Skip to main content

Met onze nieuwe Mediabox kan je rekenen op supercomplete TV. Je hebt Odido TV en je favoriete apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig en het kastje is een kleine krachtpatser die je uit het zicht kan zetten.

 


 

Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post de known issues door. 

 

Vanaf vandaag, 28 november 2023, lanceren wij onze nieuwe Mediabox. Benieuwd wat je allemaal kunt verwachten met deze nieuwe Mediabox? Lees dan snel verder!

 

Waarom voor Odido TV inclusief Mediabox gaan?

  • De allerleukste tv kijken met Odido TV.​

  • Makkelijk streamen met de apps van je favoriete streamingdiensten.​

  • Je kan de Mediabox aansluiten via bedraad internet of wifi. Wat je wil.​

  • Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox.​

  • Streamen doe je in de hoogste beeldkwaliteit (4K UHD met HDR en Dolby Vision, en de beste audiostandaarden (Dolby Atmos).​

  • Goed om te weten: de Mediabox gebruikt weinig stroom.​

  • Haal nog meer uit je Mediabox door te praten met de Google Assistant.​

  • Zet ’m waar je wil, bijvoorbeeld uit het zicht. Want met de nieuwe Bluetooth®️ afstandsbediening doet hij het overal. Wel zo fijn.

 

Wil jij ook de nieuwe Mediabox? Bestel deze dan nu bij een nieuw internetabonnement via de website of wanneer je al Internet van Odido hebt via Mijn Odido

 

Hoe ziet de Mediabox eruit

 

 

TV Box vs Mediabox vs TV App

Ben je benieuwd naar de verschillen tussen de TV Box, Mediabox en onze TV App? We zetten ze hier voor je op een rijtje.

TV Box​

Mediabox​

TV App​

Zenderaanbod​

Alle zenders​

Alle zenders​

Alle zenders​

Adult zenders afhankelijk per platform​

Cloud opnemen​

Ja​

Ja​

Ja​

Videoshop​

Huren & bekijken​

Huren & bekijken​

Apple TV & FireTV: Alleen bekijken​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Huren & bekijken​

Zelf kiezen & dagpassen​

Ja​

Ja​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Ja​

Gratis films & series​

Ja​

Ja​

Ja​

Adult zenders & Erotiek content in Videoshop​

Ja​

Ja​

Samsung TV: Ja​

Andere platformen: Nee​

Ondersteuning van Apps​

Nee​

Ja. ​

Meest populaire apps vooraf geïnstalleerd​

n.v.t.​

Afstandsbediening​

Infrarood​

Bluetooth & Infrarood​

n.v.t.​

Afstandsbediening koppelen aan TV​

Via koppelcodes en handmatige actie​

Automatisch incl. audioapparatuur​

Verbinding met Internet​

Ethernet​

Ethernet & WiFi​

n.v.t.​

Google Assistent​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Chromecast functie​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

4K ondersteuning​

Nee​

Ja (nog geen 4K tv-zenders)​

n.v.t.​

Ecostand​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Externe audioapparatuur​

Via HDMI​

Via HDMI & Bluetooth​

n.v.t.​

 

Alles over de vernieuwde afstandsbediening

Een nieuwe Mediabox betekent ook een nieuwe afstandsbediening.

  • Afstandsbediening werkt met Bluetooth en Infrarood​

  • Biedt toegang tot de belangrijkste functies​

  • Voldoet aan de eisen van Google incl. microfoon voor Google Assistant​

  • Koppelt automatisch met je TV en audioapparatuur​

  • Batterijen: 2x AAA inbegrepen​

  • Aantal knoppen: 35​

  • Afmetingen: 184 × 42.5 × 18.5 (mm)


Knoppen en functies

 

#​

Knop​

Actie​

1​

TV AAN/UIT​

Zet je tv-scherm aan of uit.​

2​

TV Box AAN/UIT​

Zet je Mediabox aan of zet de Mediabox weer in stand-by.​

3​

Google Assistent​

Schakel de microfoon in om met je stem de Google Assistent opdrachten te geven.​

4​

Radio​

Hiermee schakel je eenvoudig tussen Radio en TV zenders.​

5​

TV Gids​

Hiermee open je de TV Gids. Of je sluit de TV Gids weer wanneer deze al geopend is.​

6​

OK​

  • Met deze knop bevestig je keuzes in het TV menu. ​

  • Tijdens tv-kijken open met deze knop je de player controls.​

  • Als je OK knop ingedrukt houdt, biedt deze knop soms extra functies.​

7​

OMHOOG, LINKS, RECHTS, OMLAAG​

  • Met deze navigatie knoppen ga je door het TV menu heen.​

  • Tijdens het TV kijken, hebben de 4 richtingen een standaard functie:​

  • OMHOOG – open het hoofdmenu​

  • LINKS – Met 1 klik spoel je 10 seconden terug. Houd hem ingedrukt om verder terug te spoelen,​

  • RECHTS – open de zenderlijst​

  • OMLAAG – open de mini-gids​

8​

Terug​

Hiermee ga je een scherm terug of sluit je scherm.​

9​

TV/Sluiten​

Sluit alle schermen en ga naar terug naar tv-kijken.​

10​

Thuis​

Open het startscherm van Odido TV.​

11​

Geluidsvolume​

Zet het geluid harder of zachter.​

12​

Zappen​

Zap naar de volgende of vorige zender. ​

In sommige schermen kan je met deze knoppen ook sneller een hele pagina bladeren.​

13​

Geluid AAN/UIT​

Zet het geluid in één keer AAN of UIT.​

14​

Terugspoelen​

  • Druk 1 keer in om 10 seconden terug te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om terugspoelen te starten.​

15​

Vooruitspoelen​

  • Druk 1 keer in om 30 seconden vooruit te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om vooruitspoelen te starten.​

16​

Afspelen/Pauzeren​

Druk in om te pauzeren of om het afspelen weer te hervatten.​

17​

0 – 9​

De numerieke knoppen gebruik je:​

  • Om direct naar een zender te zappen.​

  • In de gids om naar een specifieke zender te gaan.​

  • Voor het invoeren van je tv klantnummer en tv pincode.​

  • Om snel door te spoelen naar een specifieke minuut.​

18​

REC​

Start direct een opname.​

19​

Input​

Schakel op je tv-scherm van HDMI-bron.​

20​

Netflix​

Open direct de Netflix app.​

21​

APPS​

Open de Apps & Games pagina.​

 


Specificaties Mediabox

Commercial name: Mediabox​

Model: SEI800TFAS​

Operating System: Android 12 (Operator Tier)​

RCU support: BlueTooth and InfraRed​

Chipset: Amlogic 905X4 @22k DMIPS​

Apps storage: 10 GB​

Memory: 2GB RAM/16GB eMMC Flash​

Connectivity: 802.11AX (WiFi6) 2x2 MIMO, 10/100 Ethernet​

Video output: UHD 4K 60fps HEVC/AV1, HDR10/10+, HLG​

Audio: Dolby, Dolby Vision, Atmos​

Power: USB 2.0 PSU​

Video output: HDMI 2.1, HDCP 2.2​

Audio output: HDMI​

Sizes:  119 × 24 × 119 (mm)​

Weight:  280 grams​

Power usage: max. 4W (watching 4K content)​

Eco-mode standby: max. 0.15W​

Physical buttons: ON/OFF and factory reset​

 

 

Apps op de Mediabox

De Mediabox biedt toegang tot alle Android TV apps van Google Play. Om het makkelijk te maken, installeren we automatisch de meest populaire apps op je Mediabox. Daarvoor hoef je dus niet te doen!​
 

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. Tijdens de installatie kan je ook de apps kiezen die je met je Google account eerder hebt geïnstalleerd. Scheelt weer zoeken.​

Netflix

Met de tNETFLIX] knop op je afstandsbediening open je direct de Netflix app. Staat de Mediabox uit? Dan gaat deze automatisch aan.

 

 

FAQ

Hoeveel kost de Mediabox per maand?

De prijs voor de Mediabox is hetzelfde als bij de TV Boxen. De eerste Mediabox is € 2,50 p/m en de tweede, derde of vierde Mediabox is € 5,00 p/m.

 

Kan ik als bestaande klant mijn TV Box omwisselen voor de nieuwe Mediabox?

Momenteel wordt de Mediabox alleen nog meegegeven aan nieuwe klanten. Mocht je een Mediabox extra willen bijbestellen, dan ontvang je uiteraard ook de nieuwe Mediabox.

 

Hoe sluit ik de Mediabox aan?

  • Haal alles uit de verpakking​

  • Trek het kartonnen lipje uit de achterkant van de afstandsbediening​

  • Sluit de adapter aan op de “DC 5V” poort van de Mediabox​

  • Plaats de HDMI-kabel in de “HDMI” poort van de Mediabox​

  • Plaats de andere zijde van de HDMI-kabel in een HDMI-poort van je tv-scherm​

Optioneel, maar wel aanbevolen:

  • Sluit de Mediabox met de ethernetkabel aan op je Odido modem

  • Een ethernetverbinding is veel betrouwbaarder dan een Wifi-verbinding

  • Steek de stekker van de adapter in een stopcontact​

  • Volg de stappen van het installatieproces


Hoe herstart ik de Mediabox? 

De Mediabox kan je op diverse manier opnieuw opstarten.​

  1. Powerflip​
    Haal kort de stroom van de Mediabox om deze opnieuw op te starten.​
  1. ​Via Android instellingen​
    Open de Android instellingen. Ga naar “Apparaatvoorkeuren” > “Opnieuw opstarten”​
  1. ​TV Menu opstarten​
    Ga naar “MyTV” > “Dit apparaat” > “App opnieuw opstarten”

 

Hoe ontkoppel en koppel ik de afstandsbediening van de Mediabox? 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op -OK] en >Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op oOK] en aThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

Hoe zet ik de Mediabox op stand-by?

De Mediabox kan je op stand-by zetten door op de witte TV BOX] knop te drukken​.

Standaard gaat de Mediabox op “stand-by”. Het stroomverbruik is dan ongeveer 0.8 Watt.​

Stand-by instellingen wijzigen?​

- Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​
“Voeding en energie”​

- Je kan de tijdsduur instellen nadat de Mediabox in stand-by moet gaan (standaard 8 uur)​

- Je kan ook instellen wanneer Mediabox bij tv-kijken in stand-by moet gaan (standaard is dit “Nooit”).

 

Hoe zet ik de Mediabox op de Ecostand?

In de Stand-by instellingen kan je ook de Ecostand instellen. De Mediabox gaat in de Ecostand bijna helemaal uit. Het energieverbruik is dan 0.15 Watt en bespaar je meer energie. ​

Let op: Het duurt dan wel een stuk langer voordat de Mediabox aangaat nadat je op de witte iTV BOX]  knop hebt gedrukt.

 

Welke apps heb ik op de Mediabox? 

Deze apps zijn standaard geïnstalleerd op de Mediabox:

1 Google Play Store​

2 Play Movies & TV​

3 YouTube​

4 YouTube Music​

5 Play Games​

6 Netflix​

7 Amazon Prime Video​

8 Viaplay​

9 Videoland​

10 NPO​

11 Disney+​

12 HBO Max​

13 SkyShowtime​

14 Discovery+​

15 F1 TV​

16 Pathe Thuis​

17 Teletekst​

18 Eurosport Player​

19 Spotify​

20 Deezer​

21 Rakuten TV​

22 Apple TV

 

Hoe kan ik mijn apps beheren?

Wil je je favoriete apps samenstellen? ​

- Selecteer dan “Regel je favorieten” en druk op pOK].​

- Selecteer de apps die je favoriet wilt maken en druk op aOK]​

- Je kunt ook de volgorde van je favoriete apps instellen​

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. ​

Apps verwijderen?​

- Open de Android instellingen​

- Ga naar Apps​

- Ga naar de app die je wilt verwijderen en druk op OK]​

- Kies vervolgens “Verwijderen” en bevestig nogmaals met pOK] om de app van de Mediabox te verwijderen​

Let op: sommige apps zijn niet te verwijderen, omdat het zogenoemde ‘systeem apps’ zijn.

 

Hoe kan ik andere apps installeren?

Wil je andere apps installeren? ​

- Ga in de pagina naar “Zoeken naar apps en games”.​

- Kies een app uit bij “Populaire apps” en voer een zoekopdracht in​

Let op: je moet wel ingelogd zijn op je Google account om apps te zoeken en te installeren.​

App gevonden?​

- Druk op kOK] om de app pagina te openen​

- Selecteer “Installeren” om de app op de Mediabox te installeren​

- De app wordt nu geïnstalleerd op de Mediabox​

- Selecteer vervolgens “Openen” en druk op ]OK] om de nieuwe app direct te gebruiken

 

Hoe kan ik mijn App-kanalen beheren?

App-kanalen aan- en uitzetten

- Ga helemaal naar het einde van de Apps pagina​

- Kies “App-kanalen regelen”​

- Hier kan je kiezen welke kanalen wel of niet getoond mogen worden​

 

 

Volgorde van App-kanalen wijzigen

Heb je liever een andere app bovenaan? ​

- Ga dan naar de betreffende app-kanaal​

- Houd

- Je kan de app-kanaal nu naar boven of beneden verplaatsen met oOMHOOG] en iOMLAAG]​

- Juiste positie gevonden? Druk dan op -OK] om te bevestigen.​

- Wil je dit annuleren? Druk dan op IBACK]

 

Hoe kan ik casten naar de Mediabox? 

Tijdens de installatie heb je de Mediabox een naam gegeven (standaard optie is “4K TV Box”). De Mediabox is onder deze naam te vinden als apparaat om naar te casten.​

 

Hoe cast je naar de Mediabox?​

  • Zorg ervoor dat de Mediabox aan staat en verbonden is met het internet (kan zowel via Ethernet als Wifi)​

  • Zorg ervoor dat je smartphone of tablet met hetzelfde netwerk is verbonden als de Mediabox​

  • Open de app waarmee je wilt casten en kies “4K TV Box” als apparaat om naar te casten​

Wil je de Chromecast functie uitschakelen?​

  • Ga naar de Android instellingen​

  • Kies “Apps” > “Alle apps bekijken” > “Systeem-apps tonen”​

  • Blader naar “Chromecast built-in” en druk op [ok]​

  • Ga naar “Uitzetten” en druk op tOK]​

  • Bevestig met sOK] om de app uit te zetten

 

 

Kan ik de microfoon uitschakelen?

Tijdens de installatie van je Mediabox kan je ervoor kiezen of de microfoon ingeschakeld wordt of niet. Wil je dit later alsnog wijzigen?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen.​

  • Ga naar “Apparaatvoorkeuren” en druk op OK].​

  • Ga naar “Microfoon” en druk op rOK].​

  • De optie “Microfoontoegang” kan je hier AAN of UIT zetten.

 

Extra's

De afstandsbediening regelt automatisch je tv-scherm en je audioapparatuur als deze via HDMI op de Mediabox zijn aangesloten. ​

Geen beeld?​

  • Soms heeft iemand een spelcomputer of ander apparaat gebruikt op je tv-scherm. ​

  • Zie je geen Odido TV en de Mediabox staat wel aan? ​

  • Druk dan minimaal 2 seconden op de [Thuis] knop. ​

  • Alle gekoppelde apparaten zullen dan weer ingesteld worden voor gebruik van Odido TV.​

Batterijniveau of softwareversie checken?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen​

  • Ga naar “Afstandsbedieningen en accessoires”​

  • Ga naar “4K TV Box Remote” en druk op aOK]​

  • Je kunt hier batterijniveaus en de softwareversie zien. ​

  • Ook kan je hier de naam van de afstandsbediening wijzigen of ontkoppelen

 

Hi allemaal,

Ik deel hier met jullie onze known issues lijst. Zo weten jullie precies wat er allemaal loopt en waar we mee bezig zijn. Dit maakt het ook voor jullie en voor ons overzichtelijk. Mochten jullie andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic, zodat we dit kunnen onderzoeken. Ik zal deze lijst ook updaten zodra er zaken zijn opgelost of als er weer nieuwe bugs zijn gevonden. 



Belangrijkste known issues (laatst bijgewerkt op 17 oktober 2024):

Mediabox:

  • Wegvallend geluid en / of beeld tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid en / beeld regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Update 3/10: Verder onderzoek heeft nieuwe inzichten gegeven en de oorzaak is gevonden. Hiervoor wordt nu met hoge prio gewerkt aan een nieuwe oplossing. 
  • Update 3/10: Bij het kijken van tv via Begin Gemist én Live TV, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) het volgende programma begint. Oorzaak hiervan is in onderzoek.
  • In de Android geluidsinstellingen is de optie “S/PDIF Output” zichtbaar. De Mediabox heeft geen S/PDIF-uitgang en deze optie biedt dan ook geen werkende softwarefunctie. Deze optie wordt in een volgende softwareversie verwijderd.
  • Soms verschijnt het profielselectiescherm nadat je de Mediabox uit standby haalt. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. Update 3/10: Oorzaak hiervan is gevonden en wordt in de volgende software release opgelost.
  • Op sommige Mediaboxen speelt de video niet goed af nadat de box op standby heeft gestaan en weer aan wordt gezet. Eerst zie je een bevroren beeld en audio is hoorbaar. Na een paar seconden speelt video ook af, maar deze is niet synchroon met audio. Probleem is te verhelpen door naar een andere zender te zappen. Update 15/10: Issue is niet opgelost. Oorzaak is wel duidelijk: op de boxen is de optie ‘Media tunnelling’ aangezet. Zodra je dit uitzet, is het probleem verholpen. We gaan deze optie binnenkort uit het TV menu verwijderen.

 

Recent opgeloste problemen (laatst bijgewerkt op 17 oktober 2024)

 

Opgelost op 3 oktober met tv-menu versie 2.0.4477 en firmware 12.8.7702.

  • Bij gebruik van de Eco stand-by modus kan je de Mediabox alleen 'AAN' krijgen via de fysieke knop op de box (dus niet via afstandsbediening). Update: nieuwe software op de afstandsbediening (7154.04.03) lost dit probleem op.
  • Het gekozen startscherm (in te stellen per profiel) wordt niet getoond nadat de Mediabox uit standby komt. Issue is nu opgelost.

Opgelost met tv-menu versie 2.0.4221 en firmware 12.8.6755.

  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Tip wanneer er toch nog géén geluid is: Druk VOICE knop op afstandsbediening in en zeg 'max volume'.
  • Bij afspelen van een opname die nog opgenomen worden. Als je doorspoelt tot live moment, springt de player terug naar het begin van de opname. De Mediabox loopt niet meer vast.
  • Na het indrukken van de rSource] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie van de afstandsbediening.
  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Problemen zijn grotendeels opgelost - box loopt niet meer vast.
  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Dit ligt niet aan de instellingen van de Mediabox of tv-scherm.
  • Na gebruik van apps (zoals Netflix) is het geluid van Odido TV soms een stuk zachter dan voorheen.
  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten.

Opgelost op 22 februari (met firmware v4410):

  • Advies: nooit de afstandsbediening ontkoppelen of Mediabox resetten tenzij het echt niet anders kan » Dit advies is per 26/02 ingetrokken.

  • Er is een probleem met afstandsbedieningen die initieel succesvol gekoppeld zijn met de Mediabox, maar daarna ontkoppeld worden. Het opnieuw koppelen werkt niet meer omdat de Bluetooth functie corrupt raakt door een software update die plaatsvindt nadat de Mediabox in gebruik is genomen. 
    Met de nieuwe software op de Mediabox (12.8.4410) wordt ook een nieuwe versie (7154.03.01_1.1) van de software van de afstandsbediening meegeleverd. Wanneer de afstandsbediening naar deze versie is bijgewerkt, wordt dit probleem opgelost. 
  • De aTV], MNetflix], RADIO] en
  • In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel voor de Mediabox weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren.
  • Handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen.

 

 

 

 

Wij hebben exact hetzelfde probleem als Mackeessie. Regelmatig de melding in beeld dat de WiFi verbinding is verbroken, terwijl de WiFi wel als verbonden staat. Hierdoor kunnen we niet casten naar de mediabox vanaf onze telefoon. 

Onze mediabox hebben we begin maart ontvangen, dus ik ga ervan uit dat wij wel al de nieuwe versie hebben. 

Voorheen werkte het wel trouwens. 


@Smai Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je straks weer ongestoord kunt streamen! 😊

Ik ben meteen een kijkje gaan nemen naar jouw verbinding. Ik zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat, waardoor de verbinding wegvalt. Ik vermoed dat hier ook de problemen met het streamen vandaan komen. 

Om dit gelijk voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 


Ik ervaar sinds vorige week problemen met tv kijken. Het beeld valt uit en het geluid valt weg om vervolgens kort daarna weer aan te gaan. zowel met tv kijken als met radio via de tv. Volgens mij ligt het niet aan mijn internetverbinding want ik kan wel ongestoord Netflix en andere streamingdiensten bekijken. 

zijn deze problemen bekend?


Ik ervaar sinds vorige week problemen met tv kijken. Het beeld valt uit en het geluid valt weg om vervolgens kort daarna weer aan te gaan. zowel met tv kijken als met radio via de tv. Volgens mij ligt het niet aan mijn internetverbinding want ik kan wel ongestoord Netflix en andere streamingdiensten bekijken. 

zijn deze problemen bekend?

Dit heb ik ook al enkele keren ervaren. In eerste instantie denk je dat het aan je signaal ligt.

Bij mij was het probleem echter opgelost door de box geheel van stroom te halen en na 1 minuut weer aan te sluiten.

Lijkt er op dat er op de achtergrond iets crashed, misschien bij veelvuldig app gebruik en door hard te resetten was het bij ons elke keer opgelost.


Vanavond al 2x een situatie gehad dat het beeld stopte, melding: geen netwerkverbinding. 1x startte de mediabox opnieuw op en 2e keer startte de tv uitzending weer maar hij stond op een heel andere zender dan voor de storing. Heel vreemd.

Ik heb al eerder soortgelijke problemen gehad, en toen moest ik de box echt resetten door hem van de  stroom te halen, daarna werkte alles pas weer

Vorige week de Guidion over de vloer gehad ivm dit soort klachten. Hij zei dat het aan de mediabox moet liggen dus hij heeft een nieuwe besteld, maar die heb ik nog niet ontvangen. Ik kan nergens zien dat hij besteld is.


Net weer spontaan herstarten van de mediabox, midden in de Videoland app.  Begint nu irritant te worden. Wat een waardeloze ondertiteling  bij Videoland zeg, is dat middels AI?


Net weer spontaan herstarten van de mediabox, midden in de Videoland app.  Begint nu irritant te worden. Wat een waardeloze ondertiteling  bij Videoland zeg, is dat middels AI?

De ondertiteling wordt aangeboden door Videoland zelf.

Daar heeft Odido niks mee te maken.

Voor de andere problemen kunt u het beste de mediabox bedraad aansluiten met een netwerk kabel.


Waarom bedraad, op mijn laptop en andere WIFI aangesloten apparaten heb ik nooit problemen?

Ik probeer het wel, nu ligt er een netwerkkabel door de kamer, mijn vrouw iets minder blij…..

 


Waarom bedraad, op mijn laptop en andere WIFI aangesloten apparaten heb ik nooit problemen?

 Ook niet tijdens het streamen.

Omdat problemen kunnen voorkomen als het via wifi gaat.

Bedraad blijft de beste verbinding en dat is het advies ook van de provider.

Test het eens met een netwerkkabel om het probleem via wifi uit te sluiten.

 

 


Ik probeer het wel, nu ligt er een netwerkkabel door de kamer, mijn vrouw iets minder blij…..


Ik probeer het wel, nu ligt er een netwerkkabel door de kamer, mijn vrouw iets minder blij…..

Heb je niet bij de tv een netwerkaansluiting zitten.?

 


Helaas niet. Als het systeem bedraad geen problemen geeft moet ik onder grond een kabel doortrekken.


Draad onder grond erg lastig door zeer dikke betonnen vloer. Nu met Homeplugs aangesloten bedraad, dat werkt, nu afwachten of de storingen nog optreden. 


@Chatbotdrama Dit is inderdaad bij ons bekend en hier wordt aan gewerkt! Het klopt wat @Jan Kees zegt, op die manier kun je het probleem tijdelijk verhelpen. 

@Mackeessie Ik ben direct het systeem ingedoken om met je mee te kijken! Ik zie inderdaad dat er iets niet helemaal lekker loopt in de verbinding, hierdoor valt deze steeds weg. Dit heeft natuurlijk ook invloed op het signaal naar de TV. 

Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen jouw verbinding onderzoeken en ik weet zeker dat je binnenkort weer heerlijk TV kunt kijken! 


Net weer een vastloper, melding:" Ethernet niet verbonden", terwijl de verbinding bedraad gewoon bestond en andere apparaten in huis  gewoon internet hadden, zowel bedraad als via WIFI. Stekker eruit  en opnieuw erin loste het probleem op. Het lijkt mij dus iets te zijn wat met de Mediabox te maken heeft en niet met signaal schommelingen of de glasvezelverbinding . Misschien beïnvloedt dat de mediabox wel, maar je zou  mogen verwachten dat hij  nadat het signaal weer goed is, doorgaat met waar hij mee bezig was. En het gebeurde met kijken naar HBO, dus niet bij gewoon TV.


@Mackeessie Dit komt echt doordat jouw verbinding niet stabiel is op dit moment. Het kan inderdaad dat andere apparaten nog wel verbonden zijn met het netwerk. Echter vraagt is er echt een goede, sterke, stabiele verbinding nodig voor het TV signaal. Het feit dat dit er nu niet is i.c.m. de andere apparaten die al gebruik maken van de verbinding, vind ik het niet gek dat dit niet werkt. 

Gelukkig ligt dit inmiddels bij mijn collega’s van de technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit na onderzoek voor je gaan oplossen, zodat je weer optimaal kunt genieten van al onze diensten. 


Nu aantal maanden de mediabox in gebruik...maar nog elke dag ervaar ik meerdere keren het geluidsprobleem. 

Geluid bij het zappen naar een volgende zender valt dan weg. Ook tijdens het pauzeren, doorspoelen of terugspoelen heb ik vaak daarna geen geluid meer.

De oplossing is dan om te zappen naar weer een andere zender of nog eens op en neer te spoelen en weer verder te kijken.

Ik dacht dat het inmiddels wel eens gefixt zou worden maar dus nog steeds dit probleem. 

Het is echt zéér frusterend en irritant. Voor wat tv betreft verlang ik terug naar Ziggo..... 

Voor de probleemanalyse:

Mediabox is aangesloten op een Denon receiver. (andere apparaten hebben dit probleem niet!)

Op het display van de receiver zie ik de inkomend signaalaanduidingen knipperen op het moment datik geen geluid heb.

Dit moet toch eens opgelost gaan worden.. 

 


Zou ik van iemand van Odido een oplossing kunnen krijgen voor het geluid probleem. Ik heb vanaf januari de nieuwe mediabox maar ik kan 3/5 keer het geluid niet aanpassen dit wordt na 4 maanden wel erg vervelend vooral als het geluid ‘s morgens veel te hard staat en je kunt het niet aanpassen!


@Fuske Dank je wel voor jouw feedback! Ik ben het met je eens dat dit moet worden opgelost. Ik kijk dan ook graag met je mee, zodat we dit voor elkaar kunnen krijgen! 

Wil je eens proberen om de Denon receiver er tussenuit te halen, werkt het dan wel? 

Mocht dit niet zo zijn, wil je dan een filmpje maken en deze sturen met mij delen in dit topic? Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm! 

 

@AndyDenise Ook jou help ik graag verder, zodat je weer kunt genieten van TV kijken met het juiste volume! Bedoel je dat de volume bediening op de afstandsbediening helemaal niet werkt of af en toe? Wat doe je zelf om dit op te lossen wanneer dit opspeelt? Ik verneem het graag, ik sta klaar om je verder te helpen! 

 


@Teresa van Odido  Hoi, het werkt dan wel en dan niet wat me opvalt is dat bij de bediening van de afstandsbediening bij mijn tv van plaats een Philips tv in 1 keer op vasio staatof zoiets. Ja wat ik doe is verschillend op opnieuw aan en uit. De stekker eruit. Maar dit helpt ook maar soms. Thja wat ik dan doe is zoeken naar de tv afstandsbediening helaas


Hallo, ik heb nu 1 jaar Odido abonnement en nog steeds problemen met programma terugkijken terwijl nog aan het opnemen is. En daarbij ook nog problemen met de  Afstandsbediening. Reageert nergens meer op.

 

Aub graag een nieuwe afstandsbediening.

 

 


@Teresa van Odido  ik ben net thuis en nu staat die weer op Vizio van plaats Philips? Is hier een verklaring voor?


@AndyDenise Wat bedoel je precies met dat de TV op ‘vasio’ staat? Wil je hier een foto van maken en deze met mij delen? 

 


@Teresa van Odido 

 


Ik stel dit in op Philips. Als dit al gaat en springt steeds terug


Reageer