Beantwoord

Niet goed werkende Interactieve TV Box omruilen voor nieuwe mond uit in vicieuze cirkel

  • 8 January 2024
  • 6 reacties
  • 123 Bekeken

Na enkele jaren tevreden klant te zijn geweest bij T-mobile (vast internet en televisie) is mijn abonnement enkele maanden geleden overgegaan op het nieuwe Odido. Tot dusver geen probleem, wat mij betreft.

Jammer genoeg ervaar ik echter sinds enkele weken (na een update) problemen met mijn Interactieve TV Box. (o.a. de tv gids die niet naar behoren werkt) De TV Box was echter nog hetzelfde apparaatje dat ik destijds (jaar of 4 geleden) bij mijn T-mobile abonnement heb ontvangen, dus ik vermoedde dat de verouderde hardware wellicht niet meer compatible was met de nieuwe software updates van Odido.

Nu dacht ik in al mijn enthousiasme dé oplossing gevonden te hebben, door mijn oude TV Box op te zeggen en direct daaropvolgend een nieuw kastje aan te vragen. Niet erg handig, zo bleek al gauw. 😣Het opzeggen van de oude TV Box was geen enkel probleem en had ik met twee klikken geregeld. Het is binnen enkele dagen in behandeling genomen en ik heb reeds een mailtje ontvangen met een retourlabel om mijn oude apparatuur terug te sturen.

Geen probleem, ware het niet dat ik nog geen nieuwe TV Box kan aanvragen, alvorens mijn oude apparatuur is opgestuurd en ontvangen door Odido. Pas zodra zij het kastje als ontvangen markeren in het systeem, wordt de status van mijn bestelling als afgerond gemarkeerd en kan ik een nieuwe TV box bestellen.🙈 (Ik had het dus beter andersom kunnen doen, zo blijkt.)

Het resultaat is dat ik hierdoor enkele dagen tot weken geen TV Box in mijn bezit zal hebben en zodoende helemaal geen televisie kan kijken. Vol goede moed dacht ik dit eerst nog te overbruggen d.m.v. de Odido TV App, echter blijkt mijn Smart TV een paar jaar te oud te zijn, waardoor de app niet wordt ondersteund op dit toestel.😅

Inmiddels heb ik al geprobeerd om mijn “lopende bestelling” (zo wordt de opzegging in Mijn Odido omgeving genoemd) te annuleren, echter lukt me dit met geen mogelijkheid. Dit kan namelijk alleen via de telefonische klantenservice, waar ik met geen mogelijkheid doorheen lijk te komen. Chatten met chatbot Izzi brengt me helaas ook niet verder, enkel dat ik het advies krijg om telefonisch contact met de klantenservice op te nemen. Zo cirkel ik dus in rondjes, om uiteindelijk telkens weer bij het hetzelfde punt uit te komen: een onbereikbare telefonische klantenservice.

Hopelijk lukt het me via deze weg (de Odido Community dus) wel om in ieder geval in contact te komen met een medewerker en samen een oplossing te vinden. @Tommie van Odido @Nora van Odido @Jason van Odido @Demi van Odido 

Hartelijke groet,
Linda

icon

Beste antwoord door Linsalabim 10 January 2024, 13:56

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Linsalabim, ik kan me goed voorstellen dat je niet zo lang zonder tv wil zitten. 

Ik ben daarom gelijk met je mee gaan kijken en ik heb hier gelukkig de nieuwe Mediabox gelijk voor je kunnen bestellen! Deze komt nu zo snel mogelijk jouw kant op. Mocht je de oude TV Box nog niet retour hebben gestuurd, dan kan je deze naar ons opsturen zodra de Mediabox bij je binnen is. Zo hoef je geen dag zonder tv te zitten. 

Mocht je de TV Box al wel retour gestuurd hebben, dan heb ik nog een andere tijdelijke oplossing voor je. Maak je toevallig gebruik van een Chromecase of heeft jouw smart tv een ingebouwde Chromecast? In dat geval kan je de Odido Online TV App downloaden en vanaf jouw mobiele telefoon naar de tv casten om zo van jouw favoriete programma's te genieten. 

Heb je hier nog vragen over? Stel ze dan gerust. Ik help je met alle liefde verder! 

Hi @Linsalabim, ik kan me goed voorstellen dat je niet zo lang zonder tv wil zitten. 

Ik ben daarom gelijk met je mee gaan kijken en ik heb hier gelukkig de nieuwe Mediabox gelijk voor je kunnen bestellen! Deze komt nu zo snel mogelijk jouw kant op. Mocht je de oude TV Box nog niet retour hebben gestuurd, dan kan je deze naar ons opsturen zodra de Mediabox bij je binnen is. Zo hoef je geen dag zonder tv te zitten. 

Mocht je de TV Box al wel retour gestuurd hebben, dan heb ik nog een andere tijdelijke oplossing voor je. Maak je toevallig gebruik van een Chromecase of heeft jouw smart tv een ingebouwde Chromecast? In dat geval kan je de Odido Online TV App downloaden en vanaf jouw mobiele telefoon naar de tv casten om zo van jouw favoriete programma's te genieten. 

Heb je hier nog vragen over? Stel ze dan gerust. Ik help je met alle liefde verder! 

 

Hoi @Nora van Odido,

Hartstikke bedankt voor je reactie en snelle handelen. Ik heb de track en trace van het pakket inmiddels ontvangen, dus de mediabox zal niet lang meer op zich laten wachten. 😊Zodra ik deze ontvangen heb zal ik de oude tv box retour zenden.

Nogmaals bedankt voor de service!

Bij mij precies hetzelfde.

Ik ben KPN gewend en heb nog steeds spijt.

communiceren met ODIDO met die gekke bot is onmogelijk. je komt meteen in een loop. nooit iemand beschikbaar.

Na 3 maanden  problemen met apparatuur en communicatie daarover eindelijk nieuwe boxen ontvangen.

ouden meuk retour, verzendbewijs en ontvangst per mail op5-3  door ODIDO bevestigd.

We hebben de apparatuur ontvangen

vandaag een mail van ODIDO

We hebben nog niet alle apparatuur ontvangen

Wanneer houdt die chaos eens op.?

stop met het in beslag nemen van mijn tijd.

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Schimanski, ik heb zojuist gereageerd in het topic dat je hierover hebt geopend! 

Klopt, hopelijk opgelost.

Klopt, hopelijk opgelost.

Toch niet opgelost.

Ik heb zojuist per e-mail de dwangsom mail van € 90 ontvangen.

Zie ook mijn nieuwe post daarover.

Reageer