Skip to main content
Beantwoord

Na netwerkmigratie geen tv meer


Toon eerste reactie
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

35 reacties

  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 7 oktober 2021

Als dat een feit is, en daar lijkt het zeker op, dan zou een overstap eigenlijk niet geboden moeten/mogen worden door T-Mobile. Ik zou dus zeggen ik trek mijn upgrade terug en wil terug naar de oude werkende 100 Mbit omgeving. Het zou fijn zijn als T-Mobile mij daar in faciliteert. Zorg daarnaast voor een betere stabiele 1Gbit omgeving voordat je deze aanbied. 

Ik ben in afwachting 


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 8 oktober 2021

@Ste16211 @RvL46 Ik wil toch nog even duidelijkheid scheppen. Het probleem met alleen Ned 1, 2, 3 staat los van de netwerkmigratie. Het probleem met de netwerkmigratie en TV is dat na overzetting de order bleef hangen waardoor de TV dienst niet werkte en nog ingesteld stond op het oude netwerk. Dit probleem is gelukkig al verholpen en kan er eventueel alleen nog een paar uur vertraging zitten in de afronding van de order. Over dat alleen Ned 1, 2, 3 beschikbaar is, is inderdaad een nog lopend probleem. Het odnerzoek hiernaar loopt bij ons TV Team. Uiteraard kan je wel gebruik maken van de smart tv app of TV Anywhere, hier lijken de problemen niet te spelen. Mocht je de TV Boxen op willen zeggen en alleen de smart tv app gebruiken? Dan kan je de TV Boxen opzeggen in My T-Mobile Thuis. We doen er in ieder geval alles aan om het probleem met missende zenders zo snel mogelijk op te lossen!


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 13 oktober 2021

Hi @Ste16211 , de technische dienst heeft het verder onderzocht en het lijkt erop dat je meer/alle zenders ontvangt dan aangegeven in dit topic. Er is getest op een aantal zenders, o.a. ook op RTL 4 die je zou missen. Deze is echter wel zichtbaar. Klopt het dat alles zichtbaar is? Ik hoor het graag!


  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 13 oktober 2021

Hoi @Demi Demi, ik heb sinds vandaag 13/10 de 1 GB omgeving actief. Dat heb ik getest en de snelheden kloppen ook, zowel down als upload gaat naar 985. Maar heb nu het probleem dat de box een error geeft en dus heb ik geen TV meer….. ?? Moet ik daar nieuwe mediaboxen voor krijgen ?? of de juiste firmware ?

De problemen die ik had met zwarte schermen waren vorige week al opgelost. En zoals jij al aangaf stond dit los van de netwerkmigratie naar 1 gb.

In principe wil ik de boxen nog aanhouden, de tv in de huiskamer is te oud voor de APP dus ben ik afhankelijk van de box.

 


  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 13 oktober 2021

@Demi 

Vanmorgen voor de overgang van mijn abo naar de 1 Gbit functioneerde de Boxen nog. In de loop van de ochtend ben ik overgezet en he nu de internet snelheid van 1 Gbit inmiddels de monteur langs geweest van guidion. en heeft de setting met het nieuwe modem en de mediaconverter gecontroleerd alles conform aangesloten. Van wat de monteur mij aangaf moeten de tv boxen bij mij thuis nu nog via het mac adres worden overgezet. Dit zou automatisch moeten gebeuren dus ik hoop dat dit aan het eind van de middag is gelukt. We zullen zien...


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 13 oktober 2021

Hi @RvL46 , ik heb even voor je gekeken hoe het zit met de migratie. Zo te zien is de migratie nog niet helemaal systematisch afgerond. Hier zit een vertraging op van ongeveer een dag. De TV Boxen worden automatisch omgezet. Mocht het morgen nog niet werken? Laat het mij dan weten dan ga ik er voor je achteraan!


  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 13 oktober 2021
Demi schreef:

Hi @RvL46 , ik heb even voor je gekeken hoe het zit met de migratie. Zo te zien is de migratie nog niet helemaal systematisch afgerond. Hier zit een vertraging op van ongeveer een dag. De TV Boxen worden automatisch omgezet. Mocht het morgen nog niet werken? Laat het mij dan weten dan ga ik er voor je achteraan!

@Demi 

Dank voor je reactie we zullen het zien. Volgens de monteur wordt in het geautomatiseerde proces na afmelding van hem de boxen automatisch opgepakt en omgezet op MAC adres naar de nieuwe omgeving. Dat zou max ongeveer 2 u kunnen duren… Laten we het afwachten


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 14 oktober 2021

Goedemorgen @RvL46, kan het kloppen dat jij inmiddels weer tv kunt kijken? Zo niet, laat het weten, dan pak ik het meteen op met onze specialist en zal het vandaag nog hersteld zijn!


  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • Antwoord
  • 14 oktober 2021
Jason schreef:

Goedemorgen @RvL46, kan het kloppen dat jij inmiddels weer tv kunt kijken? Zo niet, laat het weten, dan pak ik het meteen op met onze specialist en zal het vandaag nog hersteld zijn!

Hoi @Jason, dank voor je service en aandacht. Gisterenmiddag/avond sprong de box aan en met een nieuwe inlog kon ik weer mijn zenderpakket samenstellen en TV kijken. Zo ook op de 2e box op de 3e nog niet gecheckt maar verwacht dat het daar ook werkt. Staat nl bij mijn dochter en heeft niet de prioriteit voor TV ;-)


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 18 oktober 2021

Hoi @RvL46,

Ik wil zeggen: goed dat de rust is wedergekeerd, alleen ben ik blij om te horen dat jouw dochter haarzelf ook zonder TV goed vermaakt. :wink:

In ieder geval wens ik jou nog veel kijkplezier toe! 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen