Skip to main content

Onze TV box werkt vanaf het begin af aan (bijna een half jaar!) voor geen meter. Af en toe zijn er geen problemen, maar bijna áltijd krijgen wij de melding dat er geen internet is in beeld. Alles is aangesloten door een monteur van Odido. Ik heb een foto bijgevoegd met de melding die wij krijgen. Ik ben helemaal niet van het zeuren of klagen, maar nu ben ik er wel echt goed klaar mee. Na bijna 10 keer contact te hebben gehad met Odido en nog geen oplossing doe ik het via hier. Ik wil vanuit Odido binnen een week een oplossing, anders hoop ik dat iemand anders van dit forum de gouden tip heeft. Ik ben helemaal niet van het dreigen met overstappen of wat dan ook, want alles buiten dit is perfect bij Odido. Maar dit begint nu zó irritant en vervelend te worden dat als ik binnen een week geen oplossing heb, wel ga overstappen! Ik heb al meerdere malen contact gehad met Odido. Altijd op afstand doen jullie/zij iets met het TV boxje. Updaten, opnieuw opstarten, weet ik het allemaal. Niks werkt!

Hi ​@RickSev, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Ik zie dat de Mediabox via wifi verbonden is, is het mogelijk om deze bedraad aan te sluiten direct op het modem? Als het goed is moet dit het voor je oplossen. Kan je ook een powerflip uitvoeren? Ik zie dat het apparatuur al enige tijd aan staat. Dit kan ook wel eens helpen!

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Powerflip is al gedaan, de modem staat op een heel andere plek in huis dus die kan niet bedraad worden aangesloten! 

Is er een mogelijkheid om een kabel te trekken ​@RickSev? Anders een test-opstelling om alleen te kijken of dit het probleem oplost of niet? Ik kan je eventueel een kabel opsturen van 15 meter als je die niet hebt. 

Reageer