Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1053 reacties

• is King of Content
  • 146 reacties
  • 13 november 2024

Daar ben ik het helemaal mee eens @Jan Kees , dat is voor mij de reden dat ik over stap. 

Het lijkt wel of ze de problemen niet serieus nemen en ff tussendoor willen oplossen, terwijl het grote problemen zijn en met prio opgelost moeten worden. En dan niet bezig zijn met verbeteringen want dat is niet aan de orde nu.

En ik vind dat de mediabox te snel is uitgebracht met teveel problemen waardoor ze nu niet weten waar en hoe te beginnen. Althans zo komt het op mij over.

En reactie terug geven doen ze hier op het forum ook steeds minder. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13380 reacties
  • 14 november 2024

Hey ​@frank190189, dit is voor het eerst dat we dit zien.

Heb je de Mediabox al eens voorzien van een harde factory reset? Heb je de bekabeling al gecontroleerd en de HDMI-kabel al eens vervangen? 

We reageren niet steeds minder maar als er vaker gereageerd wordt in een topic dan komt het topic achteraan te staan. We werken van oud naar nieuw, dus bij elke nieuwe reactie komt een topic achteraan in de rij te staan. We hanteren op de Community ook een reactietijd van 24/48 uur. Wil je sneller geholpen worden dan kun je ons bellen of via Twitter/X of Facebook een berichtje sturen.

• is King of Content
  • 146 reacties
  • 14 november 2024

Ik heb dit beeld 2x voor gehad en bij de 2de keer dacht ik, ik meld het. 

Ik heb deze mediabox pas(4de box) en de andere hiervoor heb ik dit niet gehad. Ik heb de kabels niet vervangen omdat ik dat onnodig vond/vind. Een reset of dergelijke ga ik niet meer doen, want dat station ben ik allang gepasseerd. Want dat heb ik ongeveer 2 jaar lang moeten doen en vaak genoeg aangegeven dat dat geen oplossing is.

Ik begrijp dat jullie niet direct antwoord kunnen geven, maar ik weet inmiddels ook uit ervaring dat ik een 2de keer om antwoord moet vragen. Vandaar dat ik het er nu zo duidelijk inzet.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 16 november 2024

Mijn oude tv box is nog van T-mobile en doet het regelmatig niet of valt uit. Kan deze misschien geruild worden?? 

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 16 november 2024

Wat wij zien. Is dat na ongeveer 2 weken we stilstaande beelden krijgen bij live tv op npo1. Ook heb ik net op updates gecontroleerd en hij zegt geen updates. Maar we draaien v12.8.6755 en er is een nieuwere als ik het goed begrijp. Als we trouwens de stroom eraf halen. Werkt het weer voor 2 weken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 19 november 2024
Arlensen schreef:

Wat wij zien. Is dat na ongeveer 2 weken we stilstaande beelden krijgen bij live tv op npo1. Ook heb ik net op updates gecontroleerd en hij zegt geen updates. Maar we draaien v12.8.6755 en er is een nieuwere als ik het goed begrijp. Als we trouwens de stroom eraf halen. Werkt het weer voor 2 weken

Ik herken dit deels. Bij mij na ongeveer 2 weken onderbrekingen (kort zwart beeld) bij zowel live kijken als bij opnames bekijken. Een reset helpt dan. Hier ook nog steeds v12.8.6755 van 22 juli 2024. Waarom ontvang ik niet de nieuwste versie? En waar kan ik de versie van het TV-menu vinden?

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 19 november 2024

Ok ik heb dus dat ik Mediabox niet aan kan zetten met de afstandsbediening, en op knopje op box moet drukken,hoe kan ik software van ab updaten? Dat zou de oplossing zijn?! 

• Debutant
  • 11 reacties
  • 20 november 2024

Nog steeds super tevreden met de Android mediabox. Paar kleine dingetjes... 

Als eerst een wens voor toekomstige update. Zou fijn zijn als de zenderlijst ( helemaal de favorieten) een infinity scroll zou krijgen... Hoef je niet steeds heen en weer ..

Kleine op/ aanmerking geregeld als ik via de zenderlijst naar een kanaal ga ( meestal bij rtl of comedy central) is het geluid ineens bijna weg. Moet ik eerst naar andere zender en weer terug. Kleine moeite maar wel vervelend als ik een gepauzeerd programma kijk…

En valt me op dat als ik op mijn telefoon mijn podcast app update dat het kennelijk te veel tegelijk is want dan gaat mijn tv beeld op stil... 

Nogmaals dik tevreden maar paar kleine bugs... Of ik heb gewoon te klein internet abbo dat kan ook hahaha

En nog een idee voor de toekomst maar gaat vast nooit gebeuren... Ik haat reclame en alles is tegenwoordig digitaal en staat al klaar... Ik zou met liefde en plezier minimaal dubbel tarief betalen als ik gewoon kan kijken wat en wanneer ik het wil zonder reclame... Of iig mogelijkheid te spoelen... Wie weet ooit in de toekomst 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 26 november 2024

Sinds vrijdagavond is van 1 van mijn Mediabox Woonkamer het geluid weg naar diverse pogingen geen resultaat de Mediabox ook aangesloten op een oude tv ook hier geen resultaat ook de box 2x opnieuw geïnstalleerd ook dit heb geen resultaat opgeleverd naar 4 dagen wel klaar mee ik hoop dat jullie met tip komt anders wil ik uiteraard een nieuwe Mediabox ontvangen zodat dit probleem opgelost kan worden

Alvast bedankt voor de medewerking

Groetjes Martin Romunde

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 9 december 2024

Kwam vanochtend beneden en de box stond aan. Bij het aanzetten van de TV in beeld dat er een softwareupdate was geweest. Toch wel heel slecht geprogrammeerd dat de box niet meer terug gaat naar standby hoor na een update. Maar goed….

Had nergens gelezen dat er iets aan kwam of een changelog ofzo. Ook op de site zelf is niets te zien.
Box geeft aan dat het nu V12.8.7702 is wat deze draait.

Enige wat gelijk in het oog sprong is dat er weer zwarte flitsen te zien zijn tussen de afleveringen, verder niets gezien omdat ik enkel nieuws heb gekeken vanochtend.

Ben heel erg benieuwd wat er nu wel gedaan is dan.

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 10 december 2024

Gaat blijkbaar iets niet goed, gisteren middag toen ik thuis kwam uit het werk wederom de mededeling dat de box een FW update heeft gehad in beeld. En je raad het al, nog steeds dezelfde versie…….

Zal de zoveelste bug wel zijn die er in zit helaas……..

• 2 reacties
  • 12 december 2024

Op 28 oktober 2023 mijn abonnement afgesloten bij Odido met TV box, Inmiddels ben ik er achtergekomen dat ik mijn abonnement te vroeg heb aangevraagd omdat er sinds november 2023 een mediabox is uitgekomen. Dus nu zou ik graag mijn tv box om willen ruilen naar een mediabox zodat ik videoland en Netflix rechtstreeks kan kijken en niet verplicht ben via een tablet aangezien ik geen Smart TV heb.

Is dit mogelijk?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13380 reacties
  • 13 december 2024

Hoi ​@Arnoldjuh, welkom op onze Community!

Tuurlijk, dat is geen enkel probleem. Ik heb je direct een Mediabox opgestuurd. De Amino TV Box hoeven we ook niet meer retour, die kun je inleveren bij een recyclepunt. De Mediabox zal binnen een paar dagen worden bezorgd, alvast veel kijkplezier!

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 13 december 2024

Sinds de laatste update springt de tv en versterker steeds “spontaan” aan. Als ik alles uitzet gaat alles uit maar even later gaan de tv en versterker weer aan....

• 2 reacties
  • 13 december 2024

Sinds de laatste update zijn de letters in de tv gids belachelijk groot. En als je op OK klikt moet je ineens kiezen voor live of kijken vanaf begin. Vond de oude manier (OK om meteen live naar de zender te gaan) veel beter. 

• 2 reacties
  • 14 december 2024
Tommie van Odido schreef:

Hoi ​@Arnoldjuh, welkom op onze Community!

Tuurlijk, dat is geen enkel probleem. Ik heb je direct een Mediabox opgestuurd. De Amino TV Box hoeven we ook niet meer retour, die kun je inleveren bij een recyclepunt. De Mediabox zal binnen een paar dagen worden bezorgd, alvast veel kijkplezier!

Bedankt Tommie! 👍

• 2 reacties
  • 14 december 2024

Ohja. En als je dan de zender al kijkt. En dan in de tv gids op ok klikt dan is de optie live kijken dus weg. Als je dan (uit automatisme) weer op ok klikt ga je dus vanaf het begin kijken.

Echt niet intuïtief en gebruiksvriendelijk, Odido!

• 2 reacties
  • 17 december 2024

Bijna een jaar in het bezit van deze TV-box en tot nu toe alleen maar ellende.

Na de laatste (December 2024) update hierbij mijn issues:

• (al vanaf het begin/een jaar) Audio problemen - door te zappen kan ineens het audio volume een stuk lager zijn of de stemmen zijn compleet weg (alleen achtergrond geluid). Wanneer je even naar een andere zenden zapt en weer terug gaat is het volume meestal ok
  • Lettertype van de TV-Gids te groot
  • De instelling “Volumeregeling aanpassing” (afstandsbediening configuratie) onthoudt de optie om het TV volume te bedienen niet. Deze springt telkens naar audioapparaat 

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 18 december 2024

In alle eerlijkheid heb ik na bijna een jaar klant zijn de hoop al opgegeven dat dit ooit een degelijk product gaat worden.

In de huidige fase is de box acceptabel, maar dan ook enkel vanwege de totaalprijs (met korting per maand) voor het abbonnement. Zodra ik de volle mep moet betalen ben ik vertrokken.

En ik heb ook absoluut niet het idee dat het ook maar enige prioriteit heeft bij Odido om het een deugdelijk product te maken. Er zitten slechts een paar "customer care” medewerkers hier op het forum die enkel als doorgeefluik functioneren omdat Odido het beheer en de ontwikkeling geheel uitbesteed heeft.

En zoals gewoon mag zo'n externe partij geen geld kosten, en dan is dit het resultaat wat je krijgt. Een half brakke box, die geld in het laatje brengt zodat men de investerings maatschappij tevreden kan houden en het gepeupel net tevreden genoeg dat ze niet weg lopen.

• 1 reactie
  • 22 december 2024

Heb mijn tv pakket met een oude box opgezegd (stopt op 11 januari)
Echter wil ik de annulering stopzetten en omruilen naar de nieuwe Mediabox.
Is dit mogelijk?

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1582 reacties
  • 23 december 2024

Hi ​@Rosa93, dat is zeker mogelijk! Ik heb de annulering van het TV-abonnement direct voor je ongedaan gemaakt. Het TV-abonnement zal nu dus blijven doorlopen. Ook heb ik gelijk de nieuwe Mediabox voor je aangevraagd en deze zal over enkele dagen bij je binnen komen. Zodra het pakket onderweg is, krijg je een e-mail van ons om de bezorging in de gaten te houden! 

• is een Master Poster
  • 30 reacties
  • 24 december 2024

Ik heb begrepen dat de laatste update de  firmware versie  (12.8.7702) is. 

In die versie zit nog een zeer vervelende bug dat soms, geheel willekeurig, na Standby de mediabox opstart in de profielaanmelding en daarna geen internetconnectie lijkt te hebben, want TV programma's werken niet terwijl de app's zoals Netflix wel werken.Ook verder in ons netwerk geen storingen, zowel via WIFI als bedraad. Als je de box opnieuw opstart werkt alles weer normaal, zonder profiel aanmelding. Mijn vouw is dit gedrag behoorlijk zat. Ik ben ook Bètatester en heb dit probleem al eerder in het Bètaforum gemeld, maar daar lijkt niemand meer te reageren. Vandaar een poging in dit forum. Concrete vraag: wordt er nog aan dit probleem gewerkt? Komt er binnenkort nog een update ( voor Bètatesters)?

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 december 2024

Hoi, ik zou graag mijn tv box van odido willen omruilen voor de mediabox! Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen?

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2159 reacties
  • 28 december 2024

Hoi ​@Sergioij, zeker! Ik heb meteen een nieuwe Mediabox voor je aangevraagd. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op, per e-mail houden we je op de hoogte. Geniet ervan! Groetjes, Ishana

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 30 december 2024
Mackeessie schreef:

Ik ben ook Bètatester en heb dit probleem al eerder in het Bètaforum gemeld, maar daar lijkt niemand meer te reageren.

Weet dat je niets aan mijn reactie hebt, maar dit onderschrijft wel mijn eerdere statement.

Odido geeft geen ene zak om deze box, als zelfs de BETA groep al geen reacties meer krijgt.
Fijn hoor, alles uitbesteden aan een derde partij en dan voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Afgelopen weekend weer een drama geweest hier met de box. De Odido ‘schil’ die over het OS zit crasht met zeer grote regelmaat hier waardoor deze opnieuw op moet starten. PLEX draait ook absoluut niet meer stabiel op deze box, crasht ook om de haveklap.

Je kan zeggen wat je wilt van Ziggo met hun exhorbitante prijzen, de TV box, welke geheel in EIGEN beheer is, gaat als een raket daar.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen