Skip to main content

Met onze nieuwe Mediabox kan je rekenen op supercomplete TV. Je hebt Odido TV en je favoriete apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig en het kastje is een kleine krachtpatser die je uit het zicht kan zetten.

 


 

Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post de known issues door. 

 

Vanaf vandaag, 28 november 2023, lanceren wij onze nieuwe Mediabox. Benieuwd wat je allemaal kunt verwachten met deze nieuwe Mediabox? Lees dan snel verder!

 

Waarom voor Odido TV inclusief Mediabox gaan?

  • De allerleukste tv kijken met Odido TV.​

  • Makkelijk streamen met de apps van je favoriete streamingdiensten.​

  • Je kan de Mediabox aansluiten via bedraad internet of wifi. Wat je wil.​

  • Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox.​

  • Streamen doe je in de hoogste beeldkwaliteit (4K UHD met HDR en Dolby Vision, en de beste audiostandaarden (Dolby Atmos).​

  • Goed om te weten: de Mediabox gebruikt weinig stroom.​

  • Haal nog meer uit je Mediabox door te praten met de Google Assistant.​

  • Zet ’m waar je wil, bijvoorbeeld uit het zicht. Want met de nieuwe Bluetooth®️ afstandsbediening doet hij het overal. Wel zo fijn.

 

Wil jij ook de nieuwe Mediabox? Bestel deze dan nu bij een nieuw internetabonnement via de website of wanneer je al Internet van Odido hebt via Mijn Odido

 

Hoe ziet de Mediabox eruit

 

 

TV Box vs Mediabox vs TV App

Ben je benieuwd naar de verschillen tussen de TV Box, Mediabox en onze TV App? We zetten ze hier voor je op een rijtje.

TV Box​

Mediabox​

TV App​

Zenderaanbod​

Alle zenders​

Alle zenders​

Alle zenders​

Adult zenders afhankelijk per platform​

Cloud opnemen​

Ja​

Ja​

Ja​

Videoshop​

Huren & bekijken​

Huren & bekijken​

Apple TV & FireTV: Alleen bekijken​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Huren & bekijken​

Zelf kiezen & dagpassen​

Ja​

Ja​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Ja​

Gratis films & series​

Ja​

Ja​

Ja​

Adult zenders & Erotiek content in Videoshop​

Ja​

Ja​

Samsung TV: Ja​

Andere platformen: Nee​

Ondersteuning van Apps​

Nee​

Ja. ​

Meest populaire apps vooraf geïnstalleerd​

n.v.t.​

Afstandsbediening​

Infrarood​

Bluetooth & Infrarood​

n.v.t.​

Afstandsbediening koppelen aan TV​

Via koppelcodes en handmatige actie​

Automatisch incl. audioapparatuur​

Verbinding met Internet​

Ethernet​

Ethernet & WiFi​

n.v.t.​

Google Assistent​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Chromecast functie​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

4K ondersteuning​

Nee​

Ja (nog geen 4K tv-zenders)​

n.v.t.​

Ecostand​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Externe audioapparatuur​

Via HDMI​

Via HDMI & Bluetooth​

n.v.t.​

 

Alles over de vernieuwde afstandsbediening

Een nieuwe Mediabox betekent ook een nieuwe afstandsbediening.

  • Afstandsbediening werkt met Bluetooth en Infrarood​

  • Biedt toegang tot de belangrijkste functies​

  • Voldoet aan de eisen van Google incl. microfoon voor Google Assistant​

  • Koppelt automatisch met je TV en audioapparatuur​

  • Batterijen: 2x AAA inbegrepen​

  • Aantal knoppen: 35​

  • Afmetingen: 184 × 42.5 × 18.5 (mm)


Knoppen en functies

 

#​

Knop​

Actie​

1​

TV AAN/UIT​

Zet je tv-scherm aan of uit.​

2​

TV Box AAN/UIT​

Zet je Mediabox aan of zet de Mediabox weer in stand-by.​

3​

Google Assistent​

Schakel de microfoon in om met je stem de Google Assistent opdrachten te geven.​

4​

Radio​

Hiermee schakel je eenvoudig tussen Radio en TV zenders.​

5​

TV Gids​

Hiermee open je de TV Gids. Of je sluit de TV Gids weer wanneer deze al geopend is.​

6​

OK​

  • Met deze knop bevestig je keuzes in het TV menu. ​

  • Tijdens tv-kijken open met deze knop je de player controls.​

  • Als je OK knop ingedrukt houdt, biedt deze knop soms extra functies.​

7​

OMHOOG, LINKS, RECHTS, OMLAAG​

  • Met deze navigatie knoppen ga je door het TV menu heen.​

  • Tijdens het TV kijken, hebben de 4 richtingen een standaard functie:​

  • OMHOOG – open het hoofdmenu​

  • LINKS – Met 1 klik spoel je 10 seconden terug. Houd hem ingedrukt om verder terug te spoelen,​

  • RECHTS – open de zenderlijst​

  • OMLAAG – open de mini-gids​

8​

Terug​

Hiermee ga je een scherm terug of sluit je scherm.​

9​

TV/Sluiten​

Sluit alle schermen en ga naar terug naar tv-kijken.​

10​

Thuis​

Open het startscherm van Odido TV.​

11​

Geluidsvolume​

Zet het geluid harder of zachter.​

12​

Zappen​

Zap naar de volgende of vorige zender. ​

In sommige schermen kan je met deze knoppen ook sneller een hele pagina bladeren.​

13​

Geluid AAN/UIT​

Zet het geluid in één keer AAN of UIT.​

14​

Terugspoelen​

  • Druk 1 keer in om 10 seconden terug te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om terugspoelen te starten.​

15​

Vooruitspoelen​

  • Druk 1 keer in om 30 seconden vooruit te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om vooruitspoelen te starten.​

16​

Afspelen/Pauzeren​

Druk in om te pauzeren of om het afspelen weer te hervatten.​

17​

0 – 9​

De numerieke knoppen gebruik je:​

  • Om direct naar een zender te zappen.​

  • In de gids om naar een specifieke zender te gaan.​

  • Voor het invoeren van je tv klantnummer en tv pincode.​

  • Om snel door te spoelen naar een specifieke minuut.​

18​

REC​

Start direct een opname.​

19​

Input​

Schakel op je tv-scherm van HDMI-bron.​

20​

Netflix​

Open direct de Netflix app.​

21​

APPS​

Open de Apps & Games pagina.​

 


Specificaties Mediabox

Commercial name: Mediabox​

Model: SEI800TFAS​

Operating System: Android 12 (Operator Tier)​

RCU support: BlueTooth and InfraRed​

Chipset: Amlogic 905X4 @22k DMIPS​

Apps storage: 10 GB​

Memory: 2GB RAM/16GB eMMC Flash​

Connectivity: 802.11AX (WiFi6) 2x2 MIMO, 10/100 Ethernet​

Video output: UHD 4K 60fps HEVC/AV1, HDR10/10+, HLG​

Audio: Dolby, Dolby Vision, Atmos​

Power: USB 2.0 PSU​

Video output: HDMI 2.1, HDCP 2.2​

Audio output: HDMI​

Sizes:  119 × 24 × 119 (mm)​

Weight:  280 grams​

Power usage: max. 4W (watching 4K content)​

Eco-mode standby: max. 0.15W​

Physical buttons: ON/OFF and factory reset​

 

 

Apps op de Mediabox

De Mediabox biedt toegang tot alle Android TV apps van Google Play. Om het makkelijk te maken, installeren we automatisch de meest populaire apps op je Mediabox. Daarvoor hoef je dus niet te doen!​
 

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. Tijdens de installatie kan je ook de apps kiezen die je met je Google account eerder hebt geïnstalleerd. Scheelt weer zoeken.​

Netflix

Met de tNETFLIX] knop op je afstandsbediening open je direct de Netflix app. Staat de Mediabox uit? Dan gaat deze automatisch aan.

 

 

FAQ

Hoeveel kost de Mediabox per maand?

De prijs voor de Mediabox is hetzelfde als bij de TV Boxen. De eerste Mediabox is € 2,50 p/m en de tweede, derde of vierde Mediabox is € 5,00 p/m.

 

Kan ik als bestaande klant mijn TV Box omwisselen voor de nieuwe Mediabox?

Momenteel wordt de Mediabox alleen nog meegegeven aan nieuwe klanten. Mocht je een Mediabox extra willen bijbestellen, dan ontvang je uiteraard ook de nieuwe Mediabox.

 

Hoe sluit ik de Mediabox aan?

  • Haal alles uit de verpakking​

  • Trek het kartonnen lipje uit de achterkant van de afstandsbediening​

  • Sluit de adapter aan op de “DC 5V” poort van de Mediabox​

  • Plaats de HDMI-kabel in de “HDMI” poort van de Mediabox​

  • Plaats de andere zijde van de HDMI-kabel in een HDMI-poort van je tv-scherm​

Optioneel, maar wel aanbevolen:

  • Sluit de Mediabox met de ethernetkabel aan op je Odido modem

  • Een ethernetverbinding is veel betrouwbaarder dan een Wifi-verbinding

  • Steek de stekker van de adapter in een stopcontact​

  • Volg de stappen van het installatieproces


Hoe herstart ik de Mediabox? 

De Mediabox kan je op diverse manier opnieuw opstarten.​

  1. Powerflip​
    Haal kort de stroom van de Mediabox om deze opnieuw op te starten.​
  1. ​Via Android instellingen​
    Open de Android instellingen. Ga naar “Apparaatvoorkeuren” > “Opnieuw opstarten”​
  1. ​TV Menu opstarten​
    Ga naar “MyTV” > “Dit apparaat” > “App opnieuw opstarten”

 

Hoe ontkoppel en koppel ik de afstandsbediening van de Mediabox? 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op -OK] en >Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op oOK] en aThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

Hoe zet ik de Mediabox op stand-by?

De Mediabox kan je op stand-by zetten door op de witte TV BOX] knop te drukken​.

Standaard gaat de Mediabox op “stand-by”. Het stroomverbruik is dan ongeveer 0.8 Watt.​

Stand-by instellingen wijzigen?​

- Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​
“Voeding en energie”​

- Je kan de tijdsduur instellen nadat de Mediabox in stand-by moet gaan (standaard 8 uur)​

- Je kan ook instellen wanneer Mediabox bij tv-kijken in stand-by moet gaan (standaard is dit “Nooit”).

 

Hoe zet ik de Mediabox op de Ecostand?

In de Stand-by instellingen kan je ook de Ecostand instellen. De Mediabox gaat in de Ecostand bijna helemaal uit. Het energieverbruik is dan 0.15 Watt en bespaar je meer energie. ​

Let op: Het duurt dan wel een stuk langer voordat de Mediabox aangaat nadat je op de witte iTV BOX]  knop hebt gedrukt.

 

Welke apps heb ik op de Mediabox? 

Deze apps zijn standaard geïnstalleerd op de Mediabox:

1 Google Play Store​

2 Play Movies & TV​

3 YouTube​

4 YouTube Music​

5 Play Games​

6 Netflix​

7 Amazon Prime Video​

8 Viaplay​

9 Videoland​

10 NPO​

11 Disney+​

12 HBO Max​

13 SkyShowtime​

14 Discovery+​

15 F1 TV​

16 Pathe Thuis​

17 Teletekst​

18 Eurosport Player​

19 Spotify​

20 Deezer​

21 Rakuten TV​

22 Apple TV

 

Hoe kan ik mijn apps beheren?

Wil je je favoriete apps samenstellen? ​

- Selecteer dan “Regel je favorieten” en druk op pOK].​

- Selecteer de apps die je favoriet wilt maken en druk op aOK]​

- Je kunt ook de volgorde van je favoriete apps instellen​

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. ​

Apps verwijderen?​

- Open de Android instellingen​

- Ga naar Apps​

- Ga naar de app die je wilt verwijderen en druk op OK]​

- Kies vervolgens “Verwijderen” en bevestig nogmaals met pOK] om de app van de Mediabox te verwijderen​

Let op: sommige apps zijn niet te verwijderen, omdat het zogenoemde ‘systeem apps’ zijn.

 

Hoe kan ik andere apps installeren?

Wil je andere apps installeren? ​

- Ga in de pagina naar “Zoeken naar apps en games”.​

- Kies een app uit bij “Populaire apps” en voer een zoekopdracht in​

Let op: je moet wel ingelogd zijn op je Google account om apps te zoeken en te installeren.​

App gevonden?​

- Druk op kOK] om de app pagina te openen​

- Selecteer “Installeren” om de app op de Mediabox te installeren​

- De app wordt nu geïnstalleerd op de Mediabox​

- Selecteer vervolgens “Openen” en druk op ]OK] om de nieuwe app direct te gebruiken

 

Hoe kan ik mijn App-kanalen beheren?

App-kanalen aan- en uitzetten

- Ga helemaal naar het einde van de Apps pagina​

- Kies “App-kanalen regelen”​

- Hier kan je kiezen welke kanalen wel of niet getoond mogen worden​

 

 

Volgorde van App-kanalen wijzigen

Heb je liever een andere app bovenaan? ​

- Ga dan naar de betreffende app-kanaal​

- Houd

- Je kan de app-kanaal nu naar boven of beneden verplaatsen met oOMHOOG] en iOMLAAG]​

- Juiste positie gevonden? Druk dan op -OK] om te bevestigen.​

- Wil je dit annuleren? Druk dan op IBACK]

 

Hoe kan ik casten naar de Mediabox? 

Tijdens de installatie heb je de Mediabox een naam gegeven (standaard optie is “4K TV Box”). De Mediabox is onder deze naam te vinden als apparaat om naar te casten.​

 

Hoe cast je naar de Mediabox?​

  • Zorg ervoor dat de Mediabox aan staat en verbonden is met het internet (kan zowel via Ethernet als Wifi)​

  • Zorg ervoor dat je smartphone of tablet met hetzelfde netwerk is verbonden als de Mediabox​

  • Open de app waarmee je wilt casten en kies “4K TV Box” als apparaat om naar te casten​

Wil je de Chromecast functie uitschakelen?​

  • Ga naar de Android instellingen​

  • Kies “Apps” > “Alle apps bekijken” > “Systeem-apps tonen”​

  • Blader naar “Chromecast built-in” en druk op [ok]​

  • Ga naar “Uitzetten” en druk op tOK]​

  • Bevestig met sOK] om de app uit te zetten

 

 

Kan ik de microfoon uitschakelen?

Tijdens de installatie van je Mediabox kan je ervoor kiezen of de microfoon ingeschakeld wordt of niet. Wil je dit later alsnog wijzigen?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen.​

  • Ga naar “Apparaatvoorkeuren” en druk op OK].​

  • Ga naar “Microfoon” en druk op rOK].​

  • De optie “Microfoontoegang” kan je hier AAN of UIT zetten.

 

Extra's

De afstandsbediening regelt automatisch je tv-scherm en je audioapparatuur als deze via HDMI op de Mediabox zijn aangesloten. ​

Geen beeld?​

  • Soms heeft iemand een spelcomputer of ander apparaat gebruikt op je tv-scherm. ​

  • Zie je geen Odido TV en de Mediabox staat wel aan? ​

  • Druk dan minimaal 2 seconden op de [Thuis] knop. ​

  • Alle gekoppelde apparaten zullen dan weer ingesteld worden voor gebruik van Odido TV.​

Batterijniveau of softwareversie checken?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen​

  • Ga naar “Afstandsbedieningen en accessoires”​

  • Ga naar “4K TV Box Remote” en druk op aOK]​

  • Je kunt hier batterijniveaus en de softwareversie zien. ​

  • Ook kan je hier de naam van de afstandsbediening wijzigen of ontkoppelen

 

Hi allemaal,

Ik deel hier met jullie onze known issues lijst. Zo weten jullie precies wat er allemaal loopt en waar we mee bezig zijn. Dit maakt het ook voor jullie en voor ons overzichtelijk. Mochten jullie andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic, zodat we dit kunnen onderzoeken. Ik zal deze lijst ook updaten zodra er zaken zijn opgelost of als er weer nieuwe bugs zijn gevonden. 



Belangrijkste known issues (laatst bijgewerkt op 16 december 2024):

Mediabox:

  • Bij het kijken van tv via Begin Gemist én Live TV, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) het volgende programma begint. Dit wordt in de volgende softwareversie opgelost.
  • In de Android geluidsinstellingen is de optie “S/PDIF Output” zichtbaar. De Mediabox heeft geen S/PDIF-uitgang en deze optie biedt dan ook geen werkende softwarefunctie. Deze optie wordt in een volgende softwareversie verwijderd.
  • Op sommige Mediaboxen speelt de video niet goed af nadat de box op standby heeft gestaan en weer aan wordt gezet. Eerst zie je een bevroren beeld en audio is hoorbaar. Na een paar seconden speelt video ook af, maar deze is niet synchroon met audio. Probleem is te verhelpen door naar een andere zender te zappen. Oorzaak is wel duidelijk: op de boxen is de optie ‘Media tunnelling’ aangezet. Zodra je dit uitzet, is het probleem verholpen. Deze optie wordt in de volgende softwareversie verwijderd.
  • Soms verschijnt het profielselectiescherm nadat je de Mediabox uit standby haalt. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. 
  • Er zijn soms problemen die met de Wifi-verbinding kunnen ontstaan zodra de Mediabox in standby staat. De verbinding is dan alleen te herstellen door de Mediabox opnieuw op te starten. Hiervoor wordt al een oplossing getest voor de volgende softwareupdate.

Afstandsbediening:

  • We onderzoeken een probleem met de batterijen van de afstandsbediening. De symptomen zijn: batterijniveau is voldoende, maar nadat Mediabox uit standby komt, werken diverse knoppen niet. Mediabox lampje knippert meerdere malen wanneer een knop wordt ingedrukt. Navigatieknoppen en OK knop werken dan veelal wel. O.a. volumeknoppen, Home en Gids knoppen werken dan niet, of met veel ‘vertraging’. Advies: vervang de batterijen.
  • Na aanleiding van de meest recente update, ontvangen sommige klanten op dit moment  problemen met de volumeknop op de afstandsbediening. Het probleem is in onderzoek. Advies: Ga naar het TV-menu > Instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Device preferences > Display & Sound > Zet HDMI CEC volumeregeling aan > Klik op de spraakbesturingsknop op de afstandsbediening en zeg ‘MAX volume’. Werkt dit niet? Laat het dan aan ons weten, zodat we een ticket kunnen aanmaken naar onze technische dienst voor verder onderzoek. 

 

Recent opgeloste problemen (laatst bijgewerkt op 10 december 2024)

Opgelost op 9 december met tv-menu versie 2.0.4672 en firmware 12.8.7702.

  • Wegvallend geluid en / of beeld tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid en / beeld regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Dit is nu opgelost.

 

Opgelost op 3 oktober met tv-menu versie 2.0.4477 en firmware 12.8.7702.

  • Bij gebruik van de Eco stand-by modus kan je de Mediabox alleen 'AAN' krijgen via de fysieke knop op de box (dus niet via afstandsbediening). Update: nieuwe software op de afstandsbediening (7154.04.03) lost dit probleem op.
  • Het gekozen startscherm (in te stellen per profiel) wordt niet getoond nadat de Mediabox uit standby komt. Issue is nu opgelost.

Opgelost met tv-menu versie 2.0.4221 en firmware 12.8.6755.

  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Tip wanneer er toch nog géén geluid is: Druk VOICE knop op afstandsbediening in en zeg 'max volume'.
  • Bij afspelen van een opname die nog opgenomen worden. Als je doorspoelt tot live moment, springt de player terug naar het begin van de opname. De Mediabox loopt niet meer vast.
  • Na het indrukken van de dSource] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie van de afstandsbediening.
  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Problemen zijn grotendeels opgelost - box loopt niet meer vast.
  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Dit ligt niet aan de instellingen van de Mediabox of tv-scherm.
  • Na gebruik van apps (zoals Netflix) is het geluid van Odido TV soms een stuk zachter dan voorheen.
  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten.

Opgelost op 22 februari (met firmware v4410):

  • Advies: nooit de afstandsbediening ontkoppelen of Mediabox resetten tenzij het echt niet anders kan » Dit advies is per 26/02 ingetrokken.

  • Er is een probleem met afstandsbedieningen die initieel succesvol gekoppeld zijn met de Mediabox, maar daarna ontkoppeld worden. Het opnieuw koppelen werkt niet meer omdat de Bluetooth functie corrupt raakt door een software update die plaatsvindt nadat de Mediabox in gebruik is genomen. 
    Met de nieuwe software op de Mediabox (12.8.4410) wordt ook een nieuwe versie (7154.03.01_1.1) van de software van de afstandsbediening meegeleverd. Wanneer de afstandsbediening naar deze versie is bijgewerkt, wordt dit probleem opgelost. 
  • De eTV], Netflix], xRADIO] en eAPPS] knoppen werken op veel afstandsbedieningen niet, ongeacht de softwareversie
  • In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel voor de Mediabox weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren.
  • Handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen.

 

 

 

 

@Teresa van Odido helaas heeft het niet geholpen.

Tijdens de huidige wedstrijd weer dezelfde problematiek. 

Graag een oplossing. 


Hier bij drie huishoudens op primevest met Odido ook haperend beeld en soms foutmeldingen.

Blijkbaar loopt het tv platform niet lekker deze avond?


@Jan.lohman @Jan Kees Zodra het mogelijk is, zal het jullie zeker niet ongezien voorbij gaan. We zullen het dan zeker aankondigen als we dit gaan doen. Leuk dat jullie interesse hebben! 😊

@frank190189 Het is voor nu afwachten tot de beta test is afgelopen. Dan weten we meer of de uitslag positief is en dat de update voor iedereen uitgerold wordt.

@Fuske Het lukt mij momenteel niet om je verbinding uit te lezen. Hoe heb je precies alles aangesloten en is het via wifi of via een bekabelde verbinding? Zou je eventueel ook de Mediabox icm het modem en de Media Converter van de stroom willen halen, mocht het weer voorkomen? 

@Mark-DenHaag Voor nu is er niks bij ons bekend dat er issues met het tv-platform zijn. Ik vraag het voor de zekerheid na bij ons tv team en of zij iets terug kunnen zien en of dit dan ook inderdaad de oorzaak was!


De mediabox is via kabel aangesloten. 

Ik gebruik een eigen modem, wel gek dat jullie nu opeens niet meer kunnen uitlezen?

Ik heb alles al van de stroom gehad.. Maar probleem blijft.. Het is simpelweg niet om aan te zien. Zowel op npo1 als bijvoorbeeld vrt zender. Met druk beeld ofzo is het gewoon bagger. Gister ook paar keer een foutmelding boven in beeld gehad dat er functionaliteit misschien niet gebruikt kon worden. Of iets in die zin. 

Het internet heb ik weinig te klagen over, maar TV is gewoon slecht en verlang ik terug naar Ziggo. 

Na mijn jaarcontract zal ik toch nog eens gaan overwegen om maar wat extra's te betalen voor betere tv ervaring. Maar hopelijk lossen jullie het probleem snel op. Want zoals jullie kunnen lezen ben ik niet de enige! @Demi van Odido 

 


@Demi van Odido er zou gisteren(5-7) een go of no go komen voor de beta testers. 

Ik wil graag weten of hun gaan testen, want dan weten wij ook waar we aan toe zijn en logisch dat het dan nog 2 tot 4 weken duurt dat wij de opdate krijgen. 

En ik wil het graag weten omdat ik klaar ben met de storingen/problemen. Ik wil gewoon weer storingsvrij tv kunnen kijken zoals ik voorheen ook kon bij jullie op dsl.

 

Dus is er een go of no go voor de beta testers?


@Fuske Goed dat je aangeeft dat je ook gebruikmaakt van een eigen modem! Zou je als test eens willen kijken wat het doet als je deze op ons modem aansluit? Dan weten we zeker of alle updates ook goed doorgeladen zijn, dit wil soms namelijk niet altijd het geval zijn bij gebruik van een eigen modem. De foutmelding die je benoemt, klinkt me niet bekend. Zou je eens een foto willen maken van de melding, mocht deze weer terugkomen? Dan kan ik dit uitvragen bij ons tv team hoe het hiermee zit. 

 

@frank190189 Ah, mijn excuses dan had ik je vraag verkeerd begrepen! Ik dacht dat dit ging voor de go/no go dat de update daadwerkelijk naar productie ging voor alle klanten. Voor wat betreft de beta test, was dit zeker een go en wordt dit momenteel getest! 😊


@Demi van Odido aangesloten op odido modem rechtstreeks. Maar geen update. Ook niet na fabrieksherstel

Versie is 12.8.4410 


Hoi @Fuske, goed dat je dit hebt geprobeerd, de software versie ziet er goed uit. Weet je of het beeld beter werkt toen je de Mediabox direct op ons model had aangesloten? Ervaar je geen problemen met de smart-tv App? Je zou nog kunnen proberen om een andere internetkabel aan te sluiten als de smart-tv App wel goed werkt, maar ik stuur ook graag een nieuwe Mediabox naar je op als deze tips niet werken.

Ik hoor het graag, ik help je graag aan glanzend beeld!


Ervaarde dezelfde problemen zover ik kon zien in de korte tijd.

Smart-tv app gebruik ik niet. Wel op een ander Android apparaat, Shield TV. Ook daar ervaar ik hetzelfde probleem. Lijkt eerder aan de bitrate te liggen..

Ik heb nu een proefabonnement genomen op NLZiet, heb daar de laatste wedstrijd via gekeken, en zonder ook maar 1 hapering. Het kan dus wel….


@Cal van Odido momenteel kan ik een goede test doen. Met de Mediabox én m'n Shield TV ervaar ik de haperingen.

De Smart TV app (LG Webos) geen haperingen.

Ps. Het beeld oogt ook wat scherper met de smart tv app? En de tv instellingen zijn exact gelijk natuurlijk. 


@Fuske Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten. Ik krijg de melding dat de uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) teveel verschilt met de WAN uptime (het signaal wat binnenkomt). Dit heeft ook effect op het TV signaal. 

Omdat de Smart TV app wel werkt, ben ik benieuwd hoe dit precies zit bij jou. Wil je het modem eens op de volgende wijze een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta klaar om je verder te helpen! 


@Teresa van Odido  
Ik heb een eigen modem zoals al vermeld. Komt het wellicht daardoor?


Wat een vreemde reactie. Het beeld van netflix of videoland is toch ook niet afhankelijk van het modem?


Hi @Fuske, excuus als dit eerder is gemist. Heb jij de mogelijkheid ons modem aan te sluiten en het zo te testen? Dit is puur ter uitsluiting belangrijk. Alvast bedankt en laat het weten!


@Cheyenne van Odido lees dan ook alles even!

Tjongejonge...... 

Ik stop met reageren hier. Wat een niveau 


Als ik naar de adapter aansluiting kijk, waar 5v boven staat, dan lijkt het erop of dat een USB-C aansluiting is. Klopt dit? Zo ja, zou je de Mediabox dan ook van stroom kunnen voorzien via een USB uitgang van de TV? (De TV heeft een USB poort met 5V 1.0A)


Als ik naar de adapter aansluiting kijk, waar 5v boven staat, dan lijkt het erop of dat een USB-C aansluiting is. Klopt dit? Zo ja, zou je de Mediabox dan ook van stroom kunnen voorzien via een USB uitgang van de TV? (De TV heeft een USB poort met 5V 1.0A)

Ja klopt het is USB-C aansluiting.

De box heeft 5 volt en 2 ampère nodig.

Dat staat op de onderkant.

