Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1053 reacties

• is een King Poster
  • 26 reacties
  • 30 december 2024

Tijdens 1ste opstart, komt er altijd een profielscherm en iedere keer pincode invoeren is omslachtig.

Dit is wel amateuristisch, een bug moet toch z.s.m opgelost worden net als jullie groene concurrent.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 31 december 2024

@Jan Kees Ik wil je graag helpen, zodat je weer kan genieten van TV. Dat is wel zo fijn! 

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met ‘de TV Box crasht’, bedoel je dan dat het beeld dusdanig bevriest dat een herstart de enige oplossing is? Of springt de box echt zelf uit en gaat dan herstarten? Ik verneem het graag! 

@meedenkertje078 Het klopt inderdaad dat sinds de update, het profielselectiescherm soms verschijnt, nadat je de Mediabox uit standby haalt. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. Is dit bij jou echt iedere keer of echt alleen bij de 1e opstart? 

Ik ga het uiteraard voor je navragen, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of hier al een workaround voor is. Laat je het mij weten? Ik sta klaar om verder te helpen! 

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 31 december 2024
Teresa van Odido schreef:

@Jan Kees Ik wil je graag helpen, zodat je weer kan genieten van TV. Dat is wel zo fijn! 

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met ‘de TV Box crasht’, bedoel je dan dat het beeld dusdanig bevriest dat een herstart de enige oplossing is? Of springt de box echt zelf uit en gaat dan herstarten? Ik verneem het graag! 

@Teresa van Odido 

Dank voor eindelijk eens een reactie in dit topic.

Wat er bij mij met ZEER grote regelmaat gebeurd is dat de “Odido schil” die over Android TV OS draait crasht. Android TV op de achtergrond blijft dan doordraaien, en meestal resulteerd dit in de box die me dan door zet naar de App die het laatst actief is geweest. Vaak gebeurd dit als je een opname gekeken hebt en deze weer stopt en wil verwijderen.

Op de achtergrond gaat dan de “Odido schil” weer opniew opstarten zodat er TV gekeken kan worden.
Tijdens dit opnieuw opstarten van het Odido stukje is de box gewoon te gebruiken in de app waar hij zit, enkel kan je niet naar het TV gedeelte.

Dit geheel duurt ongeveer een minuut of 2 en dan werkt alles weer voor een tijdje.

Het crashen gebeurd soms wel een keer of 6 per dag.

Harde reset van de box haalt niets uit, het probleem blijft gewoon terug komen.

Bovenstaande probleem hangt ook samen met een issue waar de box blijft hangen tijdens het zappen.
Met enige regelmaat slaat de box op hol tijdens het wisselen van een kanaal. Dan gaat de box als een raket door alle zenders (omhoog of naar beneden, hangt enkel af van welke kant op je aan het zappen was) totdat je zelf weer ingrijpt met de AB om de boel op stop te zetten.
Als de box dan zo'n zap rondje heeft gehad resulteerd dit meestal ook weer in een crash van het stukje Odido software.

• is een King Poster
  • 26 reacties
  • 31 december 2024

@Teresa van Odido iedere keer, tijdens het opstarten 

• is een King Poster
  • 66 reacties
  • 6 januari 2025

Sinds een week heb ik het probleem dat ik elke keer "wie kijkt er" en pincode moet ingeven.

Het is geen halszaak, het is hoogstens licht irritant. Tot op hden. Klopt natuurlijk niet. Maar toch....…

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 7 januari 2025

Sinds de laatste update heb ik continu problemen met de volume regeling via de afstandsbediening van odido. Ik kijk altijd tv met het geluid via mijn audio versterker. Wanneer ik de instellingen van de afstandsbediening zet op 'geluid bedienen via TV’ dan kan ik de volume instellingen regelen zoals het hoort. Het signaal van de afstandsbediening wordt dan via de TV doorgegeven via HDMI naar mijn audio installatie. Echter wordt deze instelling op de Odido mediabox iedere keer na het aan- en uitzetten terug gezet naar 'geluid bedienen via audioapparaat’ waardoor ik de volume niet meer via de odido afstandsbediening kan bedienen omdat mijn audio versterker in een afgesloten kast zit (dus niet te bedienen via infrarood). Voor de update had ik hier nooit last van en werkte het prima. Hopelijk komt er snel een oplossing voor dit probleem.

Daarnaast heb ik ook het probleem dat er steeds om een pincode wordt gevraagd terwijl ik maar 1 profiel gebruik op de mediabox. Het maakt overigens ook niet uit welke pincode ik in toets (4x een 1 werkt bv ook). Ik krijg daarna ook altijd de foutmelding dat er netwerkproblemen zijn. Als ik dan klik op opnieuw verbinding maken dan werkt alles weer. Het lijkt wel alsof de netwerkverbinding dus niet goed wordt opgezet na het inschakelen van de odido mediabox. Waarschijnlijk is dit ook de reden dat het profiel niet goed kan worden geladen waardoor er om een pincode wordt gevraagd. Ik gebruik overigens niet de eco-stand.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 10 januari 2025

Allereerst een compliment: ik vind een aantal aanpassingen zoals de grotere letters in de gids en de mogelijkheid om eerst te kiezen voor live kijken of kijken vanaf het begin heel fijn.
Dat waren precies een paar wensen die ik op mijn lijstje had :-).

Echter, sinds de update van 9 december hebben wij ook last van de known issues die genoemd worden:

Als de box uit standby komt is hij vaak de connectie kwijt (bedraad aangesloten op internet).
Als je dan even wacht krijg je de knop "opnieuw proberen” en dan wordt de verbinding hersteld.

Ook hebben we sinds de update vaak dat opnieuw de pincode moet worden ingevuld. Wij hebben maar 1 profiel, dus je zou verwachten dat dat niet gebeurt.

Tenslotte ook hier sinds de update de problemen met de afstandstandsbediening. Daar nu nieuwe batterijen in gedaan, kijken of dat helpt.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 11 januari 2025

@henkmansier Geweldig om te lezen dat je blij bent met de nieuwe aanpassingen en wat lief dat je ons hiervoor complimenteert! 

De andere problemen moeten we natuurlijk ook zien te verhelpen. Gelukkig zijn mijn collega’s van het TV Team hier druk mee bezig. Voor het euvel met de pincode heb ik meteen een ticket aangemaakt, zodat dit kan worden meegenomen in het onderzoek en mijn collega’s gericht opzoek kunnen naar de juiste oplossing. 

Voor de andere issues adviseer ik je om dit topic in de gaten te houden. Zodra er updates zijn, plaatsen we dit gelijk onder het kopje ‘known issues’. 

Kan ik nog ergens anders bij helpen? Geef het aan, ik sta voor je klaar! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 12 januari 2025

Sinds een aantal weken vragen de mediaboxen (in de woon- en slaapkamer) bij ons ook steeds om de pincode en wij hebben maar één kijkprofiel. Wil je voor ons ook een ticket aanmaken. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13380 reacties
  • 13 januari 2025

Hoi ​@Ria GZ, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat jouw profiel op veel devices is ingelogd. Dit kan ervoor zorgen dat er om een pincode gevraagd wordt. Ik heb alles uitgelogd, nu zou je nogmaals de pincode moeten invoeren maar als het goed is gebeurt het daarna niet meer. Zo wel, laat het dan weten. Dan zal ik een ticket voor je aanmaken!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 januari 2025

Ik heb sinds een week, ongeveer, dat de mediabox automatisch weer opstart na het uitzetten, waardoor de tv via HDMI ook weer automatisch aangezet wordt. De tv blijft dan ook aanstaan. Deze optie (inschakelen tv en HDMI kanaal) via HDMI CEC, heb ik nu uitgezet.

Daarnaast wordt ook regelmatig om een code gevraagd terwijl ik 1 kijkprofiel heb.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 14 januari 2025

Tommie, het heeft helaas niet gewerkt, ik heb vooraf ook nog eerst de mediaboxen opnieuw opgestart. De mediaboxen blijven vragen om de pincode en vervolgens krijg ik de volgende melding "door een storing kan je Odido tv nu niet gebruiken. ligt niet aan jou. Probeer je het later weer?”

ik moet dan vaak weer een paar keer opnieuw opstarten voordat ik weer tv kan kijken. dit geldt dus zowel voor de mediabox in de woon- en in de slaapkamer. Dus graag alsnog een ticket aanmaken.

• is een King Poster
  • 26 reacties
  • 15 januari 2025

Even update van mij kant..

Na installatie van jullie Bèta App, stond standaardprofiel uit zie foto.

In jullie box is deze optie niet zichtbaar.

Ik denk dat dit een oplossing kan zijn voor problemen met Tv Box tijdens 1ste Start.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 16 januari 2025

@henkmansier Geweldig om te lezen dat je blij bent met de nieuwe aanpassingen en wat lief dat je ons hiervoor complimenteert! 

De andere problemen moeten we natuurlijk ook zien te verhelpen. Gelukkig zijn mijn collega’s van het TV Team hier druk mee bezig. Voor het euvel met de pincode heb ik meteen een ticket aangemaakt, zodat dit kan worden meegenomen in het onderzoek en mijn collega’s gericht opzoek kunnen naar de juiste oplossing. 

Voor de andere issues adviseer ik je om dit topic in de gaten te houden. Zodra er updates zijn, plaatsen we dit gelijk onder het kopje ‘known issues’. 

Kan ik nog ergens anders bij helpen? Geef het aan, ik sta voor je klaar! 

Beste Teresa,

Dankjewel voor het aanmaken van het ticket m.b.t. het pincode probleem.
Ik heb daar inmiddels een melding over gekregen dat het opgelost zou moeten zijn.
Dat is echter helaas niet zo, het enige dat we wel merkten is dat we al onze favoriete zenders kwijt waren en die dus opnieuw in moesten stellen.
We moeten dus nog steeds regelmatig de pincode opnieuw invoeren, ook al hebben we maar 1 profiel en is dat profiel ook ingesteld als standaard profiel.
Ik heb dit ook in de reactie op het ticket teruggekoppeld via het knopje in de mail, maar ik vraag me af waar ik ergens in de Odido omgeving mijn tickets terug kan vinden.

Daarnaast is het probleem met de afstandsbediening in elk geval ook niet opgelost met de nieuwe batterijen. Soms reageert de box helemaal niet meer op de ab (na terugkomen uit standby). Enige remedie is dan om de box helemaal van de stroom te halen, want proberen de ab opnieuw te koppelen met home+ok knop werkt dan ook niet.
Ik weet niet of dit op de lijst known issues moet of een nieuw ticket moet worden.

Bedankt voor het meedenken alvast!

Henk

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 16 januari 2025

Hier de laatste update maar heb problemen met de volume regeling, doet het gewoonweg niet. Batterij al vervangen, settings gereset en opnieuw ingesteld maar doet niets. Mijn lg afstandsbediening doet het wel om volume over hdmi jaar tv/ soundbar aan te passen... 

Is er duidelijk of er een fix komt hiervoor ?

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 18 januari 2025

Ik heb twee mediaboxen waarvan één regelmatig om de pincode vraagt. Ik heb één profiel actief. Het bijzondere is dat de andere mediabox niet om een pincode vraagt. GRAAG EEN OPLOSSING A.U.B.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 januari 2025

​Ik heb dezelfde problemen als @henkmansier; met zowel de pincode (bij starten vanuit stand-by wordt regelmatig de pincode gevraagd, en er maar 1 profiel aanwezig is) als de afstandsbediening (vanuit stand-by is de afstandsbediening de ‘koppeling’ kwijt (de powerknop knippert rood). Wanneer ik de batterijen eruit en erin stop, werkt de afstandsbediening wel weer.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 januari 2025
Brian Amesz schreef:

Hier de laatste update maar heb problemen met de volume regeling, doet het gewoonweg niet. Batterij al vervangen, settings gereset en opnieuw ingesteld maar doet niets. Mijn lg afstandsbediening doet het wel om volume over hdmi jaar tv/ soundbar aan te passen... 

Is er duidelijk of er een fix komt hiervoor ?

Sinds gisteren werkt het weer gek genoeg, merkte dat volume bij tv kijken niet goed ging.. Netflix wel en sindsdien werkt het weer gewoon goed

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 19 januari 2025

@henkmansier Heel graag gedaan natuurlijk en goed dat je dit aangeeft!
Ik ben gelijk gaan kijken en zie dat er inmiddels een nieuwe Mediabox jouw kant is opgestuurd. Laat je mij weten of dit het probleem heeft verholpen?

@Brian Amesz Super fijn om te lezen dat het weer werkt! 

@hanseisink en ​@WilliamsNL Willen jullie eens proberen om de favorieten uit te zetten (mits je dit aan hebt staan). Wordt er dan nog steeds om de pincode gevraagd? Ik ben benieuwd naar jullie terugkoppeling! 

@hanseisink Mocht dit niet werken, wil je mij dan de laatste cijfers/letters laten weten van het serienummer van de Mediabox waar dit probleem op speelt? 

@WilliamsNL Het probleem van de knoppen die niet werken na stand-by is nog steeds in onderzoek. Ik hoop dat hier snel een oplossing voor is! 

• is een King Poster
  • 26 reacties
  • 20 januari 2025

@Teresa van Odido hoe lang hebben jullie nodig om Pincode probleem te verhelpen? 

Ondertiteling voor slechthorenden en doven werkt ook niet …

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 20 januari 2025

Ik ben gelijk gaan kijken en zie dat er inmiddels een nieuwe Mediabox jouw kant is opgestuurd. Laat je mij weten of dit het probleem heeft verholpen?

@hanseisink en ​@WilliamsNL Willen jullie eens proberen om de favorieten uit te zetten (mits je dit aan hebt staan). Wordt er dan nog steeds om de pincode gevraagd? Ik ben benieuwd naar jullie terugkoppeling! 

@hanseisink Mocht dit niet werken, wil je mij dan de laatste cijfers/letters laten weten van het serienummer van de Mediabox waar dit probleem op speelt? 

@WilliamsNL Het probleem van de knoppen die niet werken na stand-by is nog steeds in onderzoek. Ik hoop dat hier snel een oplossing voor is! 

Hoi Teresa, fijn dat je snel reageerde. Ik heb de favorieten uitgezet en tot nu toe geen problemen. Ik mis ze wel! Vreemde is natuurlijk dat op mijn andere mediabox wel mijn favorieten zonder problemen gebruikt kunnen worden. Hopelijk komt er snel een oplossing voor.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 januari 2025
Ria GZ schreef:

Tommie, het heeft helaas niet gewerkt, ik heb vooraf ook nog eerst de mediaboxen opnieuw opgestart. De mediaboxen blijven vragen om de pincode en vervolgens krijg ik de volgende melding "door een storing kan je Odido tv nu niet gebruiken. ligt niet aan jou. Probeer je het later weer?”

ik moet dan vaak weer een paar keer opnieuw opstarten voordat ik weer tv kan kijken. dit geldt dus zowel voor de mediabox in de woon- en in de slaapkamer. Dus graag alsnog een ticket aanmaken.

Tommie of Teresa, graag een bevestiging v.w.b. het verzoek alsnog een ticket aan te maken.

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 24 januari 2025
Demi van Odido schreef:

Belangrijkste known issues (laatst bijgewerkt op 16 december 2024):

Toon inhoud

Mediabox:

•  
  • Soms verschijnt het profielselectiescherm nadat je de Mediabox uit standby haalt. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. Update 31-12-24: Wanneer je meerdere kijkprofielen hebt, is het normaal dat de Mediabox om de pincode vraagt wanneer deze in stand-by heeft gestaan. Dit is ter beveiliging van de profielen. Heb je maar één kijkprofiel en vraagt de Mediabox steeds om de pincode? Laat het ons weten in een comment in dit topic, zodat het TV Team dit verder kan onderzoeken.  

• Ik heb slechts 1 profiel en ervaar dit probleem ook. Zo'n 2 tot 3 keer per maand moet ik opnieuw een profiel kiezen en pincode invoeren.

Toon inhoud

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 januari 2025

Hoi Teresa,
Helaas is het probleem van de pincode niet weg. De laatste 5 cijfers van het serienummer zijn: 406922. Kun je er naar kijken aub?
Dank en groet, Hans

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 januari 2025

De volumeregeling van de TV op de afstandsbediening van de mediabox werkt plotseling niet meer. Ik heb de mediabox teruggezet naar de fabrieksinstellingen, de afstandsbediening verwijderd en opnieuw aangesloten en de batterijen vervangen van de remote. Zonder resultaat. Graag advies!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen