Skip to main content

Mijn LG Smart tv met soundbar was uit instelling gelopen en heb ik een reset gedaan.

Nu is naam van mijn Zyxel decoder opeens veranderd van “Odido” naar “Tweak”-box.

Koppelen van mijn soundbar via ARC-HDMI kabel lukt ook niet meer, andere HDMI geprobeerd, ook niet.

Via bluetooth heb ik wel.geluid vd soundbar

Hi @ErwinVera, begrijp ik het goed en noemt jouw soundbar ons modem opeens Tweak? Om welke LG tv en soundbar gaat het precies? Wat en waar gaat het mis wanneer je wilt koppelen? Ik hoor het graag!

dat is bijzonder. Tweak is een provider (onderdeel van Cambrium) welke is overgenomen door T-Mobile en dus tegenwoordig Odido. Deze had ook tv alleen dan via canaal digitaal welke het tv platvorm had. Tweak word helaas door Odido van de markt gehaald.

Ja ik weet dat Tweak is overgenomen door (inmiddels) Odido.Tv is een LG55QNED816QA;De soundbar is de LGDS60Q;beide gekocht als combi in2023. En neen, de soundbar noemt het modem niet opeens Tweak maar die naam kwam plots nadat de instellingen van m’n TV icm met soundbar weg waren en ik uiteindelijk op de TV een reset gedaan had. Normaal gebruik ik alleen de Odido afstandbediening voor TVenSB en geluidsinstell.stonden op HDMI-ARC. Het lukt me niet dat terug te veranderen. Ik gebruik nu de 3 afstandbed.(Odido,TV en Soundbar) èn als ik de TV aanzet met de Odido a.b. en moet ik met de LG a.b. op jet dashbord de Tweakbox kiezen om TV te kijken.

Kortom: De hele installatie is van slag en ik krijg het niet opnieuw zoals het was.

Groet

Erwin Huizinga

Reageer