Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 614 reacties
  • 45271 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

614 reacties

@Demi van Odido 

Ik heb de TV box in de andere woonkamer gezet.

Misschien was er een storingsbron in de  woonkamer.

Maar helaas hier hetzelfde verhaal.

 

Reputatie 7
Badge +8

@peter-keetfm mijn collega van tv-team neemt contact met jou op via een privébericht. Hopelijk wordt zo alles een stuk duidelijker en kan het opgelost worden! 😊

Reputatie 1

@Demi van Odido Bij ons gaat het kastje soms na een nacht standaard naar het Admin profiel terwijl ik een ander profiel als standaardprofiel ingesteld heb staan. Is dit bekend? Ook zou het fijn zijn als je in 1x de TV app kan openen na het opstarten (dus in 1x TV hebben ipv het thuisscherm ertussen)

Reputatie 7
Badge +8

@Koewinten Yes, deze is bij ons bekend. Je kunt dit ook terugzien op de known issue lijst in de openingspost onder de FAQ. Wordt aan gewerkt om dit op te lossen! 

 

@peter-keetfm Naar aanleiding van het gesprek met mijn collega van het tv-team heb ik jou nu een nieuwe afstandsbediening gestuurd. Laat je het hier weten of het probleem daarmee ook is opgelost? 

@Demi van Odido 

Ja zeker laat ik het weten.

Ik hoop dat dit ook het probleem opgelost.

Bedankt.👍

@Demi van Odido,


Kan het niet zijn dat er een bug in zit dat als je iets anders koppelt aan de box, de standaard AB met geen mogelijkheid meer werkt of gekoppeld kan worden? Dat verklaard ook dat de standaard AB niet werkt als ik voor de grap de Harmony Hub koppel via Bluetooth.

@Dave670 Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik ga het voor je navragen bij de specialisten of dit inderdaad het geval kan zijn. Kun je toevallig ook jouw klantnummer toevoegen in jouw profiel op de community? Dit ziet er ongeveer zo uit: ABC12345. Dan kunnen we met je meekijken in het abonnement/verbinding als dit nodig is. Alvast bedankt!

 

Yes! Ik heb hem gelijk toegevoegd en wacht je reactie af :)

Eigenlijk precies dezelfde problemen als Finn A. Koppelen gaat niet ondanks alle resets enzo. Toch een bug? 

 

Eigenlijk precies dezelfde problemen als Finn A. Koppelen gaat niet ondanks alle resets enzo. Toch een bug? 

 

Dit probleem is bekend er wordt aan gewerkt.

Of de nieuwe afstandsbediening bij mij het gaat oplossen is de vraag.

Misschien zit het probleem ook ergens anders.

Ik laat het hier weten.😃

 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Demi van Odido ,

Heb ook een opmerking.
Ik mis in het menu de instelling om de tijd van de herinnering in te stellen. Deze staat nu op 4 of 5 minuten voordat het programma begint . Dit was in de vorige box in te stellen tot 1 minuut van tevoren de herinnering te krijgen. Of ik heb deze optie over het hoofd gezien.😉

Heb de nieuwe media box sinds gistermiddag aangesloten, heb nu al drie keer gehad dat deze geen geluid meer geeft, althans i.p.v. geluid een zeer irritante piep. Deze is weer weg na het uit en weer aanzetten van de box.

Toch even een vraag over de update van de afstandsbediening, hoe lang gaat er over heen voordat deze update en de knoppen “radio” en “tv” weer werken?

Verder ben ik wel te spreken over de box, de nieuwe interface is ook een mooie stap voorwaarts.

EDIT: overigens bij radio, staat het logo helemaal rechts in beeld je kan nog net het begin van het logo zien.

Reputatie 4

Ik heb de nieuwe mediabox ook besteld.

Die moet toch ook via je Android Handy te bedienen zijn?

Met de Android TV afstandsbediening van Home Assistant.

Ik ben vooral blij dat je er F1tv pro met kunt streamen.

LG weigert om de app van F1TV toe te laten.

Eigenlijk precies dezelfde problemen als Finn A. Koppelen gaat niet ondanks alle resets enzo. Toch een bug? 

 

Dit probleem is bekend er wordt aan gewerkt.

Of de nieuwe afstandsbediening bij mij het gaat oplossen is de vraag.

Misschien zit het probleem ook ergens anders.

Ik laat het hier weten.😃

 

 

 

Ik hoop toch eigenlijk dar ik ook eerder een nieiwe afstandsbedoening krijg opgestuurd. Nu heb ik er niets aan. 

Reputatie 5

Goedemiddag allemaal,

Ook ik heb de nieuwe mediabox ontvangen waarbij ik naast de bluetooth afstandsbediening, de snelheid en smoothness wel echt een flink pluspunt vind. Zelf loop ik wel tegen een dingetje aan met betrekking tot de ECO stand die nog niet in de known issues lijst staat. De TV waarop ik de mediabox gebruik is de LG OLED65G26LA.

  • Wanneer de ECO modus is ingeschakeld (via de Android instellingen) dan blijft de mediabox om de zoveel tijd een signaal sturen waardoor de TV constant een melding in beeld weergeeft (als een ander HDMI kanaal in gebruik is, in mijn geval de PS5). Zie de 3e foto.

    Onderstaand de verschillen, bij ECO stand uitgeschakeld dan blijft het HDMI signaal op de achtergrond actief (witte tegel) en komen er geen meldingen. Bij ECO stand ingeschakeld dan is het HDMI signaal inactief (grijze tegel), maar soms verandert deze toch naar een actief signaal waardoor de melding verstuurt wordt en de grijze tegel even kort een witte (actieve) tegel wordt.

    Ook de standby verlichting (rood) op de mediabox zelf gaat van geen verlichting naar rode verlichting op hetzelfde moment. Alsof de box heel even tot leven komt en daarna toch weer gaat slapen.

 

Foto met ECO stand ingeschakeld:

Foto met ECO stand uitgeschakeld:

Foto met de hinderlijke melding in beeld bij gebruik ECO stand (de grijze tegel wordt ten tijde van de melding tijdelijk ook een witte tegel):

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee en anders trek maar aan de bel als aanvullende informatie noodzakelijk is ;-)!

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, wat betreft het pairing issue. We zijn erachter dat de afstandsbediening absoluut niet ontkoppeld of reset mag worden. Dit lijkt ervoor te zorgen dat de Bluetooth functie niet meer werkt en niet meer gekoppeld kan worden. Het probleem is verder in onderzoek. Houd de known issues lijst in de openingspost goed in de gaten.

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Demi van Odido ,

Heb ook een opmerking.
Ik mis in het menu de instelling om de tijd van de herinnering in te stellen. Deze staat nu op 4 of 5 minuten voordat het programma begint . Dit was in de vorige box in te stellen tot 1 minuut van tevoren de herinnering te krijgen. Of ik heb deze optie over het hoofd gezien.😉

Heb de nieuwe media box sinds gistermiddag aangesloten, heb nu al drie keer gehad dat deze geen geluid meer geeft, althans i.p.v. geluid een zeer irritante piep. Deze is weer weg na het uit en weer aanzetten van de box.

Toch even een vraag over de update van de afstandsbediening, hoe lang gaat er over heen voordat deze update en de knoppen “radio” en “tv” weer werken?

Verder ben ik wel te spreken over de box, de nieuwe interface is ook een mooie stap voorwaarts.

EDIT: overigens bij radio, staat het logo helemaal rechts in beeld je kan nog net het begin van het logo zien.

 

@soepkip67 Ik heb voor je zitten speuren, maar ik zie deze instelling voor herinnering ook niet zo snel terug om dit aan te passen. Ik ga hier voor je achteraan!

Wat gek dat deze ook een piep geeft! Kan het wellicht aan de geluidsinstellingen liggen? Zou je dit eens willen testen? Dit issue is mij namelijk niet bekend nog. 

Ik weet verder nog niet wanneer de update exact komt. Maar zodra dit bekend is, dan zal ik ook een update plaatsen in de known issues lijst in de openingspost bij het issue over de knoppen.

Hi allemaal, wat betreft het pairing issue. We zijn erachter dat de afstandsbediening absoluut niet ontkoppeld of reset mag worden. Dit lijkt ervoor te zorgen dat de Bluetooth functie niet meer werkt en niet meer gekoppeld kan worden. Het probleem is verder in onderzoek. Houd de known issues lijst in de openingspost goed in de gaten.

Wel erg vreemd.

Vraag mij dan af hoe de 1e keer de koppeling gedaan wordt.

Zou mij benieuwen hoe het dan gaat met de nieuwe afstandsbediening.

Demi is het bekend wanneer ik de nieuwe afstandsbediening binnen krijg.?

 

 

Reputatie 1

Pfoe, ik heb hem gisteren nog opnieuw gekoppeld en dat ging gelukkig goed. Zal het maar niet nog een keer doen 😄

Reputatie 7
Badge +8

@peter-keetfm Het lijkt erop dat na ontkoppeling de functie als het ware verdwijnt. We onderzoeken nu hoe dit eigenlijk mogelijk is dat dit uberhaupt kan gebeuren. Ze zijn er in ieder geval druk mee bezig! De bestelling van de nieuwe afstandsbediening wordt momenteel nog verwerkt in ons distributiecenter. Zodra deze daar ook verstuurd is, heb je deze binnen paar dagen in huis. 

@Demi van Odido

1) Worden updates niet automatisch uitgevoerd als de box in stand-by staat? Ik zette de TV net aan en enkele seconden later kwam er in beeld dat er een software update was en die kon je met geen mogelijkheid uitstellen. Hij starte vervolgens Netflix op? Beetje apart 😃

 

2) Bij alle opnames staat eronder ‘Meerdere afleveringen’. Dit komt waarschijnlijk vanwege serie opname? Is alleen wat verwarrend want nu denk je eerder dat er meerdere afleveringen in de opname lijst staat. (Ondanks dat er maar 1 staat)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Demi van Odido ,

Heb ook een opmerking.
Ik mis in het menu de instelling om de tijd van de herinnering in te stellen. Deze staat nu op 4 of 5 minuten voordat het programma begint . Dit was in de vorige box in te stellen tot 1 minuut van tevoren de herinnering te krijgen. Of ik heb deze optie over het hoofd gezien.😉

Heb de nieuwe media box sinds gistermiddag aangesloten, heb nu al drie keer gehad dat deze geen geluid meer geeft, althans i.p.v. geluid een zeer irritante piep. Deze is weer weg na het uit en weer aanzetten van de box.

Toch even een vraag over de update van de afstandsbediening, hoe lang gaat er over heen voordat deze update en de knoppen “radio” en “tv” weer werken?

Verder ben ik wel te spreken over de box, de nieuwe interface is ook een mooie stap voorwaarts.

EDIT: overigens bij radio, staat het logo helemaal rechts in beeld je kan nog net het begin van het logo zien.

 

@soepkip67 Ik heb voor je zitten speuren, maar ik zie deze instelling voor herinnering ook niet zo snel terug om dit aan te passen. Ik ga hier voor je achteraan!

Wat gek dat deze ook een piep geeft! Kan het wellicht aan de geluidsinstellingen liggen? Zou je dit eens willen testen? Dit issue is mij namelijk niet bekend nog. 

Ik weet verder nog niet wanneer de update exact komt. Maar zodra dit bekend is, dan zal ik ook een update plaatsen in de known issues lijst in de openingspost bij het issue over de knoppen.

Hoi @Demi van Odido ,

Dank je voor je antwoorden.

We wachten gewoon even af wat betreft de instelling en de update van de afstandsbediening. Wel jammer is nu wel wat lastiger om over te schakelen van tv naar radio en omgekeerd. 

Wat betreft die piep die gewoon spontaan ontstond,  zonder iets gewijzigd te hebben, dus zo gelijk uit de doos en installeren. Heb nu wel wat instellingen aangepast om het naar mijn zin werkend te krijgen en is de piep tot nu niet meer terug gekomen.

Dat het logo van de radio zender helemaal rechts in beeld zit, bijna niet zichtbaar. Is dat werkt zoals bedoeld? Lijkt me toch van niet?

 

@Dave670 

Ik had hem ook en kon ik niet uitstellen.

 

Ik heb de Kpn afstandsbediening gekoppeld aan de nieuwe TV box maar die melding van koppelen is zeer vervelend.

Ik wil dan ook een verzoek doen bij het TV team om dit uit de firmware te halen.

Als mensen de orginele afstandsbediening willen ontkoppelen en hun eigen afstandsbediening willen gebruiken moet dat gewoon mogelijk zijn.

Maar dan krijg je continue die melding van koppelen.

Wat dan het gebruik van de box onmogelijk maakt.

Lekker muziek aan het luisteren met beeld nou ja beeld om de 10 seconden deze knop in drukken.

Verder een hele leuke TV box maar dat afstandsbediening verhaal moet echt anders.

Een Android box moet ook normaal kunnen werken zonder orginele afstandsbediening.

 

PS

De Kpn afstandsbediening kan ik op al mijn Android TV apparaten op koppelen. (Net als mijn andere bluetooth afstandsbedieningen)

Zo gebruiken wij deze ook als 2e afstandsbediening op een Sony bravia Android TV.

En uiteraard op een Chromecast Google TV. (Waar geen “normale” afstandsbediening bij zit)

 

 

Reputatie 1

De stekker van de adapter in het stopcontact doen ‘optioneel’ , staat er in de OP? Hoe is dat optioneel dan? 😅 Tenzij ie ook op batterijen werkt (of Odido nu ook ‘draadloze stroom via WiFi’ lanceert) lijkt me dat geen optie maar een essentiële eis om dat ding aan te zetten. 😉

toevoeging :

OF is die niet functionele-USB-poort stiekem wel functioneel? Voeding via een USB-poort zou in theorie nog mogelijk zijn. 

Reputatie 4

KPN. & Odido

Dat kan niet goed gaan. Vloeken in de kerk.

En al via handy geprobeerd? Mijn LG TV en LG airco zijn beter via de Handy als de eigen afstandsbedieningen regelbaar

 Wel bijna dagelijks een update die ook meestal eerst moet gebeuren.

KPN. & Odido

Dat kan niet goed gaan. Vloeken in de kerk.

En al via handy geprobeerd? Mijn LG TV en LG airco zijn beter via de Handy als de eigen afstandsbedieningen regelbaar

 Wel bijna dagelijks een update die ook meestal eerst moet gebeuren.

Dat gaat juist goed.

Vooral met de Chromecast Google TV met de Odido TV app. (Zie mijn topic)

Kpn gebruikt gewoon de Notus afstandsbediening.

Dat is een afstandsbediening wat geschikt is voor veel Android TV spelers.

Deze wordt dan ook door verschillende providers gebruikt ook door T-mobile.

Zie ook deze link.

Reputatie 3

Ik heb al een aantal keer een spontane reboot gehad. Gisteren met het bekijken van een opname en vandaag tijdens het bekijken van iets op Disney (app) start opnieuw op en werkt dan wel weer.

Reageer