Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1053 reacties

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 5 september 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @NickLitening & @Millyensandra, kunnen jullie de afstandsbediening opnieuw koppelen? Als dit niet werkt graag de Mediabox resetten door het knopje achterop 30 seconden lang ingedrukt te houden.

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Heb deze oplossing geprobeerd voor de problemen die wij ervaren echter nu wil de afstandsbediening niet meer koppelen. 

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 5 september 2024
Mdegier schreef:

Hi @NickLitening & @Millyensandra, kunnen jullie de afstandsbediening opnieuw koppelen? Als dit niet werkt graag de Mediabox resetten door het knopje achterop 30 seconden lang ingedrukt te houden.

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

@Tommie van Odido Heb deze oplossing geprobeerd voor de problemen die wij ervaren echter nu wil de afstandsbediening niet meer koppelen. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13415 reacties
  • 6 september 2024

Hi @Mdegier, wat zie je als je de afstandsbediening probeert koppelen?

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 6 september 2024

Hi @Mdegier, wat zie je als je de afstandsbediening probeert koppelen?

Lampje afstandsbediening gaat knipperen maar blijft op dit scherm 

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 6 september 2024
Mdegier schreef:

Hi @Mdegier, wat zie je als je de afstandsbediening probeert koppelen?

@Tommie van Odido Lampje afstandsbediening gaat knipperen maar blijft op dit scherm 

Babbeloester
  • Debutant
  • 2 reacties
  • 9 september 2024
Mdegier schreef:

Goedeavond sinds update de volgende problemen:

• de versterker waar het geluid en video via loopt schakelt spontaan uit. (Dit alleen bij de odido mediabox). Dit gebeurd geheel spontaan en soms om de 30 seconden dan weer een dag niet. 
  • Volume is niet meer te bedienen via de afstandabediening.

Is hier ooit iets mee gedaan? Ook bij mij gaat de receiver soms 3-4 keer achter elkaar uit en dan gaat het weer dagen goed. Soms moet ik mijn box 3 keer opstarten vóór hij het doet.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13415 reacties
  • 9 september 2024

Ik heb je een nieuwe afstandsbediening opgestuurd @Mdegier. Kan je mij laten weten of deze wel koppelt?

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 9 september 2024
Babbeloester schreef:
Mdegier schreef:

Goedeavond sinds update de volgende problemen:

• de versterker waar het geluid en video via loopt schakelt spontaan uit. (Dit alleen bij de odido mediabox). Dit gebeurd geheel spontaan en soms om de 30 seconden dan weer een dag niet. 
  • Volume is niet meer te bedienen via de afstandabediening.

Is hier ooit iets mee gedaan? Ook bij mij gaat de receiver soms 3-4 keer achter elkaar uit en dan gaat het weer dagen goed. Soms moet ik mijn box 3 keer opstarten vóór hij het doet.

@Babbeloester @Tommie van Odido nee helaas hier nog geen update op ontvangen

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 11 september 2024

Sinds een maand of twee ervaar ik de volgende problemen met de media box:

- De zender die op staat bij aanzetten hapert (beeld en geluid) en het geluid loopt totaal niet synchroon (enkele secondes verschil)

- Na een paar dagen tot een week gebruik heeft de mediabox een reset nodig (stekker eruit), omdat deze anders nergens meer op reageert. Ik heb het gevoel alsof er een memory issue is waardoor het geheugen volloopt en de box onwerkbaar traag wordt.

Ben ik de enige met deze problemen?

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 11 september 2024
phusebox schreef:

Sinds een maand of twee ervaar ik de volgende problemen met de media box:

- De zender die op staat bij aanzetten hapert (beeld en geluid) en het geluid loopt totaal niet synchroon (enkele secondes verschil)

- Na een paar dagen tot een week gebruik heeft de mediabox een reset nodig (stekker eruit), omdat deze anders nergens meer op reageert. Ik heb het gevoel alsof er een memory issue is waardoor het geheugen volloopt en de box onwerkbaar traag wordt.

Nee je bent niet de enige,

Ze zijn weer in onderzoek naar het probleem,

Ik loop hier al 9 maanden mee en alles uitgesloten en nieuwe update en nog werkt het niet dus hoop echt dat het aan de mediabox ligt.

Mvg patrick

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 12 september 2024
phusebox schreef:

Hier ook soortgelijke problemen, alleen uit het zich niet tijdens lineaire TV bij mij.

Gebruik de box ook in combinatie met PLEX om vanaf mijn eigen server series en films te streamen, en daar krijg ik na ~1 uur ook haperingen in. Film dan even stop zetten en weer aan zetten verhelpt het probleem. Lijkt inderdaad een geheugen/buffer dingetje.

Als ik de box een harde reset geef (stekker er uit) is het probleem weer enige tijd verdwenen.

Datzelfde geld voor de issues die ik wel eens met de AB heb, blijft “hangen” bij het wisselen van zenders en gaat dan als een raket door de zender lijst heen. Ook dat is bij een reset weer enige tijd verdwenen.

Gevoels matig wijzen alle singalen naar een memory leak ergens in het systeem inderdaad.

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 12 september 2024

Ik heb je een nieuwe afstandsbediening opgestuurd @Mdegier. Kan je mij laten weten of deze wel koppelt?

Nieuwe afstandsbediening kan gekoppeld worden en daarmee is dit issue verholpen

• is een Top Poster
  • 48 reacties
  • 12 september 2024

Ik heb nog altijd 4 problemen die me behoorlijk irriteren: 

1. af en toe zeer belabberde resolutie (lijkt wel 240p) met als enige remedie een power flip  niet ideaal als je snel wat wil kijken. 
  2. met veel te grote regelmaat moet ik opnieuw inloggen op de box met mijn code.
  3. Ik krijg vrijwel continu een zwart knipperend scherm waar niets aan te doen is. Ook een power flip verhelpt deze grap niet. Dit is sinds de update voor het WK al gaande en niet meer weg gegaan. Daarvoor werkte het prima. 
  4. als ik [2x snel op de afstandsbediening van mij  LG tv (gekoppeld) + kanaal indruk schiet hij een lading kanalen vooruit alsof ik hem in houd. Dit is sinds de laatste update en echt bloed irritant als je een paar kanalen verder wil. Nu moet ik tergend traag 1 voor 1 zappen… (kanaal nummers ga ik niet onthouden en dus geen optie want ik heb het gros niet als fav. ingesteld en dus kan ik maar zo van 10 naar 33 gaan omdat alle tussenliggende waardeloze kanalen zijn en ik kanaal nummers fixed zijn). Dit probleem deed zich voort na dat mijn box volume om vrijwel nul stond ik heb de AB heb moeten ontkoppelen om dit te fixen .  ik wil geen google account in die box en dus wekt voice command niet. (precies de reden dat ik het niet wil).  

Vooral 3 is onacceptabel en moet echt Asap gefixed worden want ik betaal nu voor een service waar ik zo goed als geen gebruik van kan maken. En het forum lezende ben ik ver van de enige en desondanks staat het niet in de lijst met problemen. 

Het betreft dus niet het probleem net niet synchroon lopen geluid en beeld is prima synchroon het zit alleen bomvol zwarte haperingen. en nee dit is ook niet terugkijken dat gebruik ik eigenlijk nooit dus gewoon live. 

De router heeft elke dag een geforceerde power flip en de media converter heb ik ook al geprobeerd en is geen oplossing. Net als dat een tijd verspillende factory reset van de box dat niet was. 

Kortom fix dit snel of breng mensen geen geld in rekening voor een niet fatsoenlijk werkend product. Eigenlijk bizar dat jullie overgestapt zij van een platform wat perfect werkte, nooit haperde en met betere beeld kwaliteit naar een systeem vol problemen en met slechtere beeldkwaliteit zelfs als het “goed” werkt. 

• is een Top Poster
  • 39 reacties
  • 13 september 2024

Beetje off-topic, maar ook weer niet. Wat ik niet begrijp aan de Media box is de 100mbit aansluiting (zit je dan met je 1gb aansluiting van Odido 😉) voor UTP.

Kan ik op de USB poort een Ethernetadapter aansluiten? Misschien overkill, en niet nodig, maar vind het wel zo fijn om gebruik te kunnen maken van mijn snelle verbinding.

Ik twijfel ivm onderstaande opmerking:

Edward van der Veen
Edward van der Veen schreef:

Ik heb het verhaal doorgezet naar de persoon die over tv gaat @Edward van der Veen, hij is op dit moment met vakantie dus ik heb nog geen reactie. 

Dank

Nog steeds op vakantie? 

Forum|alt.badge.img+2
  • is een Top Poster
  • 113 reacties
  • 15 september 2024
mauriceg75 schreef:

Beetje off-topic, maar ook weer niet. Wat ik niet begrijp aan de Media box is de 100mbit aansluiting (zit je dan met je 1gb aansluiting van Odido 😉) voor UTP.

Kan ik op de USB poort een Ethernetadapter aansluiten? Misschien overkill, en niet nodig, maar vind het wel zo fijn om gebruik te kunnen maken van mijn snelle verbinding.

De odido tv streams vereisen niet meer dan 10mbit, een Netflix 4k stream volgens mij maximaal 25 mbit. 100mbit is dus ruim voldoende voor wat de box moet doen en je gaat het verschil niet merken tussen 100 of 1000mbit op dat ding.

Of de usb aansluiting verder zou werken voor dit doeleinde durf ik niet te zeggen. 

peter-keetfm
  • 2032 reacties
  • 15 september 2024
mauriceg75 schreef:

Een usb Ethernet adapter heb ik niet getest.

Maar een toetsenbord muis en usb stick werken wel.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 september 2024
Trash Can schreef:

Maar hoezo betaal ik er na 10 maanden €5,-/maand voor en niet zoals aangegeven in de opening post €2,50?

@Demi van Odido Volgens mij had ik hier nog geen reactie op mogen ontvangen.

• is een Top Poster
  • 39 reacties
  • 16 september 2024
Okidokidough schreef:
mauriceg75 schreef:

De odido tv streams vereisen niet meer dan 10mbit, een Netflix 4k stream volgens mij maximaal 25 mbit. 100mbit is dus ruim voldoende voor wat de box moet doen en je gaat het verschil niet merken tussen 100 of 1000mbit op dat ding.

Of de usb aansluiting verder zou werken voor dit doeleinde durf ik niet te zeggen. 

Ik ga het gewoon eens testen. Heb een Apple TV 4K en een Nvidia shield pro en die hebben allebei 1000 Mbit port, en daarmee haal je de volledige snelheid. 

• is een Top Poster
  • 39 reacties
  • 16 september 2024
mauriceg75 schreef:
Okidokidough schreef:
mauriceg75 schreef:

Ik ga het gewoon eens testen. Heb een Apple TV 4K en een Nvidia shield pro en die hebben allebei 1000 Mbit port, en daarmee haal je de volledige snelheid. 

Uitslag:
USB adapter wordt herkend, krijgt ook verbinding via UTP, maar blijft op 100mbit ongeacht de 1000 Mbit adapter. 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 september 2024
Jan Kees schreef:
phusebox schreef:

Hier ook soortgelijke problemen, alleen uit het zich niet tijdens lineaire TV bij mij.

Gebruik de box ook in combinatie met PLEX om vanaf mijn eigen server series en films te streamen, en daar krijg ik na ~1 uur ook haperingen in. Film dan even stop zetten en weer aan zetten verhelpt het probleem. Lijkt inderdaad een geheugen/buffer dingetje.

Als ik de box een harde reset geef (stekker er uit) is het probleem weer enige tijd verdwenen.

Datzelfde geld voor de issues die ik wel eens met de AB heb, blijft “hangen” bij het wisselen van zenders en gaat dan als een raket door de zender lijst heen. Ook dat is bij een reset weer enige tijd verdwenen.

Gevoels matig wijzen alle singalen naar een memory leak ergens in het systeem inderdaad.

Plex hapert hier de hele tijd elke 2 seconden ongeveer bij 4k speelt heel storend af, heb jij hier ook last van of ondersteunt je server geen 4k?

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 19 september 2024
Jeroentjuh schreef:

Plex hapert hier de hele tijd elke 2 seconden ongeveer bij 4k speelt heel storend af, heb jij hier ook last van of ondersteunt je server geen 4k?

4K gaat hier gewoon vloeiend tot ongeveer ~1 uur. In het begin geen probleem met een 4K DV stream met (lossy) Atmos. Maar dan na een uur beginnen de problemen bij mij.

Staat jouw server toevallig te transcoden waardoor de haperingen kunnen ontstaan ? Dat doet die van mij niet namelijk, is gewoon een Plex Server die op mijn NAS draait.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 september 2024

Hallo,

Mijn OOQE soundbar is  via een optische kabel verbonden met mijn Samsung tv. Tv heeft geen hdmi-arc, vandaar deze optische koppeling. Dit werkt; ik heb geluid uit de soundbar.

Wat niet lukt: de soundbar bedienen met de ab van de Mediabox. Eerste vraag: kan dit űberhaupt?

Wat ik geprobeerd heb: Via Instellingen / Afstandsbediening en accessoires / Bediening van audio instellen.  Dan volgt de vraag "Wil je de afstandsbediening koppelen aan je audioapparaat?" Ik kies dan "Volgende". Dan komt "Selecteer uw merk ontvanger". Ik kies "Anders", want mijn soundbar OOQE staat er niet tussen. Vervolgens vul ik mij merk in (OOQE) en ok (vinkje). Vervolgens gebeurt er niets meer. Dit is sowieso fout; je verwacht op zijn minst een melding.

Hoe krijg ik de soundbar bediend met de ab van de Mediabox?

Ab versie 7154.03.03    Mediabox versie 12.8.6755

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8645 reacties
  • 20 september 2024

Het is niet de verwachting dat je met de afstandsbediening van de media box de soundbar kan bedienen.

Hooguit dat je met ze TV afstandsbediening het volume naar de soundbar kunt beïnvloeden. 

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 20 september 2024

Is er een manier om de oude mediabox te ruilen voor de nieuwe? De chatbot gaf weinig hulp (“geen adviseurs beschikbaar”)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen