Skip to main content

Met onze nieuwe Mediabox kan je rekenen op supercomplete TV. Je hebt Odido TV en je favoriete apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig en het kastje is een kleine krachtpatser die je uit het zicht kan zetten.

 


 

Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post de known issues door. 

 

Vanaf vandaag, 28 november 2023, lanceren wij onze nieuwe Mediabox. Benieuwd wat je allemaal kunt verwachten met deze nieuwe Mediabox? Lees dan snel verder!

 

Waarom voor Odido TV inclusief Mediabox gaan?

  • De allerleukste tv kijken met Odido TV.​

  • Makkelijk streamen met de apps van je favoriete streamingdiensten.​

  • Je kan de Mediabox aansluiten via bedraad internet of wifi. Wat je wil.​

  • Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox.​

  • Streamen doe je in de hoogste beeldkwaliteit (4K UHD met HDR en Dolby Vision, en de beste audiostandaarden (Dolby Atmos).​

  • Goed om te weten: de Mediabox gebruikt weinig stroom.​

  • Haal nog meer uit je Mediabox door te praten met de Google Assistant.​

  • Zet ’m waar je wil, bijvoorbeeld uit het zicht. Want met de nieuwe Bluetooth®️ afstandsbediening doet hij het overal. Wel zo fijn.

 

Wil jij ook de nieuwe Mediabox? Bestel deze dan nu bij een nieuw internetabonnement via de website of wanneer je al Internet van Odido hebt via Mijn Odido

 

Hoe ziet de Mediabox eruit

 

 

TV Box vs Mediabox vs TV App

Ben je benieuwd naar de verschillen tussen de TV Box, Mediabox en onze TV App? We zetten ze hier voor je op een rijtje.

TV Box​

Mediabox​

TV App​

Zenderaanbod​

Alle zenders​

Alle zenders​

Alle zenders​

Adult zenders afhankelijk per platform​

Cloud opnemen​

Ja​

Ja​

Ja​

Videoshop​

Huren & bekijken​

Huren & bekijken​

Apple TV & FireTV: Alleen bekijken​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Huren & bekijken​

Zelf kiezen & dagpassen​

Ja​

Ja​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Ja​

Gratis films & series​

Ja​

Ja​

Ja​

Adult zenders & Erotiek content in Videoshop​

Ja​

Ja​

Samsung TV: Ja​

Andere platformen: Nee​

Ondersteuning van Apps​

Nee​

Ja. ​

Meest populaire apps vooraf geïnstalleerd​

n.v.t.​

Afstandsbediening​

Infrarood​

Bluetooth & Infrarood​

n.v.t.​

Afstandsbediening koppelen aan TV​

Via koppelcodes en handmatige actie​

Automatisch incl. audioapparatuur​

Verbinding met Internet​

Ethernet​

Ethernet & WiFi​

n.v.t.​

Google Assistent​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Chromecast functie​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

4K ondersteuning​

Nee​

Ja (nog geen 4K tv-zenders)​

n.v.t.​

Ecostand​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Externe audioapparatuur​

Via HDMI​

Via HDMI & Bluetooth​

n.v.t.​

 

Alles over de vernieuwde afstandsbediening

Een nieuwe Mediabox betekent ook een nieuwe afstandsbediening.

  • Afstandsbediening werkt met Bluetooth en Infrarood​

  • Biedt toegang tot de belangrijkste functies​

  • Voldoet aan de eisen van Google incl. microfoon voor Google Assistant​

  • Koppelt automatisch met je TV en audioapparatuur​

  • Batterijen: 2x AAA inbegrepen​

  • Aantal knoppen: 35​

  • Afmetingen: 184 × 42.5 × 18.5 (mm)


Knoppen en functies

 

#​

Knop​

Actie​

1​

TV AAN/UIT​

Zet je tv-scherm aan of uit.​

2​

TV Box AAN/UIT​

Zet je Mediabox aan of zet de Mediabox weer in stand-by.​

3​

Google Assistent​

Schakel de microfoon in om met je stem de Google Assistent opdrachten te geven.​

4​

Radio​

Hiermee schakel je eenvoudig tussen Radio en TV zenders.​

5​

TV Gids​

Hiermee open je de TV Gids. Of je sluit de TV Gids weer wanneer deze al geopend is.​

6​

OK​

  • Met deze knop bevestig je keuzes in het TV menu. ​

  • Tijdens tv-kijken open met deze knop je de player controls.​

  • Als je OK knop ingedrukt houdt, biedt deze knop soms extra functies.​

7​

OMHOOG, LINKS, RECHTS, OMLAAG​

  • Met deze navigatie knoppen ga je door het TV menu heen.​

  • Tijdens het TV kijken, hebben de 4 richtingen een standaard functie:​

  • OMHOOG – open het hoofdmenu​

  • LINKS – Met 1 klik spoel je 10 seconden terug. Houd hem ingedrukt om verder terug te spoelen,​

  • RECHTS – open de zenderlijst​

  • OMLAAG – open de mini-gids​

8​

Terug​

Hiermee ga je een scherm terug of sluit je scherm.​

9​

TV/Sluiten​

Sluit alle schermen en ga naar terug naar tv-kijken.​

10​

Thuis​

Open het startscherm van Odido TV.​

11​

Geluidsvolume​

Zet het geluid harder of zachter.​

12​

Zappen​

Zap naar de volgende of vorige zender. ​

In sommige schermen kan je met deze knoppen ook sneller een hele pagina bladeren.​

13​

Geluid AAN/UIT​

Zet het geluid in één keer AAN of UIT.​

14​

Terugspoelen​

  • Druk 1 keer in om 10 seconden terug te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om terugspoelen te starten.​

15​

Vooruitspoelen​

  • Druk 1 keer in om 30 seconden vooruit te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om vooruitspoelen te starten.​

16​

Afspelen/Pauzeren​

Druk in om te pauzeren of om het afspelen weer te hervatten.​

17​

0 – 9​

De numerieke knoppen gebruik je:​

  • Om direct naar een zender te zappen.​

  • In de gids om naar een specifieke zender te gaan.​

  • Voor het invoeren van je tv klantnummer en tv pincode.​

  • Om snel door te spoelen naar een specifieke minuut.​

18​

REC​

Start direct een opname.​

19​

Input​

Schakel op je tv-scherm van HDMI-bron.​

20​

Netflix​

Open direct de Netflix app.​

21​

APPS​

Open de Apps & Games pagina.​

 


Specificaties Mediabox

Commercial name: Mediabox​

Model: SEI800TFAS​

Operating System: Android 12 (Operator Tier)​

RCU support: BlueTooth and InfraRed​

Chipset: Amlogic 905X4 @22k DMIPS​

Apps storage: 10 GB​

Memory: 2GB RAM/16GB eMMC Flash​

Connectivity: 802.11AX (WiFi6) 2x2 MIMO, 10/100 Ethernet​

Video output: UHD 4K 60fps HEVC/AV1, HDR10/10+, HLG​

Audio: Dolby, Dolby Vision, Atmos​

Power: USB 2.0 PSU​

Video output: HDMI 2.1, HDCP 2.2​

Audio output: HDMI​

Sizes:  119 × 24 × 119 (mm)​

Weight:  280 grams​

Power usage: max. 4W (watching 4K content)​

Eco-mode standby: max. 0.15W​

Physical buttons: ON/OFF and factory reset​

 

 

Apps op de Mediabox

De Mediabox biedt toegang tot alle Android TV apps van Google Play. Om het makkelijk te maken, installeren we automatisch de meest populaire apps op je Mediabox. Daarvoor hoef je dus niet te doen!​
 

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. Tijdens de installatie kan je ook de apps kiezen die je met je Google account eerder hebt geïnstalleerd. Scheelt weer zoeken.​

Netflix

Met de tNETFLIX] knop op je afstandsbediening open je direct de Netflix app. Staat de Mediabox uit? Dan gaat deze automatisch aan.

 

 

FAQ

Hoeveel kost de Mediabox per maand?

De prijs voor de Mediabox is hetzelfde als bij de TV Boxen. De eerste Mediabox is € 2,50 p/m en de tweede, derde of vierde Mediabox is € 5,00 p/m.

 

Kan ik als bestaande klant mijn TV Box omwisselen voor de nieuwe Mediabox?

Momenteel wordt de Mediabox alleen nog meegegeven aan nieuwe klanten. Mocht je een Mediabox extra willen bijbestellen, dan ontvang je uiteraard ook de nieuwe Mediabox.

 

Hoe sluit ik de Mediabox aan?

  • Haal alles uit de verpakking​

  • Trek het kartonnen lipje uit de achterkant van de afstandsbediening​

  • Sluit de adapter aan op de “DC 5V” poort van de Mediabox​

  • Plaats de HDMI-kabel in de “HDMI” poort van de Mediabox​

  • Plaats de andere zijde van de HDMI-kabel in een HDMI-poort van je tv-scherm​

Optioneel, maar wel aanbevolen:

  • Sluit de Mediabox met de ethernetkabel aan op je Odido modem

  • Een ethernetverbinding is veel betrouwbaarder dan een Wifi-verbinding

  • Steek de stekker van de adapter in een stopcontact​

  • Volg de stappen van het installatieproces


Hoe herstart ik de Mediabox? 

De Mediabox kan je op diverse manier opnieuw opstarten.​

  1. Powerflip​
    Haal kort de stroom van de Mediabox om deze opnieuw op te starten.​
  1. ​Via Android instellingen​
    Open de Android instellingen. Ga naar “Apparaatvoorkeuren” > “Opnieuw opstarten”​
  1. ​TV Menu opstarten​
    Ga naar “MyTV” > “Dit apparaat” > “App opnieuw opstarten”

 

Hoe ontkoppel en koppel ik de afstandsbediening van de Mediabox? 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op -OK] en >Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op oOK] en aThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

Hoe zet ik de Mediabox op stand-by?

De Mediabox kan je op stand-by zetten door op de witte TV BOX] knop te drukken​.

Standaard gaat de Mediabox op “stand-by”. Het stroomverbruik is dan ongeveer 0.8 Watt.​

Stand-by instellingen wijzigen?​

- Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​
“Voeding en energie”​

- Je kan de tijdsduur instellen nadat de Mediabox in stand-by moet gaan (standaard 8 uur)​

- Je kan ook instellen wanneer Mediabox bij tv-kijken in stand-by moet gaan (standaard is dit “Nooit”).

 

Hoe zet ik de Mediabox op de Ecostand?

In de Stand-by instellingen kan je ook de Ecostand instellen. De Mediabox gaat in de Ecostand bijna helemaal uit. Het energieverbruik is dan 0.15 Watt en bespaar je meer energie. ​

Let op: Het duurt dan wel een stuk langer voordat de Mediabox aangaat nadat je op de witte iTV BOX]  knop hebt gedrukt.

 

Welke apps heb ik op de Mediabox? 

Deze apps zijn standaard geïnstalleerd op de Mediabox:

1 Google Play Store​

2 Play Movies & TV​

3 YouTube​

4 YouTube Music​

5 Play Games​

6 Netflix​

7 Amazon Prime Video​

8 Viaplay​

9 Videoland​

10 NPO​

11 Disney+​

12 HBO Max​

13 SkyShowtime​

14 Discovery+​

15 F1 TV​

16 Pathe Thuis​

17 Teletekst​

18 Eurosport Player​

19 Spotify​

20 Deezer​

21 Rakuten TV​

22 Apple TV

 

Hoe kan ik mijn apps beheren?

Wil je je favoriete apps samenstellen? ​

- Selecteer dan “Regel je favorieten” en druk op pOK].​

- Selecteer de apps die je favoriet wilt maken en druk op aOK]​

- Je kunt ook de volgorde van je favoriete apps instellen​

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. ​

Apps verwijderen?​

- Open de Android instellingen​

- Ga naar Apps​

- Ga naar de app die je wilt verwijderen en druk op OK]​

- Kies vervolgens “Verwijderen” en bevestig nogmaals met pOK] om de app van de Mediabox te verwijderen​

Let op: sommige apps zijn niet te verwijderen, omdat het zogenoemde ‘systeem apps’ zijn.

 

Hoe kan ik andere apps installeren?

Wil je andere apps installeren? ​

- Ga in de pagina naar “Zoeken naar apps en games”.​

- Kies een app uit bij “Populaire apps” en voer een zoekopdracht in​

Let op: je moet wel ingelogd zijn op je Google account om apps te zoeken en te installeren.​

App gevonden?​

- Druk op kOK] om de app pagina te openen​

- Selecteer “Installeren” om de app op de Mediabox te installeren​

- De app wordt nu geïnstalleerd op de Mediabox​

- Selecteer vervolgens “Openen” en druk op ]OK] om de nieuwe app direct te gebruiken

 

Hoe kan ik mijn App-kanalen beheren?

App-kanalen aan- en uitzetten

- Ga helemaal naar het einde van de Apps pagina​

- Kies “App-kanalen regelen”​

- Hier kan je kiezen welke kanalen wel of niet getoond mogen worden​

 

 

Volgorde van App-kanalen wijzigen

Heb je liever een andere app bovenaan? ​

- Ga dan naar de betreffende app-kanaal​

- Houd

- Je kan de app-kanaal nu naar boven of beneden verplaatsen met oOMHOOG] en iOMLAAG]​

- Juiste positie gevonden? Druk dan op -OK] om te bevestigen.​

- Wil je dit annuleren? Druk dan op IBACK]

 

Hoe kan ik casten naar de Mediabox? 

Tijdens de installatie heb je de Mediabox een naam gegeven (standaard optie is “4K TV Box”). De Mediabox is onder deze naam te vinden als apparaat om naar te casten.​

 

Hoe cast je naar de Mediabox?​

  • Zorg ervoor dat de Mediabox aan staat en verbonden is met het internet (kan zowel via Ethernet als Wifi)​

  • Zorg ervoor dat je smartphone of tablet met hetzelfde netwerk is verbonden als de Mediabox​

  • Open de app waarmee je wilt casten en kies “4K TV Box” als apparaat om naar te casten​

Wil je de Chromecast functie uitschakelen?​

  • Ga naar de Android instellingen​

  • Kies “Apps” > “Alle apps bekijken” > “Systeem-apps tonen”​

  • Blader naar “Chromecast built-in” en druk op [ok]​

  • Ga naar “Uitzetten” en druk op tOK]​

  • Bevestig met sOK] om de app uit te zetten

 

 

Kan ik de microfoon uitschakelen?

Tijdens de installatie van je Mediabox kan je ervoor kiezen of de microfoon ingeschakeld wordt of niet. Wil je dit later alsnog wijzigen?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen.​

  • Ga naar “Apparaatvoorkeuren” en druk op OK].​

  • Ga naar “Microfoon” en druk op rOK].​

  • De optie “Microfoontoegang” kan je hier AAN of UIT zetten.

 

Extra's

De afstandsbediening regelt automatisch je tv-scherm en je audioapparatuur als deze via HDMI op de Mediabox zijn aangesloten. ​

Geen beeld?​

  • Soms heeft iemand een spelcomputer of ander apparaat gebruikt op je tv-scherm. ​

  • Zie je geen Odido TV en de Mediabox staat wel aan? ​

  • Druk dan minimaal 2 seconden op de [Thuis] knop. ​

  • Alle gekoppelde apparaten zullen dan weer ingesteld worden voor gebruik van Odido TV.​

Batterijniveau of softwareversie checken?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen​

  • Ga naar “Afstandsbedieningen en accessoires”​

  • Ga naar “4K TV Box Remote” en druk op aOK]​

  • Je kunt hier batterijniveaus en de softwareversie zien. ​

  • Ook kan je hier de naam van de afstandsbediening wijzigen of ontkoppelen

 

Hi allemaal,

Ik deel hier met jullie onze known issues lijst. Zo weten jullie precies wat er allemaal loopt en waar we mee bezig zijn. Dit maakt het ook voor jullie en voor ons overzichtelijk. Mochten jullie andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic, zodat we dit kunnen onderzoeken. Ik zal deze lijst ook updaten zodra er zaken zijn opgelost of als er weer nieuwe bugs zijn gevonden. 



Belangrijkste known issues (laatst bijgewerkt op 16 december 2024):

Mediabox:

  • Bij het kijken van tv via Begin Gemist én Live TV, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) het volgende programma begint. Dit wordt in de volgende softwareversie opgelost.
  • In de Android geluidsinstellingen is de optie “S/PDIF Output” zichtbaar. De Mediabox heeft geen S/PDIF-uitgang en deze optie biedt dan ook geen werkende softwarefunctie. Deze optie wordt in een volgende softwareversie verwijderd.
  • Op sommige Mediaboxen speelt de video niet goed af nadat de box op standby heeft gestaan en weer aan wordt gezet. Eerst zie je een bevroren beeld en audio is hoorbaar. Na een paar seconden speelt video ook af, maar deze is niet synchroon met audio. Probleem is te verhelpen door naar een andere zender te zappen. Oorzaak is wel duidelijk: op de boxen is de optie ‘Media tunnelling’ aangezet. Zodra je dit uitzet, is het probleem verholpen. Deze optie wordt in de volgende softwareversie verwijderd.
  • Soms verschijnt het profielselectiescherm nadat je de Mediabox uit standby haalt. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. 
  • Er zijn soms problemen die met de Wifi-verbinding kunnen ontstaan zodra de Mediabox in standby staat. De verbinding is dan alleen te herstellen door de Mediabox opnieuw op te starten. Hiervoor wordt al een oplossing getest voor de volgende softwareupdate.

Afstandsbediening:

  • We onderzoeken een probleem met de batterijen van de afstandsbediening. De symptomen zijn: batterijniveau is voldoende, maar nadat Mediabox uit standby komt, werken diverse knoppen niet. Mediabox lampje knippert meerdere malen wanneer een knop wordt ingedrukt. Navigatieknoppen en OK knop werken dan veelal wel. O.a. volumeknoppen, Home en Gids knoppen werken dan niet, of met veel ‘vertraging’. Advies: vervang de batterijen.
  • Na aanleiding van de meest recente update, ontvangen sommige klanten op dit moment  problemen met de volumeknop op de afstandsbediening. Het probleem is in onderzoek. Advies: Ga naar het TV-menu > Instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Device preferences > Display & Sound > Zet HDMI CEC volumeregeling aan > Klik op de spraakbesturingsknop op de afstandsbediening en zeg ‘MAX volume’. Werkt dit niet? Laat het dan aan ons weten, zodat we een ticket kunnen aanmaken naar onze technische dienst voor verder onderzoek. 

 

Recent opgeloste problemen (laatst bijgewerkt op 10 december 2024)

Opgelost op 9 december met tv-menu versie 2.0.4672 en firmware 12.8.7702.

  • Wegvallend geluid en / of beeld tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid en / beeld regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Dit is nu opgelost.

 

Opgelost op 3 oktober met tv-menu versie 2.0.4477 en firmware 12.8.7702.

  • Bij gebruik van de Eco stand-by modus kan je de Mediabox alleen 'AAN' krijgen via de fysieke knop op de box (dus niet via afstandsbediening). Update: nieuwe software op de afstandsbediening (7154.04.03) lost dit probleem op.
  • Het gekozen startscherm (in te stellen per profiel) wordt niet getoond nadat de Mediabox uit standby komt. Issue is nu opgelost.

Opgelost met tv-menu versie 2.0.4221 en firmware 12.8.6755.

  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Tip wanneer er toch nog géén geluid is: Druk VOICE knop op afstandsbediening in en zeg 'max volume'.
  • Bij afspelen van een opname die nog opgenomen worden. Als je doorspoelt tot live moment, springt de player terug naar het begin van de opname. De Mediabox loopt niet meer vast.
  • Na het indrukken van de dSource] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie van de afstandsbediening.
  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Problemen zijn grotendeels opgelost - box loopt niet meer vast.
  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Dit ligt niet aan de instellingen van de Mediabox of tv-scherm.
  • Na gebruik van apps (zoals Netflix) is het geluid van Odido TV soms een stuk zachter dan voorheen.
  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten.

Opgelost op 22 februari (met firmware v4410):

  • Advies: nooit de afstandsbediening ontkoppelen of Mediabox resetten tenzij het echt niet anders kan » Dit advies is per 26/02 ingetrokken.

  • Er is een probleem met afstandsbedieningen die initieel succesvol gekoppeld zijn met de Mediabox, maar daarna ontkoppeld worden. Het opnieuw koppelen werkt niet meer omdat de Bluetooth functie corrupt raakt door een software update die plaatsvindt nadat de Mediabox in gebruik is genomen. 
    Met de nieuwe software op de Mediabox (12.8.4410) wordt ook een nieuwe versie (7154.03.01_1.1) van de software van de afstandsbediening meegeleverd. Wanneer de afstandsbediening naar deze versie is bijgewerkt, wordt dit probleem opgelost. 
  • De eTV], Netflix], xRADIO] en eAPPS] knoppen werken op veel afstandsbedieningen niet, ongeacht de softwareversie
  • In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel voor de Mediabox weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren.
  • Handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen.

 

 

 

 

Vreemd, bij mij werkt het geluid via mijn (oude) surround installatie, Marantz 6007, wel goed in de stand Dolby op de Mediabox. Surround sound. Geen haperingen in het geluid, wel in het beeld. ( zie boven) We zijn nu in Italië en daar naar Nederland-Oostenrijk zitten kijken middels een Google HD tv dongle in de NLziet app, en dat ging prima zonder haperingen in het beeld. Ook op de laptop via Odido tv hier geen haperingen. Dus vreemd dat thuis via de mediabox dat wel gebeurt. Aan de internetsnelheid ligt dat niet, want die is hier veel lager dan thuis. Op de een of andere manier is het dus toch de Mediabox zelf of de software. Als ik weer thuis ben ga ik eens experimenteren met de Odido app op mijn Samsung tv, kijken of dat beter is. De enige reden dat ik de Mediabox gebruik tov de Odido app op de Samsung is dat de menustructuur van de mediabox logischer is en makkelijker werkt met de afstandsbediening. Als de app ook dezelfde menustructuur heeft zou ik die gebruiken. Vreemd overigens dat die menustructuur zo verschillend is ( bijvoorbeeld zo raar dat je opnames onder je accountnaam zitten).


Vreemd, bij mij werkt het geluid via mijn (oude) surround installatie, Marantz 6007, wel goed in de stand Dolby op de Mediabox. Surround sound. Geen haperingen in het geluid, wel in het beeld. ( zie boven) We zijn nu in Italië en daar naar Nederland-Oostenrijk zitten kijken middels een Google HD tv dongle in de NLziet app, en dat ging prima zonder haperingen in het beeld. Ook op de laptop via Odido tv hier geen haperingen. Dus vreemd dat thuis via de mediabox dat wel gebeurt. Aan de internetsnelheid ligt dat niet, want die is hier veel lager dan thuis. Op de een of andere manier is het dus toch de Mediabox zelf of de software. Als ik weer thuis ben ga ik eens experimenteren met de Odido app op mijn Samsung tv, kijken of dat beter is. De enige reden dat ik de Mediabox gebruik tov de Odido app op de Samsung is dat de menustructuur van de mediabox logischer is en makkelijker werkt met de afstandsbediening. Als de app ook dezelfde menustructuur heeft zou ik die gebruiken. Vreemd overigens dat die menustructuur zo verschillend is ( bijvoorbeeld zo raar dat je opnames onder je accountnaam zitten).

Die is er all helaas niet voor Samsung.

Die test versie is wel beschikbaar voor Android/Google TV. Link

Die ziet er hetzelfde uit als de mediabox.

 


Hoi allemaal, ik heb zojuist een update ontvangen over de uitrol van de nieuwe software versie van de Mediabox. 

Eind volgende week krijgen wij een go/no go als resultaat vanuit de interne test. Zodra wij een go hebben, wordt deze versie getest met onze beta users. Deze test duurt ongeveer 2 weken. Wanneer ook na de beta test de versie succesvol is afgerond, wordt de nieuwe softwareversie automatisch gepushed naar iedereen met een Mediabox. Naar verwachting is dit tussen het EK en de Olympische Spelen om de impact zo laag mogelijk te houden, mocht er toch nog iets niet goed gaan. Hopelijk weten jullie zo voldoende over de planning en zodra wij meer weten of het succesvol is en uitgerold gaat worden, dan brengen we jullie hier uiteraard op de hoogte!

Hoe kan je je aanmelden via de box voor de beta test?


Hi @Patjuhh1987, wat leuk dat je hierin geïnteresseerd bent! Voor de beta test hebben we een eigen groep testers en is dit niet beschikbaar voor klanten. Wellicht dat we dit nog kunnen uitbreiden, zodat voor wie wil testen ook echt mee kan testen, maar hier moet ik dan nog voor je achteraan bij ons tv team. Ik kan voor nu dan ook niet beloven dat het mogelijk wordt, maar ik hoop je aankomende dinsdag hier meer over te vertellen! 😊


Oke,

 

Via android of iets kan je je aanmelden via de playstore dus d8 dat het ook zo kon voor andere test programmas,

 

Ik hoor het wel.

 


Het valt mij op dat het TV volume dermate zacht is dat we de soundbar zo hard moeten zetten, dat als je naar een app of andere source wisselt je de hele buurt wakker maakt.

 

Is het ook mogelijk, zonder te ontkoppelen van je Google account, te voorkomen dat de mediabox omroept als er wordt aangebeld? Ook dit is dermate hard tijdens het tv kijken (zie hierboven) dat mijn dochtertje wakker wordt als er wordt aangebeld.


@hansvanh Hoe graag ik het ook wil, kan ik dit niet voor je aanpassen. Wat ik wél voor je kan doen, is de Mediabox omruilen voor het oudere model TV Box. Dit is de Amino 7X. Wil je dat ik dit voor je in orde maak? 

Dank voor het aanbod maar mijn google oplossing werkt perfect. Ik hoop dat ODIDO snel een goede softwareupdate uitbrengt. Ik wacht even af, zo nuiet heroverweeg ik ook nog om terug te gaan naar KPN daar het daar wel perfect werkte.


@Teresa van Odido ik heb dit al eerder gevraagd maar natuurlijk is daar geen antwoord opgegeven. 

 

Doen jullie sowieso bericht als het aanstaande vrijdag een go of no go is?


Hoi Odido. In de known issues lijst in deze topic staat dat het zwarte beeld tussen programma’s al op 25 april 2024 was opgelost met een update van het TV menu naar versie 2.0.3902. (Heb het probleem vandaag nog gezien op de Mediabox) Het is wel zo dat op de Mediabox hier, nog steeds versie 2.0.2104 staat van het TV menu. Is er een manier om deze update handmatig te installeren? Als de update al beschikbaar was sinds eind april?


@NickLitening dit is nog altijd een lopend probleem want er zijn er meer die daar over klagen waaronder ik ook. 

 

Ze hebben aangegeven dat aanstaande vrijdag er een go of no go komt voor een update. 

Ik wacht nog op de bevestiging van @Teresa van Odido of we hier sowieso bericht van gaan krijgen of het een go of no go wordt.


Hoi allemaal, ik heb zojuist een update ontvangen over de uitrol van de nieuwe software versie van de Mediabox. 

Eind volgende week krijgen wij een go/no go als resultaat vanuit de interne test. Zodra wij een go hebben, wordt deze versie getest met onze beta users. Deze test duurt ongeveer 2 weken. Wanneer ook na de beta test de versie succesvol is afgerond, wordt de nieuwe softwareversie automatisch gepushed naar iedereen met een Mediabox. Naar verwachting is dit tussen het EK en de Olympische Spelen om de impact zo laag mogelijk te houden, mocht er toch nog iets niet goed gaan. Hopelijk weten jullie zo voldoende over de planning en zodra wij meer weten of het succesvol is en uitgerold gaat worden, dan brengen we jullie hier uiteraard op de hoogte!

Ik verbaas mij het meest dat jullie kennelijk beta testers hebben. Wellicht tijd voor een functioneringsgesprek gezien de software zoals het nu is nooit door de QC had moeten komen.


@Steephsel begrijp ik goed dat je jouw deurbel hebt gekoppeld aan de Mediabox? Ik moet bekennen dat ik niet weet hoe je deze van elkaar loskoppelt. 

Wellicht dat je iets kan vinden onder Instellingen > Apparaatvoorkeuren > afstandsbedieningen & accessoires > Klik op jouw deurbel om de instellingen te openen. Anders misschien in de Google Home app? Ik hoop dat iemand hier het antwoord voor je heeft! 

@frank190189 Vooralsnog krijg ik dit niet gelijk te horen. Zodra ik meer informatie heb, deel ik dit natuurlijk gelijk met jullie. 

Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie geduld allemaal! 


@Steephsel begrijp ik goed dat je jouw deurbel hebt gekoppeld aan de Mediabox? Ik moet bekennen dat ik niet weet hoe je deze van elkaar loskoppelt. 

Wellicht dat je iets kan vinden onder Instellingen > Apparaatvoorkeuren > afstandsbedieningen & accessoires > Klik op jouw deurbel om de instellingen te openen. Anders misschien in de Google Home app? Ik hoop dat iemand hier het antwoord voor je heeft! 

@frank190189 Vooralsnog krijg ik dit niet gelijk te horen. Zodra ik meer informatie heb, deel ik dit natuurlijk gelijk met jullie. 

Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie geduld allemaal! 

De Mediabox is inderdaad gekoppeld aan mijn deurbel, of althans aan mijn Google account c.q. Google Home en er wordt dus omgeroepen door de soundbar dat Thuisbezorgd weer eens aan de deur staat met een pizza. 🤣 het zou al een hoop schelen als het interne volume van de Mexiabox harder kan, zodat de soundbar zijn eigen volume omlaag kan. De Mediabox volume staat al op zijn max maar dat is dus t.a.v. andere source of apps op de mediabox zelf te zacht.


@Steephsel Weer wat nieuws geleerd, wat handig zeg! 🤣

Wil je het volgende eens proberen, ik ben benieuwd of dit verschil maakt in het geluid:

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Mocht dit niet werken, dan kan je het volgende nog proberen:

Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aan naar 'Passthrough'.


Ik heb deze decoder nu een maandje ofzo en ben er redelijk te vreden over.

Maar is het ook mogelijk om deze via google home met spraak aan te sturen?

Ik kan er namelijk amper tot niks over vinden.


Ik heb deze decoder nu een maandje ofzo en ben er redelijk te vreden over.

Maar is het ook mogelijk om deze via google home met spraak aan te sturen?

Ik kan er namelijk amper tot niks over vinden.

Wat ik tot op heden heb kunnen ontdekken is dat het voice command gedeelte behoorlijk ‘brak’ is.

Aansturen met Google Home zou geen probleem moeten zijn, aangezien de AB voice commando's ook gewoon Google zijn. En daar zit ook gelijk het probleem in. Alle voice commando's die ik heb kunnen gebruiken zijn enkel gerelateerd aan het Android OS, bijvoorbeeld “Open app X” etc etc.

Een commando wat enkel in het TV gedeelte zou moeten worden zoals bijvoorbeeld "Ga naar RTL4 “ werkt dus niet. Of ik moet het geheel verkeerd doen, maar OdidoTV heb ik er tot op heden nog niet mee kunnen bedienen.


@Dennis2180 Fijn om te lezen dat je hier tevreden over bent. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet 100% zeker weet of dit mogelijk is. Wellicht dat je hier wat handige informatie vindt: Google Nest- of Home-apparaten bedienen met je stem - Google Nest Help.

@Jan Kees Het klopt inderdaad dat je niet de zenders kan bedienen met de spraakfunctie. Dit zal (voorlopig) ook niet mogelijk zijn. 


Hi @Patjuhh1987 , mijn collega van het tv-team geeft aan dat ze hier al over in gesprek zijn. Het is nog even de vraag of we het proces-wise voor elkaar kunnen krijgen. Mocht het uiteraard mogelijk zijn dan zullen we dit zeker hier aankondigen!


Wordt geluid ook nog een keer afgesteld? Als ik tv kijk moet ik hem bijna op 45 zetten om iets te horen (voetbal sik over de 60 heen) en dan moet ik niet vergeten om het geluid weer terug te zetten naar 15 als ik naar de ps5 hdmi ga🙉


@LangePat89 Ik kan mij goed stellen dat dit niet ideaal is. Gelukkig worden de geluidsissues meegenomen in de nieuwe software update.

Heb je al geprobeerd om de volgende instellingen aan te passen? Ik denk dat dit al voor verbetering zal zorgen! 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Mocht dit niet werken, dan kan je het volgende nog proberen:

Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aan naar 'Passthrough'.


Ook hier behoorlijke problemen met tv signaal. Gisteravond tijdens het voetbal kijken was het niet om aan te zien. De haperingen in het beeld zijn echt niet meer om naar te kijken. Het hersteld zich dan wel weer binnen enkele seconden, maar even later is het weer raak.

Zowel met de mediabox als de Odido app op mijn Shield TV.

Kunnen jullie iets zien aan mijn verbinding? Of is dit een bug die (hopelijk snel) wordt opgelost?


@Fuske Goed dat je dit bij ons meldt. Ik kijk graag met je mee, zodat je binnenkort weer geniet van onze diensten! 

Ik heb direct de verbinding uitgemeten en krijg inderdaad een melding dat het signaal af en toe wegvalt. Dit heeft ook effect op het TV signaal. 

Wil je de Mediabox van de stroom halen en het modem eens op de volgende manier een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Laat je mij weten of dit voor verbetering heeft gezorgd? Ik verneem het graag! 


Ik zou me ook graag willen aanmelden als beta tester, dit deed ik voorheen bij ziggo ook, erg leuk!


@Teresa van Odido ik ben benieuwd of het een go of no go wordt voor de nieuwe update?


Ik zou me ook graag willen aanmelden als beta tester, dit deed ik voorheen bij ziggo ook, erg leuk!

Hier nog een oud Ziggo beta tester die dan een open sollicatie doet :)

Vanaf het begin bij het Horizon plaform betrokken geweest.


Reageer