Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 705 reacties
  • 52286 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

705 reacties

Wij hebben exact hetzelfde probleem als Mackeessie. Regelmatig de melding in beeld dat de WiFi verbinding is verbroken, terwijl de WiFi wel als verbonden staat. Hierdoor kunnen we niet casten naar de mediabox vanaf onze telefoon. 

Onze mediabox hebben we begin maart ontvangen, dus ik ga ervan uit dat wij wel al de nieuwe versie hebben. 

Voorheen werkte het wel trouwens. 

Reputatie 7
Badge +2

@Smai Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je straks weer ongestoord kunt streamen! 😊

Ik ben meteen een kijkje gaan nemen naar jouw verbinding. Ik zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat, waardoor de verbinding wegvalt. Ik vermoed dat hier ook de problemen met het streamen vandaan komen. 

Om dit gelijk voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Ik ervaar sinds vorige week problemen met tv kijken. Het beeld valt uit en het geluid valt weg om vervolgens kort daarna weer aan te gaan. zowel met tv kijken als met radio via de tv. Volgens mij ligt het niet aan mijn internetverbinding want ik kan wel ongestoord Netflix en andere streamingdiensten bekijken. 

zijn deze problemen bekend?

Reputatie 2

Ik ervaar sinds vorige week problemen met tv kijken. Het beeld valt uit en het geluid valt weg om vervolgens kort daarna weer aan te gaan. zowel met tv kijken als met radio via de tv. Volgens mij ligt het niet aan mijn internetverbinding want ik kan wel ongestoord Netflix en andere streamingdiensten bekijken. 

zijn deze problemen bekend?

Dit heb ik ook al enkele keren ervaren. In eerste instantie denk je dat het aan je signaal ligt.

Bij mij was het probleem echter opgelost door de box geheel van stroom te halen en na 1 minuut weer aan te sluiten.

Lijkt er op dat er op de achtergrond iets crashed, misschien bij veelvuldig app gebruik en door hard te resetten was het bij ons elke keer opgelost.

Vanavond al 2x een situatie gehad dat het beeld stopte, melding: geen netwerkverbinding. 1x startte de mediabox opnieuw op en 2e keer startte de tv uitzending weer maar hij stond op een heel andere zender dan voor de storing. Heel vreemd.

Ik heb al eerder soortgelijke problemen gehad, en toen moest ik de box echt resetten door hem van de  stroom te halen, daarna werkte alles pas weer

Vorige week de Guidion over de vloer gehad ivm dit soort klachten. Hij zei dat het aan de mediabox moet liggen dus hij heeft een nieuwe besteld, maar die heb ik nog niet ontvangen. Ik kan nergens zien dat hij besteld is.

Net weer spontaan herstarten van de mediabox, midden in de Videoland app.  Begint nu irritant te worden. Wat een waardeloze ondertiteling  bij Videoland zeg, is dat middels AI?

Net weer spontaan herstarten van de mediabox, midden in de Videoland app.  Begint nu irritant te worden. Wat een waardeloze ondertiteling  bij Videoland zeg, is dat middels AI?

De ondertiteling wordt aangeboden door Videoland zelf.

Daar heeft Odido niks mee te maken.

Voor de andere problemen kunt u het beste de mediabox bedraad aansluiten met een netwerk kabel.

Waarom bedraad, op mijn laptop en andere WIFI aangesloten apparaten heb ik nooit problemen?

Ik probeer het wel, nu ligt er een netwerkkabel door de kamer, mijn vrouw iets minder blij…..

 

Waarom bedraad, op mijn laptop en andere WIFI aangesloten apparaten heb ik nooit problemen?

 Ook niet tijdens het streamen.

Omdat problemen kunnen voorkomen als het via wifi gaat.

Bedraad blijft de beste verbinding en dat is het advies ook van de provider.

Test het eens met een netwerkkabel om het probleem via wifi uit te sluiten.

 

 

Ik probeer het wel, nu ligt er een netwerkkabel door de kamer, mijn vrouw iets minder blij…..

Ik probeer het wel, nu ligt er een netwerkkabel door de kamer, mijn vrouw iets minder blij…..

Heb je niet bij de tv een netwerkaansluiting zitten.?

 

Helaas niet. Als het systeem bedraad geen problemen geeft moet ik onder grond een kabel doortrekken.

Draad onder grond erg lastig door zeer dikke betonnen vloer. Nu met Homeplugs aangesloten bedraad, dat werkt, nu afwachten of de storingen nog optreden. 

Reputatie 7
Badge +2

@Chatbotdrama Dit is inderdaad bij ons bekend en hier wordt aan gewerkt! Het klopt wat @Jan Kees zegt, op die manier kun je het probleem tijdelijk verhelpen. 

@Mackeessie Ik ben direct het systeem ingedoken om met je mee te kijken! Ik zie inderdaad dat er iets niet helemaal lekker loopt in de verbinding, hierdoor valt deze steeds weg. Dit heeft natuurlijk ook invloed op het signaal naar de TV. 

Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen jouw verbinding onderzoeken en ik weet zeker dat je binnenkort weer heerlijk TV kunt kijken! 

Net weer een vastloper, melding:" Ethernet niet verbonden", terwijl de verbinding bedraad gewoon bestond en andere apparaten in huis  gewoon internet hadden, zowel bedraad als via WIFI. Stekker eruit  en opnieuw erin loste het probleem op. Het lijkt mij dus iets te zijn wat met de Mediabox te maken heeft en niet met signaal schommelingen of de glasvezelverbinding . Misschien beïnvloedt dat de mediabox wel, maar je zou  mogen verwachten dat hij  nadat het signaal weer goed is, doorgaat met waar hij mee bezig was. En het gebeurde met kijken naar HBO, dus niet bij gewoon TV.

Reputatie 7
Badge +2

@Mackeessie Dit komt echt doordat jouw verbinding niet stabiel is op dit moment. Het kan inderdaad dat andere apparaten nog wel verbonden zijn met het netwerk. Echter vraagt is er echt een goede, sterke, stabiele verbinding nodig voor het TV signaal. Het feit dat dit er nu niet is i.c.m. de andere apparaten die al gebruik maken van de verbinding, vind ik het niet gek dat dit niet werkt. 

Gelukkig ligt dit inmiddels bij mijn collega’s van de technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit na onderzoek voor je gaan oplossen, zodat je weer optimaal kunt genieten van al onze diensten. 

Reputatie 2

Nu aantal maanden de mediabox in gebruik...maar nog elke dag ervaar ik meerdere keren het geluidsprobleem. 

Geluid bij het zappen naar een volgende zender valt dan weg. Ook tijdens het pauzeren, doorspoelen of terugspoelen heb ik vaak daarna geen geluid meer.

De oplossing is dan om te zappen naar weer een andere zender of nog eens op en neer te spoelen en weer verder te kijken.

Ik dacht dat het inmiddels wel eens gefixt zou worden maar dus nog steeds dit probleem. 

Het is echt zéér frusterend en irritant. Voor wat tv betreft verlang ik terug naar Ziggo..... 

Voor de probleemanalyse:

Mediabox is aangesloten op een Denon receiver. (andere apparaten hebben dit probleem niet!)

Op het display van de receiver zie ik de inkomend signaalaanduidingen knipperen op het moment datik geen geluid heb.

Dit moet toch eens opgelost gaan worden.. 

 

Reputatie 1

Zou ik van iemand van Odido een oplossing kunnen krijgen voor het geluid probleem. Ik heb vanaf januari de nieuwe mediabox maar ik kan 3/5 keer het geluid niet aanpassen dit wordt na 4 maanden wel erg vervelend vooral als het geluid ‘s morgens veel te hard staat en je kunt het niet aanpassen!

Reputatie 7
Badge +2

@Fuske Dank je wel voor jouw feedback! Ik ben het met je eens dat dit moet worden opgelost. Ik kijk dan ook graag met je mee, zodat we dit voor elkaar kunnen krijgen! 

Wil je eens proberen om de Denon receiver er tussenuit te halen, werkt het dan wel? 

Mocht dit niet zo zijn, wil je dan een filmpje maken en deze sturen met mij delen in dit topic? Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm! 

 

@AndyDenise Ook jou help ik graag verder, zodat je weer kunt genieten van TV kijken met het juiste volume! Bedoel je dat de volume bediening op de afstandsbediening helemaal niet werkt of af en toe? Wat doe je zelf om dit op te lossen wanneer dit opspeelt? Ik verneem het graag, ik sta klaar om je verder te helpen! 

 

Reputatie 1

@Teresa van Odido  Hoi, het werkt dan wel en dan niet wat me opvalt is dat bij de bediening van de afstandsbediening bij mijn tv van plaats een Philips tv in 1 keer op vasio staatof zoiets. Ja wat ik doe is verschillend op opnieuw aan en uit. De stekker eruit. Maar dit helpt ook maar soms. Thja wat ik dan doe is zoeken naar de tv afstandsbediening helaas

Hallo, ik heb nu 1 jaar Odido abonnement en nog steeds problemen met programma terugkijken terwijl nog aan het opnemen is. En daarbij ook nog problemen met de  Afstandsbediening. Reageert nergens meer op.

 

Aub graag een nieuwe afstandsbediening.

 

 

Reputatie 1

@Teresa van Odido  ik ben net thuis en nu staat die weer op Vizio van plaats Philips? Is hier een verklaring voor?

Reputatie 7
Badge +2

@AndyDenise Wat bedoel je precies met dat de TV op ‘vasio’ staat? Wil je hier een foto van maken en deze met mij delen? 

 

Reputatie 1

@Teresa van Odido 

 

Reputatie 1

Ik stel dit in op Philips. Als dit al gaat en springt steeds terug

Reageer