Welkom op onze community! @Oka
Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik wil graag dat je weer optimaal kan genieten van TV. Ik help je dan ook graag om dit op te lossen!
Dank je wel voor je duidelijke uitleg. Als ik het goed begrijp is de synchronisatie (beeld en geluid?) slecht na het pauzeren. Dit gebeurd zowel bij Live TV als Opnemen. Komt dit ook voor bij Terug Kijken?
Daarnaast ben ik benieuwd of dit iedere keer na het pauzeren gebeurd of op specifieke momenten/zenders? Zo ja, wil je mij hier dan een voorbeeld van geven (datum/tijdstip/zender/programma)?
Indien het om de synchronisatie van beeld/geluid gaat, wil je dan de volgende stappen eens proberen:
Ga naar het TV Menu > Ga naar instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Klik op Device preferences/Apparaatvoorkeuren > Ga naar Display & Sound/Beeld & Geluid > Kies HDMI CEC en schakel Volume control uit > Klik op de spraakopname functie en zeg ‘MAX volume’.
Mocht dit niet werken dan kun je dit als alternatief proberen:
Klik in het menu op Audio en Ondertiteling > audiosignaal > wissel tussen Stereo en Dolby Digital (AC3).
Indien dit niet werkt, ben ik benieuwd naar de volgende informatie:
- Sinds wanneer ervaart de klant dit probleem?
- Gaat het om live TV kijken, om Terug Kijken, Opnames of Alles?
- Op welke zenders doet het probleem zich voor?
- Welke programma keek je en op welke datum/tijdstip?
- Speelt het probleem ook op andere apps (bijv. Netflix of Videoland)?
Betreft de melding ‘Box opgestart, nu TV Kijken’. Het is normaal dat je deze krijgt als de box opnieuw is opgestart. Wanneer je op ‘Nu TV Kijken’ klikt, lukt dit dan wel gewoon?
Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af. Ik sta klaar om je verder te helpen!
Dank voor je reactie Teresa,
Opgenomen van BBC: out of sync, na rewinding nog out of sync
Opgenomen van Ned1: synchronisatie ok, na rewinding sync ok
Na pauzeren BBC: out of sync
Na pauzeren Ned1: de ene keer wel in sync, de andere keer niet
Begin gemist: BBC out of out of sync
Begin gemist: Ned1 ok
Je kunt alleen weer goede synchronisatie krijgen op BBC door uit het gepauzeerde programma te gaan en over te schakelen naar een andere zender en weer terug, en aangezien we eigenlijk alleen BBC kijken (Mijn vrouw is Engelse), is dat zoals eerder door mij gezegd, heel irritant.
De instellingen die werden genoemd kon ik niet vinden op mijn TV, misschien heet het anders maar ik kon er niet bij komen (ik heb een Samsung TV).
Eergisteren 21.10.2024 kregen we om 19.15 uur ineens de mededeling op de TV: Set Up TV of later, ik heb voor Set Up gekozen (daarna heb ik het menu geopend en zag daar behalve Youtube, Gallary, Internet enzovoort ook T-Mobile staan, ik kan mij niet herinneren of dat ooit al eens in Odido was veranderd maar ik zeg het toch maar even.
Gisteren 22.10.2024 kregen we om 19.15 uur ineens de mededeling op de TV: Netwerverbinding mislukt. Er is geen verbinding met de TV dienst, controleer de bekabeling en internetverbinding.
Ik kon de TV Box niet met de afstandsbediening uitzetten, de Box unplugged, weer aangesloten en het werkte weer.
Dit is dus nog een bijkomend probleem!
Netflix en Videoland gebruiken we niet.
Deze problemen zijn een paar weken geleden begonnen nadat we van jullie een e-mail hadden ontvangen dat jullie om het netwerk stabiel en snel te houden hier in de buurt aan het werk gingen en dat we daar eventueel af en toe last van zouden kunnen hebben.
Voor die tijd hadden we nergens last van.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Ik heb dit probleem ook sinds een tijdje , met de adroid tv ontvanger. Het maakt niet uit of je iets opgenomen hebt, iets pauzeert waar je naar kijkt, of een programma vanaf het begin kijkt en da pauzeert. Het is gewoon iedere keer als je iets pauzeert loopt het beeld niet meer gelijk met de spraak, heel irritant. Even iets anders kijkennen dan weer terug lost het probleem op. Ik denk dat het gekomen is op hetzelfde moment als toen bij opstarten de zender steeds uitvalt waarbij je eerst een nieuwe zender moet kiezen voordat de orginele zender goed loopt. Ik vermoed een niet zo’n goede update :-(
Hallo VanWees, dank voor je reactie.
Ik ben het met je eens, een heel slechte update heeft gewoon een gedeelte van de software om zeep geholpen!
Als het maar (snel) opgelost wordt!