Skip to main content

Met onze nieuwe Mediabox kan je rekenen op supercomplete TV. Je hebt Odido TV en je favoriete apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig en het kastje is een kleine krachtpatser die je uit het zicht kan zetten.

 


 

Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post de known issues door. 

 

Vanaf vandaag, 28 november 2023, lanceren wij onze nieuwe Mediabox. Benieuwd wat je allemaal kunt verwachten met deze nieuwe Mediabox? Lees dan snel verder!

 

Waarom voor Odido TV inclusief Mediabox gaan?

  • De allerleukste tv kijken met Odido TV.​

  • Makkelijk streamen met de apps van je favoriete streamingdiensten.​

  • Je kan de Mediabox aansluiten via bedraad internet of wifi. Wat je wil.​

  • Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox.​

  • Streamen doe je in de hoogste beeldkwaliteit (4K UHD met HDR en Dolby Vision, en de beste audiostandaarden (Dolby Atmos).​

  • Goed om te weten: de Mediabox gebruikt weinig stroom.​

  • Haal nog meer uit je Mediabox door te praten met de Google Assistant.​

  • Zet ’m waar je wil, bijvoorbeeld uit het zicht. Want met de nieuwe Bluetooth®️ afstandsbediening doet hij het overal. Wel zo fijn.

 

Wil jij ook de nieuwe Mediabox? Bestel deze dan nu bij een nieuw internetabonnement via de website of wanneer je al Internet van Odido hebt via Mijn Odido

 

Hoe ziet de Mediabox eruit

 

 

TV Box vs Mediabox vs TV App

Ben je benieuwd naar de verschillen tussen de TV Box, Mediabox en onze TV App? We zetten ze hier voor je op een rijtje.

TV Box​

Mediabox​

TV App​

Zenderaanbod​

Alle zenders​

Alle zenders​

Alle zenders​

Adult zenders afhankelijk per platform​

Cloud opnemen​

Ja​

Ja​

Ja​

Videoshop​

Huren & bekijken​

Huren & bekijken​

Apple TV & FireTV: Alleen bekijken​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Huren & bekijken​

Zelf kiezen & dagpassen​

Ja​

Ja​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Ja​

Gratis films & series​

Ja​

Ja​

Ja​

Adult zenders & Erotiek content in Videoshop​

Ja​

Ja​

Samsung TV: Ja​

Andere platformen: Nee​

Ondersteuning van Apps​

Nee​

Ja. ​

Meest populaire apps vooraf geïnstalleerd​

n.v.t.​

Afstandsbediening​

Infrarood​

Bluetooth & Infrarood​

n.v.t.​

Afstandsbediening koppelen aan TV​

Via koppelcodes en handmatige actie​

Automatisch incl. audioapparatuur​

Verbinding met Internet​

Ethernet​

Ethernet & WiFi​

n.v.t.​

Google Assistent​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Chromecast functie​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

4K ondersteuning​

Nee​

Ja (nog geen 4K tv-zenders)​

n.v.t.​

Ecostand​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Externe audioapparatuur​

Via HDMI​

Via HDMI & Bluetooth​

n.v.t.​

 

Alles over de vernieuwde afstandsbediening

Een nieuwe Mediabox betekent ook een nieuwe afstandsbediening.

  • Afstandsbediening werkt met Bluetooth en Infrarood​

  • Biedt toegang tot de belangrijkste functies​

  • Voldoet aan de eisen van Google incl. microfoon voor Google Assistant​

  • Koppelt automatisch met je TV en audioapparatuur​

  • Batterijen: 2x AAA inbegrepen​

  • Aantal knoppen: 35​

  • Afmetingen: 184 × 42.5 × 18.5 (mm)


Knoppen en functies

 

#​

Knop​

Actie​

1​

TV AAN/UIT​

Zet je tv-scherm aan of uit.​

2​

TV Box AAN/UIT​

Zet je Mediabox aan of zet de Mediabox weer in stand-by.​

3​

Google Assistent​

Schakel de microfoon in om met je stem de Google Assistent opdrachten te geven.​

4​

Radio​

Hiermee schakel je eenvoudig tussen Radio en TV zenders.​

5​

TV Gids​

Hiermee open je de TV Gids. Of je sluit de TV Gids weer wanneer deze al geopend is.​

