Skip to main content

Na een aantal jaren Netflix op onze LG OLED smart TV van 2 jr jong, doen sommige series/films het wel en sommige series/films het opeens niet meer. Bij de series/films die het niet doen, gaat Netflix in een soort buffering modus. Deze loopt doorgaans tot 25% en loopt dan vast. Ook komt het voor dat de filmbeelden door elkaar heen lopen, terwijl het geluid wel doorloopt. 

De Smart TV is via een vaste ethernetkabel gekoppeld op glasvezel.

Alle mogelijke opties om het probleem te verhelpen al geprobeerd:

TV ontladen, stekkers er tien minuten uit, of combinatie van deze 2. Fabrieksinstellingen TV teruggezet, modum gereset, firmware TV is bijgewerkt, Netflix app opnieuw geinstalleerd. Op wifi gezet ipv vaste bekabeling.

Opmerkelijk is dat een bepaalde serie het in het verleden wel gewoon deed en nu opeens niet meer (buffering/beelden die door elkaar lopen). Hiernaast werkt Netflix weer wel op een laptop.

Netflix gebeld en na opsomming van mogelijke oplossingen (zoals hierboven genoemd) verwezen ze mij door naar internetprovider (T-mobile). Ook zojuist met T-mobile gebeld en werd de modum gecheckt op onjuistheden en performance waarbij geen onvolkomendheden werden gevonden. In overleg daarom dit Netflix probleem in deze community geplaatst in de hoop op een oplossing.

Hoi @smallyshome,

Een goede vraag! Graag wil ik enkele zaken met je doorlopen om wat meer informatie in te winnen. Het zijn de volgende punten:

  • Heb je naast Netflix ook problemen met andere streamingsdiensten?
  • Welke TV wordt er gebruikt? merk, model en welke firmware
  • Met welke kabel is de tv aangesloten op het modem? Ik zie de TV niet terug wanneer deze is aangesloten op een LAN poort
  • Welke apparaten zijn er nog meer aangesloten?

Ik hoor het graag van je! 


Beste Boris,

Thans gebruiken we geen andere streamingdiensten.

Merk TV is LG OLED55C8PLA met software update 05.40.09 (wordt automatisch bijgewerkt en up to date in vergelijking met gegevens op LG site)

Er loopt een UTP kabel van ZYXEL (Lan4) naar een Netgear Gigabit switch en van de Gigabit switch vervolgens een UTP kabel naar de LG OLED smart TV. Op de Netgear Gigabit switch is tevens de Amino decoder van T-mobile aangesloten voor TV/radio signaal.


Ik heb dezelfde TV. Mooi ding is dat en prachtige beelden. Zeker met 4K Dolby Vision. Wow.

Ik ervaar af en toe hetzelfde bij de Netflix app. Het lijkt alsof de app dan niet helemaal lekker op start en geen goede verbinding heeft. Als ik de app even helemaal afsluit of de TV een seconde of 10 van het stroom af haal en dan alles opnieuw opstart werkt het wel. Lijkt met name te zijn als ik de Netflix opstart via de knop op de afstandbediening als de TV nog uit staat of als de TV bij het aanzetten nog niet helemaal opgestart is.

Ook hier aansluiting via UTP op Zyxel.


Dank je wel voor jouw reactie TAVL. De Netflix app afsluiten, rustig laten opstarten en de stekker tijdje uit de TV halen + ontladen hebben we uiteraard al gedaan zonder resultaat. Wat mij opvalt is dat de ene film/serie het prima doet (bv nieuwste seizoen Undercover), maar de andere film/serie (bv Casa de Papel) weer niet.


Mooie apparatuur inderdaad @smallyshome! Dan willen we er wel voor zorgen dat het goed werkt. Nu ben ik erg benieuwd of het mogelijk is om de switch die tussen de tv en het modem zit, weg te halen. Brengt het verschil wanneer de tv direct verbonden is op het modem? Dan weten wat we kunnen uitsluiten. 


Beste Boris, gelukkig heb ik nog een 15m UTP liggen. Deze heb ik via de Zyxel rechtstreeks op TV aangesloten, zonder enige verbetering. Dus de switch kunnen we uitsluiten.


Hi @smallyshome ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik heb het euvel direct bij mijn collega's neergelegd en begrijp dat er bij de verbinding niet iets fout gaat, maar dat we moeten kijken naar hoe de LG TV werkt met Netflix. We merken dat er vaker problemen zijn met de app op de nieuwste en mooiste LG tv's. Geen zorgen, ook op die manier kan het worden opgelost. Zo staan er op deze website verschillende tips om de issues hiermee op te lossen: Netflix-fout oplossen. Wil je me laten weten of dit dé oplossing geeft? Ik hoor het graag! 


Boris, de oplossing staat er helaas niet tussen. Enige wat op desbetreffende site van toepassing is, is het aan/uit zetten Smart TV en 5 minuten uit zetten. Maar dat lost helaas het probleem niet op. 


Dit is inderdaad een bekend probleem bij LG televisies, zoals Boris en anderen hierboven aangeven, is dit een probleem dat ontstaat doordat ergens LG en Netflix miscommunicatie ervaren. Het kan natuurlijk ook nog liggen aan de verbinding zelf, maar net als mijn collega's voor mij, kom ik niet op verbindingsfouten uit. Wat ik wel nog met je wil controleren, is hoe de snelheid er momenteel uitziet. Een lagere upload kan resulteren in bijvoorbeeld packet loss en dit kan nadelige effecten op de streamkwaliteit hebben. Overigens zou het wel vreemd zijn als dat dan in slechts specifieke films en series terugkomt, maar het is zeker het checken waard!

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen in dit topic en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!


Beste,

Na een maand lang overleg met #LG, heeft LG gereageerd met: ”Het is een bekend probleem en er is helaas geen oplossing” en “Wij raden aan contact te leggen met de winkel waar de LG TV gekocht is”. De LG OLED TV is vandaag opgehaald door de winkel voor controle. Hiermee kan dit topic gesloten worden.


Hoi @smallyshome,

Bedankt voor de terugkoppeling en jammer dat het niet op te lossen is door LG! Hopelijk kan de winkel je nog helpen om een werkend alternatief te vinden. Mocht de Community je nog bij kunnen staan, schroom niet om een bericht te plaatsen!