Skip to main content

Hallo

Ik heb niet kunnen vinden waar ik zou moeten beginnen met het rapporteren van mijn bevindingen met het nieuwe platform T Mobile TV. Dus probeer ik het hier.

Hoewel ik enkele gelijksoortige bevindingen al heb gezien, hierbij toch al mijn positieve en andere ervaringen samengevat en hoop dat T-Mobile puntsgewijs kan reageren.

FUNCTIONALITEIT

  • Opnemen (met de ingebouwde HDD recorder) van o.a. RAI Uno ineens niet meer toegestaan (van de een op de andere dag dus). Waarom niet?
  • Teletekst helemaal niet meer ondersteund, met als gevolg dat wij geen ondertitels meer hebben op Rai Uno, een van onze favoriete buitenlandse zenders.
  • Direct zappen door mijn favorieten met de pijltjes knoppen werkte na de migratie eerst niet, toen ineens wel en nu weer niet. Alle zenders worden getoond in plaats van de favorieten. Van zender wisselen moet dus via de gids of het kanaalnummer, erg onhandig, zeker als je gewoon één of twee omhoog of laag wilt.
  • Wisselen van zenders vaak heel traag, vertraging tot wel 8 seconden!
  • Opnemen gaat soms verkeerd. Of neemt helemaal niet op, of een verkeerd programma wordt opgenomen.
  • Bij terug-of doorspoelen van opnames valt de ondertiteling weg. Na stoppen en weer kijken is de ondertiteling weer terug
  • Een niet geheel bekeken opname weer bekijken geeft niet meer de keuze vanaf begin kijken. Hij gaat vanzelf verder waar je was gebleven. Dus moet je terugspoelen als je weer opnieuw alles wilt kijken (dus ook als het programma al is afgelopen en je nog een stukje extra hebt opgenomen). Oude functie was erg handig en veel door ons gebruikt.
  • Geprogrammeerde opnames geeft vaak indicatie van 0 (nul) programma’s. Het lijkt erop dat dit al opgenomen programma’s zijn, maar de informatie is blijven  ‘hangen’.
  • Profiel aanmaken: voor elk profiel is een pin code vereist. Beetje overdreven, niet?

USER INTERFACE:

  • Programmagids: informatie per programma is moeilijk leesbaar (inhoud, zender, datum, tijd), veel te klein font als gevolg van veel ruimte voor andere m.i. overbodige informatie (foto's, hartje, lege ruimte, brede balk per zender, e.d.)
  • Programmagids achtergrond (actuele programma) storend en maakt gids informatie lastiger te lezen. Liever het actuele programma weer als picture in picture i.p.v. m.i. zinloze illustraties van een programma. Dan zie je tenminste nog het bekeken programma terwijl je even iets anders zoekt.
  • Lijst opnames en geplande opnames veel te ruim. Heel veel lege ruimte en daardoor langer scrollen om gewenste programma te vinden. Oude compacte lijst was veel prettiger.
  • Lijst opnames: programma informatie mag groter en meer ruimte innemen.
  • Lijst geplande opnames: heel veel items in deze lijst hebben helemaal geen opname. Vermelding: ‘Geen opnames gevonden’.

PLUSPUNTEN:

Het is niet allemaal kommer en kwel, dus hieronder nog mijn positieve punten:

  • Serie opnemen i.p.v. per aflevering apart instellen, en vanzelf overgang tussen delen van opgenomen serie en wel op juiste punt
  • Begin gemist vanuit guide en vooral terug naar was je was na onderbreking
  • Nog sneller vooruit-en terugspoelen
  • Per programma kunnen kiezen voor ondertitels voor slechthorenden
  • Suggesties voor andere opnames, ook buiten favorieten

 

 

Hey @janavv, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je feedback. Dit nemen we uiteraard mee in onze verbeteringen. De meeste punten omtrent de oude Entone Amulet met harddiskrecorder zijn op te lossen door over te stappen op Cloud Opnemen (à € 5 per maand) met een nieuwe Amino Aria TV Box. . Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Daarnaast zijn we op dit moment druk bezig met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van T-Mobile TV! Hier zal later een eigen topic over geschreven worden als hier meer informatie over is. 


Dag Tommie,

Dank voor je reactie! Ik wacht verdere verbeteringen af. Wie weet ga ik toch gauw over naar opnemen in de Cloud.

Wel twee vragen:

Kan ik met Cloud opnemen ook op alle apparaten opnames bekijken? We hebben nl. ook een andere box in gebruik (Entone model 510b zonder HDD recorder).

Ik zou graag weten waarom (o.a.) RaiUno niet meer mag worden opgenomen. Tot het moment van migratie ging dat goed, direct hierna niet meer. Wat is de reden?

Alvast bedankt!

Groeten,

Jan(avv)

 

 


Hi @janavv, bedankt voor je snelle reactie.

Cloud Opnemen kun je op alle apparaten bekijken die dit ondersteunen, ook met de app en in de browser. De Entone Kamai 510 wissel ik sowieso liever direct voor je om. Dit is namelijk een verouderd model en zonder HDD heeft hij geen extra functies. 

Er is op dit moment een bug met de Entone Amulet met HDD na de migratie. Je kan hierdoor niet meer alle zenders opnemen wat wel de bedoeling is. Dit speelt al een tijdje en is nog steeds geen oplossing voor.


Hey @janavv, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je feedback. Dit nemen we uiteraard mee in onze verbeteringen. De meeste punten omtrent de oude Entone Amulet met harddiskrecorder zijn op te lossen door over te stappen op Cloud Opnemen (à € 5 per maand) met een nieuwe Amino Aria TV Box. . Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Daarnaast zijn we op dit moment druk bezig met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van T-Mobile TV! Hier zal later een eigen topic over geschreven worden als hier meer informatie over is. 

Kan ik me ergens aanmelden als beta tester. Dit beviel me goed bij de gele concurrent 


Hey @MillenniumV3, welkom op onze Community.

Op dit moment hebben we niks om te testen haha! Zodra we beta testers nodig hebben zullen we een topic beginnen. Klanten kunnen zich dan in het topic aanmelden om hier aan deel te nemen. 


  • Direct zappen door mijn favorieten met de pijltjes knoppen werkte na de migratie eerst niet, toen ineens wel en nu weer niet. Alle zenders worden getoond in plaats van de favorieten. Van zender wisselen moet dus via de gids of het kanaalnummer, erg onhandig, zeker als je gewoon één of twee omhoog of laag wilt.

Hier is iets aan te doen. Ik heb nu geen TV-box in de buurt, dus even uit mijn hoofd: in het menu kun je naar Account > Profielen gaan. Als je je profiel kiest, kun je kiezen voor Activeer favorieten of iets dergelijks. Dan krijg je alleen nog je favoriete zenders te zien.

De leesbaarheid van de gids wordt verbeterd. Er komt een update aan waarbij de achtergrond niet meer doorzichtig is.


@janavv Gebruik je de TV-box met HDD nog? Zo ja, sinds dinsdag heet T-Mobile Odido. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat sommige zenders niet op te nemen waren. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Dan zul je zien dat de klok nu ook aan blijft in stand-by. Aan de overige problemen (helderheid display, maar één zender tegelijk kunnen opnemen en een opname niet kunnen kijken als deze nog bezig is) wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update.


Reageer