Skip to main content

Na een grote update deze week (juni 2023) heb ik alleen nog maar de zenders NL 1,2 en 3. Bij de andere zenders krijg ik de melding dat er iets fout is gegaan en ik het opnieuw moet proberen. Dat werkt dus niet, hij blijft aangeven dat ik het opnieuw moet proberen. Het tv kastje paar keer opnieuw opgestart en zelfs compleet gereset maar de fout blijft! Graag Z.s.m. een oplossing a.u.b.!

@Walschaerts Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie de TV Box niet rechtstreeks verbonden staan. Kan dit kloppen? Wanneer er een update is, is het van belang dat de TV Box rechtstreeks verbonden is met het modem om de update zo goed mogelijk door te pushen. Dit gebeurt bijvoorbeeld niet wanneer de TV Box op een switch aangesloten staat of via een wifi-punt. Zou je de TV Box rechtstreeks willen verbinden en kijken of je alles weer kunt zien? Zodra dit het geval is, kun je eventueel de TV Box weer aansluiten zoals deze was. 


klopt deze is tezamen met de tv verbonden via een aan/uit switch zodat deze niet constant standby staat. De Switch nu aangezet en de tv box is aan

En de update kwam toen de tv gewoon aanstond, na de melding dat de update volledig was voltooid zijn er direct problemen instaan met meldingen van steeds maar opnieuw aan moeten melden en ook niet alle zenders meer

 


@Walschaerts Zou je voor nu de TV Box rechtstreeks willen verbinden met het modem met alleen de internetkabel en zonder de switch er tussen? Als het goed is, zou je dan ook alle zenders weer moeten zien.


volgens mij snapt u het niet….de tvbox IS rechtstreeks verbonden anders zou ik toch ook niet de zenders NL 1 t/m 3 kunnen zien?


??


@Walschaerts Als de TV Box niet rechtstreeks is verbonden, kan het nog voorkomen dat NPO 1, 2 en 3 wel zichtbaar zijn en de rest niet. De TV Box is dan wel verbonden, maar niet alles is dan goed ingeladen. De reden waarom ik vroeg of de TV Box rechtstreeks verbonden was, is omdat dit niet terug te zien is in de lijnmeting. Ik heb nu opnieuw een lijnmeting gedaan en ik zie de TV Box nu wel terug, top! De TV Box krijgt wel een IP-lease error. Vermoedelijk doordat je net het modem van de stroom hebt gehaald. De TV Box nu weer even van de stroom halen en opnieuw aansluiten lost dit op.

Mocht dit niet helpen, zou je dan willen kijken of niet per ongeluk de favorietenlijst aan staat? Deze kun je dan uitzetten om de hele zenderlijst te zien. Je checkt dit hier: 

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit

Als laatste kun je nog een test doen door de TV Box op een andere LAN-poort op het modem aan te sluiten. De TV Box staat nu op LAN-poort 4.

Ik ben benieuwd of dit het voor jou oplost. Mocht dit niet het geval zijn, dan zijn er twee opties. Ik kan of een onderzoek starten bij onze technische dienst of een nieuwe Amino Aria 610 TV Box jouw kant op sturen. 

Laat je me weten of het is gelukt? Anders ga ik vervolgstappen voor je ondernemen en laat mij dan ook weten welke optie je wilt. 😊


Inmiddels alle bovenstaande opties geprobeerd en ik kan nog steeds alleen maar NL 1 t/m 3 ontvangen.
Geeft verder steeds de melding dat er iets fout is gegaan.
Paar maanden terug heb ik ook al problemen gehad met de tv box, deze werd een paar keer erg warm, terwijl deze vrij staat en er genoeg koeling is, en liep toen vast.
Helaas is daar nooit op gereageerd.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een nieuwe tv box want anders gaat het allemaal nog langer duren en, ik betaal er wel voor


@Walschaerts Dat klinkt niet goed! Ik denk dan ook dat de huidige TV Box zijn beste tijd heeft gehad. Mijn excuses dat je voorheen geen reactie hebt gehad. Ik heb in ieder geval meteen een TV Box swap voor je aangevraagd. Geen zorgen, je hoeft hier niet extra voor te betalen. Ik wil nauurlijk gewoon dat alles hoort te werken zoals het moet. Je ontvangt hier zo ook nog een bevestiging van per e-mail! 😊


ik heb inmiddels de nieuwe tv box ontvangen, geïnstalleerd en alles werkt weer prima 🙂!
Bedankt voor de reacties en snelle actie.


Reageer