Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 641 reacties
  • 47455 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

641 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@Muts10 Helemaal super! Ik heb de afstandsbediening jouw kant opgestuurd, die ontvang je binnen paar dagen per post. De Amino Aria 7X TV Box laat ik wel als opzegging doorlopen. Dat moet dan helemaal goedkomen!😁

Reputatie 3

Werkt de mediabox ook met infrarood afstandsbediening?

Ik gebruik nu een all-in-one afstandsbediening voor al mijn apparaten en zou graag ook de mediabox ermee willen bedienen. Mijn afstandsbediening heeft een leer optie die het infrarood signaal van de originele afstandsbediening opvangt en die kan je dan opslaan onder een knop. Alleen lijkt de Odido afstandsbediening geen IR signaal uit te zenden. 

Weet iemand of en hoe dit werkt?

@johnfeijen 

Als je de Nokia box 8000 pakt werken de meeste functies.

Dat heb ik ook met mijn Logisch Harmony hub gedaan. (Werkt ook doormiddel van infrarood)

Reputatie 3

@johnfeijen

Als je de Nokia box 8000 pakt werken de meeste functies.

Dat heb ik ook met mijn Logisch Harmony hub gedaan. (Werkt ook doormiddel van infrarood)

@peter-keetfm 

Dus de box accepteert ook Infrarood? Dat zou al super zijn. Als ik dus een afstandsbediening van een Nokia 8000 koop zou ik die als bron kunnen gebruiken voor mijn afstandsbediening?

@johnfeijen 

De Nokia ab werkt zowel met bluetooth als infrarood.

Ik heb deze net even ontkoppeld van bluetooth zodat deze via infrarood werkt.

De meeste knoppen werken helaas valt de gids knop nu weg.

Maar die is simpel op te roepen pijl naar boven Gids in de bovenbalk.

 

Reputatie 3

@johnfeijen

De Nokia ab werkt zowel met bluetooth als infrarood.

Ik heb deze net even ontkoppeld van bluetooth zodat deze via infrarood werkt.

De meeste knoppen werken helaas valt de gids knop nu weg.

Maar die is simpel op te roepen pijl naar boven Gids in de bovenbalk.

 

@peter-keetfm Is het de Nokia RC110 ? 

https://www.bol.com/nl/nl/p/nokia-rc110-bluetooth-afstandsbediening-nokia-streaming-box-8000/9300000127989695/

Ik kan alleen nergens vinden dat deze ook IR heeft, maar als jij die hebt geloof ik het wel...

 

Ja dat is hem volgens mij.

Ik heb de Nokia box 8000 daar zat uiteraard de ab bij.

Ik heb deze via database van de Logitech Harmony hub toegevoegd.

Is deze box dan niet in de database te vinden van jou afstandsbediening.

En ja het werkt echt via infrarood.

In tegenstelling box tv+ van Kpn.

En dat is wel een pluspunt van Odido.

Zo kunnen mensen ook gewoon hun Logitech Harmony hub gebruiken.

Bij Kpn is dat weer een ding omdat het via bluetooth moet en dan functies weg vallen.

 

Reputatie 4

De Harmony Hub ondersteunt IR, BT & WiFi, dus die zou niet beperkend mogen zijn. 

De Harmony Hub ondersteunt IR, BT & WiFi, dus die zou niet beperkend mogen zijn. 

De Logitech Harmony hub is E.O.L.

In dit geval met de Odido box is infrarood beter.

Omdat de box via bluetooth van de hub de communicatie vast loop.

De hub die ik bij de bar heb staan met de Nvidia Shield tv pro heb ik met bluetooth verbonden.

Reputatie 4

De Harmony Hub ondersteunt IR, BT & WiFi, dus die zou niet beperkend mogen zijn. 

De Logitech Harmony hub is E.O.L.

In dit geval met de Odido box is infrarood beter.

Omdat de box via bluetooth van de hub de communicatie vast loop.

De hub die ik bij de bar heb staan met de Nvidia Shield tv pro heb ik met bluetooth verbonden.

EOL als in niet meer gefabriceerd, maar als je de Hub al hebt kan je nog steeds apparatuur toevoegen.

Bij mijn weten is die ondersteuning nog steeds actief, zo word ook op deze pagina - maar mijn Duits is niet het beste - beweerd, dus wie ben ik om er tegenin te gaan.

@Comp User 

Ik gebruik zelf naar tevredenheid 3 van die Logitech Harmony hubs.

En waar de nieuwe Odido box staat werkt dat prima. (Via infrarood)

Reputatie 3

@peter-keetfm Het is me inmiddels gelukt. Had nog ergens een oude logitech harmony 300 liggen en daar kon ik het nokia 8000 profiel op zetten. Daarmee dan mijn andere afstandsbediening kunnen programmeren. Naast de gids de terug knop en de home knop nog niet werkend gekregen. Maar voor nu een werkbare situatie.

@peter-keetfm Het is me inmiddels gelukt. Had nog ergens een oude logitech harmony 300 liggen en daar kon ik het nokia 8000 profiel op zetten. Daarmee dan mijn andere afstandsbediening kunnen programmeren. Naast de gids de terug knop en de home knop nog niet werkend gekregen. Maar voor nu een werkbare situatie.

Raar dat de terug en home niet werkt bij jou met de 8000. Die werken hier namelijk wel met de Hub. 

Reputatie 3

@peter-keetfm Het is me inmiddels gelukt. Had nog ergens een oude logitech harmony 300 liggen en daar kon ik het nokia 8000 profiel op zetten. Daarmee dan mijn andere afstandsbediening kunnen programmeren. Naast de gids de terug knop en de home knop nog niet werkend gekregen. Maar voor nu een werkbare situatie.

Raar dat de terug en home niet werkt bij jou met de 8000. Die werken hier namelijk wel met de Hub. 

@Dave670 Ik heb ook geen hub maar een ‘gewone’ ouderwetse Logitech 300, die is al vrij oud (2006 geloof ik). Misschien dat de mapping die logitech gemaakt heeft gewoon die toetsen niet heeft opgenomen.

Met afstandsbedieningen en bluetooth en infrarood blijft het prutsen.

De conclusie is dat de nieuwe Odido TV box zowel met bluetooth als infrarood bediend kan worden.

Via HDMI CEC is ook mogelijk.

 

Reputatie 4

Zo, jullie hebben al behoorlijk getest. Ik heb alles meegelezen.

Morgen komt mijn Mediabox binnen 🚚 dan kan ik het ook bekijken.

De afstandsbediening is al gekoppeld vanuit de doos?

@theocoppes 

Bij een nieuwe afstandsbediening of bij de box inbegrepen hoef je niks te doen is mijn ervaring.

Ontkoppel de afstandsbediening NOOIT als je dat wel doet begint de ellende.

 

 

Reputatie 4

Ja Peter, ik heb dat alles gevolgd daarom vraag ik het nog eerst. Als er problemen komen dan ben ik weer hier.

Hebben jullie de oude TV box compleet met alle kabels teruggestuurd.? Ik heb de bijgeleverde kabels nog niet gebruikt dus dat kan allemaal in de originele verpakking weer terug.

Ja Peter, ik heb dat alles gevolgd daarom vraag ik het nog eerst. Als er problemen komen dan ben ik weer hier.

Hebben jullie de oude TV box compleet met alle kabels teruggestuurd.? Ik heb de bijgeleverde kabels nog niet gebruikt dus dat kan allemaal in de originele verpakking weer terug.

Ik heb geen tv box van Odido.

Gebruik altijd de app.

Deze box is zo mooi die wil ik testen daarom aangeschaft.

Wat betreft terug sturen volgens mij valt daar alleen de tv box zelf en de stroomadapter onder. (De rest mag maar moet volgens mij niet)

@Demi van Odido Heeft hier vast het juiste antwoord op.

 

 

Reputatie 4

Ik verheug me vooral erop om eindelijk via de app van F1TV pro te kunnen streamen.

Bij LG TV doen ze erg moeilijk om de F1 te kunnen streamen. Met internet browser van LG gaat het niet en ze weigeren een app van de Fia, F1TV pro op te nemen.

Nu doe ik het nog met streamen op de laptop met WiFi en dan met HDMI naar de TV . Van mijn handy casten naar de TV lukt ook niet meer bij de F1. Dan heb ik alleen geluid, het beeld wordt zwart. Volgens mij zit er een beveiliging tegen kopiëren in van de FIA. Alles anders kan ik wel casten.

@theocoppes

Dit zal gewoon via de F1 tv pro app werken.

Je hebt geen smartphone of wat anders meer nodig.

Je pakt de afstandsbediening drukt op home pakt de F1 app en Race en gaan. 🏎️

Mijn advies om de nieuwe TV box bedraad aan te sluiten met een netwerk kabel.

Wifi is storing gevoelig bij voorkeur dus bedraad aansluiten.

Uit tests werkt het hier via 2.4GHz en de 5GHz prima. (Weinig wifi hier in de buurt)

De Odido TV box heeft een 100mbit poort.  (Poort 7)

Het is normaal dat de Zyxel 100mbit aan geeft bij de nieuwe aangesloten tv box.

 

 

 

Reputatie 4

@peter-keetfm , jij hebt toch glasvezel, ik heb adsl, met T54 via het oude draadje van de KPN. Hier zijn ze nu glas aan het leggen van Delta. Ik heb gezegd ze mogen tot in mijn meterkast komen gratis. Als ik hier alle problemen lees van klanten met glasvezel ben ik blij dat ik nog ADSL heb. In 20 jaar maar een keer een storing gehad van een paar uur bij tele2 .

Ik heb een netwerk kabel bij de TV liggen, maar die had ik ook vaak op mijn TV aangesloten.

Maar die werkt ook goed op de WiFi.

De TV en de Mediabox staan 4 meter van elkaar in het zicht.

De TV heeft een RSSI van -45 op 5G.

Ik heb een WiFi punt, WX 5600. Die staat op de bovenetage voor 2 Airco's, printer, PC, mijn zonnepanelen omvormer op zolder en soms mijn handy.

Speedtest op mijn handy met WiFi met RSSI van 40 op 1 meter afstand

 

 

Reputatie 7
Badge +14

@theocoppes ,

Je schreef dat je al heel lang Tele2 koper hebt. Inmiddels toch wel overgestapt op Odido thuis hoop ik? Tele2 thuis,  vast internet is niet te gebruiken voor de nieuwe Odido mediaplanning kastjes. Tele2 thuis heeft haar eigen TV oplossing.

Reputatie 7
Badge +8

 

Ja Peter, ik heb dat alles gevolgd daarom vraag ik het nog eerst. Als er problemen komen dan ben ik weer hier.

Hebben jullie de oude TV box compleet met alle kabels teruggestuurd.? Ik heb de bijgeleverde kabels nog niet gebruikt dus dat kan allemaal in de originele verpakking weer terug.

Ik heb geen tv box van Odido.

Gebruik altijd de app.

Deze box is zo mooi die wil ik testen daarom aangeschaft.

Wat betreft terug sturen volgens mij valt daar alleen de tv box zelf en de stroomadapter onder. (De rest mag maar moet volgens mij niet)

@Demi van OdidoHeeft hier vast het juiste antwoord op.

 

 

@theocoppes In principe wordt alleen de Amino Aria 7X TV Box en inderdaad de stroomadapter terugverwacht. HDMI kabel en internetkabel niet, deze kun je eventueel bewaren, maar mocht je dit ook niet meer nodig hebben of toch niet gebruiken, dan mag dit ook altijd terug. 😊

Reageer