Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1022 reacties

  • is een Top Poster
  • 48 reacties
  • 4 augustus 2024

Heb er nog niet veel mee gespeeld omdat ik bijna geen tv kijk momenteel maar 1 probleem is wel duidelijk.  Uit standby was de box bijna instant aan zelf in energie bespaar mode nu duurt het wel een minuut.  En de box is beduidend sneller met kanaal wisselen en aan en uit gaan in 1080p dan in 4k mode waarbij hij meerdere keren tussendoor op zwart gaat.  Na een seconde of 15 extra is hij dan eindelijk online.

 

Is er wel enige content op echt 4k of kan ik de box net zo goed op 1080p zetten waardoor hij veel sneller is? 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8106 reacties
  • 4 augustus 2024

Odido heeft geen 4K materiaal.


  • is een Top Poster
  • 48 reacties
  • 4 augustus 2024
eric schreef:

Odido heeft geen 4K materiaal.

Mooi dan gaat de box gewoon op 1080p. Werkt veel sneller.  Zelfs in eco stand vanuit standby beeld in 4 seconden ipv bijna 30. 

Geen idee waarom maar in 4k switched hij meerdere keren.  In 4k word ook HDR 10 bit geforceerd misschien zit het daar in. 


  • is een Master Poster
  • 28 reacties
  • 4 augustus 2024

Het valt wel op dat als je via HBO Max naar bijvoorbeeld tennis kijkt, het beeld veel soepeler en zonder haperingen verloopt tov als je via Odido dezelfde wedstrijd op NPO 1 kijkt. Toch bitrate verschil?


  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 6 augustus 2024
Teresa van Odido schreef:

Wil je eens proberen om alleen de volume regeling (volgens de zojuist genoemde instellingen) uit te zetten? Vervolgens zeg je via Google spraakopname ‘Max volume’. Gebeurd er dan ook iets met de volume regeling van de TV?

Mocht dit niet werken ga ik hier aanstaande maandag sowieso voor je achteraan. Wil je mij alvast vertellen welk type TV je hebt en welk model? Bedankt voor de genomen moeite!

Hi @Teresa van Odido 

Het probleem met het regelen van de volume met de mediabox afstandsbediening is opgelost en ik heb ook ontdekt wanneer het niet meer werkt. 

De stappen om het op te lossen:

  • Alle HDMI CEC via Apparaatvoorkeur inschakelen
  • De afstandsbediening verwijderen (ontkoppelen) en opnieuw koppelen (volg instructies op het scherm)
    In mijn geval wordt ook de tv merk ontdekt voor o.a. volume. Scan niet opnieuw. Zie hieronder
  • Controleer of de afstandbediening de tv mag bedienen uit datzelfde menu.

Dan werkt het, het geluid is met de mediabox AB te regelen.

Maar nu komt het: doe je na koppelen van de afstandsbediening de tv opnieuw detecteren, werkt het niet meer. Pas als je de AB opnieuw koppelt zoals hierboven maar zonder opnieuw te scannen werkt het weer.

iets zegt mij dat dit een softwarefout is die er misschien al langer inzit. Maar bij deze de tip.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 augustus 2024

Ik heb op dit moment 2 TV boxen die ik graag zou willen omruilen voor de nieuwe mediaboxen, kunnen jullie dat regelen?

Met vriendelijke groeten, 

Michel 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12884 reacties
  • 9 augustus 2024

Dat kan zeker @TexTown, ik heb het meteen in gang gezet voor je. Je ontvangt zodadelijk een bericht met de informatie en als de boxen onderweg zijn kun je de zending volgen in Mijn Odido


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 augustus 2024
Tommie van Odido schreef:

Dat kan zeker @TexTown, ik heb het meteen in gang gezet voor je. Je ontvangt zodadelijk een bericht met de informatie en als de boxen onderweg zijn kun je de zending volgen in Mijn Odido

Bedankt @Tommie van Odido , het is onderweg zie ik. Goed geregeld 👍

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 10 augustus 2024

Hallo, nu de meeste kritische issues met de mediabox zijn opgelost wil ik ook graag mijn 2e oude box omruilen voor een nieuwe mediabox. Ik begrijp dat ze weer beschikbaar zijn. Kunnen jullie dat regelen?


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 10 augustus 2024

Hoi @HVC1, dat regel ik zelfs heel graag voor je! Ik heb direct de Mediabox voor je aangevraagd en je ontvangt snel meer informatie van DHL zodra we de Mediabox hebben verstuurd. De oude TV Box kan je inleveren bij een elektronicapunt.

Ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe!


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 10 augustus 2024
Cal van Odido schreef:

Hoi @HVC1, dat regel ik zelfs heel graag voor je! Ik heb direct de Mediabox voor je aangevraagd en je ontvangt snel meer informatie van DHL zodra we de Mediabox hebben verstuurd. De oude TV Box kan je inleveren bij een elektronicapunt.

Ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe!

Hi Cal, dank voor de snelle reactie! Ik heb inmiddels al een bevestigingsmail ontvangen!

 


  • is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 12 augustus 2024

Heb sinds de laatste update nu meerdere malen gehad dat de AB op hol slaat.

Gebeurd enkel bij het zappen, maar soms bij het kort indrukken van de knop volgende zender blijft deze volgens de box hangen en gaat hij als een raket langs alle zenders door en door totdat er weer op een knop gedrukt wordt.

voor de update heeft de AB dit gedrag nooit vertoond.


Edward van der Veen

Volume issue bij de laatste update op de media box.

Ik heb het volgende issue op de nieuwe software versie. Ik regel het volume van mijn B&O tv, die een LG panel heeft, met de afstandsbediening door in het menu van de afstandsbediening te kiezen voor “de afstandsbediening regelt het volume van de tvbox”. Door de HDMI connectie regelt de afstandsbediening dan het volume van de TV. Ik heb ook een bluetooth hoofdtelefoon met volumeregeling. Onder de vorige versie van de firmware kon ik de hoofdtelefoon aanzetten, en dan kon ik het volume regelen via de hoofdtelefoon. Bij de volume overlay aan de rechterkant van het scherm zie je dan een bluetooth teken bij de volomeregeling. De volumeregeling van de TV is dan uitgeschakeld en harder of zachter zetten werkt dan niet. Als ik de hoofdtelefoon daarna uitzet, kwam het volume van de TV weer terug en was met de volumeregeling de tv weer normaal te bedienen. Bij de nieuwe firmware gaat het fout, als ik de koptelefoon aanzet, gaat wel het tv geluid uit zoals moet, maar kan ik nog steeds het (dan virtuele) volume regelen met de afstandsbediening, alhoewel dit regelen alleen in de overlay is, en niet het echte volume van de hoofdtelefoon. Als ik de hoofdtelefoon gebruik voor volumeregeling ontbreekt in de overlay het bluetooth teken, maar regelt hij wel. Als ik dan de hoofdtelefoon uitzet, komt wel het tv volume terug, maar valt alle volumeregeling met mijn afstandsbediening(en) (ik heb er drie van twee merken) weg. Als ik een afstandsbediening omzet van regelen van de tv box naar regelen van de TV en weer terug naar tv box, komt de volumeregeling terug. Dit is 100% herhaalbaar. Ik zou het fijn vinden als jullie deze bug eruit kunnen halen, want dit werkt wel heeeel omslagtig zo. Ik denk dat de fout zit in het feit dat een bluetooth device (hoofdtelefoon) volumeregeling niet zoals het hoort de bluetooth volumeregeling aanstuurt, maar die van de tv box en dat bij het uitzetten dit dan dus ook wegvalt.

 

Excuus voor het lange verhaal, maar ik probeer zoveel mogelijk info te geven. Edward


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 13 augustus 2024

Goedemorgen,

Inmiddels heb ik de mediabox 3 weken in gebruik. Er vallen mij drie dingen op.

  • Verbinding met de wifi wordt regelmatig verbroken, soms lost dit zichzelf of maar een enkele keer moet met er handmatig het wifi netwerk worden geselecteerd.
  • Videoland app heeft last van haperingen, beeld flikkert of valt even weg. (Op mijn Samsung tv (titzen), werkt de videoland app stabieler.)
  • Aan en uitzetten van de box in combinatie met de tv gaat niet altijd goed. Soms wil ik alleen de box uitzetten maar gaat mijn tv ook mee.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12884 reacties
  • 13 augustus 2024

Hey @Edward van der Veen, dat is inderdaad wel gek dat hij dit laat zien na de update. Heb je al geprobeerd om je externe audio apparatuur los te koppelen zodat de volume via de tv speakers gaat en om dit dan na te bootsen? Geeft het dan dezelfde issues?

 

Hi @Reneku, kan je de Mediabox eens bekabeld aansluiten en kijken of je deze problemen dan ook ervaart of dan niet meer?  


Edward van der Veen
Tommie van Odido schreef:

Hey @Edward van der Veen, dat is inderdaad wel gek dat hij dit laat zien na de update. Heb je al geprobeerd om je externe audio apparatuur los te koppelen zodat de volume via de tv speakers gaat en om dit dan na te bootsen? Geeft het dan dezelfde issues?

 

Hi @Reneku, kan je de Mediabox eens bekabeld aansluiten en kijken of je deze problemen dan ook ervaart of dan niet meer?  

Ja, en het issue is 100% herhaalbaar.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12884 reacties
  • 13 augustus 2024

Zou je het euvel goed kort en bondig kunnen samenstellen @Edward van der Veen? Dat voorkomt verwarring met een lang verhaal. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 13 augustus 2024

Hallo allemaal, Ik heb afgelopen zaterdag deze box ook ontvangen, en ik heb er amper nog mee kunnen kijken want hij doet niets meer nu.
Sinds ik wakker ben geworden vandaag eigenlijk al niet, hij reageert niet op de adapter, terwijl de adapter wel andere apparaten oplaad, en ook een andere lader maakt geen verschil, het lijkt helemaal nergens op te reageren?

Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice; die verwijzen mij naar dat ik dit online kan oplossen, hoe dan? Ik kan dit nergens vinden, en het lijkt mij dat klantenservice juist voor dit soort situaties hoort te handelen of?
En een bijkomend probleem, ik heb al sinds vorig jaar ergens de officiele zyxel niet meer in gebruik, heb een paar x gemeld dat van die modem de wifi niet meer werkt, de led ook uitblijft wat je ook probeert, daar heeft t-mobile / odido ook nooit een oplossing geboden en ik werk al die tijd al met mn eigen modem, niet dat dat ook maar 1% invloed heeft op dat deze mediabox niet meer werkt, maar wel direct iets waardoor de telefonische helpdesk vast blijkt te lopen.

Wat kan ik doen in deze?


  • is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 13 augustus 2024
Reneku schreef:

Goedemorgen,

Inmiddels heb ik de mediabox 3 weken in gebruik. Er vallen mij drie dingen op.

  • Verbinding met de wifi wordt regelmatig verbroken, soms lost dit zichzelf of maar een enkele keer moet met er handmatig het wifi netwerk worden geselecteerd.
  • Videoland app heeft last van haperingen, beeld flikkert of valt even weg. (Op mijn Samsung tv (titzen), werkt de videoland app stabieler.)
  • Aan en uitzetten van de box in combinatie met de tv gaat niet altijd goed. Soms wil ik alleen de box uitzetten maar gaat mijn tv ook mee.

Goeden avond,

Wifi is nooit stabiel en er zijn meerdere apparaten die de veebinding er steeds uit gooien, bekabeld is altijd beter ( indien mogelijk )

 

En het aan en uitzetten van de box en dan gelijk de tv mee is een instelling in de box,   ga hiervoor naar het huisje op de AB en ga dan naar het tandwieltje.

Hierna gaat u naar apparaatvoorkeuren,

Daarna naar weergave en geluid, en als laatste naar HDMI CEC.

 daar kan u uw keuze maken bij het in en uitschakelen van de tv.

Mvg


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 13 augustus 2024

Goedeavond sinds update de volgende problemen:

  • de versterker waar het geluid en video via loopt schakelt spontaan uit. (Dit alleen bij de odido mediabox). Dit gebeurd geheel spontaan en soms om de 30 seconden dan weer een dag niet. 
  • Volume is niet meer te bedienen via de afstandabediening.

Edward van der Veen
Tommie van Odido schreef:

Zou je het euvel goed kort en bondig kunnen samenstellen @Edward van der Veen? Dat voorkomt verwarring met een lang verhaal. 

HI Tommie, dat is lastig want alles wat ik opschreef is belangrijk voor omschrijving van het probleem. Aan een samenvatting als "volumecontrol van de tv valt weg na gebruik bluetooth koptelefoon" heb je denk ik niet zoveel.

Geen idee wat ik hiermee moet doen...…

Groeten Edward


  • is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 14 augustus 2024
Jan Kees schreef:

Heb sinds de laatste update nu meerdere malen gehad dat de AB op hol slaat.

Gebeurd enkel bij het zappen, maar soms bij het kort indrukken van de knop volgende zender blijft deze volgens de box hangen en gaat hij als een raket langs alle zenders door en door totdat er weer op een knop gedrukt wordt.

voor de update heeft de AB dit gedrag nooit vertoond.

Gisteren voor het eerst gehad dat ook de rewind knop bleef 'hangen’ op de AB na deze kort ingedrukt te hebben. Lijkt me toch stug dat meerdere knoppen tegelijk fysiek defect zijn (na pas 3 maanden gematigd gebruik), vermoed toch echt een software dingetje.


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 18 augustus 2024
Mdegier schreef:

Goedeavond sinds update de volgende problemen:

  • de versterker waar het geluid en video via loopt schakelt spontaan uit. (Dit alleen bij de odido mediabox). Dit gebeurd geheel spontaan en soms om de 30 seconden dan weer een dag niet. 
  • Volume is niet meer te bedienen via de afstandabediening.

Nog een toevoeging op beide ontvangers dien ik minstens een keer per dag de pincode in te voeren. Ik heb maar een account en in het verleden was dit niet nodig.


Edward van der Veen
Edward van der Veen schreef:
Tommie van Odido schreef:

Zou je het euvel goed kort en bondig kunnen samenstellen @Edward van der Veen? Dat voorkomt verwarring met een lang verhaal. 

HI Tommie, dat is lastig want alles wat ik opschreef is belangrijk voor omschrijving van het probleem. Aan een samenvatting als "volumecontrol van de tv valt weg na gebruik bluetooth koptelefoon" heb je denk ik niet zoveel.

Geen idee wat ik hiermee moet doen...…

Groeten Edward

Hi Tommie, is hier nog iets mee gedaan? Nogal lastig om iedere keer na gebruik van een koptelefoon de instellingen heen en weer te moeten wijzigen?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12884 reacties
  • 19 augustus 2024

Ik heb het verhaal doorgezet naar de persoon die over tv gaat @Edward van der Veen, hij is op dit moment met vakantie dus ik heb nog geen reactie. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen