Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 641 reacties
  • 47452 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

641 reacties

Hi allemaal, het probleem met het ontkoppelen en niet meer terug kunnen koppelen, wordt voor nu verholpen met een nieuwe afstandsbediening. Graag ook niet meer hierna de Mediabox of afstandsbediening ontkoppelen of resetten. Achter de schermen wordt er nog gewerkt om dit aan de praat te krijgen middels een update als dit mogelijk is. 

Voor de mensen waar het nu allemaal niet werkt door de reset en je komt niet meer uit het pairing screen, wil je mij dan taggen onder dit bericht? Dan kan ik een nieuwe afstandsbediening jullie kant op sturen. Ik raak anders ook het overzicht kwijt. Bedankt alvast!

Voor mij graag een afstandsbediening!

 

Hallo allemaal, iemand al gelukt om de mediabox toe te voegen aan de Logitech Harmony Hub?

(Zonder dat de orginele ab van slag raakt...)

Hallo allemaal, iemand al gelukt om de mediabox toe te voegen aan de Logitech Harmony Hub?

(Zonder dat de orginele ab van slag raakt...)

 

@Richie1234,

Met dank aan de tip van @peter-keetfm is het mij zojuist gelukt! Ik heb de Nokia 8000 toegevoegd als apparaat op de Hub. Vervolgens alles ingesteld op de hub en het werkt. Op de TV box heb ik alleen de optie uitgezet dat de TV Box de TV mocht besturen, dit omdat de TV anders weer aangezet werd bij uitzetten via de hub 😉 Alleen de knoppen ‘REC’, ‘Guide’ en ‘DVR’ zit er niet op. Maar dat heb ik opgelost via een reeks:

REC:

  • INFO
  • OK

DVR:

  • HOME
  • Pijl naar rechts
  • Pijl naar rechts
  • OK

Guide:

  • HOME
  • Pijl naar rechts 
  • OK

 

Ik zou zeggen, test het uit! Laat je weten of het is gelukt?

@Richie1234,

 

Ik heb mijn post nog gewijzigd met een betere en snellere reeks 😉

Reputatie 2

Hallo. Zojuist installatiepakket ontvangen en dacht sluit de mediabox alvast aan. Helaas krijg ik de afstandsbediening niet gekoppeld. Is dit ook onderdeel van het bekende probleem?

Anders graag een nieuwe? @Demi van Odido 

@Richie1234,

 

Ik heb mijn post nog gewijzigd met een betere en snellere reeks 😉

@Dave670 ,

 

Briljant! Het is gelukt!

Dank je 

@Richie1234,

 

Ik heb mijn post nog gewijzigd met een betere en snellere reeks 😉

@Dave670 ,

 

Briljant! Het is gelukt!

Dank je 

Geen probleem @Richie1234 ! 😃 De knop ‘GUIDE’ werkt ook niet. Die heb ik met deze reeks gedaan:

  • HOME
  • Naar rechts 
  • OK

Dan zou alles moeten werken met je Harmony Hub.

Edit: Andere post bijgewerkt nu het nog kon met bovenstaande erbij.

Let wel op als je Nokia box 8000 pakt het via infrarood werkt vanaf de hub.

Ik ben nog aan het stoeien geweest om het via bluetooth werkend te krijgen.

Maar de box blokkeert dan de bluetooth verbinding.

Dan is een reboot nodig.

(Infrarood blijft wel werken)

Orginele afstandsbediening verliest zijn verbinding ook infrarood.

 

 

@peter-keetfm,

Bluetooth is mij niet gelukt met de Harmony Hub. Maar dit werkt prima met infrarood 😃 de originele AB werkt dan ook nog via Bluetooth. Dus dikke prima zo.

@Dave670 

Klopt dit is een prima oplossing.

Omdat het overgrote deel toch via infrarood loopt als je een Logitech Harmony gebruikt is dat prima.

Maar ik ben zo iemand die verder wil tot het uiterste.

De box toevoegen onder de noemer Nvidia Shield tv pro lukte bijna maar liep vast.

 

 

@Dave670

Klopt dit is een prima oplossing.

Omdat het overgrote deel toch via infrarood loopt als je een Logitech Harmony gebruikt is dat prima.

Maar ik ben zo iemand die verder wil tot het uiterste.

De box toevoegen onder de noemer Nvidia Shield tv pro lukte bijna maar liep vast.

 

 



Die had ik ook geprobeerd. Alleen werkte continu de oude AB niet meer en de Harmony ook niet 😂

Reputatie 1

Hallo,  vandaag installatiepakket ontvangen en de mediabox aangesloten. Helaas krijg ik de afstandsbediening niet gekoppeld. Is dit ook onderdeel van het bekende probleem?

Anders graag een nieuwe? @Demi van Odido 

Reputatie 7
Badge

Hallo,  vandaag installatiepakket ontvangen en de mediabox aangesloten. Helaas krijg ik de afstandsbediening niet gekoppeld. Is dit ook onderdeel van het bekende probleem?

Anders graag een nieuwe? @Demi van Odido 

Hoe heb je de Mediabox aangesloten? Via Wifi? Zou je kunnen proberen de Mediabox tijdelijk via de ethernetkabel aan te sluiten zodat deze de nieuwste software op kan halen. Als dat gedaan is (box start vanzelf opnieuw op), zou je dan willen checken of het koppelen werkt?

Reputatie 1

Hallo,  vandaag installatiepakket ontvangen en de mediabox aangesloten. Helaas krijg ik de afstandsbediening niet gekoppeld. Is dit ook onderdeel van het bekende probleem?

Anders graag een nieuwe? @Demi van Odido 

Hoe heb je de Mediabox aangesloten? Via Wifi? Zou je kunnen proberen de Mediabox tijdelijk via de ethernetkabel aan te sluiten zodat deze de nieuwste software op kan halen. Als dat gedaan is (box start vanzelf opnieuw op), zou je dan willen checken of het koppelen werkt?

Hallo Hans-Juriën, ook al gedaan, werkt niet helaas,

Reputatie 7
Badge +8

@Kaleknakker ik heb een nieuwe afstandsbediening opgestuurd! 

@Fuske @Muts10 Heeft de afstandsbediening wel gewerkt of helemaal nog niet? Mocht dit laatste het geval zijn, wil je dan de OK en HOME knop minimaal 3 seconden ingedrukt houden wanneer je in het pairingscreen zit? Dan wordt deze gekoppeld. Probeer ook de stappen die @Hans-Juriën hierboven noemt.

 

Reputatie 2

@Demi van Odido

Nee nooit gewerkt. Toen ik hem aansloot kwam die met pair scherm. Knopcombinatie werkt niet.. Rode ledje blijft knipperen op de remote. 

 

Heb hem nu aangesloten op de netwerkkabel, maar zit nog op Ziggo netwerk. Maakt dat wat uit? 

Reputatie 7
Badge +8

@Fuske , Nee dat gaat niet werken. De Mediabox werkt enkel op het vaste thuisnetwerk van Odido. Je kunt alleen voor nu dan nog de Odido Online TV app gebruiken voor op mobiel. De Mediabox wordt pas werkbaar zodra deze verbonden is met het thuisnetwerk van Odido. 

Reputatie 2

@Demi van Odido maar dat staat toch los van het afstandsbediening verhaal?

Ik neem overigens aan dat updates enzo ook werken als ik mijn eigen modem wil gaan gebruiken? 

 

Reputatie 7
Badge +8

@Fuske Nog even een dubbele check of de afstandbediening werkt. Wanneer je de OK en HOME knop 3 seconden indrukt, zie je dan wel op jouw mobiel bijvoorbeeld de afstandbediening tussen de Bluetooth apparaten staan? De afstandsbediening heet Remote 4K TV Box. verder ben ik ook benieuwd wat je ziet bij het aanzetten. Zie je hier een TMNL logo Of Odido logo? Laat het mij weten!

Reputatie 2

@Demi van Odido

 

Na advies van @Hans-Juriën te hebben gevolgd zag ik zojuist de box herstarten.. En nu doet de afstandsbediening het! Ik kan uiteraard de tv app nog niet activeren, maar anderen apps werken al!

Bedankt zover! 

Reputatie 1

@Kaleknakker ik heb een nieuwe afstandsbediening opgestuurd! 

@Fuske @Muts10 Heeft de afstandsbediening wel gewerkt of helemaal nog niet? Mocht dit laatste het geval zijn, wil je dan de OK en HOME knop minimaal 3 seconden ingedrukt houden wanneer je in het pairingscreen zit? Dan wordt deze gekoppeld. Probeer ook de stappen die @Hans-Juriën hierboven noemt.

 

@Demi van Odido  alles geprobeerd maar hij wil niet koppelen,

inmiddels contact gehad met service afdeling van odido,

Deze vertelde dat ik geen nieuwe AB kon krijgen maar een hele nieuwe set

deze word opgestuurd als de andere mediabox uit mijn account is,

dat kan een aantal dagen duren.

ik wacht maar af dan wat er gaat gebeuren

Reputatie 1

Even los van alle koppel/knoppen en bluetooth issues ben ik benieuwd of de Hdmi uitgang nu cec ondersteund? Dan kan ik weer met 1 afstandsbediening werken

 

 

Reputatie 5

Even los van alle koppel/knoppen en bluetooth issues ben ik benieuwd of de Hdmi uitgang nu cec ondersteund? Dan kan ik weer met 1 afstandsbediening werken

 

 

@SLLover ja dit wordt ondersteund met de volgende opties:
 

 

Reputatie 7
Badge +8

@Muts10 Dit zou helemaal niet nodig moeten zijn om de TV Boxen op te zeggen en opnieuw te bestellen. Dit haalt namelijk niks uit met het koppelen en is dus zonde voor het wachten. Ik heb de opzegging van de Mediabox geannuleerd. Wil je de andere TV Box Amino Aria 7X wel nog steeds opzeggen? 

Verder help ik je graag verder met het koppelen. Had je de Bluetooth test ook al gedaan met de niet werkende afstandsbediening? Dit doe je door de OK en HOME knop in te drukken voor 3 seconden en op jouw telefoon te kijken of de afstandsbediening verschijnt als Bluetooth apparaat. Is dit niet het geval? Dan ga ik gelijk een nieuwe afstandsbediening naar je toesturen.

Reputatie 1

@Muts10 Dit zou helemaal niet nodig moeten zijn om de TV Boxen op te zeggen en opnieuw te bestellen. Dit haalt namelijk niks uit met het koppelen en is dus zonde voor het wachten. Ik heb de opzegging van de Mediabox geannuleerd. Wil je de andere TV Box Amino Aria 7X wel nog steeds opzeggen? 

Verder help ik je graag verder met het koppelen. Had je de Bluetooth test ook al gedaan met de niet werkende afstandsbediening? Dit doe je door de OK en HOME knop in te drukken voor 3 seconden en op jouw telefoon te kijken of de afstandsbediening verschijnt als Bluetooth apparaat. Is dit niet het geval? Dan ga ik gelijk een nieuwe afstandsbediening naar je toesturen.

@Demi van Odido , Ja de test ook gedaan, werkt ook niet,

Fijn dat je het zo kan oplossen, de TV Box Amino Aria 7X kan wel opgezegd worden,

ik zie de afstandsbediening dan wel komen

Bedankt Demi

Reageer