Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1053 reacties

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 20 oktober 2024
Teresa van Odido schreef:

@Mdegier Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Zijn allebei de afstandsbedieningen verwijderd uit de lijst met gekoppelde apparaten? Mocht dit niet zo zijn, wil je dit dan eens doen. Vervolgens wil ik je vragen om de Mediabox te herstarten en de afstandsbedieningen 1 voor 1 opnieuw te koppelen. 

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Zo niet, kijk ik uiteraard gelijk naar de mogelijkheid om een nieuwe afstandsbediening te sturen. Houd er wel rekening mee dat ik dit eerst moet overleggen. Het kan namelijk zo zijn dat het niet aan de afstandsbediening ligt, omdat de andere hier nu ook last van heeft. 

Geef je mij een seintje als je dit hebt geprobeerd? Ik sta uiteraard klaar om je verder te helpen! 

@Teresa van Odido een tijd geleden had ik hetzelfde probleem bij media box 1 alles geprobeerd met jullie op te lossen niet gelukt toen is een nieuwe afstandsbediening opgestuurd waarna het probleem opgelost was. Nu gaf het tweede kastje ook problemen waardoor ik met afstandsbediening geluid niet kon aanpassen geprobeerd om de afstandsbediening te her koppelen zoals vorige keee ook advies was. Ondanks alle tips toen en nu her koppelt hij niet.

Edward van der Veen
Edward van der Veen schreef:
Tommie van Odido schreef:

Ik heb het verhaal doorgezet naar de persoon die over tv gaat @Edward van der Veen, hij is op dit moment met vakantie dus ik heb nog geen reactie. 

Dank

Nog steeds op vakantie? 

Hi Tommie, kun je svp reageren? Dit is echt een issue!!!

Nog steeds deze bug in de box. Geen reactie en ook niet op de issuelijst……..

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 22 oktober 2024

Terug van een paar weken vakantie en helaas moet ik nu concluderen dat qua gedrag de box bij mij weer terug bij af is. Alle problemen die er in het begin waren en die na de laatste FW update verholpen waren zijn weer terug. Al meerdere malen de box gerest (hard door de stroom er af te halen) maar helaas mag dit niet baten.

Problemen die dagelijks ervaren worden hier :

• Het blijven ‘hangen’ van de AB tijdens het zappen waardoor de box als een raket door de zenders gaat.
  • Na bovenstaande komt het regelmatig voor dat de box crasht en zelf een soft reset uitvoerd.
  • Het niet correct opschalen van de beeldkwaliteit naar de hoogste stand.
  • Bij het aanzetten of tijdens het zappen de melding ‘er gaat iets mis, probeer het nog eens’, vaak wel een keer of 5 achter elkaar voordat er beeld is.
  • Na gebruik van de PLEX app op de box is deze ook zeer onstabiel, heb het idee dat daarna framerate switching niet goed meer werkt. 
  • Na gebruik PLEX app op de box kan er TV gekeken worden, maar ook dan is de frequentie van het crashen van de box vele malen hoger en gaat deze een soft reset uitvoeren.
  • Vreemde is dat je zou denken dat de soft reset de problemen zou verhelpen maar dit is helaas niet het geval.

Enkele van bovenstaande issues zijn vermoedelijk te herlijden naar de PiHole die ik in mijn netwerk heb draaien als DNS server. Als ik kijk wat daarop geblokkeerd word qua communicatie met Google vanuit de box. Waarschijnlijk zit de Odido software zo ver verweven met de Google services dat dit onstabiliteit veroorzaakt. Het had mooier geweest als dit als aparte laag bovenop de Google software had gedraaid….

Vind de box momenteel best wel een drama, denk dat ik mijn Chromecast weer eens af ga stoffen en de app ga proberen, hopelijk draait die een stuk stabieler.

Millyensandra
  • is een Top Poster
  • 32 reacties
  • 23 oktober 2024

Hallo, ik probeer de Sony ab te koppelen aan de mediabox. 

Na het koppelen vraagt de tv om de koppel code in te voeren. 

Is dit mogelijk, en zoja waar doe ik dat.

Bvd

Edward van der Veen

Hoe forceer ik de update van de mediabox naar 12.8.7702? Mijn box zit nog steeds op 6755.

Dank Edward

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 26 oktober 2024
Mdegier schreef:
Teresa van Odido schreef:

@Mdegier Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Zijn allebei de afstandsbedieningen verwijderd uit de lijst met gekoppelde apparaten? Mocht dit niet zo zijn, wil je dit dan eens doen. Vervolgens wil ik je vragen om de Mediabox te herstarten en de afstandsbedieningen 1 voor 1 opnieuw te koppelen. 

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Zo niet, kijk ik uiteraard gelijk naar de mogelijkheid om een nieuwe afstandsbediening te sturen. Houd er wel rekening mee dat ik dit eerst moet overleggen. Het kan namelijk zo zijn dat het niet aan de afstandsbediening ligt, omdat de andere hier nu ook last van heeft. 

Geef je mij een seintje als je dit hebt geprobeerd? Ik sta uiteraard klaar om je verder te helpen! 

@Teresa van Odido een tijd geleden had ik hetzelfde probleem bij media box 1 alles geprobeerd met jullie op te lossen niet gelukt toen is een nieuwe afstandsbediening opgestuurd waarna het probleem opgelost was. Nu gaf het tweede kastje ook problemen waardoor ik met afstandsbediening geluid niet kon aanpassen geprobeerd om de afstandsbediening te her koppelen zoals vorige keee ook advies was. Ondanks alle tips toen en nu her koppelt hij niet.

@Tommie van Odido @Teresa van Odido enige opvolging zou welkom zijn heb toch graag een oplossing voor dit probleem 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13415 reacties
  • 28 oktober 2024

Hi @Mdegier, wat gaat er precies mis met het geluid? Kun je het helemaal niet meer bedienen? Heb je extern audio apparatuur aangesloten of niet? 

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 28 oktober 2024

Hi @Mdegier, wat gaat er precies mis met het geluid? Kun je het helemaal niet meer bedienen? Heb je extern audio apparatuur aangesloten of niet? 

@Tommie van Odido het geluid is niet te bedienen oplossing die eerder geboden werd was om de afstandabediening opnieuw te koppelen. Dit lukt niet (meer) blijft hangen op koppelen. (Zie eerdere post)

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13415 reacties
  • 29 oktober 2024

Heb je de Mediabox al eens voorzien van een harde factory reset door het knopje achterop 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker @Mdegier, en daarna opnieuw koppelen? 

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 29 oktober 2024

Heb je de Mediabox al eens voorzien van een harde factory reset door het knopje achterop 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker @Mdegier, en daarna opnieuw koppelen? 

@Tommie van Odido ik heb alle stappen al doorlopen net zoals de vorige keer bij de andere mediabox.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13415 reacties
  • 30 oktober 2024

Ik zie dat je 2 Mediaboxen hebt, werkt de afstandsbediening wel op de andere Mediabox of dat ook niet @Mdegier

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 30 oktober 2024

Ik zie dat je 2 Mediaboxen hebt, werkt de afstandsbediening wel op de andere Mediabox of dat ook niet @Mdegier

@Tommie van Odido het probleem is het snelste verholpen als een nieuwe afstandsbediening wordt opgestuurd zo is het vorige probleem ook opgelost. Dus ja een werkt (weer) de andere niet

• is King of Content
  • 146 reacties
  • 30 oktober 2024

Ik heb nu sinds 25 oktober een nieuwe mediabox en de eerste paar dagen zonder problemen tv kunnen kijken(Eindelijk is).

Maar nu is er soms geen beeld meer of hapert het beeld, ik kijk Espn.

Maar nu wil ik graag weten wanneer de problemen/storingen zijn opgelost en we gewoon ongestoord tv kunnen kijken? 

@Demi van OdidoEn is er al een antwoord terug waarom eerst verbeteringen worden gedaan ipv. storingen verhelpen?

Edward van der Veen

Hoe forceer ik de update van de mediabox naar 12.8.7702? Mijn box zit nog steeds op 6755.

Dank Edward

Kan iemand hier antwoord op geven svp....

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13415 reacties
  • 1 november 2024

Hey @Edward van der Veen, dat is de nieuwe Béta-versie. Zou je mee willen doen aan de Béta-test? 

• is King of Content
  • 146 reacties
  • 2 november 2024

Aangezien ik hier geen antwoord krijg op mijn vraag. Heb ik maar besloten om over te stappen. Ik heb ruim 2,5jaar geduld gehad met jullie met de hoop dat de problemen opgelost worden. Maar dat kunnen jullie niet, en zal vast ook nog lang duren.

Ik wil jullie wel even zeggen dat als iemand klaagt over een storing/probleem dat jullie dat serieus moeten aanpakken en niet zeggen met alle liefde lossen we het op, en dan niets gaan doen. Want dat is 1 van de sterke punten van jullie maar zorg dat dat gaat veranderen. 

Ik zal jullie ook niet aanraden bij anderen.

En hoezo zetten jullie zo snel viaplay uit? Die zou ook gewoon door moeten gaan tot ik overstap.

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 4 november 2024

Hey @Edward van der Veen, dat is de nieuwe Béta-versie. Zou je mee willen doen aan de Béta-test? 

Is er een nieuwe beta, dan zou ik ook graag meedoen.

Veel slechter dan nu kan het niet. De laatste tijd zijn alle problemen weer terug hier namelijk, zelfs met grote regelmaat weer zwarte flitsen tussen diverse afleveringen tijdens het live kijken.

Edward van der Veen

Hey @Edward van der Veen, dat is de nieuwe Béta-versie. Zou je mee willen doen aan de Béta-test? 

Dat heeft geen zin meer, door de issues heb ik een Google streamer gekocht en gaat de mediabox terug naar Odido. Dit duurde me allemaal te lang……

Bij de streamer met jullie app werkt alles nu naar behoren!

• is een Top Poster
  • 56 reacties
  • 4 november 2024

Waarom is er een verschil van interface tussen de - Aria - decoder en de app op tv (Samsung) en de ChromeCast?

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 4 november 2024

Goedenavond, wij hebben ook sinds enige tijd de Amino box in gebruik. Maar met veel gedoe en storingen. Doet het vaak niet, stekker eruit, stekker erin en opnieuw opstarten helpt soms wel maar pas na een paar keer deze handeling te hebben gedaan. Veel irritatie dus. Ik zou de Amino graag omruilen voor de nieuwe mediabox. Ook omdat deze zuiniger is en uit het zicht geplaatst kan worden. Is omruilen mogelijk?

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 5 november 2024

Hier nog een nieuwe klacht, dit maal betreft opnames die ‘verdwenen' zijn.

Op jullie site adverteren jullie met ‘Je hebt 12 maanden de tijd om je opnames terug te kijken’ maar sinds mijn vakantie enkele weken geleden al diverse opnames ‘kwijt’ geraakt omdat deze ‘vervallen’ zijn.

In alle gevallen betreft het opnames van 24 Kitchen ( Hairy Bikers & Jamie Oliver ) welke nu allemaal weg zijn. Kreeg al eerder de melding te zien ‘geldig tot xx(datum)) en nu zijn ze allemaal gewoon ‘weg'.

Lijkt wel of de geldigheid van de opnames op 24Kitchen op een maand of 3 staat als ik het zo zie.
En ik kijk pas een serie als deze geheel is afgelopen, bingen is gewoon een stuk fijner. Maar hierdoor nu dus diverse afleveringen niet gezien.

Volgens mij klopt dit niet helemaal.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • 1923 reacties
  • 5 november 2024

@frank190189 Sorry, ik zie dit bericht nu pas! Er worden gelijktijdig verbeteringen gedaan en zo ook problemen verholpen in de versies waaraan gewerkt worden. Zoals eerder aangegeven duren sommige problemen wat langer om opgelost te worden, waardoor niet altijd elk probleem gelijk wordt opgelost in een nieuwe versie. Jammer dat je gaat overstappen, maar ik snap je keuze helemaal. Als ik het zelf meteen kon oplossen had ik dit uiteraard voor je gedaan, maar dit ligt echt in handen van de ontwikkelaars. Wat betreft Viaplay, zie ik inderdaad dat dit is uitgezet per 2-11. Waarom dit toen al is uitgezet en niet per de overstapdatum, durf ik eerlijk gezegd ook niet te zeggen. Hier zou ook een maand opzegtermijn minimaal op moeten zitten en bij een overstap zelfs op de datum dat je opzegt. Ik vermoed dat hier dan iets fout is gegaan in het systeem. Mijn excuses hiervoor! 

@Comp User Dit heeft te maken met dat we bezig zijn met de nieuwe interface. Deze zijn wel al uitgerold voor de Mediabox, Google TV Chromecast en voor sommige Samsung modellen. Later zal deze interface ook uitgerold worden op de Amino Aria TV Boxen!

@Infinity Dit is zeker mogelijk. Ik heb een Mediabox voor je aangevraagd! 😊

@Jan Kees Ik geef je graag meer duidelijkheid! Voor de meeste zenders worden de opnames inderdaad 365 dagen bewaard. Dit is echter niet voor alle zenders het geval. Zo ook niet voor 24Kitchen. Deze opnames blijven 90 dagen bewaard. Bij de veelgestelde vragen op onze website, kun je per zender terugzien wat de bewaartijd is: Zo gebruik je de functie Opnemen | Odido.

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 6 november 2024
Demi van Odido schreef:

@Jan Kees Ik geef je graag meer duidelijkheid! Voor de meeste zenders worden de opnames inderdaad 365 dagen bewaard. Dit is echter niet voor alle zenders het geval. Zo ook niet voor 24Kitchen. Deze opnames blijven 90 dagen bewaard. Bij de veelgestelde vragen op onze website, kun je per zender terugzien wat de bewaartijd is: Zo gebruik je de functie Opnemen | Odido.

Lekker dan, in mijn optiek toch echt wel een gevalletje ‘false advertising'. Op jullie site staat namelijk expliciet het volgende vermeld.

“200 uur opslagruimte.

Dat is meer dan 8 dagen. Opslagruimte zat dus. En je hebt 12 maanden om je opnames terug te kijken. Doe je via de de cloud.”

Er staat nergens een asterisk of vermelding naar kleine lettertjes. Er staat gewoon 12 maanden.

Begin de box toch steeds meer zat te worden, wat een gebrekkig ding is dat. Het gebeurd de laatste tijd zo veel bij ons dat de AB op hol slaat waardoor de box als een raket door alle zenders heen gaat. En op het moment dat je dat onderbreekt dan chrasht de gehele Odido laag die er overheen ligt en moet die gaan rebooten. De box schiet dan terug in de laatste app die gedraaid heeft (in mijn geval meestal Plex) terwijl op de achtergrond het Odido OS sausje aan het rebooten is. Is dus uiteindelijk geen Google dingetje, want Android blifjt gewoon doordraaien op de achtergrond, zit hem echt in de brakke software laag die er overheen ligt.

• is King of Content
  • 146 reacties
  • 12 november 2024

Ik zal hier nog ff een melding doen van een storing. Tijdens het aanzetten komt er een beeld voor zoals vroeger, Sneeuw.

Ik weet toch al dat ik geen reactie ga krijgen maar ik meld het toch nog ff netjes.

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 13 november 2024

Het is eigenlijk toch te triest voor woorden dat dit zo weinig aandacht krijgt vanuit Odido zelf.

Mijn jaar abbonnement is in Februari afgelopen, maar twijfel er toch heel erg aan of ik nog wel blijf als het laatste jaar de norm moet zijn.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen