 🙂
Hoi Brian,
Dat klopt, ik heb ze al 1 week in gebruik! Ik verwachte n vrij groot verschil maar het verschil is echt nihil. Miss zijn de boxen ietsje sneller maar dit is niet echt noemenswaardig. De boxen zijn voorbereid voor 4k maar vooralsnog heb je daar weinig aan omdat jullie niet in 4k uitzenden. Dus de bestaande klanten missen nix doordat ze nog de oudere boxen hebben, ook begrijpelijk dat jullie die dus niet omwisselen. Maar ik ben er wel tevreden want nu ben k op de toekomst voorbereid haha!
Dat klopt, ik heb ze al 1 week in gebruik! Ik verwachte n vrij groot verschil maar het verschil is echt nihil. Miss zijn de boxen ietsje sneller maar dit is niet echt noemenswaardig. De boxen zijn voorbereid voor 4k maar vooralsnog heb je daar weinig aan omdat jullie niet in 4k uitzenden. Dus de bestaande klanten missen nix doordat ze nog de oudere boxen hebben, ook begrijpelijk dat jullie die dus niet omwisselen. Maar ik ben er wel tevreden want nu ben k op de toekomst voorbereid haha!
Hi Jody, goed om te horen dat de prestaties van de oude TV Boxen nagenoeg hetzelfde waren! 🙂 Het lijkt een beetje te verschillen per klant, sommigen geven een groter verschil aan. Maar je bent nu zeker toekomstbestendig en je kan hier weer een mooie tijd mee vooruit! 🙂
Vorige week mijn installatiepakket ontvangen en zag dat er een TV decoder merk Entone Amulet model 515b in zat met als produktie datum.......19-08-2015. Is er geen modernere/recentere apparatuur beschikbaar?
Hi @Cloggy1949
Voor de TV Box met opnamefunctie gebruiken we de Entone Amulet, dat klopt! We gebruiken geen ander merk of versie. Ze voldoen ook perfect aan onze wensen en vereisten. Mocht er iets zijn waardoor de TV Box niet goed werkt, dan sta ik klaar voor je om de box weer werkend te krijgen. Maar daar ga ik niet van uit! 😃
Voor de TV Box met opnamefunctie gebruiken we de Entone Amulet, dat klopt! We gebruiken geen ander merk of versie. Ze voldoen ook perfect aan onze wensen en vereisten. Mocht er iets zijn waardoor de TV Box niet goed werkt, dan sta ik klaar voor je om de box weer werkend te krijgen. Maar daar ga ik niet van uit! 😃
Hallo Sander, de TV Box werkt inderdaad goed (blijkt achteraf na installatie.. ) maar ik was wat verbaasd toen ik de doos opende dat er een fabrikage datum van 2015 op vermeld stond...vandaar mijn opmerking.
Het enige nadelige zover t.o.v. mijn vorige provider is dat de poorten 3 + 4 van de modem gereserveerd zijn voor IPTV (en ik mis een paar HD kanalen w.o. CNN). Om de beperking van jullie modem op te lossen heb ik nu een extra switch aan moeten sluiten (maar die had ik toch nog liggen)..
Het enige nadelige zover t.o.v. mijn vorige provider is dat de poorten 3 + 4 van de modem gereserveerd zijn voor IPTV (en ik mis een paar HD kanalen w.o. CNN). Om de beperking van jullie modem op te lossen heb ik nu een extra switch aan moeten sluiten (maar die had ik toch nog liggen)..
Hoi @Cloggy1949
Perfect opgelost! Er zijn inderdaad twee poorten voor Internet en twee voor TV gereserveerd op het modem. Mocht je bijvoorbeeld drie TV Boxen bij ons bestellen, zullen we altijd een switch meeleveren om ze allemaal aan te kunnen sluiten. Top dat je ernog een had liggen!
Perfect opgelost! Er zijn inderdaad twee poorten voor Internet en twee voor TV gereserveerd op het modem. Mocht je bijvoorbeeld drie TV Boxen bij ons bestellen, zullen we altijd een switch meeleveren om ze allemaal aan te kunnen sluiten. Top dat je ernog een had liggen!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.