Vandaag heeft guidion glasvezel geïnstalleerd en nu heb ik geen tv meer. Klantenservice heeft geen idee waarom. Hopelijk binnen 5 dagen geregeld. Maar dat vind ik best lang duren. En me snelheid is ook niet hoog.
Hallo
Welke snelheid heb je bij je abonnement genomen en wat haal je bekabeld?
Test je snelheid eens met een laptop/pc bekabeld aangesloten op de router via de Ookla speedtest app. Gebruik minimaal een CAT5E internetkabel en zorg dat je een directe verbinding hebt dus zonder switch oid, kan je eens een foto van de test hier delen?
De mediaconverter even van het stroom halen kan helpen.
Hoi
Wat betreft de TV-box: zie je deze wel opstarten (netwerk starten, systeemklok gelijkzetten, enz.) en blijft dan het beeld zwart? Dan staat de registratie niet goed. Een moderator kan dit laten aanpassen. Ze reageren hier vanzelf.
Ja start gewoon op maar blijft zwart. Hoop dat het snel opgelost is.
Hoi
Wat betreft je snelheid: heb je al de tips van
Ik ben benieuwd, hoe dan ook kan je snel gaan genieten!
Ja snelheid is via WiFi rond de 500 en bekabeld rond de 90. Heb 1gb snelheid genomen.
Ja snelheid is via WiFi rond de 500 en bekabeld rond de 90. Heb 1gb snelheid genomen.
Eh… Bedoel je niet. Via wifi rond de 500 Mbit en bekabeld rond de 900 Mbit?
Via kabel toch echt rond de 90 en via WiFi op telefoon rond 500 en chromebook 200
Hi
- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Alvast bedankt voor de moeite, hoor graag van je terug.
Sorry hoor maar dit wordt me toch echt te ingewikkeld. Snap echt niet wat ik moet doen. Ze kunnen beter iemand langs sturen want dit is voor mij niet te doen.
Hi
Nee jammer genoeg niet. Maar me eerste prioriteit is eigenlijk tv.
Als je via de kabel maar 90 mbit haalt, dan klinkt dat als een slechte kabel. Als je daarover de tv decoder aansluit kan dat impact hebben op die dienst
Als je via de kabel maar 90 mbit haalt, dan klinkt dat als een slechte kabel. Als je daarover de tv decoder aansluit kan dat impact hebben op die dienst
De tv boxen zijn aangesloten met bijgeleverde kabels
Hi
Hoi
Wat betreft je snelheid: heb je al de tips van
Ik ben benieuwd, hoe dan ook kan je snel gaan genieten!
Ik heb nog steeds geen tv. Vind het nu wel echt veel te lang duren. Als het niet snel is opgelost dan ben ik weg bij Tmobile
Klopt ik heb 2 tv boxen en allebei doen het niet. Speedtest heb ik ook gedaan
Hoi
Ik ga wel nieuwe kabels bestellen. Wat raad je aan? Cat5 of 6. Maar dit is voor de snelheid maar hoe zit het met mijn tv boxen want ik heb nog steeds geen tv.
Om van de volle snelheid gebruik te kunnen maken heb je minimaal CAT5E nodig. Als medeklant kan ik de problemen met de TV-boxen niet oplossen. Dat ligt bij de moderators. Ze lezen mee en als er nieuws is, zullen ze je dat hier laten weten.
Om van de volle snelheid gebruik te kunnen maken heb je minimaal CAT5E nodig. Als medeklant kan ik de problemen met de TV-boxen niet oplossen. Dat ligt bij de moderators. Ze lezen mee en als er nieuws is, zullen ze je dat hier laten weten.
Ok bedankt.
Ik weet niet meer wat te doen. Krijg vandaag dit bericht. Maar niemand heeft me gebeld en me tv boxen doen het ook met cat5e kabel nog steeds niet.
Ik weet niet meer wat te doen. Krijg vandaag dit bericht. Maar niemand heeft me gebeld en me tv boxen doen het ook met cat5e kabel nog steeds niet.
Internet is wel sneller met de cat5e kabel. Maar tv boxen doen met cat5ekabel ook na opnieuw opstarten niets.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.