Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1058 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13605 reacties
  • 2 mei 2024

Hi @AndyDenise, Vizio is een merk van extern audio apparatuur. Heb je je tv verbonden met een soundbar of speakers? Dan zijn hun leidend namelijk en springt hij automatisch over. 


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 2 mei 2024

@Tommie van Odido nee de HDMI zit rechtstreeks in de tv en soms decteert die Philips gewoon en dan staat het in 1 keer weer fout waardoor mijn geluid ook niet werkt. Heeft dit met dolby atmos te maken wat de Philips tv ondersteund. Ik heb bij HDMI sec ook het geluid aan dus soms doet die het wel over het internet het geluid en dan weer niet


Dave670
  • 191 reacties
  • 2 mei 2024

@Demi van Odido,

Deze nieuwe box kan ook 4K aan. Waarom doet Odido vooralsnog dan niet mee? Ziggo en KPN doen het wel:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-gaat-ek-voetbal-in-betere-beeldkwaliteit-aanbieden-olympische-spelen-vooralsnog-niet/


  • is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 3 mei 2024

Waarom nu al 4K ?

Laat ze eerst de bitrate van de 1080p stream eens omhoog gooien zodat er een stuk minder ruis in het beeld zit. Het is te doen momenteel, maar het kan zoveel beter.


Dave670
  • 191 reacties
  • 3 mei 2024
Jan Kees schreef:

Waarom nu al 4K ?

Laat ze eerst de bitrate van de 1080p stream eens omhoog gooien zodat er een stuk minder ruis in het beeld zit. Het is te doen momenteel, maar het kan zoveel beter.

Als ze 4K uitzenden weten ze dat het kan en knallen ze wellicht alles omhoog 😜


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Moderator | Internet + TV
  • 1934 reacties
  • 3 mei 2024

@Dave670 Dat is zeker een goede vraag! Ik vermoed dat dit zeker nog komt, maar op dit moment zijn er voornamelijk eerst nog andere zaken die lopen waar aan gewerkt wordt om de Mediabox te verbeteren. 


Dave670
  • 191 reacties
  • 3 mei 2024
Demi van Odido schreef:

@Dave670 Dat is zeker een goede vraag! Ik vermoed dat dit zeker nog komt, maar op dit moment zijn er voornamelijk eerst nog andere zaken die lopen waar aan gewerkt wordt om de Mediabox te verbeteren. 

Begrijpelijk! Maar wellicht toch het vragen waard intern? 😉 Lijkt mij ook een goede test voor Odido


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 6 mei 2024

@Tommie van Odido het probleem lost zich niet van zelf op!!


Millyensandra
  • is een Top Poster
  • 32 reacties
  • 6 mei 2024

Hallo, ik heb de laatste dagen steeds het probleem dat tijdens het tv kijken het beeld bevriest. 

Ik kan dit alleen verhelpen door de tv uit een weer aan te zetten. 

Is hier een oplossing voor?


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 6 mei 2024

De source knop zorgt er ook steeds voor dat niks meer het doet voor ik weet niet hoe lang. Kan er geen nieuwe opgestuurd worden dit schiet niet op


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 mei 2024

Ik heb sinds kort de mediabox, maar sinds vanavond gaat hij regelmatig een paar seconden op zwart en gaat dan weer verder…

Is daar een oplossing voor?


  • is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 7 mei 2024
Arno Vros schreef:

Ik heb sinds kort de mediabox, maar sinds vanavond gaat hij regelmatig een paar seconden op zwart en gaat dan weer verder…

Is daar een oplossing voor?

Dit is een berucht probleem wat ze niet opgelost krijgen tot op heden.

Elke keer als er een nieuw programma begint in de gids, dan krijg je een zwarte flits door het beeld.

Afhankelijk van de ping in je netwerk kan dit een fractie van een seconde zijn maar soms ook wel 5 seconden duren.

Vooral heel erg merkbaar in de ochtend of tegen 18:00 in de avond met de reeks, nieuws/weerbericht/etc. Dan heb je achter elkaar die ^%#@ flitsen.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 7 mei 2024
Jan Kees schreef:
Arno Vros schreef:

Ik heb sinds kort de mediabox, maar sinds vanavond gaat hij regelmatig een paar seconden op zwart en gaat dan weer verder…

Is daar een oplossing voor?

Dit is een berucht probleem wat ze niet opgelost krijgen tot op heden.

Elke keer als er een nieuw programma begint in de gids, dan krijg je een zwarte flits door het beeld.

Afhankelijk van de ping in je netwerk kan dit een fractie van een seconde zijn maar soms ook wel 5 seconden duren.

Vooral heel erg merkbaar in de ochtend of tegen 18:00 in de avond met de reeks, nieuws/weerbericht/etc. Dan heb je achter elkaar die ^%#@ flitsen.

Het gebeurt bij mij helaas gewoon onder een programma en dan telkens na enkele minuten.

Zeer irritant.

Heb de mediabox een keer opnieuw opgestart en tot nu toe gaat het beter...ben benieuwd voor hoelang.


Millyensandra
  • is een Top Poster
  • 32 reacties
  • 8 mei 2024
Millyensandra schreef:

Hallo, ik heb de laatste dagen steeds het probleem dat tijdens het tv kijken het beeld bevriest. 

Ik kan dit alleen verhelpen door de tv uit een weer aan te zetten. 

Is hier een oplossing voor?

Iemand enig idee!!

Het gebeurd nu ook dat hij tijdens een uitzending heel kort hapert.

Maakt niet uit welke zender, of op welke tijd.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4135 reacties
  • 9 mei 2024

@Millyensandra Ik ben gelijk het systeem ingedoken om met je mee te kijken! Ik zie dat er iets niet goed gaat met de internetverbinding, dit heeft ook effect op het TV signaal.

Geen zorgen, ik heb meteen een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in de plannen. 


Millyensandra
  • is een Top Poster
  • 32 reacties
  • 9 mei 2024

Oki, bedankt voor de service.


  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 10 mei 2024

Dat “geknipperde beeld” gebeurt bij het starten van een nieuw tv-programma volgens de gids. Soms gebeurt dat tijdens een uitzending omdat een programma nog bezig is. Ik heb dit ook. En soms gebeurt dit samen met een rode foutmelding. 

Eerlijk gezegd vind ik dit een hoge prio issue. Niet zo hoog dat acuut een oplossing moet komen maar kan wel met een tijdelijke update worden opgelost denk ik. Het is een zichtbaar probleem...

Uit de TS lees ik dat dit probleem wordt opgelost met de volgende update. De laatste update was 20/3 . Wanneer is deze update gepland voor uitrol?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13605 reacties
  • 10 mei 2024

Ze zijn druk bezig met de nieuwe update @robertpnl! Wanneer die uit zal komen weet ik op dit moment nog niet. Hopelijk krijgen we hier snel wat meer informatie over! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 11 mei 2024

Is er ook een manier om ZONDER google spyware tv te kijken via Odido ?

Ik houd mijn huis graag google en meta vrij.

 


peter-keetfm
Ontevredentele2 schreef:

Is er ook een manier om ZONDER google spyware tv te kijken via Odido ?

Ik houd mijn huis graag google en meta vrij.

 

Een smart TV zonder Android of Google TV waarop de Odido TV app kan werken.

Ook Apple TV kastje kan een oplossing zijn.

Je kunt naar Kpn maar daar krijg (huur) je ook een Android TV box.

 


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 12 mei 2024

wat een drama dat tv kastje , continu uitvallen , regelmatig 3 keer herstarten voordat je beeld hebt , geen geluid bij tv, vastlopen en onderin de balk kwijt . Waarom ben ik in hemelsnaam ooit overgestapt naar jullie ik kan werkelijk geen 1 reden meer bedenken…………...wat een ongelooflijke rommel zeg. 

Modem is echt bagger 
Tv kastjes echt slechte kwaliteit tot nauwelijks werken . Gaan jullie alle klanten hiervoor compenseren ivm het niet opleveren van werkende diensten ? 


  • is King of Content
  • 69 reacties
  • 12 mei 2024
robertpnl schreef:

Dat “geknipperde beeld” gebeurt bij het starten van een nieuw tv-programma volgens de gids. Soms gebeurt dat tijdens een uitzending omdat een programma nog bezig is. Ik heb dit ook. En soms gebeurt dit samen met een rode foutmelding. 

Eerlijk gezegd vind ik dit een hoge prio issue. Niet zo hoog dat acuut een oplossing moet komen maar kan wel met een tijdelijke update worden opgelost denk ik. Het is een zichtbaar probleem...

Uit de TS lees ik dat dit probleem wordt opgelost met de volgende update. De laatste update was 20/3 . Wanneer is deze update gepland voor uitrol?

 

Net zo irritant als steeds geen geluid wanneer je de box aanzet en ook een bekend issue is.

We zijn 2 maanden verder en nog geen update. Dit soort issues moet gewoon met een hotfix opgelost worden. Advies aan odido plan een maandelijkse update ronde met bugfixes en eventuele verbeteringen. Updates gaan nu te traag en geeft veel irritatie.


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 13 mei 2024

Denk dat het tijd voor massale oproep wordt om compensatie te krijgen . 

Wij geen abbonments kosten meer totdat de problemen opgelost zijn. 
Zo niet stoppen met betalen van de facturen ivm niet nakomen van contract voorwaarden van Odido , Ze leveren tenslotte geen werkende diensten dat houd in de rechtbank nog geen 5 seconden stand. Vind het werkelijk te belachelijk voor woorden hoeveel klachten er over deze hardware zijn. en dan bij alles standaard antwoord we wachten op update……….


  • is een Top Poster
  • 56 reacties
  • 13 mei 2024

Het is ontzettend regiogebonden of iemand problemen met internet danwel tv heeft.

 

Ikzelf heb op een zeer grote landelijke storing (ik meen ergens eind 2015 / 2016) na zo goed als geen storingen.

 

Ik moet daarbij wel zeggen dat de destijds geleverde Draytek een - voor mij te grote - beperking was; maar sinds dat ik een eigen - na een paar andere merken / modellen - OPNsense router gebruik dat het gewoon ontzettend stabiel werkt.

 

Ik gebruik zo min mogelijk WiFi, dat maakt waarschijnlijk ook een groot verschil. 

 

Nb; het is niet zo dat ik iedereen aanraad om een eigen router neer te zetten, je moet wel weten wat je doet. 


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 13 mei 2024
Comp User schreef:

Het is ontzettend regiogebonden of iemand problemen met internet danwel tv heeft.

 

Ikzelf heb op een zeer grote landelijke storing (ik meen ergens eind 2015 / 2016) na zo goed als geen storingen.

 

Ik moet daarbij wel zeggen dat de destijds geleverde Draytek een - voor mij te grote - beperking was; maar sinds dat ik een eigen - na een paar andere merken / modellen - OPNsense router gebruik dat het gewoon ontzettend stabiel werkt.

 

Ik gebruik zo min mogelijk WiFi, dat maakt waarschijnlijk ook een groot verschil. 

 

Nb; het is niet zo dat ik iedereen aanraad om een eigen router neer te zetten, je moet wel weten wat je doet. 




De problemen met de tv kastjes zijn echt firmware problemen , gewoon slechte hardware waarvan de ontwikkeling niet af is . Dat is echt een landelijk probleem.   


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen