Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1058 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4135 reacties
  • 22 januari 2024

@WvTienen Bedoel je dat bij het opstarten het profiel selectiescherm wordt getoond in plaats van het startscherm? Dit is inderdaad opgelost. Mocht dit bij jou niet het geval zijn, wil je hier dan een foto van in dit topic plaatsen? Ik kijk dan gelijk met je mee! 

@Jamaha Fijn om te lezen dat je van de Mediabox geniet! 

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit werkt, maar je kunt proberen om zowel de bluetooth op de Mediabox als op je gehoorapparaten in de koppelstand te zetten om te kijken of ze elkaar herkennen. Laat je mij weten of dit heeft gewerkt?

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 22 januari 2024

@Teresa van Odido

Dank voor je reactie op 17 januari. Afgelopen week hebben wij een update op de Mediabox ontvangen naar versie 2.0.2104 (app) en versie v12.8.3939 (tv box firmware). Sindsdien ben ik het sporadisch tonen van het profiel selectie scherm in de gaten gaan houden en kan eigenlijk alleen maar bevestigen dat ik het niet meer heb gezien. Het is dus opgelost. 
@WvTienen ik zag jouw berichtje net. Heb jij ook deze software versie?

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 januari 2024

Mijn mediabox draait nu v12.8.3270 en tv app 2.0.2016 geloof ik.

Krijg ook geen nieuwe update binnen wanneer ik voor systeemupdate kies.

Ik zal het in de gaten houden of het profielscherm nog verschijnt.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 januari 2024

Zojuist update gehad naar v12.8.3939 en v2.0.2104.

Wanneer ik nu nog problemen heb met het profielscherm zal ik me melden.

• is een Master Poster
  • 35 reacties
  • 23 januari 2024
Jamaha schreef:

Ik heb sinds een week odido tv met de nieuwe media box. Werkt goed en vlot. Helaas heeft deze geen audio output. Deze heb ik nl nodig om via bluetooth naar mijn hoortoestellen te streamen. (Speciaal kastje van Oticon) Dat is wel erg vervelend. Via de tv zelf gaat wel maar dan schakelen de speakers van m'n tv uit. Vindt mijn vrouw niet fijn want dan hoort zij niets.

Hallo Jamaha,
Toevallig kreeg ik OOK met dit probleem te maken. Mijn vorige mediabox van Ziggo had wél een audio uitgang voor mijn TV connector waarmee ik ook via bluetooth kon sttreamen naar mijn hoorapparaten. Mijn TV connector is van het merk Phonak. Na een speurtocht en testen van enkele HDMI splitters kon ik vandaag dankzij een tip van de klantenservice van het onlinebedrijf onlinekabelshop.nl dit probleem oplossen met een “toslink”splitter.
Het is een klein kastje met een optische ingang en 2 optische uitgangen.
Mijn gehoorapparaten werken weer als vanouds. Overigens mocht ik de vorige HDMI splitters beide weer terugsturen zonder enig probleem.
Het werkt bij mij nu met deze splitter:
https://www.onlinekabelshop.nl/marmitek-split-ts12-digitale-optische-toslink-audi.html

Succes.

peter-keetfm
geaaart schreef:
Jamaha schreef:

Ik heb sinds een week odido tv met de nieuwe media box. Werkt goed en vlot. Helaas heeft deze geen audio output. Deze heb ik nl nodig om via bluetooth naar mijn hoortoestellen te streamen. (Speciaal kastje van Oticon) Dat is wel erg vervelend. Via de tv zelf gaat wel maar dan schakelen de speakers van m'n tv uit. Vindt mijn vrouw niet fijn want dan hoort zij niets.

Hallo Jamaha,
Toevallig kreeg ik OOK met dit probleem te maken. Mijn vorige mediabox van Ziggo had wél een audio uitgang voor mijn TV connector waarmee ik ook via bluetooth kon sttreamen naar mijn hoorapparaten. Mijn TV connector is van het merk Phonak. Na een speurtocht en testen van enkele HDMI splitters kon ik vandaag dankzij een tip van de klantenservice van het onlinebedrijf onlinekabelshop.nl dit probleem oplossen met een “toslink”splitter.
Het is een klein kastje met een optische ingang en 2 optische uitgangen.
Mijn gehoorapparaten werken weer als vanouds. Overigens mocht ik de vorige HDMI splitters beide weer terugsturen zonder enig probleem.
Het werkt bij mij nu met deze splitter:
https://www.onlinekabelshop.nl/marmitek-split-ts12-digitale-optische-toslink-audi.html

Succes.

Maar hoe wil je dan het geluid uit de Odido TV box halen.

Immers de box heeft geen spdif uit. (Optische uitgang)

Je zou dit wel kunnen met een kastje wat het geluid uit de hdmi haald.

Voorbeeld plaatje.

• is een Master Poster
  • 35 reacties
  • 24 januari 2024

De HDMI kabel vanaf je Odido box aangesloten op je TV laten zitten waar die nu zit. Waarschijnlijk een eARC HDMI ingang op je TV?
Heb je ook de toslink uitgang van je TV al getest met de toslink kabel van je TV connector?

1 Van de beide audio uitgangen op de toslink splitter heb ik gebruikt voor de toslink kabel van mijn TV (gehoorapparaten) connector. Op de 2e splitter uitgang heb ik dan nog een soundbar van hetzelfde merk (LG) aangesloten zitten.

Je zou misschien ook bij je leverancier kunnen navragen (als het niet in je handleiding staat?) of je het interne TV audiosignaal ook uitschakelt als je de toslink audio TV uitgang gebruikt? (nét als wat er gebeurd met je koptel. aansluiting?) Ook bij mij valt het geluid uit als ik mijn TV connector aansluit via de koptel. audiojackplug TV uitgang dus kon mijn vrouw ook geen geluid meer horen. Maar via de toslink splitter blijft het geluid wel hoorbaar.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 24 januari 2024

Mijn geluid loopt totaal niet synchroon met het beeld?

Is hier een oplossing voor? Kan je hiervoor wat instellen?

• is King of Content
  • 69 reacties
  • 25 januari 2024
Zedzed1 schreef:

Mijn geluid loopt totaal niet synchroon met het beeld?

Is hier een oplossing voor? Kan je hiervoor wat instellen?

Afhankelijk van je setup kan je proberen door in de box bij geluidsinstellingen deze op pass through te zetten. Dat verhielp bij mij het probleem

• Doet lekker mee
  • 8 reacties
  • 25 januari 2024

Dat werkt niet. Daarbij moet ik dan steeds omschakelen want ik wil mijn tel ook kunnen horen via bt op m'n apparaten.

Heeft odido nog wel een mediabox met audio uitgang? Dan zou ik die wel graag hebben

• Doet lekker mee
  • 8 reacties
  • 26 januari 2024

Bluetooth op mediabox en hoortoestellen werkt niet. Ik zag een tip voor ‘splitters'. Dat betekent wel weer een extra kastje. Geen fijn idee.

Ofido heeft vast wel een mediabox met audio uitgang. Dan wil ik die wel

peter-keetfm
Jamaha schreef:

Bluetooth op mediabox en hoortoestellen werkt niet. Ik zag een tip voor ‘splitters'. Dat betekent wel weer een extra kastje. Geen fijn idee.

Ofido heeft vast wel een mediabox met audio uitgang. Dan wil ik die wel

Je zou hiervoor even een eigen topic kunnen starten.

De “oudere” TV box heeft wel een 3,5mm audio uitgang.

Je zou ook kunnen overwegen een Nokia box 8000 of 8010 aan te schaffen en hierop de Odido TV app te gebruiken.

Deze heeft ook geluid uit opties.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 januari 2024

Ik heb een gratis Amino tv box  en als ik de nieuwe MEDIA box wil, kost dat dan extra?

• Doet lekker mee
  • 8 reacties
  • 26 januari 2024

Nee dit werkt niet. Ik heb nu spijt van m'n overstap. Ik heb geen ondertitels, geen teletekst en geen mogelijkheid mijn Bluetooth apparaatje te gebruiken wegens geen audio aansluiting.

Wat een stom systeem

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4135 reacties
  • 28 januari 2024

@geaaart Dank je wel voor het delen van je tip en fijn om te lezen dat je een oplossing hebt gevonden! 😀

@Zedzed1 Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik los dit graag voor je op! Wil je de volgende vragen beantwoorden? Dan kijk ik direct met je mee. 

• Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?
  • Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland)
  • Speelt het probleem zich alleen af op de Mediabox of ook op de Amino TV Box?

@Jamaha De Mediabox heeft geen audio output. Misschien dat je toch nog te tips van @geaaart en @peter-keetfm kunt overwegen? 

Betreft de ondertiteling kijk ik graag met je mee, gaat dit om alle zenders? Zijn er ook zenders waarbij je wel ondertitel hebt? Ik verneem het graag! 

Voor de Teletekst kun je de app downloaden, dit doe je via de Google Play Store op de Mediabox, zo kun je hier toch gebruik van maken. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4135 reacties
  • 28 januari 2024

@AJFlikweert Super om te lezen dat je geïnteresseerd bent in de Mediabox, ik ben gelijk voor je gaan kijken! 

Je ontvangt op dit moment €2,50 korting op je eerste TV Box (€5 p/m). In het begin van je abonnement is er een actie geweest waarbij de TV Box voor de eerste zes maanden gratis was, maar dit is nu verlopen. Wanneer ik jouw huidige TV Box omruil met de Mediabox, zul je hier niet extra voor betalen, omdat de €2,50 korting blijft gelden op je eerste TV Box.

Laat je mij weten of je dit wilt? Ik zorg er dan gelijk voor dat de Mediabox jouw kant op komt! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 januari 2024

Dag Teresa,

Heeft de nieuwe MEDIAbox ook een aparte audio-uitgang?

Vriendelike groet, Adrie

peter-keetfm
AJFlikweert schreef:

Dag Teresa,

Heeft de nieuwe MEDIAbox ook een aparte audio-uitgang?

Vriendelike groet, Adrie

Nee dat heeft hij helaas niet.

BamBam1979
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 29 januari 2024
Jamaha schreef:

Nee dit werkt niet. Ik heb nu spijt van m'n overstap. Ik heb geen ondertitels, geen teletekst en geen mogelijkheid mijn Bluetooth apparaatje te gebruiken wegens geen audio aansluiting.

Wat een stom systeem

Sorry maar ik vind het best frappant dat je nu met je vinger naar Odido wijst. Zoals je zelf al aangaf ben je afhankelijk van een gehoorapparaat. Toch maak je dan de beslissing een overstap te maken zonder enig onderzoek te doen of jouw apparaat wel compatible is met de apparatuur van Odido. Je verwacht dat Odidio met een oplossing komt voor een probleem die je zelf veroorzaakt hebt. Oplossingen die door anderen aangeboden wordt zoals de splitter, dat vind je niks, en je lijkt er zelf geen enkele moeite voor te willen doen en doet lekker je beklag dat het maar een ”stom systeem” is.

Ga a.u.b. eerst even aan wat zelfreflectie doen!

• Doet lekker mee
  • 8 reacties
  • 29 januari 2024

Heb je mijn klacht wel gelezen? Ik denk het niet

• is een King Poster
  • 34 reacties
  • 30 januari 2024
jeroenwijnen schreef:

Zojuist de nieuwe mediabox geïnstalleerd.

Het volgende wordt aangegeven:

"Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox."

De chromecast functionaliteit werkt niet goed. Als je vanaf een smartphone video cast via de mediabox loopt het geluid niet synchroon met het beeld.

Met andere chromecast devices heb ik geen problemen.

Is dit een bekende issue met de nieuwe media box?

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • 522 reacties
  • 31 januari 2024
jeroenwijnen schreef:
jeroenwijnen schreef:

De chromecast functionaliteit werkt niet goed. Als je vanaf een smartphone video cast via de mediabox loopt het geluid niet synchroon met het beeld.

Dit is geen bekend probleem. Als je dit met alle apps hebt waarmee je cast, dan kan het mogelijk bij jou helpen de geluidsinstellingen van de Mediabox naar “passthrought” in te stellen via: Android instellingen > Apparaat voorkeuren > Weergave en Geluid. Onder het kopje ‘Geluid’ kan je geavanceerde geluidsinstellingen vinden. Daar kan je  bij ‘Indelingen’ de optie “passthrough” kiezen.

• is een King Poster
  • 34 reacties
  • 1 februari 2024
Hans-Juriën schreef:
jeroenwijnen schreef:
jeroenwijnen schreef:

Dit is geen bekend probleem. Als je dit met alle apps hebt waarmee je cast, dan kan het mogelijk bij jou helpen de geluidsinstellingen van de Mediabox naar “passthrought” in te stellen via: Android instellingen > Apparaat voorkeuren > Weergave en Geluid. Onder het kopje ‘Geluid’ kan je geavanceerde geluidsinstellingen vinden. Daar kan je  bij ‘Indelingen’ de optie “passthrough” kiezen.

Ik heb passthrough aangezet, het is iets beter, maar geluid en video lopen nog steeds niet synchroon. Met mijn oude chromecast heb ik geen problemen.

NickCuyon
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 1 februari 2024

@Teresa van Odido 

• Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur? - Geluid wordt via de TV afgespeeld
  • Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke? - Het geluid doet het bij elke zender gewoon, maar het hapert.
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem? - Sinds ik bij jullie zit (oktober). We hebben eerst de oude media box gehad en nu de nieuwe. Bij beide speelde het probleem
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles? - Sowieso bij Live TV. Bij opnames durf ik het niet te zeggen
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor? - Elke. Ook de radio zenders 
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip? - De opnames saven van RTL Boulevard op 1-2-24 rond 18:45
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland) - Daar geen probleem 

Linkje naar de beelden 

https://we.tl/t-8fOfhRN8vT

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 2 februari 2024

Zijn er mensen die een remote control app gebruiken op Android om de mediabox te bedienen? Ik heb er een paar geprobeerd, maar bij o.a. de apps Remote Control for Android TV en Universal TV Remote Control werken de channel + en - en nog wat andere knoppen niet. Welke app werkt volledig en correct?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen