Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1022 reacties

Edward van der Veen
Tommie van Odido schreef:

Ik heb het verhaal doorgezet naar de persoon die over tv gaat @Edward van der Veen, hij is op dit moment met vakantie dus ik heb nog geen reactie. 

Dank

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 19 augustus 2024
Mdegier schreef:
Mdegier schreef:

Goedeavond sinds update de volgende problemen:

• de versterker waar het geluid en video via loopt schakelt spontaan uit. (Dit alleen bij de odido mediabox). Dit gebeurd geheel spontaan en soms om de 30 seconden dan weer een dag niet. 
  • Volume is niet meer te bedienen via de afstandabediening.

Nog een toevoeging op beide ontvangers dien ik minstens een keer per dag de pincode in te voeren. Ik heb maar een account en in het verleden was dit niet nodig.

Hier ook op allebei mijn mediaboxen ineens regelmatig de pincode vereist. @Odido, graag weer terug brengen naar vorige status, waarbij PIN invoer niet nodig is als box uit standby komt.

Volume regeling via AB werkt wel icm mijn Sony Bravia TV, maar niet met icm mijn TCL TV. Is dat nog op te lossen?

Edward van der Veen
Edward van der Veen schreef:

Zou je het euvel goed kort en bondig kunnen samenstellen @Edward van der Veen? Dat voorkomt verwarring met een lang verhaal. 

HI Tommie, dat is lastig want alles wat ik opschreef is belangrijk voor omschrijving van het probleem. Aan een samenvatting als "volumecontrol van de tv valt weg na gebruik bluetooth koptelefoon" heb je denk ik niet zoveel.

Geen idee wat ik hiermee moet doen...…

Groeten Edward

Ik heb het verhaal doorgezet naar de persoon die over tv gaat @Edward van der Veen, hij is op dit moment met vakantie dus ik heb nog geen reactie. 

Dank

Inmiddels nog wat getest. Als ik de afstandsbediening vertel het volume van de tv box te bedienen zonder HDMI-CEC, dan werkt het volume op een schaal van 1-25 zoals het moet. Doe ik een koptelefoon aan dan dezelfde volumeregeling, maar nu met aan de onderkant een bluetooth tekentje. Doe ik de koptelefoon weer uit, verdwijnt de volumeregeling volledig en moet ik heen en weer schakelen tussen tv en tv box om hem weer aan de praat te krijgen. Ligt dus aan de box e niet aan de tv, want die deed even niet mee omdat ik CEC uit had staan.

Daarnaast gaat ook (als CEC weer aaanstaat) de tv uit als ik de koptelefoon uitschakel, kan ook niet de bedoeling zijn.

• Debutant
  • 11 reacties
  • 22 augustus 2024

Ik zou graag mijn tv box willen ruilen voor een mediabox... Tv box is gratis en kan via mijn account alleen een extra box bestellen die 5 euro kost. Op zich niet veel geld maar is het ook mogelijk de eerste tv box met 5 korting(dus gratis) in te wisselen voor een mediabox zonder extra kosten? Lijkt me een mooie en hoognodige upgrade maar niet als het extra kost. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12884 reacties
  • 23 augustus 2024

Hi @partypica, helemaal logisch. Ik heb je een Mediabox opgestuurd en je huidige korting blijft gelden. Ook zag ik dat je nog een Huawei modem in bezit hebt, deze heb ik ook maar omgeruild voor een nieuwe T-54! Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en zodra het apparatuur onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Het oude apparatuur hoeven we niet meer terug, die mag je inleveren bij een recyclepunt. 

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 26 augustus 2024

Hoi Odido,
Op onze Samsung 43QE60T werkt sinds de laatste Mediabox software update de volumeregeling van de TV niet meer via de Mediabox Afstandsbediening. De volumeknoppen doen niets meer. (Ook loopt de volledige afstandsbediening vast.)

Dit geprobeerd om het op te lossen:

Na het wisselen van TV naar TV box bij de Android instellingen van de Mediabox en weer terug. Loopt de Mediabox afstandsbediening voor iets van 15 seconden vast, nadat er op een van de volume knoppen wordt gedrukt op de Mediabox afstandsbediening, de volledige afstandsbediening functioneert dan even niet. Ook tijdens het opnieuw proberen selecteren van het merk van de tv (SAMSUNG) in de Android instellingen loopt de afstandsbediening vast tijdens de volumeregeling testen. Na het vastlopen en meerdere keer testopties proberen in dat scherm werkt de volumeregeling nog steeds niet.

Na een factory reset werkt de Mediabox afstandsbediening voor een paar uur tot een dag en daarna doen de volumeknoppen niets meer. Hetzelfde gold voor direct na de update geïnstalleerd was.

Millyensandra
  • is een Top Poster
  • 32 reacties
  • 26 augustus 2024

Hallo, ik heb vandaag een nieuwe tv geïnstalleerd, en Sony X75WL.

Nu blijkt dat het geluid niet meer te regelen is en de uit knop werkt niet meer van de afstandsbediening 

Heb al de stroom van de box af gehad. 

Wat kan ik meer doen.

Bvd

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 12884 reacties
  • 26 augustus 2024

Hi @NickLitening & @Millyensandra, kunnen jullie de afstandsbediening opnieuw koppelen? Als dit niet werkt graag de Mediabox resetten door het knopje achterop 30 seconden lang ingedrukt te houden.

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 augustus 2024

Hoi, bij instellingen rechts zijn er ook “geluid” instellingen. Klikken op de Passthrough optie (die aanzetten dus) zorgt ervoor dat je weer gewoon AC3 surround geluid hebt, althans dat de receiver het automatisch herkent als zodanig.

• Debutant
  • 11 reacties
  • 27 augustus 2024

@Tommie van Odido echt helemaal blij met de mediabox... Heb zo'n MediaMarkt eigen merk tv OK. en is ook een smart tv maar met Android versie waar je net niks mee kan... TV/ streamen en apps allemaal apart en via telefoon... En dankzij de mediabox eindelijk alles op een plek... Alsof ik nieuwe tv heb... Google account/ stream apps.. Zoals het hoort... 

Maar das lang verhaal om te zeggen dat ik er blij mee ben maar nu m'n vraag ..

Ik heb mijn profiel staan op alle leeftijden, heb het voor elkaar dat ik alleen favoriete zenders zie maar bij inschakeling word ik bij zenders zoals Veronica of discovery gevraagd om pin code om kinderslot eraf te halen... Hoe kan ik dit aanpassen?? Bij adult pakket snap ik dat maar bij andere zenders.... Wat doe ik verkeerd? 

Millyensandra
  • is een Top Poster
  • 32 reacties
  • 28 augustus 2024

@Demi van Odido het koppelen van de ab aan de nieuwe tv is goed gelukt, na het resetten van de mb.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 12884 reacties
  • 28 augustus 2024

Hi @partypica, alle leeftijden is ook echt alle leeftijden dus dan krijg je kinderslot op de zenders. Je dient de leeftijd op 18 te zetten om alles, op het erotiekpakket na, te unlocken!

Fijn om te horen @Millyensandra!  

• Debutant
  • 11 reacties
  • 28 augustus 2024

Hi @partypica, alle leeftijden is ook echt alle leeftijden dus dan krijg je kinderslot op de zenders. Je dient de leeftijd op 18 te zetten om alles, op het erotiekpakket na, te unlocken!

Fijn om te horen @Millyensandra!  

Inmiddels gevonden 18 + kan je niet selecteren maar in het menu "ouderlijk toezicht" kinderslot uit zetten... Thanks! Ben er nog steeds blij mee

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3693 reacties
  • 29 augustus 2024

@partypica Super fijn om te lezen dat het is gelukt en goed dat je dit meldt. Zo helpen wij elkaar! 😀

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 31 augustus 2024

Op de opening post van dit topic staat het volgende:
"De prijs voor de Mediabox is hetzelfde als bij de TV Boxen. De eerste Mediabox is € 2,50 p/m en de tweede, derde of vierde Mediabox is € 5,00 p/m.”

Als ik voor mijn nieuwe aansluiting (aansluiting staat gepland) een Mediabox wil bijbestellen (ik had er nog geen), staat er dat deze €0,00/maand kost en daarnaast een doorgestreept bedrag van €5,00/maand. Betekent dit dat de Mediabox tijdelijk gratis is en na een bepaalde periode €5,00/maand gaat kosten?

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • 1770 reacties
  • 1 september 2024

Hi @Trash Can, allereerst van harte welkom op onze community! 😁 Ik vermoed dat dit dan inderdaad het geval is, gezien het gaat om een nieuw abonnement. De duur van de periode is dan gelijk aan je kortingsmaanden voor TV vermoed ik. Om het zeker te weten, kijk ik graag met je mee in je abonnement. Zou je in je profiel je klantnummer willen toevoegen? Dan kan ik je met zekerheid vertellen of dit inderdaad zo zit of wat je anders kunt verwachten als je een Mediabox bijbesteld. Alvast bedankt!

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 2 september 2024

@Demi van Odido ik heb het klantnummer toegevoegd. Alvast bedankt. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 12884 reacties
  • 3 september 2024

Hi @Trash Can, ik heb het in mijn systeem gecontroleerd en je hebt de actie 10 maanden gratis TV. Hier zit ook de Mediabox bij inbegrepen, mits je die zou willen.  

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 3 september 2024

Maar hoezo betaal ik er na 10 maanden €5,-/maand voor en niet zoals aangegeven in de opening post €2,50?

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 3 september 2024

Hi hi! Ik heb in januari 4 jaar een abonnement bij jullie/jullie naamvoorganger en heb toen een gratis TV-Box ontvangen bij mijn abonnement. Is het mogelijk om hem om te wisselen voor deze nieuwe mediabox zonder daar extra voor te gaan betalen? In mijn account kan ik alleen een extra box aanvragen voor 5 euro pm maar ik heb er maar 1 nodig! Alvast bedankt voor het checken :)

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 3 september 2024

Ik ben mijn stroomkabeltje van de oude media box kwijtgeraakt tijdens een interne verhuizing weten jullie hoe ik aan een nieuwe kabel kan komen?

wmuys
  • Debutant
  • 105 reacties
  • 4 september 2024

Ik beheer ook een Odidio account bij onze voetbalclub. Daarvoor zou ik ook graag de Arria’s omruilen voor Mediaboxen. Hoe kan ik dit het beste doen (voor mijn abo thuis is dit al gebeurd).

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 12884 reacties
  • 4 september 2024

Hi @SaraiL, welkom op onze Community!

Dat kan zeker en heb ik meteen voor je in gang gezet. Alvast veel kijkplezier!

Hey @wmuys, gaat dit om een zakelijk abonnement of privé? Als het om privé gaat, graag het klantnummer extra toevoegen in je profiel, dan kan ik het omzetten. Als het om zakelijk gaat dien je de zakelijke klantenservice op te bellen!

wmuys
  • Debutant
  • 105 reacties
  • 4 september 2024

Hey @wmuys, gaat dit om een zakelijk abonnement of privé? Als het om privé gaat, graag het klantnummer extra toevoegen in je profiel, dan kan ik het omzetten. Als het om zakelijk gaat dien je de zakelijke klantenservice op te bellen!

Hi @Tommie van Odido, ik heb je even een PB gestuurd.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 5 september 2024

@Tommie van Odido Super bedankt! Hij komt vandaag binnen :)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen