Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1053 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 21 september 2024

@lampy Ik zie dat je inderdaad nog gebruik maakt van onze oude TV Box. Ik heb deze gelijk voor je omgeruild naar onze nieuwe Mediabox! 

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code. Ook ontvang je instructies om de oude TV Box terug te sturen. 

Ik wens je alvast veel kijkplezier! 😀📺

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 september 2024

De haperingen zoals hierboven omschreven zijn hier ook zeer regelmatig aanwezig. Na ongeveer 45-60 min moet ik de gekozen app (netflix/f1tv/kodi) geforceerd sluiten en opnieuw openen.

Ook regelmatig last van dat de mediabox stereo geluid doorgeeft ipv dolby digital, na een aantal zenders zappen komt dolby digital weer terug (ja, de zenders waarbij het gebeurt zijn ook daadwerkelijk wel dolby digital). 

Tevens vind ik het een gemiste kans dat regionale zenders geen terugkijken of begin gemist onsersteunen.

Het meest vervelende vind ik nog dat sinds een afstandsbediening update ik de denon versterker niet meer kan besturen met de volumeknoppen op de mediabox afstandabediening! Een aantal maanden geleden was dit wel mogelijk! Bij het instellen (druk OK om te testen) gaat het volume wel omhoog, maar na het afsluiten van de wizard niet meer..

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13415 reacties
  • 24 september 2024

Hey @Lieuwe75, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee naar dit euvel, echter zie ik dat je een eigen modem hebt aangesloten. Kan je de Zyxel aansluiten en kijken of de problemen met de haperingen hiermee opgelost zijn?

Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de Mediabox een reset geeft. Werkt de afstandsbediening dan wel weer met je Denon? Is het mogelijk om de Denon te voorzien van een reset of niet?

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 24 september 2024

Ik denk dat het verschil eigen modem/zyxel modem niks uit maakt, aangezien het ook gebeurt met lokale media (welke binnen het interne netwerk staan). En de mediabox is bedraad aangesloten, dus wifi is ook uitgesloten.

Mediabox resetten kan ik eens proberen, en dan een volledige fabrieksreset?

Denon resetten heeft geen nut, aangezien de volumeaansturing met infrarood vanuit de afstandsbediening van de mediabox gaat en niet via hdmi-cec.

• is King of Content
  • 69 reacties
  • 26 september 2024
Babbeloester schreef:
Mdegier schreef:

Goedeavond sinds update de volgende problemen:

• de versterker waar het geluid en video via loopt schakelt spontaan uit. (Dit alleen bij de odido mediabox). Dit gebeurd geheel spontaan en soms om de 30 seconden dan weer een dag niet. 
  • Volume is niet meer te bedienen via de afstandabediening.

Is hier ooit iets mee gedaan? Ook bij mij gaat de receiver soms 3-4 keer achter elkaar uit en dan gaat het weer dagen goed. Soms moet ik mijn box 3 keer opstarten vóór hij het doet.

Ik heb dit ook met mijn samsung soundbar. Vooral als er YouTube gekeken word schakelt de soundbar uit. Soms meerdere malen achter elkaar. Dit probleem speelt alleen met de odido mediabox. Op de 1 of andere manier word er dus een commando gestuurd naar de soundbar/versterker.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 27 september 2024

@mexflex Goed dat je dit aangeeft, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik help je graag om dit op te lossen! 

Wil je eens proberen om de HDMI-CEC instellingen uit te zetten? Op die manier ontvangt de Mediabox geen aansturing van andere apparaten via de HDMI-verbinding. 

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 september 2024
Jan Kees schreef:
Jeroentjuh schreef:

Plex hapert hier de hele tijd elke 2 seconden ongeveer bij 4k speelt heel storend af, heb jij hier ook last van of ondersteunt je server geen 4k?

4K gaat hier gewoon vloeiend tot ongeveer ~1 uur. In het begin geen probleem met een 4K DV stream met (lossy) Atmos. Maar dan na een uur beginnen de problemen bij mij.

Staat jouw server toevallig te transcoden waardoor de haperingen kunnen ontstaan ? Dat doet die van mij niet namelijk, is gewoon een Plex Server die op mijn NAS draait.

Ik heb zelf mijn Plex op een computer draaien dus qua doorvoer zou die het makkelijk aan moeten kunnen, mijn tv trekt het ook 4k wel apart dat zo een kastje het niet trekt.

En inderdasd ook met lossy atmos, had van de week de jn stellingen op een manier dat de Netflix ap wel echt atmos door gaf maar helaas omdat hij niet sync liep alles weer terug naar instellingen. En nu de combo kwijt die ik gebruikt had.

Even in mijn instellingen gekeken en tranacoden stond op automatisch, heb hem even uit gezet en zal wel even testen.

• is een King Poster
  • 45 reacties
  • 29 september 2024

Een maand of 2 geleden heb ik bij mijn moeder de Mediabox geïnstalleerd. Wat ik erg irritant vind is dat het geluid van TV hoorbaar is, ook wanneer er geen TV beeld aanstaat.

Verder zit er geen Spdif aansluiting meer op, is dit doordat het geluid via de speakers niet synchroon loopt met het beeld en dit via de TV prima in te stellen is?

Mijn moeder heeft 10 jaar geleden haar KPN decoder aangesloten gehad op haar stereo, daar kon dit destijds helaas niet worden ingesteld. Hierom wil mijn moeder er niet aan om haar TV fatsoenlijk geluid te gunnen 😝

Edward van der Veen
Edward van der Veen schreef:
Edward van der Veen schreef:
Tommie van Odido schreef:

Ik heb het verhaal doorgezet naar de persoon die over tv gaat @Edward van der Veen, hij is op dit moment met vakantie dus ik heb nog geen reactie. 

Dank

Nog steeds op vakantie? 

Hi Tommie, kun je svp reageren? Dit is echt een issue!!!

• is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 30 september 2024

Goedemiddag, ik heb regelmatig dat mijn TV-box vastloopt. De ene keer tijdens het kijken van een programma, de andere keer gaat die gewoon niet aan. Steeds moet ik dan de stekker eruit halen en wachten tot alles weer is opgestart, niet echt een fijne work around omdat het opstarten erg lang duurt.

Ook heb ik vaak de melding dat er geen internet is (terwijl dat wel zo is) en dat de box opnieuw opgestart moet worden.

Is hier een oplossing voor? Heb volgens mij nog steeds een oude Amino box en kan deze via 'Mijn Odido’ niet omruilen maar alleen een extra box bestellen?

Alvast bedankt.

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 30 september 2024

Hoi Odido,

Kunnen jullie alstublieft zo snel mogelijk een vervangende Mediabox afstandsbediening opsturen? De huidige wilt na fabrieksinstellingenreset niet meer koppelen met de Mediabox.

Had de reset gedaan om de volumeknoppen te proberen te herstellen. Het probleem is eerder in dit topic uitgelegd. De volumeregeling via de Odido Remote werkte niet meer na de laatste update.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13415 reacties
  • 1 oktober 2024

Hey @rik030, zal ik de Amino omruilen voor de Mediabox? Hopelijk werkt die beter dan de Amino!

Hi @NickLitening, ik heb je een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Deze past door de brievenbus dus je hoeft niet op een pakketje te wachten.

Hoi @Edward van der Veen, ik heb nog geen reactie ontvangen hierover. Hopelijk snel meer info.

• is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 1 oktober 2024

Hey @rik030, zal ik de Amino omruilen voor de Mediabox? Hopelijk werkt die beter dan de Amino!

Hoi @Tommie van Odido dat zou fijn zijn, hopelijk is het daarmee opgelost. Heb je nog iets van mij nodig om dat in gang te zetten? Alvast bedankt! 

• is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 2 oktober 2024
rik030 schreef:

Hey @rik030, zal ik de Amino omruilen voor de Mediabox? Hopelijk werkt die beter dan de Amino!

Hoi @Tommie van Odido, ik krijg zojuist een bevestiging dat een nieuwe box wordt opgestuurd. Dank voor je hulp!

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2159 reacties
  • 2 oktober 2024

Hoi @rik030, ik heb meteen een nieuwe Mediabox voor je aangevraagd. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op, per e-mail houden we je op de hoogte. Geniet ervan! Groetjes, Ishana

• is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 2 oktober 2024
Ishana van Odido schreef:

Hoi @rik030, ik heb meteen een nieuwe Mediabox voor je aangevraagd. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op, per e-mail houden we je op de hoogte. Geniet ervan! Groetjes, Ishana

Ik zag de mail, dankjewel 👍🏻

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 12 oktober 2024

Goedemorgen,

ik heb het probleem dat wanneer ik naar een andere zender ga het geluid vaak verstomt, of erg zacht is.

heen en weer zappen lost het dan op. Nu heb ik dat al sinds het begin maar het lijkt nu vaker voor te komen.

ik lees ergens hier dat dit een bekend fenomeen is en er aan gewerkt wordt. 
enig idee wanneer dat opgepalt wordt? Want het wordt nu wel etg irritant.

Gr,

Ron

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13415 reacties
  • 13 oktober 2024

Hi @RonG68, ik wil natuurlijk dat je op een normale manier tv kunt kijken.

Kan je eens de volgende settings uit proberen? Als het goed is moet dit het oplossen.

Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.

1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

• is een King Poster
  • 26 reacties
  • 14 oktober 2024

Er valt mij al een tijdje iets op met de Media Box, maar ook de Odido TV app op Google TV: als ik zap met de pijltjestoets omhoog en naar beneden, gaan de zenders soms in twee of drie omhoog naar beneden. Dus: van 4 naar 6 of 7, terwijl de tussenliggende zenders snel voorbij komen. 

Dat heb ik zowel met de afstandsbediening van Odido als de afstandsbediening van TLC. Lijkt wel alsof er een kleine lag op zit. Wellicht eens een debouncer in de app bouwen? :-))

• is King of Content
  • 146 reacties
  • 15 oktober 2024

Er is een nieuwe update geweest op de mediabox. En ik heb al de vraag gesteld in het forum van de beta testers maar ik krijg daar geen antwoord.

Ik zou graag willen weten waarom het probleem met het knipperen tussen de programma's niets mee gedaan is?

Er worden wel verbeteringen doorgevoerd maar problemen worden niet eerst opgelost. Kan iemand van Odido dat uitleggen?

Onderstaande verbeteringen hebben volgens mij geen voorrang op problemen toch? Of jullie jullie denkwijze daar dan echt helemaal anders in.

De navigatie in de mini-gids is aangepast. Met [OMHOOG] ga je voortaan naar een hoger zendernummer en met [OMLAAG] naar een lager zendernummer.

Via de TV gids krijg je voortaan ook voor live programma's de programma detailpagina te zien. Hierdoor kan je Begin Gemist starten zonder eerst live tv te hebben gezien (handig als je de tussenstand niet wilt weten). Ook kan je in deze pagina voor live programma's makkelijker een opname inplannen, wijzigen of verwijderen.

Het opnamescherm is nu ook in te stellen als startscherm in de app. Dit kan je aanpassen in de instellingen van je kijkprofiel.

Babbeloester
  • Debutant
  • 2 reacties
  • 16 oktober 2024
Teresa van Odido schreef:

@mexflex Goed dat je dit aangeeft, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik help je graag om dit op te lossen! 

Wil je eens proberen om de HDMI-CEC instellingen uit te zetten? Op die manier ontvangt de Mediabox geen aansturing van andere apparaten via de HDMI-verbinding. 

Ik zal voor mijn situatie reageren. Ik heb HDMI-CEC uitgezet en mijn receiver wordt niet meer lukraak uitgezet. Het probleem ligt wel degelijk bij de aansturing vanuit de mediabox. Het probleem is ontstaan na een update.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • 1923 reacties
  • 16 oktober 2024

@Dennisweb wat gek! Kan het zijn dat je de toets iets te lang ingedrukt houdt met het zappen waardoor dit gebeurt? Zelf maak ik ook gebruik van de app op Google TV en ervaar dit zelf niet. Heb je dit overigens met de Mediabox en Google TV app op de TCL of ook op een andere tv? Dan kunnen we in ieder geval uitsluiten dat het hieraan ligt. Ik denk graag met je mee! 😊

@frank190189 Ik durf niet te zeggen waarom het niet is meegegaan, maar ik vermoed dat het te maken heeft met dat sommige zaken makkelijker en dus ook sneller te implementeren in de update zijn dan anderen en daarom andere zaken wel zijn meegenomen. Ik heb het in ieder geval nagevraagd bij de product owner en hopelijk kan hij meer duidelijkheid geven!

@Babbeloester Top dat het niet meer lukraak wordt uitgezet! Wat betreft de aansturing, ik begrijp dat het voorheen niet was en sinds de laatste update wel? Klopt het dat het dan met de app update 2.0.4221 is geweest? Dan zet ik dit door zodat hier naar gekeken kan worden!

• is King of Content
  • 69 reacties
  • 18 oktober 2024
Babbeloester schreef:
Teresa van Odido schreef:

Ik zal voor mijn situatie reageren. Ik heb HDMI-CEC uitgezet en mijn receiver wordt niet meer lukraak uitgezet. Het probleem ligt wel degelijk bij de aansturing vanuit de mediabox. Het probleem is ontstaan na een update.

Ik heb dit uiteindelijk niet gedaan omdat er een (beta) update doorgevoerd werd op de mediabox en ik het probleem daarna niet meer gehad heb.

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 18 oktober 2024
Mdegier schreef:
Mdegier schreef:

Hi @Mdegier, wat zie je als je de afstandsbediening probeert koppelen?

@Tommie van Odido Lampje afstandsbediening gaat knipperen maar blijft op dit scherm 

@Tommie van Odido nu bij de andere ontvanger hetzelfde probleem. Zou je ook hiervoor een nieuwe afstandsbediening kunnen opsturen?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 19 oktober 2024

@Mdegier Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Zijn allebei de afstandsbedieningen verwijderd uit de lijst met gekoppelde apparaten? Mocht dit niet zo zijn, wil je dit dan eens doen. Vervolgens wil ik je vragen om de Mediabox te herstarten en de afstandsbedieningen 1 voor 1 opnieuw te koppelen. 

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Zo niet, kijk ik uiteraard gelijk naar de mogelijkheid om een nieuwe afstandsbediening te sturen. Houd er wel rekening mee dat ik dit eerst moet overleggen. Het kan namelijk zo zijn dat het niet aan de afstandsbediening ligt, omdat de andere hier nu ook last van heeft. 

Geef je mij een seintje als je dit hebt geprobeerd? Ik sta uiteraard klaar om je verder te helpen! 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen