Na enkele jaren tevreden klant te zijn geweest bij T-mobile (vast internet en televisie) is mijn abonnement enkele maanden geleden overgegaan op het nieuwe Odido. Tot dusver geen probleem, wat mij betreft.
Jammer genoeg ervaar ik echter sinds enkele weken (na een update) problemen met mijn Interactieve TV Box. (o.a. de tv gids die niet naar behoren werkt) De TV Box was echter nog hetzelfde apparaatje dat ik destijds (jaar of 4 geleden) bij mijn T-mobile abonnement heb ontvangen, dus ik vermoedde dat de verouderde hardware wellicht niet meer compatible was met de nieuwe software updates van Odido.
Nu dacht ik in al mijn enthousiasme dé oplossing gevonden te hebben, door mijn oude TV Box op te zeggen en direct daaropvolgend een nieuw kastje aan te vragen. Niet erg handig, zo bleek al gauw. Het opzeggen van de oude TV Box was geen enkel probleem en had ik met twee klikken geregeld. Het is binnen enkele dagen in behandeling genomen en ik heb reeds een mailtje ontvangen met een retourlabel om mijn oude apparatuur terug te sturen.
Geen probleem, ware het niet dat ik nog geen nieuwe TV Box kan aanvragen, alvorens mijn oude apparatuur is opgestuurd en ontvangen door Odido. Pas zodra zij het kastje als ontvangen markeren in het systeem, wordt de status van mijn bestelling als afgerond gemarkeerd en kan ik een nieuwe TV box bestellen. (Ik had het dus beter andersom kunnen doen, zo blijkt.)
Het resultaat is dat ik hierdoor enkele dagen tot weken geen TV Box in mijn bezit zal hebben en zodoende helemaal geen televisie kan kijken. Vol goede moed dacht ik dit eerst nog te overbruggen d.m.v. de Odido TV App, echter blijkt mijn Smart TV een paar jaar te oud te zijn, waardoor de app niet wordt ondersteund op dit toestel.
Inmiddels heb ik al geprobeerd om mijn “lopende bestelling” (zo wordt de opzegging in Mijn Odido omgeving genoemd) te annuleren, echter lukt me dit met geen mogelijkheid. Dit kan namelijk alleen via de telefonische klantenservice, waar ik met geen mogelijkheid doorheen lijk te komen. Chatten met chatbot Izzi brengt me helaas ook niet verder, enkel dat ik het advies krijg om telefonisch contact met de klantenservice op te nemen. Zo cirkel ik dus in rondjes, om uiteindelijk telkens weer bij het hetzelfde punt uit te komen: een onbereikbare telefonische klantenservice.
Hopelijk lukt het me via deze weg (de Odido Community dus) wel om in ieder geval in contact te komen met een medewerker en samen een oplossing te vinden.
Hartelijke groet,
Linda