6​

OK​

  • Met deze knop bevestig je keuzes in het TV menu. ​

  • Tijdens tv-kijken open met deze knop je de player controls.​

  • Als je OK knop ingedrukt houdt, biedt deze knop soms extra functies.​

7​

OMHOOG, LINKS, RECHTS, OMLAAG​

  • Met deze navigatie knoppen ga je door het TV menu heen.​

  • Tijdens het TV kijken, hebben de 4 richtingen een standaard functie:​

  • OMHOOG – open het hoofdmenu​

  • LINKS – Met 1 klik spoel je 10 seconden terug. Houd hem ingedrukt om verder terug te spoelen,​

  • RECHTS – open de zenderlijst​

  • OMLAAG – open de mini-gids​

8​

Terug​

Hiermee ga je een scherm terug of sluit je scherm.​

9​

TV/Sluiten​

Sluit alle schermen en ga naar terug naar tv-kijken.​

10​

Thuis​

Open het startscherm van Odido TV.​

11​

Geluidsvolume​

Zet het geluid harder of zachter.​

12​

Zappen​

Zap naar de volgende of vorige zender. ​

In sommige schermen kan je met deze knoppen ook sneller een hele pagina bladeren.​

13​

Geluid AAN/UIT​

Zet het geluid in één keer AAN of UIT.​

14​

Terugspoelen​

  • Druk 1 keer in om 10 seconden terug te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om terugspoelen te starten.​

15​

Vooruitspoelen​

  • Druk 1 keer in om 30 seconden vooruit te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om vooruitspoelen te starten.​

16​

Afspelen/Pauzeren​

Druk in om te pauzeren of om het afspelen weer te hervatten.​

17​

0 – 9​

De numerieke knoppen gebruik je:​

  • Om direct naar een zender te zappen.​

  • In de gids om naar een specifieke zender te gaan.​

  • Voor het invoeren van je tv klantnummer en tv pincode.​

  • Om snel door te spoelen naar een specifieke minuut.​

18​

REC​

Start direct een opname.​

19​

Input​

Schakel op je tv-scherm van HDMI-bron.​

20​

Netflix​

Open direct de Netflix app.​

21​

APPS​

Open de Apps & Games pagina.​

 


Specificaties Mediabox

Commercial name: Mediabox​

Model: SEI800TFAS​

Operating System: Android 12 (Operator Tier)​

RCU support: BlueTooth and InfraRed​

Chipset: Amlogic 905X4 @22k DMIPS​

Apps storage: 10 GB​

Memory: 2GB RAM/16GB eMMC Flash​

Connectivity: 802.11AX (WiFi6) 2x2 MIMO, 10/100 Ethernet​

Video output: UHD 4K 60fps HEVC/AV1, HDR10/10+, HLG​

Audio: Dolby, Dolby Vision, Atmos​

Power: USB 2.0 PSU​

Video output: HDMI 2.1, HDCP 2.2​

Audio output: HDMI​

Sizes:  119 × 24 × 119 (mm)​

Weight:  280 grams​

Power usage: max. 4W (watching 4K content)​

Eco-mode standby: max. 0.15W​

Physical buttons: ON/OFF and factory reset​

 

 

Apps op de Mediabox

De Mediabox biedt toegang tot alle Android TV apps van Google Play. Om het makkelijk te maken, installeren we automatisch de meest populaire apps op je Mediabox. Daarvoor hoef je dus niet te doen!​
 

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. Tijdens de installatie kan je ook de apps kiezen die je met je Google account eerder hebt geïnstalleerd. Scheelt weer zoeken.​

Netflix

Met de tNETFLIX] knop op je afstandsbediening open je direct de Netflix app. Staat de Mediabox uit? Dan gaat deze automatisch aan.

 

 

FAQ

Hoeveel kost de Mediabox per maand?

De prijs voor de Mediabox is hetzelfde als bij de TV Boxen. De eerste Mediabox is € 2,50 p/m en de tweede, derde of vierde Mediabox is € 5,00 p/m.

 

Kan ik als bestaande klant mijn TV Box omwisselen voor de nieuwe Mediabox?

Momenteel wordt de Mediabox alleen nog meegegeven aan nieuwe klanten. Mocht je een Mediabox extra willen bijbestellen, dan ontvang je uiteraard ook de nieuwe Mediabox.

 

Hoe sluit ik de Mediabox aan?

  • Haal alles uit de verpakking​

  • Trek het kartonnen lipje uit de achterkant van de afstandsbediening​

  • Sluit de adapter aan op de “DC 5V” poort van de Mediabox​

  • Plaats de HDMI-kabel in de “HDMI” poort van de Mediabox​

  • Plaats de andere zijde van de HDMI-kabel in een HDMI-poort van je tv-scherm​

Optioneel, maar wel aanbevolen:

  • Sluit de Mediabox met de ethernetkabel aan op je Odido modem

  • Een ethernetverbinding is veel betrouwbaarder dan een Wifi-verbinding

  • Steek de stekker van de adapter in een stopcontact​

  • Volg de stappen van het installatieproces


Hoe herstart ik de Mediabox? 

De Mediabox kan je op diverse manier opnieuw opstarten.​

  1. Powerflip​
    Haal kort de stroom van de Mediabox om deze opnieuw op te starten.​
  1. ​Via Android instellingen​
    Open de Android instellingen. Ga naar “Apparaatvoorkeuren” > “Opnieuw opstarten”​
  1. ​TV Menu opstarten​
    Ga naar “MyTV” > “Dit apparaat” > “App opnieuw opstarten”

 

Hoe ontkoppel en koppel ik de afstandsbediening van de Mediabox? 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op -OK] en >Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op oOK] en aThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

Hoe zet ik de Mediabox op stand-by?

De Mediabox kan je op stand-by zetten door op de witte TV BOX] knop te drukken​.

Standaard gaat de Mediabox op “stand-by”. Het stroomverbruik is dan ongeveer 0.8 Watt.​

Stand-by instellingen wijzigen?​

- Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​
“Voeding en energie”​

- Je kan de tijdsduur instellen nadat de Mediabox in stand-by moet gaan (standaard 8 uur)​

- Je kan ook instellen wanneer Mediabox bij tv-kijken in stand-by moet gaan (standaard is dit “Nooit”).

 

Hoe zet ik de Mediabox op de Ecostand?

In de Stand-by instellingen kan je ook de Ecostand instellen. De Mediabox gaat in de Ecostand bijna helemaal uit. Het energieverbruik is dan 0.15 Watt en bespaar je meer energie. ​

Let op: Het duurt dan wel een stuk langer voordat de Mediabox aangaat nadat je op de witte iTV BOX]  knop hebt gedrukt.

 

Welke apps heb ik op de Mediabox? 

Deze apps zijn standaard geïnstalleerd op de Mediabox:

1 Google Play Store​

2 Play Movies & TV​

3 YouTube​

4 YouTube Music​

5 Play Games​

6 Netflix​

7 Amazon Prime Video​

8 Viaplay​

9 Videoland​

10 NPO​

11 Disney+​

12 HBO Max​

13 SkyShowtime​

14 Discovery+​

15 F1 TV​

16 Pathe Thuis​

17 Teletekst​

18 Eurosport Player​

19 Spotify​

20 Deezer​

21 Rakuten TV​

22 Apple TV

 

Hoe kan ik mijn apps beheren?

Wil je je favoriete apps samenstellen? ​

- Selecteer dan “Regel je favorieten” en druk op pOK].​

- Selecteer de apps die je favoriet wilt maken en druk op aOK]​

- Je kunt ook de volgorde van je favoriete apps instellen​

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. ​

Apps verwijderen?​

- Open de Android instellingen​

- Ga naar Apps​

- Ga naar de app die je wilt verwijderen en druk op OK]​

- Kies vervolgens “Verwijderen” en bevestig nogmaals met pOK] om de app van de Mediabox te verwijderen​

Let op: sommige apps zijn niet te verwijderen, omdat het zogenoemde ‘systeem apps’ zijn.

 

Hoe kan ik andere apps installeren?

Wil je andere apps installeren? ​

- Ga in de pagina naar “Zoeken naar apps en games”.​

- Kies een app uit bij “Populaire apps” en voer een zoekopdracht in​

Let op: je moet wel ingelogd zijn op je Google account om apps te zoeken en te installeren.​

App gevonden?​

- Druk op kOK] om de app pagina te openen​

- Selecteer “Installeren” om de app op de Mediabox te installeren​

- De app wordt nu geïnstalleerd op de Mediabox​

- Selecteer vervolgens “Openen” en druk op ]OK] om de nieuwe app direct te gebruiken

 

Hoe kan ik mijn App-kanalen beheren?

App-kanalen aan- en uitzetten

- Ga helemaal naar het einde van de Apps pagina​

- Kies “App-kanalen regelen”​

- Hier kan je kiezen welke kanalen wel of niet getoond mogen worden​

 

 

Volgorde van App-kanalen wijzigen

Heb je liever een andere app bovenaan? ​

- Ga dan naar de betreffende app-kanaal​

- Houd

- Je kan de app-kanaal nu naar boven of beneden verplaatsen met oOMHOOG] en iOMLAAG]​

- Juiste positie gevonden? Druk dan op -OK] om te bevestigen.​

- Wil je dit annuleren? Druk dan op IBACK]

 

Hoe kan ik casten naar de Mediabox? 

Tijdens de installatie heb je de Mediabox een naam gegeven (standaard optie is “4K TV Box”). De Mediabox is onder deze naam te vinden als apparaat om naar te casten.​

 

Hoe cast je naar de Mediabox?​

  • Zorg ervoor dat de Mediabox aan staat en verbonden is met het internet (kan zowel via Ethernet als Wifi)​

  • Zorg ervoor dat je smartphone of tablet met hetzelfde netwerk is verbonden als de Mediabox​

  • Open de app waarmee je wilt casten en kies “4K TV Box” als apparaat om naar te casten​

Wil je de Chromecast functie uitschakelen?​

  • Ga naar de Android instellingen​

  • Kies “Apps” > “Alle apps bekijken” > “Systeem-apps tonen”​

  • Blader naar “Chromecast built-in” en druk op [ok]​

  • Ga naar “Uitzetten” en druk op tOK]​

  • Bevestig met sOK] om de app uit te zetten

 

 

Kan ik de microfoon uitschakelen?

Tijdens de installatie van je Mediabox kan je ervoor kiezen of de microfoon ingeschakeld wordt of niet. Wil je dit later alsnog wijzigen?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen.​

  • Ga naar “Apparaatvoorkeuren” en druk op OK].​

  • Ga naar “Microfoon” en druk op rOK].​

  • De optie “Microfoontoegang” kan je hier AAN of UIT zetten.

 

Extra's

De afstandsbediening regelt automatisch je tv-scherm en je audioapparatuur als deze via HDMI op de Mediabox zijn aangesloten. ​

Geen beeld?​

  • Soms heeft iemand een spelcomputer of ander apparaat gebruikt op je tv-scherm. ​

  • Zie je geen Odido TV en de Mediabox staat wel aan? ​

  • Druk dan minimaal 2 seconden op de [Thuis] knop. ​

  • Alle gekoppelde apparaten zullen dan weer ingesteld worden voor gebruik van Odido TV.​

Batterijniveau of softwareversie checken?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen​

  • Ga naar “Afstandsbedieningen en accessoires”​

  • Ga naar “4K TV Box Remote” en druk op aOK]​

  • Je kunt hier batterijniveaus en de softwareversie zien. ​

  • Ook kan je hier de naam van de afstandsbediening wijzigen of ontkoppelen

 

Hi allemaal,

Ik deel hier met jullie onze known issues lijst. Zo weten jullie precies wat er allemaal loopt en waar we mee bezig zijn. Dit maakt het ook voor jullie en voor ons overzichtelijk. Mochten jullie andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic, zodat we dit kunnen onderzoeken. Ik zal deze lijst ook updaten zodra er zaken zijn opgelost of als er weer nieuwe bugs zijn gevonden. 



Belangrijkste known issues (laatst bijgewerkt op 17 oktober 2024):

Mediabox:

  • Wegvallend geluid en / of beeld tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid en / beeld regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Update 3/10: Verder onderzoek heeft nieuwe inzichten gegeven en de oorzaak is gevonden. Hiervoor wordt nu met hoge prio gewerkt aan een nieuwe oplossing. 
  • Update 3/10: Bij het kijken van tv via Begin Gemist én Live TV, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) het volgende programma begint. Oorzaak hiervan is in onderzoek.
  • In de Android geluidsinstellingen is de optie “S/PDIF Output” zichtbaar. De Mediabox heeft geen S/PDIF-uitgang en deze optie biedt dan ook geen werkende softwarefunctie. Deze optie wordt in een volgende softwareversie verwijderd.
  • Soms verschijnt het profielselectiescherm nadat je de Mediabox uit standby haalt. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. Update 3/10: Oorzaak hiervan is gevonden en wordt in de volgende software release opgelost.
  • Op sommige Mediaboxen speelt de video niet goed af nadat de box op standby heeft gestaan en weer aan wordt gezet. Eerst zie je een bevroren beeld en audio is hoorbaar. Na een paar seconden speelt video ook af, maar deze is niet synchroon met audio. Probleem is te verhelpen door naar een andere zender te zappen. Update 15/10: Issue is niet opgelost. Oorzaak is wel duidelijk: op de boxen is de optie ‘Media tunnelling’ aangezet. Zodra je dit uitzet, is het probleem verholpen. We gaan deze optie binnenkort uit het TV menu verwijderen.

 

Recent opgeloste problemen (laatst bijgewerkt op 17 oktober 2024)

 

Opgelost op 3 oktober met tv-menu versie 2.0.4477 en firmware 12.8.7702.

  • Bij gebruik van de Eco stand-by modus kan je de Mediabox alleen 'AAN' krijgen via de fysieke knop op de box (dus niet via afstandsbediening). Update: nieuwe software op de afstandsbediening (7154.04.03) lost dit probleem op.
  • Het gekozen startscherm (in te stellen per profiel) wordt niet getoond nadat de Mediabox uit standby komt. Issue is nu opgelost.

Opgelost met tv-menu versie 2.0.4221 en firmware 12.8.6755.

  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Tip wanneer er toch nog géén geluid is: Druk VOICE knop op afstandsbediening in en zeg 'max volume'.
  • Bij afspelen van een opname die nog opgenomen worden. Als je doorspoelt tot live moment, springt de player terug naar het begin van de opname. De Mediabox loopt niet meer vast.
  • Na het indrukken van de rSource] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie van de afstandsbediening.
  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Problemen zijn grotendeels opgelost - box loopt niet meer vast.
  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Dit ligt niet aan de instellingen van de Mediabox of tv-scherm.
  • Na gebruik van apps (zoals Netflix) is het geluid van Odido TV soms een stuk zachter dan voorheen.
  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten.

Opgelost op 22 februari (met firmware v4410):

  • Advies: nooit de afstandsbediening ontkoppelen of Mediabox resetten tenzij het echt niet anders kan » Dit advies is per 26/02 ingetrokken.

  • Er is een probleem met afstandsbedieningen die initieel succesvol gekoppeld zijn met de Mediabox, maar daarna ontkoppeld worden. Het opnieuw koppelen werkt niet meer omdat de Bluetooth functie corrupt raakt door een software update die plaatsvindt nadat de Mediabox in gebruik is genomen. 
    Met de nieuwe software op de Mediabox (12.8.4410) wordt ook een nieuwe versie (7154.03.01_1.1) van de software van de afstandsbediening meegeleverd. Wanneer de afstandsbediening naar deze versie is bijgewerkt, wordt dit probleem opgelost. 
  • De aTV], MNetflix], RADIO] en
  • In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel voor de Mediabox weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren.
  • Handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen.

 

 

 

 

Odido heeft geen 4K materiaal.


Odido heeft geen 4K materiaal.

Mooi dan gaat de box gewoon op 1080p. Werkt veel sneller.  Zelfs in eco stand vanuit standby beeld in 4 seconden ipv bijna 30. 

Geen idee waarom maar in 4k switched hij meerdere keren.  In 4k word ook HDR 10 bit geforceerd misschien zit het daar in. 


Het valt wel op dat als je via HBO Max naar bijvoorbeeld tennis kijkt, het beeld veel soepeler en zonder haperingen verloopt tov als je via Odido dezelfde wedstrijd op NPO 1 kijkt. Toch bitrate verschil?


Wil je eens proberen om alleen de volume regeling (volgens de zojuist genoemde instellingen) uit te zetten? Vervolgens zeg je via Google spraakopname ‘Max volume’. Gebeurd er dan ook iets met de volume regeling van de TV?

Mocht dit niet werken ga ik hier aanstaande maandag sowieso voor je achteraan. Wil je mij alvast vertellen welk type TV je hebt en welk model? Bedankt voor de genomen moeite!

Hi @Teresa van Odido 

Het probleem met het regelen van de volume met de mediabox afstandsbediening is opgelost en ik heb ook ontdekt wanneer het niet meer werkt. 

De stappen om het op te lossen:

  • Alle HDMI CEC via Apparaatvoorkeur inschakelen
  • De afstandsbediening verwijderen (ontkoppelen) en opnieuw koppelen (volg instructies op het scherm)
    In mijn geval wordt ook de tv merk ontdekt voor o.a. volume. Scan niet opnieuw. Zie hieronder
  • Controleer of de afstandbediening de tv mag bedienen uit datzelfde menu.

Dan werkt het, het geluid is met de mediabox AB te regelen.

Maar nu komt het: doe je na koppelen van de afstandsbediening de tv opnieuw detecteren, werkt het niet meer. Pas als je de AB opnieuw koppelt zoals hierboven maar zonder opnieuw te scannen werkt het weer.

iets zegt mij dat dit een softwarefout is die er misschien al langer inzit. Maar bij deze de tip.


Ik heb op dit moment 2 TV boxen die ik graag zou willen omruilen voor de nieuwe mediaboxen, kunnen jullie dat regelen?

Met vriendelijke groeten, 

Michel 


Dat kan zeker @TexTown, ik heb het meteen in gang gezet voor je. Je ontvangt zodadelijk een bericht met de informatie en als de boxen onderweg zijn kun je de zending volgen in Mijn Odido


Dat kan zeker @TexTown, ik heb het meteen in gang gezet voor je. Je ontvangt zodadelijk een bericht met de informatie en als de boxen onderweg zijn kun je de zending volgen in Mijn Odido

Bedankt @Tommie van Odido , het is onderweg zie ik. Goed geregeld 👍

 


Hallo, nu de meeste kritische issues met de mediabox zijn opgelost wil ik ook graag mijn 2e oude box omruilen voor een nieuwe mediabox. Ik begrijp dat ze weer beschikbaar zijn. Kunnen jullie dat regelen?


Hoi @HVC1, dat regel ik zelfs heel graag voor je! Ik heb direct de Mediabox voor je aangevraagd en je ontvangt snel meer informatie van DHL zodra we de Mediabox hebben verstuurd. De oude TV Box kan je inleveren bij een elektronicapunt.

Ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe!


Hoi @HVC1, dat regel ik zelfs heel graag voor je! Ik heb direct de Mediabox voor je aangevraagd en je ontvangt snel meer informatie van DHL zodra we de Mediabox hebben verstuurd. De oude TV Box kan je inleveren bij een elektronicapunt.

Ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe!

Hi Cal, dank voor de snelle reactie! Ik heb inmiddels al een bevestigingsmail ontvangen!

 


Heb sinds de laatste update nu meerdere malen gehad dat de AB op hol slaat.

Gebeurd enkel bij het zappen, maar soms bij het kort indrukken van de knop volgende zender blijft deze volgens de box hangen en gaat hij als een raket langs alle zenders door en door totdat er weer op een knop gedrukt wordt.

voor de update heeft de AB dit gedrag nooit vertoond.


Volume issue bij de laatste update op de media box.

Ik heb het volgende issue op de nieuwe software versie. Ik regel het volume van mijn B&O tv, die een LG panel heeft, met de afstandsbediening door in het menu van de afstandsbediening te kiezen voor “de afstandsbediening regelt het volume van de tvbox”. Door de HDMI connectie regelt de afstandsbediening dan het volume van de TV. Ik heb ook een bluetooth hoofdtelefoon met volumeregeling. Onder de vorige versie van de firmware kon ik de hoofdtelefoon aanzetten, en dan kon ik het volume regelen via de hoofdtelefoon. Bij de volume overlay aan de rechterkant van het scherm zie je dan een bluetooth teken bij de volomeregeling. De volumeregeling van de TV is dan uitgeschakeld en harder of zachter zetten werkt dan niet. Als ik de hoofdtelefoon daarna uitzet, kwam het volume van de TV weer terug en was met de volumeregeling de tv weer normaal te bedienen. Bij de nieuwe firmware gaat het fout, als ik de koptelefoon aanzet, gaat wel het tv geluid uit zoals moet, maar kan ik nog steeds het (dan virtuele) volume regelen met de afstandsbediening, alhoewel dit regelen alleen in de overlay is, en niet het echte volume van de hoofdtelefoon. Als ik de hoofdtelefoon gebruik voor volumeregeling ontbreekt in de overlay het bluetooth teken, maar regelt hij wel. Als ik dan de hoofdtelefoon uitzet, komt wel het tv volume terug, maar valt alle volumeregeling met mijn afstandsbediening(en) (ik heb er drie van twee merken) weg. Als ik een afstandsbediening omzet van regelen van de tv box naar regelen van de TV en weer terug naar tv box, komt de volumeregeling terug. Dit is 100% herhaalbaar. Ik zou het fijn vinden als jullie deze bug eruit kunnen halen, want dit werkt wel heeeel omslagtig zo. Ik denk dat de fout zit in het feit dat een bluetooth device (hoofdtelefoon) volumeregeling niet zoals het hoort de bluetooth volumeregeling aanstuurt, maar die van de tv box en dat bij het uitzetten dit dan dus ook wegvalt.

 

Excuus voor het lange verhaal, maar ik probeer zoveel mogelijk info te geven. Edward


Goedemorgen,

Inmiddels heb ik de mediabox 3 weken in gebruik. Er vallen mij drie dingen op.

  • Verbinding met de wifi wordt regelmatig verbroken, soms lost dit zichzelf of maar een enkele keer moet met er handmatig het wifi netwerk worden geselecteerd.
  • Videoland app heeft last van haperingen, beeld flikkert of valt even weg. (Op mijn Samsung tv (titzen), werkt de videoland app stabieler.)
  • Aan en uitzetten van de box in combinatie met de tv gaat niet altijd goed. Soms wil ik alleen de box uitzetten maar gaat mijn tv ook mee.

Hey @Edward van der Veen, dat is inderdaad wel gek dat hij dit laat zien na de update. Heb je al geprobeerd om je externe audio apparatuur los te koppelen zodat de volume via de tv speakers gaat en om dit dan na te bootsen? Geeft het dan dezelfde issues?

 

Hi @Reneku, kan je de Mediabox eens bekabeld aansluiten en kijken of je deze problemen dan ook ervaart of dan niet meer?  


Hey @Edward van der Veen, dat is inderdaad wel gek dat hij dit laat zien na de update. Heb je al geprobeerd om je externe audio apparatuur los te koppelen zodat de volume via de tv speakers gaat en om dit dan na te bootsen? Geeft het dan dezelfde issues?

 

Hi @Reneku, kan je de Mediabox eens bekabeld aansluiten en kijken of je deze problemen dan ook ervaart of dan niet meer?  

Ja, en het issue is 100% herhaalbaar.


Zou je het euvel goed kort en bondig kunnen samenstellen @Edward van der Veen? Dat voorkomt verwarring met een lang verhaal. 


Hallo allemaal, Ik heb afgelopen zaterdag deze box ook ontvangen, en ik heb er amper nog mee kunnen kijken want hij doet niets meer nu.
Sinds ik wakker ben geworden vandaag eigenlijk al niet, hij reageert niet op de adapter, terwijl de adapter wel andere apparaten oplaad, en ook een andere lader maakt geen verschil, het lijkt helemaal nergens op te reageren?

Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice; die verwijzen mij naar dat ik dit online kan oplossen, hoe dan? Ik kan dit nergens vinden, en het lijkt mij dat klantenservice juist voor dit soort situaties hoort te handelen of?
En een bijkomend probleem, ik heb al sinds vorig jaar ergens de officiele zyxel niet meer in gebruik, heb een paar x gemeld dat van die modem de wifi niet meer werkt, de led ook uitblijft wat je ook probeert, daar heeft t-mobile / odido ook nooit een oplossing geboden en ik werk al die tijd al met mn eigen modem, niet dat dat ook maar 1% invloed heeft op dat deze mediabox niet meer werkt, maar wel direct iets waardoor de telefonische helpdesk vast blijkt te lopen.

Wat kan ik doen in deze?


Goedemorgen,

Inmiddels heb ik de mediabox 3 weken in gebruik. Er vallen mij drie dingen op.

  • Verbinding met de wifi wordt regelmatig verbroken, soms lost dit zichzelf of maar een enkele keer moet met er handmatig het wifi netwerk worden geselecteerd.
  • Videoland app heeft last van haperingen, beeld flikkert of valt even weg. (Op mijn Samsung tv (titzen), werkt de videoland app stabieler.)
  • Aan en uitzetten van de box in combinatie met de tv gaat niet altijd goed. Soms wil ik alleen de box uitzetten maar gaat mijn tv ook mee.

Goeden avond,

Wifi is nooit stabiel en er zijn meerdere apparaten die de veebinding er steeds uit gooien, bekabeld is altijd beter ( indien mogelijk )

 

En het aan en uitzetten van de box en dan gelijk de tv mee is een instelling in de box,   ga hiervoor naar het huisje op de AB en ga dan naar het tandwieltje.

Hierna gaat u naar apparaatvoorkeuren,

Daarna naar weergave en geluid, en als laatste naar HDMI CEC.

 daar kan u uw keuze maken bij het in en uitschakelen van de tv.

Mvg


Goedeavond sinds update de volgende problemen:

  • de versterker waar het geluid en video via loopt schakelt spontaan uit. (Dit alleen bij de odido mediabox). Dit gebeurd geheel spontaan en soms om de 30 seconden dan weer een dag niet. 
  • Volume is niet meer te bedienen via de afstandabediening.

Zou je het euvel goed kort en bondig kunnen samenstellen @Edward van der Veen? Dat voorkomt verwarring met een lang verhaal. 

HI Tommie, dat is lastig want alles wat ik opschreef is belangrijk voor omschrijving van het probleem. Aan een samenvatting als "volumecontrol van de tv valt weg na gebruik bluetooth koptelefoon" heb je denk ik niet zoveel.

Geen idee wat ik hiermee moet doen...…

Groeten Edward


Heb sinds de laatste update nu meerdere malen gehad dat de AB op hol slaat.

Gebeurd enkel bij het zappen, maar soms bij het kort indrukken van de knop volgende zender blijft deze volgens de box hangen en gaat hij als een raket langs alle zenders door en door totdat er weer op een knop gedrukt wordt.

voor de update heeft de AB dit gedrag nooit vertoond.

Gisteren voor het eerst gehad dat ook de rewind knop bleef 'hangen’ op de AB na deze kort ingedrukt te hebben. Lijkt me toch stug dat meerdere knoppen tegelijk fysiek defect zijn (na pas 3 maanden gematigd gebruik), vermoed toch echt een software dingetje.


Goedeavond sinds update de volgende problemen:

  • de versterker waar het geluid en video via loopt schakelt spontaan uit. (Dit alleen bij de odido mediabox). Dit gebeurd geheel spontaan en soms om de 30 seconden dan weer een dag niet. 
  • Volume is niet meer te bedienen via de afstandabediening.

Nog een toevoeging op beide ontvangers dien ik minstens een keer per dag de pincode in te voeren. Ik heb maar een account en in het verleden was dit niet nodig.


Zou je het euvel goed kort en bondig kunnen samenstellen @Edward van der Veen? Dat voorkomt verwarring met een lang verhaal. 

HI Tommie, dat is lastig want alles wat ik opschreef is belangrijk voor omschrijving van het probleem. Aan een samenvatting als "volumecontrol van de tv valt weg na gebruik bluetooth koptelefoon" heb je denk ik niet zoveel.

Geen idee wat ik hiermee moet doen...…

Groeten Edward

Hi Tommie, is hier nog iets mee gedaan? Nogal lastig om iedere keer na gebruik van een koptelefoon de instellingen heen en weer te moeten wijzigen?


Ik heb het verhaal doorgezet naar de persoon die over tv gaat @Edward van der Veen, hij is op dit moment met vakantie dus ik heb nog geen reactie. 


Ik heb het verhaal doorgezet naar de persoon die over tv gaat @Edward van der Veen, hij is op dit moment met vakantie dus ik heb nog geen reactie. 

Dank


Reageer