Na een aantal jaren Netflix op onze LG OLED smart TV van 2 jr jong, doen sommige series/films het wel en sommige series/films het opeens niet meer. Bij de series/films die het niet doen, gaat Netflix in een soort buffering modus. Deze loopt doorgaans tot 25% en loopt dan vast. Ook komt het voor dat de filmbeelden door elkaar heen lopen, terwijl het geluid wel doorloopt.
De Smart TV is via een vaste ethernetkabel gekoppeld op glasvezel.
Alle mogelijke opties om het probleem te verhelpen al geprobeerd:
TV ontladen, stekkers er tien minuten uit, of combinatie van deze 2. Fabrieksinstellingen TV teruggezet, modum gereset, firmware TV is bijgewerkt, Netflix app opnieuw geinstalleerd. Op wifi gezet ipv vaste bekabeling.
Opmerkelijk is dat een bepaalde serie het in het verleden wel gewoon deed en nu opeens niet meer (buffering/beelden die door elkaar lopen). Hiernaast werkt Netflix weer wel op een laptop.
Netflix gebeld en na opsomming van mogelijke oplossingen (zoals hierboven genoemd) verwezen ze mij door naar internetprovider (T-mobile). Ook zojuist met T-mobile gebeld en werd de modum gecheckt op onjuistheden en performance waarbij geen onvolkomendheden werden gevonden. In overleg daarom dit Netflix probleem in deze community geplaatst in de hoop op een oplossing.