Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 836 reacties
  • 61031 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

836 reacties

Goeden dag,  hoever zijn jullie met de nieuwe software voor de mediabox ? 

 

Dit is een bekend probleem bij jullie.

Reputatie 7
Badge +3

@Millyensandra Wil je mij vertellen om welke zenders het gaat? De zenders hebben inderdaad verschillende mogelijkheden.

@roelk84 Tuurlijk! Ik heb meteen een Mediabox voor je besteld, deze komt binnen 2 tot 5 werkdagen jouw kant op. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met instructies om de oude TV Box terug te sturen. Alvast veel kijk plezier! 😊

@Patjuhh1987 Op dit moment wordt hier nog aan gewerkt. Ik durf niet met zekerheid te zeggen wanneer dit wordt uitgerold. Zodra ik meer weet, deel ik dit uiteraard gelijk! 

Ze zijn er al 2 maanden mee bezig.

 

En de stotteringen en haperingen en blok beeld blijft ondertussen

Reputatie 2

@Millyensandra Wil je mij vertellen om welke zenders het gaat? De zenders hebben inderdaad verschillende mogelijkheden.

Het gaat meestal om rtl 7 wat betreft terug kijken. Ook wel eens op andere zenders, maar niet zo vaak als rtl7.

Vooruit spoelen kan ik nergens, maar max 5 min.

Is knap lastig als je in een film zit, en het beeld valt weg wat ik nogal eens heb. Dan moet je weer vooraan beginnen.

Reputatie 7
Badge +3

@Patjuhh1987 Ik begrijp dat het probleem al langer speelt en als ik het vandaag voor je had kunnen oplossen had ik dat meteen gedaan. Voor nu is het echt nog afwachten op onze technische dienst en het TV Team. 

 

@Millyensandra Wanneer de zender niet beschikbaar is in de TV Gids met de optie Terug Kijken dan is dit voor deze zender niet mogelijk. Dit komt door voorwaarden die de zenders zelf stellen. Echter zou dit bij RTL 7 wel moeten werken. Terug kijken kan tot maximaal 7 dagen, kan het zijn dat je een oudere uitzending wil bekijken? 

Betreft het kijken van films, bedoel je dat je deze afspeelt via de videotheek en niet kan terugspoelen of via terug kijken op een willekeurige zender? Ik verneem het graag! 

 

Reputatie 2

@Teresa van Odido 

Betreft het kijken van films, bedoel je dat je deze afspeelt via de videotheek en niet kan terugspoelen of via terug kijken op een willekeurige zender? Ik verneem het graag.

Het betreft het terug kijken van een willekeurig programma.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Millyensandra, goed dat je dit aangeeft! Zou je twee concrete voorbeelden met tijdstip, programma en zender willen verzamelen? Dan kunnen we dit doorzetten! Groetjes, Ishana

Reputatie 3

@Demi van Odido @Teresa van Odido, Is er al iets bekend over wanneer de volgende update gaat komen voor de tv mediabox? Waar ook vooral dit probleem wordt opgelost: 

Opnames:

  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Advies voor nu: Mediabox herstarten. Update 20/3: probleem wordt in volgende softwareversie opgelost.

In mijn mediabox loopt regelmatig het geluid niet synchroon met het beeld. Lijkt erop als ik soms naar een andere zender ga (met afstandbediening), dat het beeld blijft hangen (geluid gaat wel verder). Een zender omhoog en terug lost het stilstaande beeld op .

Daarna is vaak sync beeld-geluid wel 1 seconde uit sync.

Mediabox spanning eraf en spoanning erop gaat het weer goed.

 

Komt ongeveer 3 keer per week voor!

Bijzondere (en vervelende) situatie hier. Zowel voor mijn moeder als mijzelf heb ik onlangs de oude TV box omgewisseld voor een nieuwe Mediabox. Ondanks dat de beide pakketten netjes zijn geretourneerd (te bewijzen met Track&Trace info DHL), ontvang ik herinneringen dit nog te doen. Bij mij wordt zelfs geschreven dat hier €90 kosten voor in rekening gebracht gaat worden omdat de apparatuur niet ontvangen is.. 

Zijn er meer mensen die hier problemen mee ervaren? 

Reputatie 7
Badge +3

@Erik35 Ik durf op dit moment niet te zeggen wanneer de nieuwe software wordt uitgerold. Zodra ik hier meer over weet, laat ik dit gelijk weten in dit topic. 

 

@hansvanh Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik kijk graag met je mee, zodat we dit kunnen oplossen! 

Heb je al eens geprobeerd het geluid van dolby naar stereo te zetten? Mocht dit niet werken, wil je dan de volgende vragen beantwoorden?

  • Sinds wanneer speelt het probleem?
  • Gebeurd dit alleen bij Live TV kijken of ook bij Terug kijken en Opnemen?
  • Heb je een voorbeeld van wanneer dit gebeurde? Ik ontvang graag de datum/tijdstip en om welke zender/programma het ging
  • Ervaar je dit probleem ook op andere apps?

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

 

@Bas013 Dank je wel dat je dit gelijk aangeeft. Mijn excuses voor deze ervaring. Uiteraard zoek ik graag voor je uit hoe het zit! 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie in de track & trace dat het pakket op 24 mei bij ons is afgeleverd. Het kan dan nog 6 werkdagen duren voor dit is verwerkt in ons systeem. Zodra dit is aangepast, zal de “boete” niet in rekening worden gebracht. Mocht je onverhoopt toch bericht ontvangen dat dit wel wordt gefactureerd, trek dan gelijk bij mij aan de bel. Ik maak het dan meteen in orde voor je! 

Ik zoek ook graag voor je moeder uit of het pakket al bij ons binnen is. Als je haar Klantnummer kan toevoegen aan jouw profiel, kan ik met je meekijken. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik help graag! 


 

 

@Bas013 Dank je wel dat je dit gelijk aangeeft. Mijn excuses voor deze ervaring. Uiteraard zoek ik graag voor je uit hoe het zit! 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie in de track & trace dat het pakket op 24 mei bij ons is afgeleverd. Het kan dan nog 6 werkdagen duren voor dit is verwerkt in ons systeem. Zodra dit is aangepast, zal de “boete” niet in rekening worden gebracht. Mocht je onverhoopt toch bericht ontvangen dat dit wel wordt gefactureerd, trek dan gelijk bij mij aan de bel. Ik maak het dan meteen in orde voor je! 

Ik zoek ook graag voor je moeder uit of het pakket al bij ons binnen is. Als je haar Klantnummer kan toevoegen aan jouw profiel, kan ik met je meekijken. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik help graag! 

 

Hi Teresa, dank voor je snelle antwoord deze zondag.

Ik heb zelf inmiddels de mail gekregen van Odido dat er €90 in rekening gebracht gaat worden. Zou je dit voor mij in orde kunnen maken alsjeblieft?

Klantnummer van mijn moeder heb ik ook toegevoegd in mijn profiel zoals je vroeg. Ook haar pakket is al enige tijd geleden verstuurd en volgens de track&trace info aangekomen. 

 

Alvast dank voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +3

@Bas013 Dank je wel voor de aanvullende informatie!

Ik ben gelijk gaan kijken en zie inderdaad de e-mail die je hebt ontvangen. Echter gezien de apparatuur bij ons binnen is, mag je deze als niet verzonden beschouwen. De boete is op dit moment niet gefactureerd. Staat deze wel op de factuur van juni? Laat het mij dan weten, zodat ik dit gelijk kan rechttrekken! 

Betreft het pakket dat jouw moeder heeft geretourneerd, deze is ook bij ons aangekomen (13 mei). Zij hoeft zich dus ook geen zorgen te maken en mag e-mail als niet verzonden beschouwen.

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 💛

@Erik35 Ik durf op dit moment niet te zeggen wanneer de nieuwe software wordt uitgerold. Zodra ik hier meer over weet, laat ik dit gelijk weten in dit topic. 

 

@hansvanh Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik kijk graag met je mee, zodat we dit kunnen oplossen! 

Heb je al eens geprobeerd het geluid van dolby naar stereo te zetten? Mocht dit niet werken, wil je dan de volgende vragen beantwoorden?

  • Sinds wanneer speelt het probleem?
  • Gebeurd dit alleen bij Live TV kijken of ook bij Terug kijken en Opnemen?
  • Heb je een voorbeeld van wanneer dit gebeurde? Ik ontvang graag de datum/tijdstip en om welke zender/programma het ging
  • Ervaar je dit probleem ook op andere apps?

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Probleem speelt al vanaf dag 1 dat ik het nieuwe TV kastje heb. Voorlopg valt het mij op bij terugspelen (ik heb geen opneem mogelijkheid). Bijvoorbeeld NOS journaal zondag om 20:15.

Het kastje staat op Dolby want hangt via de HDMI aan een sony surround versterker die ook netjes aangeeft dat hij surround krijgt. Volgens mij ook bij Live TV. Maar meesta na wat zappen en als hij dan een keer een zender laat zien zonder beeld en geluid zap ik heen en weer waarna de zender het weer doet maar vaak geluid uit SYNC is.

 

@Bas013 Dank je wel dat je dit gelijk aangeeft. Mijn excuses voor deze ervaring. Uiteraard zoek ik graag voor je uit hoe het zit! 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie in de track & trace dat het pakket op 24 mei bij ons is afgeleverd. Het kan dan nog 6 werkdagen duren voor dit is verwerkt in ons systeem. Zodra dit is aangepast, zal de “boete” niet in rekening worden gebracht. Mocht je onverhoopt toch bericht ontvangen dat dit wel wordt gefactureerd, trek dan gelijk bij mij aan de bel. Ik maak het dan meteen in orde voor je! 

Ik zoek ook graag voor je moeder uit of het pakket al bij ons binnen is. Als je haar Klantnummer kan toevoegen aan jouw profiel, kan ik met je meekijken. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik help graag! 


 

 

@hansvanh Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik kijk graag met je mee, zodat we dit kunnen oplossen! Heb je al eens geprobeerd het geluid van dolby naar stereo te zetten? Mocht dit niet werken, wil je dan de volgende vragen beantwoorden?

  • Sinds wanneer speelt het probleem?
  • Gebeurd dit alleen bij Live TV kijken of ook bij Terug kijken en Opnemen?
  • Heb je een voorbeeld van wanneer dit gebeurde? Ik ontvang graag de datum/tijdstip en om welke zender/programma het ging
  • Ervaar je dit probleem ook op andere apps?
  • Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 
  •  
  • Probleem speelt al vanaf dag 1 dat ik het nieuwe TV kastje heb. Voorlopg valt het mij op bij terugspelen (ik heb geen opneem mogelijkheid). Bijvoorbeeld NOS journaal zondag om 20:15.Het kastje staat op Dolby want hangt via de HDMI aan een sony surround versterker die ook netjes aangeeft dat hij surround krijgt. Volgens mij ook bij Live TV. Maar meesta na wat zappen en als hij dan een keer een zender laat zien zonder beeld en geluid zap ik heen en weer waarna de zender het weer doet maar vaak geluid uit SYNC is.

Vandaag weer problemen met het netwerk gehad, bedraad aangesloten. “Geen netwerk” melding terwijl de rest van mijn apparaten, laptop, iPhone gewoon netwerk hadden via de WiFi. Er is een paar weken geleden iemand van Guideon langs geweest die zei dat het aan het tv  kastje lag, Hij zou een nieuwe bestellen, maar die is nog niet binnen gekomen. Kan het zijn dat het kastje te warm wordt? Hij lag op mijn aansluitbox van de TV ( Samsung die vanaf de aansluitbox via een dunne kabel naar de TV gaat). Ik heb nu het Odido kastje ernaast gelegd, kijken of die dan minder warm wordt en blijft werken.

Overigens is het nog steeds een drama om een programma dat tegelijk wordt opgenomen, vooruit te spoelen, dan loopt alles vast. Wanneer komt de update die dat probleem oplost?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @hansvanh, kan je nog een aantal dingen voor mij testen?

  • Wat gebeurt er als je Dolby op Stereo zet?
  • Ervaar je dit probleem ook zonder extern audio apparatuur?
  • Is de Mediabox verbonden via wifi of bekabeld? 

Hey @Mackeessie, goed dat je dit aankaart.

Ik heb meteen een blik geworpen op jouw verbinding en er zijn een aantal puntjes wat mij opvalt. Het ONT en modem staan al erg lang aan, zou je eens een volledige powerflip willen uitvoeren? Daarnaast zie ik dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Zou je je randapparatuur eens willen loskoppelen om te kijken of je die melding nog steeds krijgt of niet? Daarnaast zie ik een lichte verhoging op de demping vanuit de wijkcentrale, ervaar je met andere apparaten ook problemen of alleen met de Mediabox?

Inderdaad staat het modem en de ONT vanaf het begin , eind november 2023 , aan. Ik zal de stroom daar is vanaf halen.

De mediabox zit rechtstreeks op de Odido modem/router aangesloten, niet op een switch . Ik heb inderdaad 2 switches in het systeem zitten , daaraan zitten o.a. Alarm, iMac, Marantz receiver, zonnepanelen, Intergas gateway en een Apple Extreme router in brugmode.

Ik heb  geen merkbare storingen op andere apparaten. Mijn dochter zit regelmatig op haar laptop via  de WIFI te streamen en die hoor ik nooit over storingen. Ik heb een WIFI Plus kastje staan in de woonkamer, modem zit in de stoppenkast ernaast.

Reputatie 7
Badge +9

Laat me weten wat je ervaart na dat je alles hebt gereboot en getest hebt zonder randapparatuur @Mackeessie

Goedendag,

ik wil graag mijn oude tv box omruilen door de mediabox, kan dit geregeld worden?
Alvast bedankt.

@Patjuhh1987 Ik begrijp dat het probleem al langer speelt en als ik het vandaag voor je had kunnen oplossen had ik dat meteen gedaan. Voor nu is het echt nog afwachten op onze technische dienst en het TV Team. 

 

@Millyensandra Wanneer de zender niet beschikbaar is in de TV Gids met de optie Terug Kijken dan is dit voor deze zender niet mogelijk. Dit komt door voorwaarden die de zenders zelf stellen. Echter zou dit bij RTL 7 wel moeten werken. Terug kijken kan tot maximaal 7 dagen, kan het zijn dat je een oudere uitzending wil bekijken? 

Betreft het kijken van films, bedoel je dat je deze afspeelt via de videotheek en niet kan terugspoelen of via terug kijken op een willekeurige zender? Ik verneem het graag! 

 

Is er al iets meer bekend over de hele nieuwe software die ze voor de mediabox aan het schrijven zijn?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Superpjeter2, welkom op onze Community!

Dat kan ik voor je regelen, nu zie ik dat je 2 TV Boxen in bezit hebt. Had je graag beide TV Boxen willen omruilen voor twee Mediaboxen?

 

Hey @Patjuhh1987, nog geen nieuws. Zodra er meer informatie is zullen we het hier delen!  

Hi @Superpjeter2, welkom op onze Community!

Dat kan ik voor je regelen, nu zie ik dat je 2 TV Boxen in bezit hebt. Had je graag beide TV Boxen willen omruilen voor twee Mediaboxen?

 

Hey @Patjuhh1987, nog geen nieuws. Zodra er meer informatie is zullen we het hier delen!  

 

Ze zijn er al meer dan 2,5 maamd mee bezig   duurt wel lang en wij houden dslechte beeldkwaliteit

 

Waarom voeren julloe geen update uit naar android tv 13? Hij is beschilbaar en android tv 14 is ook onderweg

Hi @Superpjeter2, welkom op onze Community!

Dat kan ik voor je regelen, nu zie ik dat je 2 TV Boxen in bezit hebt. Had je graag beide TV Boxen willen omruilen voor twee Mediaboxen?

 

Hey @Patjuhh1987, nog geen nieuws. Zodra er meer informatie is zullen we het hier delen!  

Graag beide TV boxen omruilen.

Reageer