Skip to main content

Met onze nieuwe Mediabox kan je rekenen op supercomplete TV. Je hebt Odido TV en je favoriete apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig en het kastje is een kleine krachtpatser die je uit het zicht kan zetten.

 


 

Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post de known issues door. 

 

Vanaf vandaag, 28 november 2023, lanceren wij onze nieuwe Mediabox. Benieuwd wat je allemaal kunt verwachten met deze nieuwe Mediabox? Lees dan snel verder!

 

Waarom voor Odido TV inclusief Mediabox gaan?

  • De allerleukste tv kijken met Odido TV.​

  • Makkelijk streamen met de apps van je favoriete streamingdiensten.​

  • Je kan de Mediabox aansluiten via bedraad internet of wifi. Wat je wil.​

  • Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox.​

  • Streamen doe je in de hoogste beeldkwaliteit (4K UHD met HDR en Dolby Vision, en de beste audiostandaarden (Dolby Atmos).​

  • Goed om te weten: de Mediabox gebruikt weinig stroom.​

  • Haal nog meer uit je Mediabox door te praten met de Google Assistant.​

  • Zet ’m waar je wil, bijvoorbeeld uit het zicht. Want met de nieuwe Bluetooth®️ afstandsbediening doet hij het overal. Wel zo fijn.

 

Wil jij ook de nieuwe Mediabox? Bestel deze dan nu bij een nieuw internetabonnement via de website of wanneer je al Internet van Odido hebt via Mijn Odido

 

Hoe ziet de Mediabox eruit

 

 

TV Box vs Mediabox vs TV App

Ben je benieuwd naar de verschillen tussen de TV Box, Mediabox en onze TV App? We zetten ze hier voor je op een rijtje.

TV Box​

Mediabox​

TV App​

Zenderaanbod​

Alle zenders​

Alle zenders​

Alle zenders​

Adult zenders afhankelijk per platform​

Cloud opnemen​

Ja​

Ja​

Ja​

Videoshop​

Huren & bekijken​

Huren & bekijken​

Apple TV & FireTV: Alleen bekijken​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Huren & bekijken​

Zelf kiezen & dagpassen​

Ja​

Ja​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Ja​

Gratis films & series​

Ja​

Ja​

Ja​

Adult zenders & Erotiek content in Videoshop​

Ja​

Ja​

Samsung TV: Ja​

Andere platformen: Nee​

Ondersteuning van Apps​

Nee​

Ja. ​

Meest populaire apps vooraf geïnstalleerd​

n.v.t.​

Afstandsbediening​

Infrarood​

Bluetooth & Infrarood​

n.v.t.​

Afstandsbediening koppelen aan TV​

Via koppelcodes en handmatige actie​

Automatisch incl. audioapparatuur​

Verbinding met Internet​

Ethernet​

Ethernet & WiFi​

n.v.t.​

Google Assistent​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Chromecast functie​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

4K ondersteuning​

Nee​

Ja (nog geen 4K tv-zenders)​

n.v.t.​

Ecostand​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Externe audioapparatuur​

Via HDMI​

Via HDMI & Bluetooth​

n.v.t.​

 

Alles over de vernieuwde afstandsbediening

Een nieuwe Mediabox betekent ook een nieuwe afstandsbediening.

  • Afstandsbediening werkt met Bluetooth en Infrarood​

  • Biedt toegang tot de belangrijkste functies​

  • Voldoet aan de eisen van Google incl. microfoon voor Google Assistant​

  • Koppelt automatisch met je TV en audioapparatuur​

  • Batterijen: 2x AAA inbegrepen​

  • Aantal knoppen: 35​

  • Afmetingen: 184 × 42.5 × 18.5 (mm)


Knoppen en functies

 

#​

Knop​

Actie​

1​

TV AAN/UIT​

Zet je tv-scherm aan of uit.​

2​

TV Box AAN/UIT​

Zet je Mediabox aan of zet de Mediabox weer in stand-by.​

3​

Google Assistent​

Schakel de microfoon in om met je stem de Google Assistent opdrachten te geven.​

4​

Radio​

Hiermee schakel je eenvoudig tussen Radio en TV zenders.​

5​

TV Gids​

Hiermee open je de TV Gids. Of je sluit de TV Gids weer wanneer deze al geopend is.​

6​

OK​

  • Met deze knop bevestig je keuzes in het TV menu. ​

  • Tijdens tv-kijken open met deze knop je de player controls.​

  • Als je OK knop ingedrukt houdt, biedt deze knop soms extra functies.​

7​

OMHOOG, LINKS, RECHTS, OMLAAG​

  • Met deze navigatie knoppen ga je door het TV menu heen.​

  • Tijdens het TV kijken, hebben de 4 richtingen een standaard functie:​

  • OMHOOG – open het hoofdmenu​

  • LINKS – Met 1 klik spoel je 10 seconden terug. Houd hem ingedrukt om verder terug te spoelen,​

  • RECHTS – open de zenderlijst​

  • OMLAAG – open de mini-gids​

8​

Terug​

Hiermee ga je een scherm terug of sluit je scherm.​

9​

TV/Sluiten​

Sluit alle schermen en ga naar terug naar tv-kijken.​

10​

Thuis​

Open het startscherm van Odido TV.​

11​

Geluidsvolume​

Zet het geluid harder of zachter.​

12​

Zappen​

Zap naar de volgende of vorige zender. ​

In sommige schermen kan je met deze knoppen ook sneller een hele pagina bladeren.​

13​

Geluid AAN/UIT​

Zet het geluid in één keer AAN of UIT.​

14​

Terugspoelen​

  • Druk 1 keer in om 10 seconden terug te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om terugspoelen te starten.​

15​

Vooruitspoelen​

  • Druk 1 keer in om 30 seconden vooruit te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om vooruitspoelen te starten.​

16​

Afspelen/Pauzeren​

Druk in om te pauzeren of om het afspelen weer te hervatten.​

17​

0 – 9​

De numerieke knoppen gebruik je:​

  • Om direct naar een zender te zappen.​

  • In de gids om naar een specifieke zender te gaan.​

  • Voor het invoeren van je tv klantnummer en tv pincode.​

  • Om snel door te spoelen naar een specifieke minuut.​

18​

REC​

Start direct een opname.​

19​

Input​

Schakel op je tv-scherm van HDMI-bron.​

20​

Netflix​

Open direct de Netflix app.​

21​

APPS​

Open de Apps & Games pagina.​

 


Specificaties Mediabox

Commercial name: Mediabox​

Model: SEI800TFAS​

Operating System: Android 12 (Operator Tier)​

RCU support: BlueTooth and InfraRed​

Chipset: Amlogic 905X4 @22k DMIPS​

Apps storage: 10 GB​

Memory: 2GB RAM/16GB eMMC Flash​

Connectivity: 802.11AX (WiFi6) 2x2 MIMO, 10/100 Ethernet​

Video output: UHD 4K 60fps HEVC/AV1, HDR10/10+, HLG​

Audio: Dolby, Dolby Vision, Atmos​

Power: USB 2.0 PSU​

Video output: HDMI 2.1, HDCP 2.2​

Audio output: HDMI​

Sizes:  119 × 24 × 119 (mm)​

Weight:  280 grams​

Power usage: max. 4W (watching 4K content)​

Eco-mode standby: max. 0.15W​

Physical buttons: ON/OFF and factory reset​

 

 

Apps op de Mediabox

De Mediabox biedt toegang tot alle Android TV apps van Google Play. Om het makkelijk te maken, installeren we automatisch de meest populaire apps op je Mediabox. Daarvoor hoef je dus niet te doen!​
 

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. Tijdens de installatie kan je ook de apps kiezen die je met je Google account eerder hebt geïnstalleerd. Scheelt weer zoeken.​

Netflix

Met de tNETFLIX] knop op je afstandsbediening open je direct de Netflix app. Staat de Mediabox uit? Dan gaat deze automatisch aan.

 

 

FAQ

Hoeveel kost de Mediabox per maand?

De prijs voor de Mediabox is hetzelfde als bij de TV Boxen. De eerste Mediabox is € 2,50 p/m en de tweede, derde of vierde Mediabox is € 5,00 p/m.

 

Kan ik als bestaande klant mijn TV Box omwisselen voor de nieuwe Mediabox?

Momenteel wordt de Mediabox alleen nog meegegeven aan nieuwe klanten. Mocht je een Mediabox extra willen bijbestellen, dan ontvang je uiteraard ook de nieuwe Mediabox.

 

Hoe sluit ik de Mediabox aan?

  • Haal alles uit de verpakking​

  • Trek het kartonnen lipje uit de achterkant van de afstandsbediening​

  • Sluit de adapter aan op de “DC 5V” poort van de Mediabox​

  • Plaats de HDMI-kabel in de “HDMI” poort van de Mediabox​

  • Plaats de andere zijde van de HDMI-kabel in een HDMI-poort van je tv-scherm​

Optioneel, maar wel aanbevolen:

  • Sluit de Mediabox met de ethernetkabel aan op je Odido modem

  • Een ethernetverbinding is veel betrouwbaarder dan een Wifi-verbinding

  • Steek de stekker van de adapter in een stopcontact​

  • Volg de stappen van het installatieproces


Hoe herstart ik de Mediabox? 

De Mediabox kan je op diverse manier opnieuw opstarten.​

  1. Powerflip​
    Haal kort de stroom van de Mediabox om deze opnieuw op te starten.​
  1. ​Via Android instellingen​
    Open de Android instellingen. Ga naar “Apparaatvoorkeuren” > “Opnieuw opstarten”​
  1. ​TV Menu opstarten​
    Ga naar “MyTV” > “Dit apparaat” > “App opnieuw opstarten”

 

Hoe ontkoppel en koppel ik de afstandsbediening van de Mediabox? 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op -OK] en >Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op oOK] en aThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

Hoe zet ik de Mediabox op stand-by?

De Mediabox kan je op stand-by zetten door op de witte TV BOX] knop te drukken​.

Standaard gaat de Mediabox op “stand-by”. Het stroomverbruik is dan ongeveer 0.8 Watt.​

Stand-by instellingen wijzigen?​

- Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​
“Voeding en energie”​

- Je kan de tijdsduur instellen nadat de Mediabox in stand-by moet gaan (standaard 8 uur)​

- Je kan ook instellen wanneer Mediabox bij tv-kijken in stand-by moet gaan (standaard is dit “Nooit”).

 

Hoe zet ik de Mediabox op de Ecostand?

In de Stand-by instellingen kan je ook de Ecostand instellen. De Mediabox gaat in de Ecostand bijna helemaal uit. Het energieverbruik is dan 0.15 Watt en bespaar je meer energie. ​

Let op: Het duurt dan wel een stuk langer voordat de Mediabox aangaat nadat je op de witte iTV BOX]  knop hebt gedrukt.

 

Welke apps heb ik op de Mediabox? 

Deze apps zijn standaard geïnstalleerd op de Mediabox:

1 Google Play Store​

2 Play Movies & TV​

3 YouTube​

4 YouTube Music​

5 Play Games​

6 Netflix​

7 Amazon Prime Video​

8 Viaplay​

9 Videoland​

10 NPO​

11 Disney+​

12 HBO Max​

13 SkyShowtime​

14 Discovery+​

15 F1 TV​

16 Pathe Thuis​

17 Teletekst​

18 Eurosport Player​

19 Spotify​

20 Deezer​

21 Rakuten TV​

22 Apple TV

 

Hoe kan ik mijn apps beheren?

Wil je je favoriete apps samenstellen? ​

- Selecteer dan “Regel je favorieten” en druk op pOK].​

- Selecteer de apps die je favoriet wilt maken en druk op aOK]​

- Je kunt ook de volgorde van je favoriete apps instellen​

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. ​

Apps verwijderen?​

- Open de Android instellingen​

- Ga naar Apps​

- Ga naar de app die je wilt verwijderen en druk op OK]​

- Kies vervolgens “Verwijderen” en bevestig nogmaals met pOK] om de app van de Mediabox te verwijderen​

Let op: sommige apps zijn niet te verwijderen, omdat het zogenoemde ‘systeem apps’ zijn.

 

Hoe kan ik andere apps installeren?

Wil je andere apps installeren? ​

- Ga in de pagina naar “Zoeken naar apps en games”.​

- Kies een app uit bij “Populaire apps” en voer een zoekopdracht in​

Let op: je moet wel ingelogd zijn op je Google account om apps te zoeken en te installeren.​

App gevonden?​

- Druk op kOK] om de app pagina te openen​

- Selecteer “Installeren” om de app op de Mediabox te installeren​

- De app wordt nu geïnstalleerd op de Mediabox​

- Selecteer vervolgens “Openen” en druk op ]OK] om de nieuwe app direct te gebruiken

 

Hoe kan ik mijn App-kanalen beheren?

App-kanalen aan- en uitzetten

- Ga helemaal naar het einde van de Apps pagina​

- Kies “App-kanalen regelen”​

- Hier kan je kiezen welke kanalen wel of niet getoond mogen worden​

 

 

Volgorde van App-kanalen wijzigen

Heb je liever een andere app bovenaan? ​

- Ga dan naar de betreffende app-kanaal​

- Houd

- Je kan de app-kanaal nu naar boven of beneden verplaatsen met oOMHOOG] en iOMLAAG]​

- Juiste positie gevonden? Druk dan op -OK] om te bevestigen.​

- Wil je dit annuleren? Druk dan op IBACK]

 

Hoe kan ik casten naar de Mediabox? 

Tijdens de installatie heb je de Mediabox een naam gegeven (standaard optie is “4K TV Box”). De Mediabox is onder deze naam te vinden als apparaat om naar te casten.​

 

Hoe cast je naar de Mediabox?​

  • Zorg ervoor dat de Mediabox aan staat en verbonden is met het internet (kan zowel via Ethernet als Wifi)​

  • Zorg ervoor dat je smartphone of tablet met hetzelfde netwerk is verbonden als de Mediabox​

  • Open de app waarmee je wilt casten en kies “4K TV Box” als apparaat om naar te casten​

Wil je de Chromecast functie uitschakelen?​

  • Ga naar de Android instellingen​

  • Kies “Apps” > “Alle apps bekijken” > “Systeem-apps tonen”​

  • Blader naar “Chromecast built-in” en druk op [ok]​

  • Ga naar “Uitzetten” en druk op tOK]​

  • Bevestig met sOK] om de app uit te zetten

 

 

Kan ik de microfoon uitschakelen?

Tijdens de installatie van je Mediabox kan je ervoor kiezen of de microfoon ingeschakeld wordt of niet. Wil je dit later alsnog wijzigen?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen.​

  • Ga naar “Apparaatvoorkeuren” en druk op OK].​

  • Ga naar “Microfoon” en druk op rOK].​

  • De optie “Microfoontoegang” kan je hier AAN of UIT zetten.

 

Extra's

De afstandsbediening regelt automatisch je tv-scherm en je audioapparatuur als deze via HDMI op de Mediabox zijn aangesloten. ​

Geen beeld?​

  • Soms heeft iemand een spelcomputer of ander apparaat gebruikt op je tv-scherm. ​

  • Zie je geen Odido TV en de Mediabox staat wel aan? ​

  • Druk dan minimaal 2 seconden op de [Thuis] knop. ​

  • Alle gekoppelde apparaten zullen dan weer ingesteld worden voor gebruik van Odido TV.​

Batterijniveau of softwareversie checken?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen​

  • Ga naar “Afstandsbedieningen en accessoires”​

  • Ga naar “4K TV Box Remote” en druk op aOK]​

  • Je kunt hier batterijniveaus en de softwareversie zien. ​

  • Ook kan je hier de naam van de afstandsbediening wijzigen of ontkoppelen

 

Hi allemaal,

Ik deel hier met jullie onze known issues lijst. Zo weten jullie precies wat er allemaal loopt en waar we mee bezig zijn. Dit maakt het ook voor jullie en voor ons overzichtelijk. Mochten jullie andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic, zodat we dit kunnen onderzoeken. Ik zal deze lijst ook updaten zodra er zaken zijn opgelost of als er weer nieuwe bugs zijn gevonden. 



Belangrijkste known issues (laatst bijgewerkt op 17 oktober 2024):

Mediabox:

  • Wegvallend geluid en / of beeld tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid en / beeld regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Update 3/10: Verder onderzoek heeft nieuwe inzichten gegeven en de oorzaak is gevonden. Hiervoor wordt nu met hoge prio gewerkt aan een nieuwe oplossing. 
  • Update 3/10: Bij het kijken van tv via Begin Gemist én Live TV, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) het volgende programma begint. Oorzaak hiervan is in onderzoek.
  • In de Android geluidsinstellingen is de optie “S/PDIF Output” zichtbaar. De Mediabox heeft geen S/PDIF-uitgang en deze optie biedt dan ook geen werkende softwarefunctie. Deze optie wordt in een volgende softwareversie verwijderd.
  • Soms verschijnt het profielselectiescherm nadat je de Mediabox uit standby haalt. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. Update 3/10: Oorzaak hiervan is gevonden en wordt in de volgende software release opgelost.
  • Op sommige Mediaboxen speelt de video niet goed af nadat de box op standby heeft gestaan en weer aan wordt gezet. Eerst zie je een bevroren beeld en audio is hoorbaar. Na een paar seconden speelt video ook af, maar deze is niet synchroon met audio. Probleem is te verhelpen door naar een andere zender te zappen. Update 15/10: Issue is niet opgelost. Oorzaak is wel duidelijk: op de boxen is de optie ‘Media tunnelling’ aangezet. Zodra je dit uitzet, is het probleem verholpen. We gaan deze optie binnenkort uit het TV menu verwijderen.

 

Recent opgeloste problemen (laatst bijgewerkt op 17 oktober 2024)

 

Opgelost op 3 oktober met tv-menu versie 2.0.4477 en firmware 12.8.7702.

  • Bij gebruik van de Eco stand-by modus kan je de Mediabox alleen 'AAN' krijgen via de fysieke knop op de box (dus niet via afstandsbediening). Update: nieuwe software op de afstandsbediening (7154.04.03) lost dit probleem op.
  • Het gekozen startscherm (in te stellen per profiel) wordt niet getoond nadat de Mediabox uit standby komt. Issue is nu opgelost.

Opgelost met tv-menu versie 2.0.4221 en firmware 12.8.6755.

  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Tip wanneer er toch nog géén geluid is: Druk VOICE knop op afstandsbediening in en zeg 'max volume'.
  • Bij afspelen van een opname die nog opgenomen worden. Als je doorspoelt tot live moment, springt de player terug naar het begin van de opname. De Mediabox loopt niet meer vast.
  • Na het indrukken van de rSource] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie van de afstandsbediening.
  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Problemen zijn grotendeels opgelost - box loopt niet meer vast.
  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Dit ligt niet aan de instellingen van de Mediabox of tv-scherm.
  • Na gebruik van apps (zoals Netflix) is het geluid van Odido TV soms een stuk zachter dan voorheen.
  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten.

Opgelost op 22 februari (met firmware v4410):

  • Advies: nooit de afstandsbediening ontkoppelen of Mediabox resetten tenzij het echt niet anders kan » Dit advies is per 26/02 ingetrokken.

  • Er is een probleem met afstandsbedieningen die initieel succesvol gekoppeld zijn met de Mediabox, maar daarna ontkoppeld worden. Het opnieuw koppelen werkt niet meer omdat de Bluetooth functie corrupt raakt door een software update die plaatsvindt nadat de Mediabox in gebruik is genomen. 
    Met de nieuwe software op de Mediabox (12.8.4410) wordt ook een nieuwe versie (7154.03.01_1.1) van de software van de afstandsbediening meegeleverd. Wanneer de afstandsbediening naar deze versie is bijgewerkt, wordt dit probleem opgelost. 
  • De aTV], MNetflix], RADIO] en
  • In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel voor de Mediabox weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren.
  • Handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen.

 

 

 

 

Ik heb het verhaal doorgezet naar de persoon die over tv gaat @Edward van der Veen, hij is op dit moment met vakantie dus ik heb nog geen reactie. 

Dank

Nog steeds op vakantie? 

Hi Tommie, kun je svp reageren? Dit is echt een issue!!!

Nog steeds deze bug in de box. Geen reactie en ook niet op de issuelijst……..


Terug van een paar weken vakantie en helaas moet ik nu concluderen dat qua gedrag de box bij mij weer terug bij af is. Alle problemen die er in het begin waren en die na de laatste FW update verholpen waren zijn weer terug. Al meerdere malen de box gerest (hard door de stroom er af te halen) maar helaas mag dit niet baten.

Problemen die dagelijks ervaren worden hier :

  • Het blijven ‘hangen’ van de AB tijdens het zappen waardoor de box als een raket door de zenders gaat.
  • Na bovenstaande komt het regelmatig voor dat de box crasht en zelf een soft reset uitvoerd.
  • Het niet correct opschalen van de beeldkwaliteit naar de hoogste stand.
  • Bij het aanzetten of tijdens het zappen de melding ‘er gaat iets mis, probeer het nog eens’, vaak wel een keer of 5 achter elkaar voordat er beeld is.
  • Na gebruik van de PLEX app op de box is deze ook zeer onstabiel, heb het idee dat daarna framerate switching niet goed meer werkt. 
  • Na gebruik PLEX app op de box kan er TV gekeken worden, maar ook dan is de frequentie van het crashen van de box vele malen hoger en gaat deze een soft reset uitvoeren.
  • Vreemde is dat je zou denken dat de soft reset de problemen zou verhelpen maar dit is helaas niet het geval.

Enkele van bovenstaande issues zijn vermoedelijk te herlijden naar de PiHole die ik in mijn netwerk heb draaien als DNS server. Als ik kijk wat daarop geblokkeerd word qua communicatie met Google vanuit de box. Waarschijnlijk zit de Odido software zo ver verweven met de Google services dat dit onstabiliteit veroorzaakt. Het had mooier geweest als dit als aparte laag bovenop de Google software had gedraaid….

Vind de box momenteel best wel een drama, denk dat ik mijn Chromecast weer eens af ga stoffen en de app ga proberen, hopelijk draait die een stuk stabieler.


Hallo, ik probeer de Sony ab te koppelen aan de mediabox. 

Na het koppelen vraagt de tv om de koppel code in te voeren. 

Is dit mogelijk, en zoja waar doe ik dat.

Bvd


Hoe forceer ik de update van de mediabox naar 12.8.7702? Mijn box zit nog steeds op 6755.

Dank Edward


@Mdegier Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Zijn allebei de afstandsbedieningen verwijderd uit de lijst met gekoppelde apparaten? Mocht dit niet zo zijn, wil je dit dan eens doen. Vervolgens wil ik je vragen om de Mediabox te herstarten en de afstandsbedieningen 1 voor 1 opnieuw te koppelen. 

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Zo niet, kijk ik uiteraard gelijk naar de mogelijkheid om een nieuwe afstandsbediening te sturen. Houd er wel rekening mee dat ik dit eerst moet overleggen. Het kan namelijk zo zijn dat het niet aan de afstandsbediening ligt, omdat de andere hier nu ook last van heeft. 

Geef je mij een seintje als je dit hebt geprobeerd? Ik sta uiteraard klaar om je verder te helpen! 

@Teresa van Odido een tijd geleden had ik hetzelfde probleem bij media box 1 alles geprobeerd met jullie op te lossen niet gelukt toen is een nieuwe afstandsbediening opgestuurd waarna het probleem opgelost was. Nu gaf het tweede kastje ook problemen waardoor ik met afstandsbediening geluid niet kon aanpassen geprobeerd om de afstandsbediening te her koppelen zoals vorige keee ook advies was. Ondanks alle tips toen en nu her koppelt hij niet.

@Tommie van Odido @Teresa van Odido enige opvolging zou welkom zijn heb toch graag een oplossing voor dit probleem 


Hi @Mdegier, wat gaat er precies mis met het geluid? Kun je het helemaal niet meer bedienen? Heb je extern audio apparatuur aangesloten of niet? 


Hi @Mdegier, wat gaat er precies mis met het geluid? Kun je het helemaal niet meer bedienen? Heb je extern audio apparatuur aangesloten of niet? 

@Tommie van Odido het geluid is niet te bedienen oplossing die eerder geboden werd was om de afstandabediening opnieuw te koppelen. Dit lukt niet (meer) blijft hangen op koppelen. (Zie eerdere post)


Heb je de Mediabox al eens voorzien van een harde factory reset door het knopje achterop 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker @Mdegier, en daarna opnieuw koppelen? 


Heb je de Mediabox al eens voorzien van een harde factory reset door het knopje achterop 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker @Mdegier, en daarna opnieuw koppelen? 

@Tommie van Odido ik heb alle stappen al doorlopen net zoals de vorige keer bij de andere mediabox.


Ik zie dat je 2 Mediaboxen hebt, werkt de afstandsbediening wel op de andere Mediabox of dat ook niet @Mdegier


Ik zie dat je 2 Mediaboxen hebt, werkt de afstandsbediening wel op de andere Mediabox of dat ook niet @Mdegier

@Tommie van Odido het probleem is het snelste verholpen als een nieuwe afstandsbediening wordt opgestuurd zo is het vorige probleem ook opgelost. Dus ja een werkt (weer) de andere niet


Ik heb nu sinds 25 oktober een nieuwe mediabox en de eerste paar dagen zonder problemen tv kunnen kijken(Eindelijk is).

 

Maar nu is er soms geen beeld meer of hapert het beeld, ik kijk Espn.

 

Maar nu wil ik graag weten wanneer de problemen/storingen zijn opgelost en we gewoon ongestoord tv kunnen kijken? 

 

@Demi van OdidoEn is er al een antwoord terug waarom eerst verbeteringen worden gedaan ipv. storingen verhelpen?


Hoe forceer ik de update van de mediabox naar 12.8.7702? Mijn box zit nog steeds op 6755.

Dank Edward

Kan iemand hier antwoord op geven svp....


Hey @Edward van der Veen, dat is de nieuwe Béta-versie. Zou je mee willen doen aan de Béta-test? 


Aangezien ik hier geen antwoord krijg op mijn vraag. Heb ik maar besloten om over te stappen. Ik heb ruim 2,5jaar geduld gehad met jullie met de hoop dat de problemen opgelost worden. Maar dat kunnen jullie niet, en zal vast ook nog lang duren.

Ik wil jullie wel even zeggen dat als iemand klaagt over een storing/probleem dat jullie dat serieus moeten aanpakken en niet zeggen met alle liefde lossen we het op, en dan niets gaan doen. Want dat is 1 van de sterke punten van jullie maar zorg dat dat gaat veranderen. 

Ik zal jullie ook niet aanraden bij anderen.

En hoezo zetten jullie zo snel viaplay uit? Die zou ook gewoon door moeten gaan tot ik overstap.


Hey @Edward van der Veen, dat is de nieuwe Béta-versie. Zou je mee willen doen aan de Béta-test? 

Is er een nieuwe beta, dan zou ik ook graag meedoen.

Veel slechter dan nu kan het niet. De laatste tijd zijn alle problemen weer terug hier namelijk, zelfs met grote regelmaat weer zwarte flitsen tussen diverse afleveringen tijdens het live kijken.


Hey @Edward van der Veen, dat is de nieuwe Béta-versie. Zou je mee willen doen aan de Béta-test? 

Dat heeft geen zin meer, door de issues heb ik een Google streamer gekocht en gaat de mediabox terug naar Odido. Dit duurde me allemaal te lang……

Bij de streamer met jullie app werkt alles nu naar behoren!


Waarom is er een verschil van interface tussen de - Aria - decoder en de app op tv (Samsung) en de ChromeCast?


Goedenavond, wij hebben ook sinds enige tijd de Amino box in gebruik. Maar met veel gedoe en storingen. Doet het vaak niet, stekker eruit, stekker erin en opnieuw opstarten helpt soms wel maar pas na een paar keer deze handeling te hebben gedaan. Veel irritatie dus. Ik zou de Amino graag omruilen voor de nieuwe mediabox. Ook omdat deze zuiniger is en uit het zicht geplaatst kan worden. Is omruilen mogelijk?


Hier nog een nieuwe klacht, dit maal betreft opnames die ‘verdwenen' zijn.

 

Op jullie site adverteren jullie met ‘Je hebt 12 maanden de tijd om je opnames terug te kijken’ maar sinds mijn vakantie enkele weken geleden al diverse opnames ‘kwijt’ geraakt omdat deze ‘vervallen’ zijn.

In alle gevallen betreft het opnames van 24 Kitchen ( Hairy Bikers & Jamie Oliver ) welke nu allemaal weg zijn. Kreeg al eerder de melding te zien ‘geldig tot xx(datum)) en nu zijn ze allemaal gewoon ‘weg'.

Lijkt wel of de geldigheid van de opnames op 24Kitchen op een maand of 3 staat als ik het zo zie.
En ik kijk pas een serie als deze geheel is afgelopen, bingen is gewoon een stuk fijner. Maar hierdoor nu dus diverse afleveringen niet gezien.

Volgens mij klopt dit niet helemaal.


@frank190189 Sorry, ik zie dit bericht nu pas! Er worden gelijktijdig verbeteringen gedaan en zo ook problemen verholpen in de versies waaraan gewerkt worden. Zoals eerder aangegeven duren sommige problemen wat langer om opgelost te worden, waardoor niet altijd elk probleem gelijk wordt opgelost in een nieuwe versie. Jammer dat je gaat overstappen, maar ik snap je keuze helemaal. Als ik het zelf meteen kon oplossen had ik dit uiteraard voor je gedaan, maar dit ligt echt in handen van de ontwikkelaars. Wat betreft Viaplay, zie ik inderdaad dat dit is uitgezet per 2-11. Waarom dit toen al is uitgezet en niet per de overstapdatum, durf ik eerlijk gezegd ook niet te zeggen. Hier zou ook een maand opzegtermijn minimaal op moeten zitten en bij een overstap zelfs op de datum dat je opzegt. Ik vermoed dat hier dan iets fout is gegaan in het systeem. Mijn excuses hiervoor! 

@Comp User Dit heeft te maken met dat we bezig zijn met de nieuwe interface. Deze zijn wel al uitgerold voor de Mediabox, Google TV Chromecast en voor sommige Samsung modellen. Later zal deze interface ook uitgerold worden op de Amino Aria TV Boxen!

@Infinity Dit is zeker mogelijk. Ik heb een Mediabox voor je aangevraagd! 😊

@Jan Kees Ik geef je graag meer duidelijkheid! Voor de meeste zenders worden de opnames inderdaad 365 dagen bewaard. Dit is echter niet voor alle zenders het geval. Zo ook niet voor 24Kitchen. Deze opnames blijven 90 dagen bewaard. Bij de veelgestelde vragen op onze website, kun je per zender terugzien wat de bewaartijd is: Zo gebruik je de functie Opnemen | Odido.


@Jan Kees Ik geef je graag meer duidelijkheid! Voor de meeste zenders worden de opnames inderdaad 365 dagen bewaard. Dit is echter niet voor alle zenders het geval. Zo ook niet voor 24Kitchen. Deze opnames blijven 90 dagen bewaard. Bij de veelgestelde vragen op onze website, kun je per zender terugzien wat de bewaartijd is: Zo gebruik je de functie Opnemen | Odido.

Lekker dan, in mijn optiek toch echt wel een gevalletje ‘false advertising'. Op jullie site staat namelijk expliciet het volgende vermeld.

“200 uur opslagruimte.

Dat is meer dan 8 dagen. Opslagruimte zat dus. En je hebt 12 maanden om je opnames terug te kijken. Doe je via de de cloud.”

Er staat nergens een asterisk of vermelding naar kleine lettertjes. Er staat gewoon 12 maanden.

 

Begin de box toch steeds meer zat te worden, wat een gebrekkig ding is dat. Het gebeurd de laatste tijd zo veel bij ons dat de AB op hol slaat waardoor de box als een raket door alle zenders heen gaat. En op het moment dat je dat onderbreekt dan chrasht de gehele Odido laag die er overheen ligt en moet die gaan rebooten. De box schiet dan terug in de laatste app die gedraaid heeft (in mijn geval meestal Plex) terwijl op de achtergrond het Odido OS sausje aan het rebooten is. Is dus uiteindelijk geen Google dingetje, want Android blifjt gewoon doordraaien op de achtergrond, zit hem echt in de brakke software laag die er overheen ligt.

 


Ik zal hier nog ff een melding doen van een storing. Tijdens het aanzetten komt er een beeld voor zoals vroeger, Sneeuw.

Ik weet toch al dat ik geen reactie ga krijgen maar ik meld het toch nog ff netjes.

 

 


Het is eigenlijk toch te triest voor woorden dat dit zo weinig aandacht krijgt vanuit Odido zelf.

Mijn jaar abbonnement is in Februari afgelopen, maar twijfel er toch heel erg aan of ik nog wel blijf als het laatste jaar de norm moet zijn.


Daar ben ik het helemaal mee eens @Jan Kees , dat is voor mij de reden dat ik over stap. 

Het lijkt wel of ze de problemen niet serieus nemen en ff tussendoor willen oplossen, terwijl het grote problemen zijn en met prio opgelost moeten worden. En dan niet bezig zijn met verbeteringen want dat is niet aan de orde nu.

En ik vind dat de mediabox te snel is uitgebracht met teveel problemen waardoor ze nu niet weten waar en hoe te beginnen. Althans zo komt het op mij over.

En reactie terug geven doen ze hier op het forum ook steeds minder. 


Reageer