Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1058 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4135 reacties
  • 2 februari 2024

@NickCuyon Super bedankt voor je terugkoppeling en de genomen moeite om het filmpje te maken! Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor jou kunnen oplossen! 

@InputUsername Wellicht dat je iets hebt aan de tip van @theocoppes of @chantalthijssen

Als je een Android Handy hebt kun je voorlopig je handy als afstandsbediening gebruiken.

Met de Android TV remote, 

App versie 1.6.2 van

sensustech.android.tv.remote.control

Er zit wel reclame in.

Ik lees dat er veel problemen zijn met de afstandsbediening, Alternatief is je mobiel koppelen met de mediabox en de app  Remote for Android TV downloaden. De meeste knoppen werken dan , ook de knoppen van Netflix en Videoland werken.

• 0 reacties
  • 2 februari 2024

Mooie nieuwe MediaBox van (Odido) Hopelijk duurzaam en goeie kwaliteit natuurlijk! 💁‍♂️

• is een King Poster
  • 119 reacties
  • 4 februari 2024

Hoi @Demi van Odido, Kan je voor mij een nieuwe afstandbediening regelen?

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 februari 2024

Gister mijn nieuwe abbo van Odido geactiveerd en de Mediabox geïnstalleerd. Deze ging meteen updaten naar de nieuwste software. Dat is uiteraard goed maar:

- de box reageert nu niet meer op de volume regeling,

- mijn tv (Hisence) is gekoppeld maar nu reageert deze niet meer op de afstandsbediening van de box,

- Erg veel verschil in geluid tussen de zenders maar kan ik niet meer regelen omdat de box niet meer reageert op volume regeling,

- Box doet er soms erg lang over voordat hij overschakelt of een zender vindt op de multicast,

- Box is soms niet uit te schakelen met de afstandsbediening,

Hoop dat er een oplossing of update is of komt want deze problemen zijn best vervelend.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8719 reacties
  • 4 februari 2024

Hoi @RichardS65 ,

Is de media decoder met een kabel aan je netwerk gekoppeld? Langzaam reageren is vaak door wifi.

• 2 reacties
  • 4 februari 2024
eric schreef:

Hoi @RichardS65 ,

Is de media decoder met een kabel aan je netwerk gekoppeld? Langzaam reageren is vaak door wifi.

Hi Eric, de box draait niet op de Wifi maar op UTP Cat 5E

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 februari 2024

Hoi! Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als de rest (koppelen afstandsbediening en mediabox is verkeerd gegaan).

Kan ik dan het beste een nieuwe afstandsbediening krijgen? @Demi van Odido 

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • 1934 reacties
  • 5 februari 2024

Hi @Erik35 en @nieknellen , ik heb een nieuwe afstandsbediening jullie kant opgestuurd. Jullie kunnen deze zo snel mogelijk op de deurmat verwachten!😃

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 5 februari 2024
Demi van Odido schreef:

Hi @Erik35 en @nieknellen , ik heb een nieuwe afstandsbediening jullie kant opgestuurd. Jullie kunnen deze zo snel mogelijk op de deurmat verwachten!😃

Hoera!

Hoe kan ik dezelfde fout voorkomen? Onze monteur had het ons uitgelegd (eerst wachten tot de mediabox geupdate is dacht is) maar het was nog mis gegaan 😅

Is er ergens een stappenplan? Want wil niet nog een afstandsbediening vernietigen 😂

• 1 reactie
  • 5 februari 2024

Wij hebben de nieuwe Mediabox gekregen en hij werkt superpijn, lekker snel enzo.

Met de afstandsbediening lopen we hier nog wel tegen een probleempje aan. Wij hebben een Sonos Ray-2.1 opstelling en willen graag het volumeniveau kunnen bedienen met de afstandsbediening van de box. Deze dient te worden gekoppeld via IR omdat de Ray alleen deze ontvanger heeft. Dit werkt prima met iedere afstandsbediening, want de Sonos ‘leest’ het signaal dat de gebruikte afstandsbediening uitzendt.

Echter ziet de Sonos-app geen signaal binnenkomen tijdens het proberen te koppelen van de afstandsbediening van de Odido Mediabox. Ik dacht dat deze ook infrarood uitzond? Mis ik iets in de instellingen of zie ik hier iets anders wellicht over het hoofd?

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 5 februari 2024

(Nieuwe 4K box met afstandbediening)

Hallo, sinds vandaag kan ik via mijn ODIDO afstandsbediening het volume niet meer regelen, ook de mute knop werkt niet meer. Als ik de knoppen indruk knippert het rode ledje van de TV-BOX wel.

De rest werkt zoals het hoort (behalve de Netflix en APPS knoppen, ook die doen het niet) Ik heb alle HDMI(ARC) settings nagelopen op mijn TV, zelfs een reset gedaan. Op de mediabox, onder HDMI-CEC staat alles aan. 

Ik heb een Samsung Q55 Smart TV met een Soundbar. (Ook zonder soundbar is het volume niet regelbaar)

• is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 6 februari 2024

@Demi van Odido

Waar ik eerst alleen het geluidprobleem meteen na 't zappen had komt het nu gewoon tijdens het kijken voor.

Geluid valt gewoon weg voor x aantal minuten en komt soms ook weer even terug. En na een paar keer zappen is 't geluid pas weer terug.

Zeer vervelend.. 

Edward van der Veen

Update ging niet goed op de afstandsbediening. Kan ik een nieuwe opgestuurd krijgen?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13605 reacties
  • 8 februari 2024

Hey @Sorbs64, in mijn systeem staat dat je nog een Amino in bezit hebt? Heb je de Mediabox zelf besteld of?

Hey @Fuske, kan je mij aangeven op welke zenders dit gebeurt? Zou je Dolby op Stereo willen zetten en kijken of dit het verhelpt?

MyTV → Ondertiteling & Audio → Audiosignaal: Zet Dolby op Stereo.

Hey @Edward van der Veen, ik heb je een nieuwe afstandsbediening opgestuurd! 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 8 februari 2024

Ik ben één van de test klanten. 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 8 februari 2024
Sorbs64 schreef:

Hallo, sinds vandaag kan ik via mijn ODIDO afstandsbediening het volume niet meer regelen, ook de mute knop werkt niet meer. Als ik de knoppen indruk knippert het rode ledje van de TV-BOX wel.

De rest werkt zoals het hoort (behalve de Netflix en APPS knoppen, ook die doen het niet) Ik heb alle HDMI(ARC) settings nagelopen op mijn TV, zelfs een reset gedaan. Op de mediabox, onder HDMI-CEC staat alles aan. 

Ik heb een Samsung Q55 Smart TV met een Soundbar. (Ook zonder soundbar is het volume niet regelbaar)

Sinds vandaag heb ik precies hetzelfde probleem met volumeknop.

Mijn geluid en hapert.   Ik heb een LG tv. 

Ineens doen bij mij wel de netflix knop en de app knop het.  Die deden het gisteren nog niet. 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 februari 2024
Sorbs64 schreef:

Yessss!!! Vandaag een software update gehad wat alle geluid problemen heeft opgelost. Bedankt ODIDO, goed gedaan!

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 9 februari 2024

@Sorbs64 

Welke firmware versie heb je nu?

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 februari 2024

Beantwoord maar moet eerst langs de beheerders 😅

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 11 februari 2024

Ik ben benieuwd. Bij ons werken de aangegeven knoppen ook niet en de tv knop niet. En het geluid voor de philips tv is dan wel en dan weer niet te bedienen.  

Hoop dat het snel wordt opgelost. Want heb nu een week odido en dit is toch wel een grote tegenvaller zo. De box doet het zo wel verder goed. Maar het volume stoort me het meeste.

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 februari 2024
AndyDenise schreef:

Ik ben benieuwd. Bij ons werken de aangegeven knoppen ook niet en de tv knop niet. En het geluid voor de philips tv is dan wel en dan weer niet te bedienen.  

Hoop dat het snel wordt opgelost. Want heb nu een week odido en dit is toch wel een grote tegenvaller zo. De box doet het zo wel verder goed. Maar het volume stoort me het meeste.

Check iig even of er een software update is onder instellingen, apparaat voorkeuren, system update. Anderzijds moet onder "weergave en geluid" bij HDMI-CEC alles aan staan en je TV om kunnen gaan met HDMI control.

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 11 februari 2024

@Sorbs64 bij CEC stond volumeregeling uit en toch deed het geluid het net zonder. Maar heb deze ook op aangezet 

thanks

• is een Top Poster
  • 45 reacties
  • 13 februari 2024

Sinds vandaag ook over gegaan van Ziggo naar Odido.

Installatie in zijn algemeen ging vrij vlekkeloos, had alles al voorbereid dus monteur was met 5 minuten klaar.

But, i've gone and f*cked up. Wegens wat issues met CEC en de box dacht ik de wizzard wel even opnieuw te doorlopen. En ik had dus vol goede moed de AB ontkoppeld en dacht het wel opnieuw in te kunnen stellen. Blijkbaar eerst hier moeten kijken.

Nu enkel een AB die via IR werkt maar alle BT functies krijg ik niet meer aan de praat.
Moet zeggen dat dit wel een serieuze issue is zonder oplossing. Ben al 3 jaar Firmware tester geweest bij Ziggo voor het Horizon platform, maar zo'n grote gamebreaker als dit zonder fix ben ik nog niet tegen gekomen. Een grote waarschuwingssticker of iets dergelijks op de AB of verpakking had welkom geweest.

Anyway, Zou iemand mij van een nieuwe AB kunnen voorzien. Zal de fout geen 2de keer maken.

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 180 reacties
  • 13 februari 2024

@Jan Kees doe maar een open sollicitatie als Firmware tester van deze Mediabox!

Hier is nog veel werk!

peter-keetfm
theocoppes schreef:

@Jan Kees doe maar een open sollicitatie als Firmware tester van deze Mediabox!

Hier is nog veel werk!

Volgens mij is dat iedereen met de nieuwe box nu.😜

Ik vindt de nieuwe box prima werken maar de afstandsbediening blijft wel een punt.

Dat probleem met de afstandsbediening mag wel een keer opgelost worden.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen