Skip to main content

Ineens werkten mijn NatGeo Channel en mijn NatGeo Wild niet meer op de TV - deze horen binnen mijn pakket. Wanneer ik naar de zenders ga krijg ik een volledig grijs beeld. 

Ik snap niet waarom dit zo is en hoop dat het zo snel mogelijk opgelost wordt omdat ik deze zenders graag kijk. 

Ik kijk uit naar de hulp/het antwoord.

Alvast bedankt! 

Goedemiddag @erzascarlet, welkom op de Community!

Ik heb meteen een meting gedaan om te controleren waar de oorzaak kan liggen. Wat me opvalt is dat de TV Box momenteel niet volledig aangemeld lijkt te worden. Dit zou kunnen verklaren waarom jij niet alle zenders meer kunt ontvangen. Om te beginnen wil ik graag testen of het niet aan de box/het modem zelf ligt, dit doen we via onderstaand stappenplan - houd er alsjeblieft rekening mee dat factory resets alle opgeslagen gegevens verwijderen en alle instellingen terugzetten naar de fabrieksinstellingen:

Amino Aria (zonder opnamefunctie)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Zyxel VMG8825-T50
1. Druk met een tandenstoker of paperclip de Factory Reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de Factory Reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3.Check of je modem weer diensten heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Neem je tijd om ook even beide topics door te lezen, daar kunnen ook nog andere tips in staan: Factory reset TV Box en Factory reset modem.

Mocht je deze stappen ook al doorlopen hebben, dan gaan we over op een alternatieve oplossing. In dat geval zet ik jouw case graag door naar onze experts. Zij pakken het dan met je op om de kernoorzaak te achterhalen en waar nodig jouw verbinding naar de box te herstellen. We stoppen niet voordat jij weer beeld hebt!


Reageer