Skip to main content

Mijn vraag is het volgende is het mogelijk om de switch te gebruiken zonder de Zyxel T50 en deze direct aan te sluiten op de converter. Ik kijk geen tv via T-mobile maak wel gebruik van Videoland, Disney, Viaplay abonnement dus alleen internet gebruik. 

moeten we hier nog iets mee,

 


Ik ben hier niet zo mee bekend.

Maar als ik zo inlog in mijn 16 poort switch moet je deze op uit zetten. (Basic)

Let wel op dat de instellingen gewist worden.

Bij iedere verandering.

 

 


Had een tv aan de praat, moet nog veel uitzoek heb ik al gezien beide tv’s zitten op de zelfde apple router, tv woonkamer haarscherp beeld tv slaapkamer geen netwerk verbinding en ik heb geen wifi.

Ik denk dat ik echt een ict’ er nodig heb.

 

Ik wil iedereen bedanken voor zijn enorme geduld en de tijd die jullie er aan besteed hebben. 


@Imac 

De switch naar Apple router werkt nu.?

 


IK heb in de woonkamer tv maar geen wifi voor de pc en telefoon en de tv in de slaapkamer heeft geen netwerk verbinding alles komt uit de zelfde apple router.

Dus enerzijds ja hij doet het anders kan ik geen tv in de woonkamer hebben en anderzijds nee de rest doet het niet, nu weer in de Zyxel T50 aangesloten en dat de apple router in en alles doet het weer.


de switch doet het zo te zien

 


@Imac 

Ik heb even in mijn eigen switch gekeken.

Even Poort 15 en 16 gebruikt.

Zie foto hoe het zal moeten.

Bij u uiteraard poort 1 en 2.

Bij vlan

Basic uit.

Dan moet het naar mijn weten correct werken.

 


Denk dat ik hem morgen reset en een nieuwe poging waag, begrijp alleen niet goed waarom de wifi op de apple router het niet doet en een tv het niet doet, als ik de apple router waar alles op aangesloten zit achter de Zyxel plaats alles goed functioneert. Vond het beeld wel beter van kwaliteit  


Denk dat ik hem morgen reset en een nieuwe poging waag, begrijp alleen niet goed waarom de wifi op de apple router het niet doet en een tv het niet doet, als ik de apple router waar alles op aangesloten zit achter de Zyxel plaats alles goed functioneert. Vond het beeld wel beter van kwaliteit  

Inderdaad morgen rustig weer proberen.

Ik heb het zelf toen gehad met kpn vlan 6 internet vlan 4 iptv vlan 7 telefoon.

Met een switch op het glasvezel kastje.

Lang geleden.

Gelukkig hebben we nu de vrij router keuze.

Bij T-Mobile heb je maar een vlan nodig vlan 300.

Dat is veel makkelijker dan bij kpn.

Als jou switch goed is ingesteld zal het juist werken.

 

 


weet je toevallig of bij de time capsule de brugmodes aan of uit moet staan


weet je toevallig of bij de time capsule de brugmodes aan of uit moet staan

Uit

hij moet als router werken achter de switch.

 


weet je toevallig of bij de time capsule de brugmodes aan of uit moet staan

Uit

hij moet als router werken achter de switch.

 

Hallo Peter, een hypothetische vraag als ik bib 3 routers op de switch aansluit zou ik dan poort 1,2,3,4 op Vlan 300 moeten zetten poort 1tgd is voor de aansluiting glasvezel en 2,3,4, utg. bvb voor de Google nest wifi pro ik zou bib op 2 en 3 een tv kunnen aansluiten in de woonkamer en de slaapkamer en 4 is alleen voor wifi. ik had ergens gelezen dat de de google nest wife pro alle drie separaat kan bedraden maar de wifi als een kan installeren voor de iPad en iPhone. 


De switch heb je nodig om de vlan 300 er uit te vissen.

Achter deze switch moet een router met de wan poort aangesloten worden.

Deze ene router pakt dan een public ip adres wat je van T-mobile toegewezen krijgt.

Die switch is eigenlijk een oplossing voor dit 

Maar mijn inziens is een router wat vlan op de wan poort kan beter.

Zoals bijvoorbeeld een Fritzbox.

Glasvezel kastje < switch vlan 300 < router. En dan de rest achter de router. 

Het is natuurlijk niet de bedoeling om meerder routers op die switch aan te sluiten.

En als je dat wel doet zal de boel meer in de soep lopen.

Gebruik alleen de switch voor vlan 300 er uit te vissen.

Daar achter een router en daar achter de rest.

 

 


Reageer