Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 836 reacties
  • 61031 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

836 reacties

Reputatie 3

Heb de nieuwe deccoder bij een familielid gezien en mogen bedienen. Prachtig.

 

Kan ik mijn huidoge decoder omruilen?

 

Thanx,

Paul

Reputatie 2

@Millyensandra Ik ben gelijk het systeem ingedoken om met je mee te kijken! Ik zie dat er iets niet goed gaat met de internetverbinding, dit heeft ook effect op het TV signaal.

Geen zorgen, ik heb meteen een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in de plannen. 

Er is vorige week een monteur geweest en die heeft alleen maar ook de rest knop gedrukt van het modem. Verder kon hij niets doen omdat het probleem niet op roepbaar is. Wanneer het weer voorkomt moet ik dit melden, dan zou er verder gekeken worden. Bv vervanging van het modem.

Vandaag was het dus er zover. Beeld bevriest en is alleen maar weer opgang te krijgen door alles uit te zetten. 

Er mag dus zowiezo en monteur komen om te kijken of het probleem op een andere manier verholpen kan worden.

Bvd

Reputatie 7
Badge +9

Hi @paulklaverstijn, maar natuurlijk. Ik heb de TV Box meteen voor je omgeruild naar de Mediabox! Je ontvangt hier zo een bericht over en zodra de Mediabox onderwerg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Je huidige TV Box hoeven we niet meer terug, die mag je inleveren bij een recyclepunt. Alvast veel kijkplezier!

 

Hey @Millyensandra, is het mogelijk om de Mediabox bekabeld aan te sluiten?

Reputatie 2

Nee helaas dit is niet mogelijk. 

De monteur zei dat het niet aan de wifi lag, die was sterk genoeg.

Reputatie 2

Nee helaas dit is niet mogelijk. 

De monteur zei dat het niet aan de wifi lag, die was sterk genoeg.

Gisterenavond werd de onderste helft van het scherm ineens licht grijs, en daarna bevroor het beeld en viel de internet verbinding uit. 

Heb daarna het modem weer opnieuw moeten opstarten.

Is het mogelijk mijn oude decoder te vervangen voor een nieuwe mediabox?
Alvast bedankt,

Pepijn

Ik heb net een tv-box besteld omdat de tv app na de laatste update op mijn samsung grandioos om zeep geholpen is. Nu heb ik de mediabox en lees ik overal dat het gewoon niet mogelijk is om de tv te bedienen met de mediabox afstandsbediening. Als ik de bugfixes lees lijkt dat opgelost, maar vermoedelijk is dat een ander issue. Als ik het menu doorloop krijg ik de optie om mijn merk tv te kiezen maar dat heeft geen enkel effect (andere merken ook niet trouwens). Het menu geeft vervolgens doodleuk de melding dat het niet kan worden ingesteld en that's it. Ik hoor graag of dit nog op de lijst met issues staat of dat het te verhelpen is. De vorige ab gaf zo te zien nog allerlei opties met verschillende codes maar dat lijkt met de nieuwste ab geen optie meer. Waardeloos dit.

Hallo, wij hebben inmiddels 3 tv boxen. Graag zouden wij deze willen vervangen voor de nw media boxen.

Waar kan ik dat aanvragen.

 

@William_d 

Ik weet niet hoe recent jou tv is maar je kunt het ook andersom proberen.

Je bedient de Odido TV box dan met de tv afstandsbediening via hdmi cec.

 

@William_d

Ik weet niet hoe recent jou tv is maar je kunt het ook andersom proberen.

Je bedient de Odido TV box dan met de tv afstandsbediening via hdmi cec.

 

Ik wil juist met de odido afstandsbediening zappen want die is fijner dan de Samsung remote. 

1 tv is vrij nieuw en de andere 2 wat meer op leeftijd😄

@William_d

Heeft het wel gewerkt.?

Zo ja trek dan de stroom stekker uit de Odido TV box en laat deze opnieuw starten vaak werkt het dan weer.

De problemen komen vaak voor bij tussen komst soundbar.

En doordat die afstandsbediening niet juist werkt gebruik ik een Kpn+ afstandsbediening.

Die werkt op de normale Android TV manier met aanmelden.

Zo zou mijn voorkeur ook zijn voor Odido net als Kpn een universele afstandsbediening.

Zie mijn topic die afstandsbediening i.c.m. Chromecast Google TV.

 

Reputatie 1

Beste.

 

Wij zouden ook super graag de nieuwe box willen want dan heb en we weer een kabel minder en gewoon Netflix op onze tv in de slaapkamer.

We horen het graag

 

Met vriendelijke groet 

Patrick 

@William_d

Heeft het wel gewerkt.?

Zo ja trek dan de stroom stekker uit de Odido TV box en laat deze opnieuw starten vaak werkt het dan weer.

De problemen komen vaak voor bij tussen komst soundbar.

Ik denk dat je op iemand anders reageert want koppelen van een afstandsbediening staat los van een evt. soundbar

@William_d 

Nee hoor een soundbar geeft vaak het probleem.

Of een versterker via hdmi.

De Odido box zoekt via hdmi de instelling voor de infrarood van de tv namelijk.

Maar u heeft geen (tussen) apparaat.?

Een herstart van de box wil helpen.

 

Reputatie 4

Ik heb twee tv-boxen. Ik zou ze graag omruilen voor 1 nieuwe mediabox.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @wmuys, ik heb je nieuwe Mediabox meteen aangestuurd! Het komt zo snel mogelijk jouw kant op. Veel plezier ermee! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 4

Hoi @wmuys, ik heb je nieuwe Mediabox meteen aangestuurd! Het komt zo snel mogelijk jouw kant op. Veel plezier ermee! 😊 Groetjes, Ishana

Top, dank je voor de snelle actie. Moet ik de oude Arria boxen terugsturen? Zo ja, heb je gegevens daarvoor? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @wmuys, de Amino Aria 610 hoeven we niet meer terug. Deze kun je inleveren bij een recyclepunt. Alvast veel kijkplezier! 

Reputatie 1

Ik zou graag een nieuwe box opgestuurd krijgen want het werkt nog steeds niet!!! En waarom wordt er niet meer gereageerd op mijn probleem beetje jammer. Straks toch maar weer weg bij Odido dit werkt echt niet zoooooon slechte service dit je wordt gewooon genegeerd!!!!

Reputatie 7
Badge +3

@AndyDenise Ik begrijp goed dat je het probleem met de source-knop opgelost ziet, ik ook! 

Mijn collega’s van het TV team zijn bezig om dit op te lossen, maar dit lijkt toch complexer dan verwacht. Ik durf niet met zekerheid te zeggen wanneer dit wordt opgelost. Wel wordt er keihard aan gewerkt! 

Ik wil graag een nieuwe Mediabox bestellen, maar ik ben bang dat deze hetzelfde probleem zal hebben. Dit kan ik voor nu dus niet doen. 

 

Reputatie 1

@AndyDenise Ik begrijp goed dat je het probleem met de source-knop opgelost ziet, ik ook! 

Mijn collega’s van het TV team zijn bezig om dit op te lossen, maar dit lijkt toch complexer dan verwacht. Ik durf niet met zekerheid te zeggen wanneer dit wordt opgelost. Wel wordt er keihard aan gewerkt! 

Ik wil graag een nieuwe Mediabox bestellen, maar ik ben bang dat deze hetzelfde probleem zal hebben. Dit kan ik voor nu dus niet doen. 

 

Ja als dit het enigste probleem was. Maar het ergste is de volumeknop die dan wel en dan weer niet werkt. Ik ga het ook niet nog een keer uitleggen want Odido leest toch niet zo merk ik wel weer. De mediabox had nog nooit uitgebracht mogen worden als er mensen werken die het probleem niet kunnen oplossen. En na de vakkundigheid van Odido is dit probleem eind dit jaar ook niet opgelost. Dus ik zeg alsvast vaarwel Odido 

Reputatie 3

Ik heb gisteren mijn Shield maar weer uit de kast gepakt en deze weer aangesloten in plaats van de decoder. Ik word/werd helemaal gek van het feit dat er steeds geen geluid is met aanzetten van de decoder en er dan een reboot nodig is. ook weigert de afstandsbediening vaak. Batterijen eruit en erin helpt dan wel weer. Deze bug duurt nu al een paar maanden en er is 0 uitzicht op een oplossing, zeer slecht in mijn mening!!.
Al eerder geschreven maar creëer gewoon een maandelijkse update waarin zaken gefixt worden. dat hoeft niet alles in 1 update te zijn met meer risico's op nieuwe bugs.

 

Ik lees het wel een keer als er weer een update is geweest en besluit dan wel of ik de decoder weer aansluit.

Reputatie 2

Vraagje, in loop tegen het volgende probleem aan sommige programmas kan ik niet terug kijken.ligt dit aan de zender of aan de box?

En het is niet mogelijk om films vooruit te spoelen.

Waar ligt dit aan?

Goedemorgen,

Ik zou graag mijn oude box willen omruilen voor een nieuwe. Zouden jullie dat kunnen regelen?

Alvast dank!

 

Reageer