Nieuw ontvangen Amino tv box werkt niet

  • 1 December 2020
  • 10 reacties
  • 612 Bekeken

Reputatie 1

Vandaag 2 nieuwe tv boxen van Amino ontvangen ter vervanging van de Entone tv box. Ik krijg er geen beeld op. Bij het installeren volgt eerst een update. Vervolgens blijft hij heel lang hangen op "verbinding maken met de server” en dan volgt een zwart beeld.

Als ik de de oude Entone aansluit krijg ik wel beeld. Ik heb dus wel signaal. Ook internet en bellen werkt gewoon.

Ik heb alle reset mogelijkheden al gedaan (zowel modem als tv-box 30 sec. van de stroom af). De klantenservice is weer eens onbereikbaar. 

Heeft misschien de test met de nieuwe TV-dienst waar ik aan mee doe er mee te maken?

Hoe krijg ik die Amino tv boxen werkend?

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @rrietsch, we gaan er voor zorgen dat je ook beeld krijgt op de Amino TV Boxen!

Mag ik je verzoeken om beide boxen aan te sluiten op poort drie of vier achterop het Draytek modem? Zodra de boxen aangesloten zijn, kan ik een aanpassing doen zodat het opgelost kan worden. Mocht deze aanpassing nog niet werken, dan zullen we het uitstaande ticket bij de technische dienst afwachten. 

Laat me weten wanneer de Amino's aangesloten zijn, dan voer ik het zo snel mogelijk uit. Thanks alvast voor je medewerking!

Reputatie 1

Hoi @Jason ,

 

Beide boxen zijn nu aangesloten op poort 3 en 4 en staan aan. Ik heb deze handeling ook al gedaan met de klantenservice, maar misschien lukt jou het wel. 

Ben benieuwd.....

Reputatie 7
Badge +16

@rrietsch Super, ik heb een aanpassing uitgevoerd. Zou je het over een klein uurtje eens kunnen controleren?

Reputatie 1

Hoi @Jason ,

Ze stonden nog aan, dus ik zag ze op een gegeven moment weer herstarten na de harde reset die jij hebt uitgevoerd. Weer installeren en updaten etc. Weer heel lang "verbinden maken met server" in beeld en dan na een paar minuten (omdat de box geen verbinding kan maken met de server) een zwart beeld. Ik weet niet welke aanpassing je hebt gedaan, maar die was dus helaas niet succesvol.

Reputatie 7
Badge +16

@rrietsch Ik heb handmatig de MAC-adressen weer opnieuw aangemeld zodat er een figuurlijk zetje aan gegeven zou moeten worden, maar dit heeft duidelijk niet bijgedragen, sorry.

Er rest nu niets dan afwachten tot de technische dienst het oplost. Er lijken meerdere registratieproblemen te zijn op T-Mobile TV en dan specifiek de registratie van de Aria boxen.

Heb je in de tussentijd de beschikking over een apparaat waarmee je via TV Anywhere kunt screencasten naar je smart TV? Je kunt ook met een laptop of PC via HDMI-verbinding naar je TV casten. Dan ga je naar de webversie via: Inloggen TV Anywhere. Zo heb je toch nog nagenoeg alle zenders tot je beschikking. Het is een tijdelijk alternatief, maar werkt wel.

Succes met de tips en als ik nog iets kan doen, let me know!

P.s. je gaf aan dat de Entone boxen wel gewoon beeld tonen, is dit beeld zonder belemmeringen of ervaar je daar ook problemen mee?

Reputatie 1

Hoi @Jason ,

 

De aanleiding om nieuwe tv boxen aan te vragen was dat de oude (Entone) elke dag opnieuw aan gezet moeten worden door de stekker er uit te halen en er weer in te doen. Ze kunnen niet via de afstandbediening aangezet worden. En als de stroom er af is gaat het hele opstartproces lopen wat een aantal minuten duurt.

Maar ze doen het nog wel als ze opgestart zijn. Dat is dus tijdelijk nog wel te doen.

Ik wacht de actie van de Technische Dienst af.

Reputatie 1

Hoi @Jason ,

 

7 dagen gelden de melding gedaan, nog geen actie of reactie van de Technische Dienst gemerkt. Ik kan de tv boxen nog steeds niet gebruiken. Ik zie in dit forum meerdere meldingen over een zwart scherm met dit type tv box. Is er al een fix?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @rrietsch, we hebben inderdaad te maken met een bug aangaande een deel van de TV Boxen in combinatie met T-Mobile TV waardoor zwart/geen beeld ontstaat. Onze developers zijn bezig om een fix te ontwikkelen die eind december alle problemen zou moeten herstellen. 

Tot die tijd zullen cases op individueel niveau opgepakt worden. Omdat het momenteel extreem druk is bij de technische dienst, is de wachttijd opgelopen tot maximaal dertien dagen. Dit is natuurlijk erg lang en we snappen dat het niet prettig is om zolang in het ongewisse te blijven, maar het blijken hardnekkerige issues te zijn dan verwacht. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 1

Ik heb op 7 januari een afspraak staan met een monteur van Guidion. De nieuw toegestuurde tv boxen van Amino doen het helemaal niet (zwart scherm na een powerflip en heel lang wachten op “verbinding maken met server”. Nu wil de Klantenservice dat ik de oude tv boxen (Entone) al terugstuur en dreigen met een bedrag van 180 euro (!!) als ik ze niet binnen 8 dagen terugstuur. Maar met de tv-boxen van Entone kan ik in ieder geval nog wel tv kijken, ik moet dan wel elke dag een reset doen door de stroom er af te halen. Er wordt weer lekker langs elkaar heen gewerkt. Aan de ene kant loopt er nog een call voor het oplossen van mijn probleem en aan de andere kant een call voor het terughalen van de tv boxen. Ik ga die tv boxen pas terugsturen als ik weer normaal tv kan kijken. Dus graag die call over terugsturen sluiten of minimaal de datum daarvan aanpassen totdat het probleem is opgelost!

We zijn nu 3 weken verder en er is nog niets opgelost. Sterker nog probleem is groter geworden met de dreiging van een “boete” van 180 euro. Schandalig!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @rrietsch, bedankt dat je mij hiervan op de hoogte brengt. Onze diepe excuses, dit is zeker niet onze bedoeling. Je hoeft je geen zorgen te maken, @Jason heeft er al voor gezorgd dat de uiterste retourdatum zo ver mogelijk in de toekomst is gezet, en hierdoor zal je geen kosten voor de apparatuur ontvangen.

Jammer genoeg kunnen wij alleen de herinneringen niet tegen houden. Zie deze alsjeblieft als niet-verzonden, aangezien Jason al achter de schermen een ferme kanttekening heeft geplaatst wat betreft het retourneren. Hierdoor hoef jij je hier verder geen zorgen meer over te maken.

Wij hadden ook zeker gehoopt dat wij het probleem eerder voor je op konden lossen, alleen zitten we momenteel in een erg drukke periode, sorry daarvoor. Mocht je verder nog vragen of verzoeken hebben, dan probeer ik mijn uiterste best om die te verwezenlijken. Desondanks wil ik je wel graag nog een mooie kerst toewensen.

Reageer