Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1049 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13287 reacties
  • 13 juni 2024

Hi @gervend, dit komt door een oude actie die we niet meer kunnen toepassen jammer genoeg. De ene actie die nog wel meegenomen kan worden is de Gratis interactieve TV Box maar de Extra Gratis interactieve TV Box werkt niet meer en is daarom komen te vervallen.

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 13 juni 2024

Hoi @Tommie van Odido , wel jammer dat dit niet van te voren bekend gemaakt is. Ik wil dan graag 1 TV box retourneren zonder dat ik bij de volgende facturatie 5 euro omhoog ga. Zou je dat voor mij in orde willen maken aub?

Bij voorbaat dank.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 14 juni 2024

@gervend Mijn excuses dat ik dit niet eerder had gemeld! Zoals Tommie uitlegt is de korting inderdaad komen te vervallen, dit kan ik ook niet meer terugdraaien. 

Ik wil dat je nog iets langer van die korting kan genieten. Als je wil, kan ik een vergoeding van €30 (gelijk aan 6 maanden extra korting) in het systeem zetten. Dit zal dan in 1 keer worden verrekend op een volgende factuur. Laat je mij weten of je dit wil? 

Indien je hier geen gebruik van wil maken, help ik je graag verder bij het opzeggen van 1 van de boxen. 

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 14 juni 2024

@Teresa van Odido bedankt voor het aanbod, maar ik wil daar geen gebruik van maken. Zou je mij willen helpen 1 van de boxen op te zeggen en zou je ervoor kunnen zorgen dat ik volgende maand niet de 5 euro extra hoef te betalen voor de box die ik niet in gebruik genomen heb?

Alvast bedankt.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 14 juni 2024

@gervend Ik heb het gelijk voor je in orde gemaakt! Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en instructies om de andere Mediabox terug te sturen. 

hansvanh
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 16 juni 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey @hansvanh, kan je nog een aantal dingen voor mij testen?

• Wat gebeurt er als je Dolby op Stereo zet?
  • Ervaar je dit probleem ook zonder extern audio apparatuur?
  • Is de Mediabox verbonden via wifi of bekabeld? 

Hey @Mackeessie, goed dat je dit aankaart.

Ik heb meteen een blik geworpen op jouw verbinding en er zijn een aantal puntjes wat mij opvalt. Het ONT en modem staan al erg lang aan, zou je eens een volledige powerflip willen uitvoeren? Daarnaast zie ik dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Zou je je randapparatuur eens willen loskoppelen om te kijken of je die melding nog steeds krijgt of niet? Daarnaast zie ik een lichte verhoging op de demping vanuit de wijkcentrale, ervaar je met andere apparaten ook problemen of alleen met de Mediabox?

Tommie:

De mediuabox is bedraad aangesloten. Op Stereo lijkt dit probleem niet voor te komen. Soms wordt het volume harder als via Dolby D

Andere medfia box zoals Google TV HD hebben dit audio sync probleem niet op dezelfde versterker via HDMI aangesloten.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 16 juni 2024

@hansvanh Super fijn om te lezen dat je het probleem hebt kunnen verhelpen d.m.v. de instellingen aan te passen naar stereo! 

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 17 juni 2024

Hoi,

Ik wil ook graag mijn oude TV box vervangen voor deze mediabox. Kunnen jullie dat voor me regelen?

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2151 reacties
  • 18 juni 2024

Hoi @jamesbont007, zeker! Ik heb meteen een nieuwe Mediabox aangestuurd, deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Per e-mail houden we je op de hoogte. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

• is een Master Poster
  • 30 reacties
  • 18 juni 2024

Laatste uur weer een aantal stilstaand beeld situaties gehad tijdens een voetbal wedstrijd op NPO1 en nu ook tijdens het nieuws op NPO 2. Mediabox bekabeld aangesloten. Tijdens de voetbalwedstrijd zat ik op mijn laptop Youtube filmpjes te streamen zonder onderbrekingen, dus de TV storingen liggen volgens mij niet aan mijn Internet. Ook heb ik regelmatig bij voetbalwedstrijden situaties dat de bal niet vloeiend door de lucht gaat, maar haperend. Was ik bij Ziggo niet gewend. Hoe komt dat? En wordt dat nog verbeterd?

• is een Master Poster
  • 30 reacties
  • 18 juni 2024

Inmiddels Mediabox opnieuw opgestart, en nu blijft hij het doen zonder onderbrekingen.

In het verleden had ik regelmatig dat de Mediabox echt helemaal vastliep, dat heb ik niet meer sinds de Mediabox niet meer op de aansluitbox ( dat is een box waar alle aansluitingen aan zitten,  Stroom, HDMI, kabel, ethernet, en daar vandaan gaat maar 1 dun kabeltje naar de TV) van de Samsung tv ligt, dus warmte speelt ook een rol. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 19 juni 2024

@Mackeessie Super fijn om te lezen dat je inmiddels weer geniet van TV! 

Ik heb voor de zekerheid gelijk je verbinding uitgemeten en gelukkig ziet dit er goed uit. Mocht er toch nog iets opspelen, trek je dan gelijk bij mij aan de bel? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 19 juni 2024

Ik heb nu de nieuwe mediabox. Als je deze aan zet, opent het Home menu en als je gewoon tv wilt kijken moet je daarna op de terugknop drukken. Kan je ook instellen dat je bij het opstarten direct met tv begint? 

peter-keetfm
peterbeeonline schreef:

Ik heb nu de nieuwe mediabox. Als je deze aan zet, opent het Home menu en als je gewoon tv wilt kijken moet je daarna op de terugknop drukken. Kan je ook instellen dat je bij het opstarten direct met tv begint? 

Dat kun je in je profiel instellen.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 19 juni 2024

Dat is vreemd want hij staat bij mij ingesteld met opstartscherm 'geen' en toch begint hij steeds met 'thuis' 

peter-keetfm
peterbeeonline schreef:

Dat is vreemd want hij staat bij mij ingesteld met opstartscherm 'geen' en toch begint hij steeds met 'thuis' 

Heb je standaard profiel aan staan dan.

Zo niet krijg je inderdaad het startscherm.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 19 juni 2024

Ja standaard profiel staat aan. Als ik als opstartscherm bijv kies voor gids, start hij ook op met gids. Zet ik hem weer terug op Geen, start hij weer op met Thuis. Helaas. 

peter-keetfm

Vreemd bij mij start de box op de laatste gekozen zender.

Heb je dat schuifje wel aan staan in de foto die ik hier geplaatst heb.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 19 juni 2024

jazeker, alles staat goed

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 19 juni 2024

Hoi, 

Vanaf het begin voldoet de tv box niet voor ons. De snelheid (of het gebrek aan), het niet door kunnen kijken van een lopende opname en vooral ook de beeldkwaliteit. Dat laatste is vooral nu opvallend met het EK; als ik op mijn laptop kijk is het beeld veel beter.

In mijn speurtocht naar een oplossing kwam ik dit topic tegen en zag ik dat er een nieuwe mediabox was.

Kan ik ook (kosteloos) mijn oude TV box vervangen voor deze mediabox? En kan dat via deze weg? 

Ik hoop dat dit de problemen oplost. Alvast bedankt!

• is een Top Poster
  • 48 reacties
  • 20 juni 2024

Heb sinds vandaag dat ding en moet zeggen dat ik de oude 610 liever heb... 2 problemen zijn echt onacceptabel omdat ze het gebruiksgemak verlagen. En waarom zou je ooit its willen wat slechter wordt...

1. Volgens mij heeft de box helemaal geen infrarood waardoor het onmogelijk is om de tv afstandsbediening te gebruiken wat natuurlijk veel prettiger is omdat je die toch al voor alles nodig heeft. De box afstandsbediening kan buiten aan uit/uit en volume helemaal niets voor de tv settings doen en is dus nutteloos. Nu moet ik dus letterlijk met 3 afstandsbedieningen gaan lopen klooien als ik een film wil kijken via de receiver.  En nee CeC is geen optie ik wil niet dat alles tegelijk aan en uit gaat. CeC is waardeloos. 

Dit is echt gewoon een zeer slecht design wat nooit had mogen gebeuren. Wie wil er nou een box afstandsbediening gebruiken terwijl we gegarandeerd de tv en audio setup afstandsbediening ook nodig hebben. Mijn tv afstandsbediening heeft alle functies van een box afstandsbediening dat kan je van de box afstandsbediening niet zeggen. 

2. De Chromecast kan niet uit wat irritant is. Ik heb al een Chromecast in de receiver en in de tv ingebouwd ik heb niet nog een Chromecast nodig. Laat ons dit uitzetten!

peter-keetfm

@Hutjeflut

De Odido TV box kun je zowel bedienen met bluetooth als met infrarood.

Bij een universele afstandsbediening werken vaak wel de keuze Nokia box 8000 of MagentaTV One.

Deze gebruiken zegmaar dezelfde ir code.

Hdmi cec kun je gewoon instellen.

• is een Top Poster
  • 48 reacties
  • 20 juni 2024
peter-keetfm schreef:

@Hutjeflut

De Odido TV box kun je zowel bedienen met bluetooth als met infrarood.

Bij een universele afstandsbediening werken vaak wel de keuze Nokia box 8000 of MagentaTV One.

Deze gebruiken zegmaar dezelfde ir code.

Hdmi cec kun je gewoon instellen.

CeC staat uit maar ik kan met geen mogelijkheid mijn LG magic remote koppelen. Dat kon met de vorige box zonder problemen. Ik heb echt tal van merken geprobeerd maar niets lijkt te werken. 

En waar zit het IR ontvang gedeelte dan want ik zie alleen zwart plastic zonder ontvang gedeelte?

peter-keetfm

@Hutjeflut 

De infrarood sensor zit achter het plastic. (Goed verstopt)

Zie deze foto hier achter. (Hdmi blokje)

Mijn Logitech Harmony hub stuurt de commando ook via infrarood.

• is een Top Poster
  • 48 reacties
  • 20 juni 2024
peter-keetfm schreef:

@Hutjeflut

De infrarood sensor zit achter het plastic. (Goed verstopt)

Zie deze foto hier achter. (Hdmi blokje)

Mijn Logitech Harmony hub stuurt de commando ook via infrarood.

Ok interessant en bedankt voor de tijd. Maar blijkbaar snapt mijn LG tv de juiste codes niet dus lijkt het niet in te stellen. 

Iemand met een lg en Magic Remote die het wel gelukt is? 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen