Skip to main content

Nadat min HD recorder de geest had gegeven via de klantenservice een nieuwe tv box ( Amino 610x) ontvangen. Aangesloten: geen tv wel de tv gids. Wederom kl.ser. gebeld. Ik moest over naar nieuw platvorm. Netjes doos in huis met 2 Amino's en een Zyxel modem. Gebeld dat ik er 1 tekort kwam. Zou nagestuurd worden. Kwam vlak voor de monteur kwam. Na aansluiten geen internet. Monteur laten komen: mediaconverter door hem aangesloten. Twee Amino's werken, 2 niet. De 2 boxen die met het modem werden geleverd werkten wel. Gelukkig werkten de oude entone kastjes nog. Probleem gemeld bij kl.ser. Ondertussen zijn we 2 maand verder. Zag op de site van Tmobile dat ik voor het zelfde geld mijn download snelheid kon ophogen. Aanvraag gedaan, doos ontvangen met nieuwe apparatuur. Moest door monteur woeden aangesloten. Vrijdag j.l. gebeurd. Werkte eerst niet. Via andere monteur in de patchkast( lokaal) aansluiting aan laten passen. Daarna: GEEN TV. U begrijpt het. Hele weekend zonder tv! WEL TV GIDS!. Probleem zit bij tmobile. Volgens de monteur in de VLAN aansluiting in het systeem. Ben bereid nog 2 weken af te wachten maar geduld is eindig. Vaak gehoord via de kl.ser. dat er een ticket is aangemaakt maar er gebeurd niets. HELP!!!

Hi @Jan23 ik zie dat er een netwerkmigratie is geweest. Zo te zien werkt het internet momenteel wel al, alleen de TV nog niet. Volgens de lijnmeting zie ik ook de TV Boxen niet terug. Dit is denk ik dan ook de oorzaak dat de TV dienst nog niet geactiveerd is. Ik ga dit meteen bij de technische dienst aankaarten en hopelijk als dit actief is gezet, kan jij ook weer TV kijken. Ik houd je op de hoogte!


@Jan23 Ben ik weer met een terugkoppeling, zo te zien heeft het inderdaad te maken dat de TV dienst nog niet actief is. Dit komt door de netwerkmigratie. Er is momenteel een error dat het niet lukt om dit te updaten en online te krijgen. Er staat hier momenteel een incident voor open bij de specialisten. Ik heb jou in dit onderzoek laten toevoegen. Zodra het is opgelost, wordt het voor jou ook opgelost. Dat je wel de TV Gids kan zien, kan eventueel te maken hebben dat dit nog wordt doorgegeven via jouw oude netwerkverbinding. Geen zorgen, we zitten achter de schermen zeker niet stil!


Hoi Demi. Dus er zijn meer klanten met dit probleem lees ik. Overigens zie ik nu ook geen gids meer. Kennelijk is er wel iets gedaan?? Hoop dat het wordt opgelost


Hi @Jan23 Zo te zien is het incident net opgelost, maar dit wordt momenteel nog gemonitord of dit echt zo is. Zou jij kunnen aangeven of het voor jou ook weer werkt? Zo niet dan ga ik er voor je achteraan!

@Ste16211 Klopt inderdaad, dit is bij problemen met tv net na de netwerkmigratie. Internet is dan wel goed doorgekomen alleen TV leek een vertraging te hebben. Ook aan jou de vraag of het weer werkt of niet, dan kan ik dit terugkoppelen en eventueel het onderzoek herstarten. Bedankt!


Hoi bij mij werkt het nog steeds niet


Overigens zijn Jan23 en ste16211 dezelfde klant :) 


Goedemorgen. Ik zie dat ik op 2 boxen weer beeld heb. Op de 2 waarvan de macadressen zijn doorgegeven alleen NL 1,2 en 3. Er zit voortgang op!!


Hi @Ste16211 Ah check, sorry ik was even in de war. Super dat het al deels is opgelost! Ik zie in de lijnmeting inderdaad twee TV Boxen terug die signaal door krijgen, al lijkt dit nog niet de volle 100% te halen. Uiteraard willen we ze alle vier werkend hebben! Zou je mij de mac adressen willen sturen van de TV Boxen die alleen nl123 hebben? dan kan ik dit terugkoppelen! :grinning:


Ik wil dit best doen maar dan staan ze 3 x in het dossier. Kun je dat niet inzien?


 


@Ste16211 Dank je wel voor de foto's! Ik zie nu inderdaad eerdere logs over de missende zenders. Zo te zien speelde dit al voordat de netwerkmigratie was gedaan. Klopt dit? Omdat dit waarschijnlijk los staat van dit probleem door de netwerkmigratie gezien de andere twee boxen wel werken nadat dit is rechtgezet, ga ik dit opnieuw aankaarten. Nogmaals ik houd je op de hoogte!:muscle:


Klopt Demi. Probleem met tv zenders is van voor migratie. 


Dankjewel voor de terugkoppeling! Zodra er een update komt rollen uit het onderzoek dat door Demi is uitgezet, dan hoor je die in dit topic. Mocht jij tot die tijd nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 


Hi @Ste16211 Zojuist weer een terugkoppeling van de technische dienst. Er zou momenteel iets handmatig voor jou gesynced zijn waardoor alle zenders weer beschikbaar zijn. Zou je willen checken of inderdaad alles weer voor jou werkt? Ik hoor het graag!:grinning:


Dag Demi. Er zijn er een paar bijgekomen:

1,2 en 3 had ik al.

Nrs 18. 25. 29. 65.91.101. 102. 103. 110. 111. 112. 242. 260.261.

278. 296. 391. 392. 393. 421 en de regionale zenders. Die zie ik nu

 

Groet Jan


Voor de zekerheid. Alle andere kanalen zijn zwart!


@Ste16211 Dank je wel voor het doorgeven. Ik heb het nog even nagevraagd en dit zou handmatig opgelost zijn gisteren. Zou je de TV Box voor minimaal 20 seconden van de stroom willen halen en dan weer aan willen zetten? Deze reset is nodig om de aanpassingen door te voeren waardoor alle zenders zichtbaar moeten worden. Volgens de lijnmeting is dit nog niet gebeurd. Houd je me op de hoogte of het hierna werkt? 


Helaas niets veranderd t.o.v. gister!!


@Ste16211 Bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb zojuist ook een nieuwe lijnmeting uitgevoerd, maar ik zie de TV Boxen niet meer terug aangesloten staan op het modem. Kan dit kloppen? Ik ga er in ieder geval weer voor je achteraan!


Hoi.  Ik sluit elke avond de oude boxen weer aan anders kunnen de kids niet kijken op hun kamer. Vanmorgen niet omgezet, nu wel.  Hoop dat er op korte termijn een oplossing is.


Hoi @Ste16211, het onderzoek is weer opnieuw geopend en onze specialisten proberen het nu via een andere weg op te lossen, sorry dat dit aanhoudt! Zou je nog eens willen proberen om zowel het modem als de Media Converter te herstarten door de stroom te onderbreken gedurende 20 seconden (stekkers eruit halen graag)? Dan testen wij verder aan deze kant.


Dan ga ik dat nu doen!


@Demi , @Jason 

Ook ik heb al een week problemen dat alleen ned. 1, 2 en 3 beeld geven alle andere zenders geven zwart beeld. Aanleiding is dat ik een upgrade naar 1 Gbit heb gemaakt en aansluitend deze problemen heb gekregen. Contact gehad na veel moeite met jullie serv. lijn en natuurlijk de resets gedaan maar bieden geen oplossing. Alle mogelijke combi van resets modem en box geprobeerd maar geen oplossing. Zou een lopende bekende storing zijn…. ik moet wachten voor de oplossing…...

We hebben 3 boxen en bij alle hetzelfde probleem ! Het lijkt er op als ik alle signalen lees dat er ergens iets mis gaat bij het omzetten naar de nieuwe omgeving (1Gbit). Internet werkt gewoon maar heb nog niet de snelheid dus daar is nog niets gebeurt. De 13e komt guidion monteur langs om het nieuwe modem en de media converter aansluiten, ik neem aan dat ik dan de snelheid ook kan meten naar de 1Gbit. 

Mag ik jullie vragen om naar mijn TV probleem te kijken en het zou fantastisch zijn als het kan worden opgelost.

Gr. René


Momenteel heeft T-Mobile veel last van de wet van Murphy bij de migratie van klanten naar ODF en overzetten naar nieuwe tv platform, neem daarbij de vele klachten over het slechte beeld van het nieuwe platform, dan gaar dit zeker op.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Murphy#:~:text=De%20wet%20van%20Murphy%2C%20toegeschreven,gaan%2C%20zal%20fout%20gaan).

Daarom is een migratie naar het nieuwe platform en overgaan van WBA naar ODF naar mijn mening voorlopig af te raden zeker als de huidige propositie goed werkt, pas als men nergens meer klachten leest is het aan te raden.

 


Mooi verhaal BeMu. Als je dus je klanten wil houden zorg je dat de migratie naar 1G ongedaan wordt gemaakt waardoor de problemen met de tvboxen in ieder geval opgelost worden. Dit is een verhaal zonder einde. Ik merk dat mijn smart tvs  met de app wel gewoon alle zenders toont. Ik ga de huur van de 2 tv boxen dan.ook per direct opzeggen