Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 614 reacties
  • 45259 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

614 reacties

@Finn A 

Dat is echt vreemd.

Ik gebruik al jaren Android/Google TV apparaten met verschillende bluetooth randapparatuur.

Nu heb ik ook deze nieuwe box net in gebruik en werkt verder goed.

Misschien dat iemand van Odido hier een antwoord op heeft.

 

Een ding wat ik echter nog kan bedenken is hoe raar het klinkt nieuwe batterijen in de afstandsbediening plaatsen.

En alle stappen weer te doen.

 

@Finn A 

Nadat je de afstandsbediening hebt gereset opnieuw koppelen. (toevoegen)

Dan krijg je dit scherm en moet de Afstandsbediening zichtbaar zijn.

 

Reputatie 1

@Finn A

Nadat je de afstandsbediening hebt gereset opnieuw koppelen. (toevoegen)

Dan krijg je dit scherm en moet de Afstandsbediening zichtbaar zijn.

 

Dat heb ik al gedaan maar zonder geluk, heb meerdere knopjes geprobeerd, nieuwe batterijen maar niks werkt. :(

@Finn A 

Dan weet ik het ook niet meer.

Het lijkt erop dat er iets niet goed is.

Dan is de zet nu aan Odido om dit probleem op te pakken.

 

Reputatie 3

Ik heb de box vandaag ik gebruik genomen. Werkt bij iemand anders de Netflix en apps knop? Bij mij gebeurd er niets als ik die indruk namelijk.

Reputatie 1

Ik heb de box vandaag ik gebruik genomen. Werkt bij iemand anders de Netflix en apps knop? Bij mij gebeurd er niets als ik die indruk namelijk.

Ik had hetzelfde probleem, ik had met mijn hotspot verbonden van mijn telefoon en ineens kwam er een update. Toen was het opgelost.

Ik heb de box vandaag ik gebruik genomen. Werkt bij iemand anders de Netflix en apps knop? Bij mij gebeurd er niets als ik die indruk namelijk.

Ik heb hetzelfde.

De radio en tv knop werken ook niet.

 

 

 

Reputatie 1

Ik heb perongeluk mijn afstandsbediening via bluetooth instellingen ontkoppeld, nu wilt ie niet meer verbinden en staat er steeds druk op oke en thuis knopje maar het koppelt niet :( wat kan ik doen?

Hier hetzelfde probleem. Resetten via >> + 0 en daarna 9 8 1 geeft geen oplossing…

Reputatie 1

Irritante bug bij het uitkomen standby dan vraagt box pincode om tv tekunnen kijken

Gisteren ook binnen gekregen ivm een inruil vd oude tv box. Het scheelt wel heel veel qua snelheid. Jammer dat er nog geen 4k kanalen zijn maar dat kan nog komen. Beeld is wel iets beter maar niet veel beter. Geluid is wel een verbetering en de interface is wel stukken mooier en overzichtelijker geworden. Hadden ze veel eerder mogen doen.  Alles werkt nu wel beter dan voorheen. Alleen bij Disney Plus geen Dolby Atmos maar daar kan ik de tv app wel voor gebruiken. 

Irritante bug bij het uitkomen standby dan vraagt box pincode om tv tekunnen kijken


Ik heb hier kinderslot volledig uitgezet en als startpunt gekozen voor NPO 1. Misschien helpt dat bij jou ook?

Reputatie 1

Irritante bug bij het uitkomen standby dan vraagt box pincode om tv tekunnen kijken


Ik heb hier kinderslot volledig uitgezet en als startpunt gekozen voor NPO 1. Misschien helpt dat bij jou ook?

Kinderslot staat al uit maar dat werkte dus ook niet, gekozen zender ga ik nog proberen, staat nu op laast gekozen.

Bij mij werken knop 4 radio en knop 9 tv niet.

Bij jullie wel.?

 

Irritante bug bij het uitkomen standby dan vraagt box pincode om tv tekunnen kijken


Ik heb hier kinderslot volledig uitgezet en als startpunt gekozen voor NPO 1. Misschien helpt dat bij jou ook?

Kinderslot staat al uit maar dat werkte dus ook niet, gekozen zender ga ik nog proberen, staat nu op laast gekozen.

HIer hetzelfde probleem.  Zowel via de mediabox als op de smart tv's vd kinderen geen mogelijkheid om het uit te doen. Alles staat uit en het vraagt nog steeds naar de pincode.  Ook al een reset gedaan maar helaas niets dat echt helpt.

@deviltje 

Heb je standaardprofiel aan staan.?

 

Reputatie 1

@deviltje

Heb je standaardprofiel aan staan.?

 

Ja die staat aan.

@deviltje 

Ik heb het zelfde. (Kom ik nu achter)

Kom bij het aanzetten bij. (Hallo wie kijkt er)

Dan klik ik op mijn naam pincode moet ik 3x invoeren.

Wat me ook opvalt is het geluid van de zender op de achtergrond aanwezig is.

Er zitten nog redelijk wat bugs in.

Ook betreft de werking van de afstandsbediening.

Reputatie 1

Ja bugs genoeg, maar over algemeen best verrast over de werking ervan, heb slechtere tv bixen gehad😇

Reputatie 4

De specs vond ik op https://www.androidtv-guide.com/pay-tv-provider/odido-mediabox/

 

Die link is al in dit topic genoemd.😃

 

Bij mij werken knop 4 radio en knop 9 tv niet.

Bij jullie wel.?

 

Klopt. Netflix en Apps werken ook niet op de AB 😉

 

Het voordeel van deze box is wel, dat die ook werkt via je eigen router achter de modem van Odido.

@Dave670 

Bedankt dan weet ik dat dit een algemeen probleem is.

 

Reputatie 3

Ik had vandaag een firmware update van de afstandsbediening met het aanzetten van de box. Hoop vol, maar na deze update werken bij mij de knoppen nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb de box vandaag ik gebruik genomen. Werkt bij iemand anders de Netflix en apps knop? Bij mij gebeurd er niets als ik die indruk namelijk.

Ik heb hetzelfde.

De radio en tv knop werken ook niet.

 

 

 

@peter-keetfm​ @Dave670 @mexflex 

Nieuw geleverde afstandsbedieningen met softwareversie 7154.02.00_1.1 hebben nog geen werkende [TV], [Netflix] en [APPS] knoppen. Het kan soms even duren voordat de update naar 7154.03.00_1.1 plaatsvindt; de afstandsbediening is dus niet defect, maar hebben een update nodig. In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren. We hebben dit in ieder geval in de smiezen en zijn ermee bezig. Nog eventjes geduld dus. Hoe bevalt de Mediabox verder tot nu toe? 😊

Reputatie 3

Ik heb de box vandaag ik gebruik genomen. Werkt bij iemand anders de Netflix en apps knop? Bij mij gebeurd er niets als ik die indruk namelijk.

Ik heb hetzelfde.

De radio en tv knop werken ook niet.

 

 

 

@peter-keetfm​ @Dave670 @mexflex 

Nieuw geleverde afstandsbedieningen met softwareversie 7154.02.00_1.1 hebben nog geen werkende [TV], [Netflix] en [APPS] knoppen. Het kan soms even duren voordat de update naar 7154.03.00_1.1 plaatsvindt; de afstandsbediening is dus niet defect, maar hebben een update nodig. In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren. We hebben dit in ieder geval in de smiezen en zijn ermee bezig. Nog eventjes geduld dus. Hoe bevalt de Mediabox verder tot nu toe? 😊

Op zich ben ik best tevreden een hele vooruitgang ten opzichte van de oude TV Box in ieder geval. De afstandsbediening heeft bij mij deze morgen een update gehad maar daarna kreeg ik wel een foutmelding nadat ik de boodschap firmware update geslaagd zag. Iets van de afstandsbediening kan hier niet worden gebruikt oid. Ik moet straks even kijken welke versie ik nu heb, maar na de update werkte de knoppen bij mij nog niet

Reageer