Misschien werkt de aansluiting van Uw TV.

Maar als de box belast wordt heeft deze meer stroom nodig dan Uw TV kan leveren.

In principe kan elke adapter die 5 volt kan leveren.

En minimaal 2 ampère of meer kan leveren.

 

 


Als ik naar de adapter aansluiting kijk, waar 5v boven staat, dan lijkt het erop of dat een USB-C aansluiting is. Klopt dit? Zo ja, zou je de Mediabox dan ook van stroom kunnen voorzien via een USB uitgang van de TV? (De TV heeft een USB poort met 5V 1.0A)

Ja klopt het is USB-C aansluiting.

De box heeft 5 volt en 2 ampère nodig.

Dat staat op de onderkant.

Misschien werkt de aansluiting van Uw TV.

Maar als de box belast wordt heeft deze meer stroom nodig dan Uw TV kan leveren.

In principe kan elke adapter die 5 volt kan leveren.

En minimaal 2 ampère of meer kan leveren.

 

 

Dank voor de snelle reactie. 2 amp gaan de poorten van de TV niet kunnen leveren. Er zitten twee usb poorten op, 1 van 0,5 amp en 1 van 1 amp, dus nee, dat wordt hem niet helaas.


@Ronner 

Even getest met gewoon TV kijken.

Komt niet boven de 1 ampère.

 


@Ronner

Even getest met gewoon TV kijken.

Komt niet boven de 1 ampère.

 

Hmmm.. dan zou dus een 1 amp usb uitgang van m’n tv op zich moeten werken. Heeft jouw tv toevallig een usb uitgang met 1 amp waarop je zou kunnen testen of hij ook via een USB poort van de TV gevoed kan worden?


@Ronner 

Gewoon TV kijken zal wel werken denk ik.

Maar geen idee wat de box doet met bijvoorbeeld Netflix 4k.

Helaas heeft deze TV USB 0.5 ampère.

Er zijn ook wel van die buffer kastjes tekoop maar dat raad ik af.

Maar de vraag waarom wil je voeden vanaf de TV.?

 

 


@Ronner

Gewoon TV kijken zal wel werken denk ik.

Maar geen idee wat de box doet met bijvoorbeeld Netflix 4k.

Helaas heeft deze TV USB 0.5 ampère.

Er zijn ook wel van die buffer kastjes tekoop maar dat raad ik af.

Maar de vraag waarom wil je voeden vanaf de TV.?

 

 

 

Het is niet voor mezelf maar voor m’n moeder. Die heeft haar TV in de slaapkamer aan de muur hangen en daar loopt 1 stroomkabel naartoe. Ik probeer alles achter de TV te krijgen zodat er geen extra kabels gelegd hoeven te worden en er niets aan de zijkanten of bovenkant van de TV uitsteekt. Dus kastje achter de TV hangen en ook achter de TV van stroom voorzien. Maar als dat niet via de USB gaat,dan moet ik de stroomkabel die achter de TV uitkomt gaan splitten om ook een mediabox van stroom te gaan voorzien. En dan hopen dat de adapter van de mediabox geen dikke adapter is die een haakse stekker heeft, want dat gaat anders ook niet achter de TV passen.

 

Wellicht in dat geval maar een google chromecast met google tv apparaatje kopen (die overigens ook meer dan 1 amp aan voeding nodig heeft) want daarvan weet ik zeker dat het een platte adapter heeft.


@Ronner 

Links de adapter van Chromecast Google TV.

Rechts de Odido TV box.

Is die TV niet geschikt voor de Odido TV app.?

Dan heb je de box niet nodig.


@Ronner

Links de adapter van Chromecast Google TV.

Rechts de Odido TV box.

Is die TV niet geschikt voor de Odido TV app.?

Dan heb je de box niet nodig.

Helaas niet. Oude Samsung uit 2014.


@Ronner 

Mijn TV heeft toch een poort met meer vermogen dan 0.5A.

En de box werkt er gewoon op.

Wel rekening mee houden dat de box elke keer op moet starten.

Ik zal zeggen gewoon proberen.

 


Reageer