Skip to main content

Graag wil ik via deze weg de migratie naar het nieuwe platform in gang zetten. Inclusief een nieuwe router, ik heb nog dat heel oud Draytek beestje ;-)

Hi @Expecho, super tof om te lezen dat jij graag over wilt naar het nieuwe tv-platform! Hier help ik je met alle liefde bij. Ik wilde allereerst de wisseling van het modem voor je regelen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op jouw abonnement. Kan je mij een privébericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik meteen voor je aan de slag, zodat jij zo snel mogelijk van het nieuwe modem en het nieuwe platform kan gaan genieten! 😁


Hi @Expecho, super tof om te lezen dat jij graag over wilt naar het nieuwe tv-platform! Hier help ik je met alle liefde bij. Ik wilde allereerst de wisseling van het modem voor je regelen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op jouw abonnement. Kan je mij een privébericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik meteen voor je aan de slag, zodat jij zo snel mogelijk van het nieuwe modem en het nieuwe platform kan gaan genieten! 😁

Bericht gestuurd!


@Expecho Lisa heeft het in de smiezen, thanks voor je bericht! 😊👍


Hi @Expecho, merci voor het privébericht! Ik heb een verzoek ingediend bij onze technische dienst om de Draytek te swappen naar een Zyxel modem. Ook wil ik de rest van de migratie voor jou in orde maken, maar hiervoor wil ik eerst nog de volgende voorwaarden met je delen. 

Omdat jij in het bezit bent van een Entone Kamai 510 TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap ook direct in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier nog steeds zo enthousiast over bent, dan hoor ik graag een virtule akkoord van je. Vervolgens ga ik dan verder voor je aan de slag! 😁


Ja, ik ben nog steeds enthousiast. Dus bij deze het akkoord.


Ja, ik ben nog steeds enthousiast. Dus bij deze het akkoord.

@Lisa 


Helemaal leuk om te lezen @Expecho! Het Draytek modem is al naar jou onderweg en zojuist heb ik er ook voor gezorgd dat jij een nieuwe TV Box gaat krijgen. Ook zie ik dat er al een afspraak is ingeschoten met Guidion, super. Hier kun je de status van je bestelling volgen: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Geef jij hier een (virtuele) gil zodra het modem en deze TV Box up and running zijn? Dan ga ik gelijk het laatste gedeelte van de migratie voor jou fixen! 🎈


Ha @Lisa , het modem en de TV box zijn up and running! Even controleren: momenteel heb ik alleen beeld & geluid op nederland 1,2 & 3. Is, om dat te corrigeren/werkend te krijgen, het laatste gedeelte van de migratie nodig of heb ik nu een probleem te pakken?


Hoi @Expecho, goed dat je het meldt, dit is niet gebruikelijk namelijk en zou snel oplosbaar moeten zijn dus we maken er direct werk van! 

Er zitten momenteel elf lease time errors op apparaten die je aangesloten hebt op LAN-3. Onder andere de Nest, de Smasung tab en nog negen andere. Je kunt het beste alles loskoppelen, de apparatuur resetten, een factory reset op het modem uitvoeren en dan alles weer één voor één verbinden via de LAN. Dat zou de boel moeten herstellen.

Mocht dat nog niet werken, geef het aan, dan pakken we het met de specialisten op. Sorry voor het ongemak!


Hoi @Expecho, goed dat je het meldt, dit is niet gebruikelijk namelijk en zou snel oplosbaar moeten zijn dus we maken er direct werk van! 

Er zitten momenteel elf lease time errors op apparaten die je aangesloten hebt op LAN-3. Onder andere de Nest, de Smasung tab en nog negen andere. Je kunt het beste alles loskoppelen, de apparatuur resetten, een factory reset op het modem uitvoeren en dan alles weer één voor één verbinden via de LAN. Dat zou de boel moeten herstellen.

Mocht dat nog niet werken, geef het aan, dan pakken we het met de specialisten op. Sorry voor het ongemak!

Ha @Jason , alles gedaan maar helaas.

 

Wat me wel opvalt, ik heb met het nieuwe kastje nog steeds het oude menu op de tvbox, het lijkt qua schermafdruk totaal niet op het menu uit de handleiding op handleiding-t-mobile-tv.pdf

 

Op Blokkerig, haperend of zwart beeld op TV | T-Mobile Community onder punt 7 wordt er gesproken over een optie “Heb je een wazig beeld, pas dan de resolutie aan in het menu bij Instellingen // TV Box // Resolutie.", die heb ik niet in het menu.

 

Kan het zijn dat op het nieuwe kastje nog oude software draait?


@Expecho,

je kan proberen om je internetkabel (RJ45) uit je tv-ontvanger (STB) te halen, vervolgens als deze aanstaat je voeding (stroom) eraf te halen voor minimaal 5 minuten.

Opnieuw je STB opstarten, krijg je een melding dat er geen internet is, dan je internetkabel weer in de STB doen en de stappen in het scherm “Opnieuw proberen” doorlopen. Als het goed is wordt dan de nieuwste software op je STB gedownload / geïnstalleerd. 


Goedemiddag @Expecho, het klopt dat T-Mobile TV nog niet op jouw box geregistreerd is omdat dit proces twee weken in beslag neemt zodra de aanvraag voor migratie gedaan is. Lisa vroeg je op 23 maart het volgende: “Geef jij hier een (virtuele) gil zodra het modem en deze TV Box up and running zijn? Dan ga ik gelijk het laatste gedeelte van de migratie voor jou fixen! 🎈”  → Jij hebt toen op 1 april aangegeven dat de nieuwe box aangesloten is. Ik zie dat de migratie-aanvraag op 2 april gedaan is en in het weekend wordt dat niet opgepakt door de tv-specialisten. Je zult vanaf maandag het proces ingaan en dan nog maximaal twee weken wachten totdat het nieuwe platform geïnstalleerd en geregistreerd is. Sorry voor de verwarring!

Uiteraard betekent dit niet dat je nu slechts NPO 1, 2 en 3 zou moeten ontvangen. Wat voor melding krijg je te zien wanneer je zapt naar een andere zender? Ik ga proberen dit alsnog in orde te maken door de boel opnieuw naar het modem te versturen, daarmee moet het op de box gepusht worden. Dit zal later vanmiddag effect moeten hebben.


Goedemiddag @Expecho, het klopt dat T-Mobile TV nog niet op jouw box geregistreerd is omdat dit proces twee weken in beslag neemt zodra de aanvraag voor migratie gedaan is. Lisa vroeg je op 23 maart het volgende: “Geef jij hier een (virtuele) gil zodra het modem en deze TV Box up and running zijn? Dan ga ik gelijk het laatste gedeelte van de migratie voor jou fixen! 🎈”  → Jij hebt toen op 1 april aangegeven dat de nieuwe box aangesloten is. Ik zie dat de migratie-aanvraag op 2 april gedaan is en in het weekend wordt dat niet opgepakt door de tv-specialisten. Je zult vanaf maandag het proces ingaan en dan nog maximaal twee weken wachten totdat het nieuwe platform geïnstalleerd en geregistreerd is. Sorry voor de verwarring!

Uiteraard betekent dit niet dat je nu slechts NPO 1, 2 en 3 zou moeten ontvangen. Wat voor melding krijg je te zien wanneer je zapt naar een andere zender? Ik ga proberen dit alsnog in orde te maken door de boel opnieuw naar het modem te versturen, daarmee moet het op de box gepusht worden. Dit zal later vanmiddag effect moeten hebben.

Ha @Jason , fijn om te horen dat we in ieder geval niet aan alleen NPO 1,2 en 3 vast zitten 🙂 . Ik zowel gisteren eind van de avond als vandaag gekeken of andere zender het al doen maar helaas.

Ik krijg geen melding te zien als ik zap naar een andere zender. Ik zie de informatiebalk beneden in beeld voor een paar seconden maar het beeld blijft zwart en geluid is afwezig. Het maakt niet uit hoe lang ik op een zender blijft staan, na 15 minuten is het beeld nog steeds weg. Ik heb inmiddels andere hdmi kabels geprobeerd en een andere utp kabel en utp poort maar het probleem blijft.


@Expecho,

je kan proberen om je internetkabel (RJ45) uit je tv-ontvanger (STB) te halen, vervolgens als deze aanstaat je voeding (stroom) eraf te halen voor minimaal 5 minuten.

Opnieuw je STB opstarten, krijg je een melding dat er geen internet is, dan je internetkabel weer in de STB doen en de stappen in het scherm “Opnieuw proberen” doorlopen. Als het goed is wordt dan de nieuwste software op je STB gedownload / geïnstalleerd. 

Ha @Timo78 , bedankt voor het meedenken! Ik heb je stappen doorlopen maar ontvang geen nieuwe software en als ik de reactie van @Jason lees zal dat nog iets van 2 weken duren.


Ha @Timo78 , bedankt voor het meedenken! Ik heb je stappen doorlopen maar ontvang geen nieuwe software en als ik de reactie van @Jason lees zal dat nog iets van 2 weken duren.

Dit zijn twee verschillende zaken.

In principe zou je gewoon alle zenders moeten hebben op de nieuwe ontvanger die ook op de oude ontvanger te zien waren. Alle zenders bekijken heeft niets te maken met het omzetten welke tussen nu en twee weken plaatsvind.

Heb je, nadat Jason een signaal gestuurd heeft naar de hardware, alles opnieuw van het stroom gehaald? Misschien zou je dan toch nog eens via het menu de ontvanger even een factory reset kunnen geven, mogelijk moet je hier je klantnummer en pincode weer even invoeren dus houdt deze bij de hand. Klantnummer en pincode vind je eventueel op deze pagina.


@Gerrit078 ik heb het modem een factory reset gegeven. Ik kan de setupbox wel via het menu herstarten maar ik zie geen optie voor een factory reset. Herstarten alleen helpt niet.


Als je een Amino 610 of 710 heb zit er achterop net onder waar een usb aansluiting zit een heel klein gaatje, daar zit de reset knop die men met een paperclip kan indrukken, wel even stevig indrukken.


@Gerrit078 ik heb het modem een factory reset gegeven. Ik kan de setupbox wel via het menu herstarten maar ik zie geen optie voor een factory reset. Herstarten alleen helpt niet.

Amino Aria (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 


Een factory reset zou de uitkomst moeten bieden voor de ontbrekende zenders. Laat ons straks alsjeblieft weten of het gewerkt heeft, zo niet: vermoed ik dat door een nog onbekende fout het TV-profiel niet geregistreerd is op de aansluiting - ook al zegt de meting van wel. 

We gaan dit nu fixen, het duurt alweer veel te lang, sorry!


Een factory reset zou de uitkomst moeten bieden voor de ontbrekende zenders. Laat ons straks alsjeblieft weten of het gewerkt heeft, zo niet: vermoed ik dat door een nog onbekende fout het TV-profiel niet geregistreerd is op de aansluiting - ook al zegt de meting van wel. 

We gaan dit nu fixen, het duurt alweer veel te lang, sorry!

Ik heb net een factory reset uitgevoerd maar helaas blijf ik geen beeld houden op alles behalve NPO 1,2 & 3.


Hi @Expecho,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik heb direct onze technische dienst aan de mouw getrokken om het probleem op te lossen. Excuus voor het ongemak, maar weet dat we dit per direct gaan rechtzetten. Wanneer er een update is, hoor je direct van ons! 


Top, ik wacht ‘em af.


Hi @Expecho, dankjewel voor jouw begrip topper! 😁 We willen dit zo snel mogelijk voor je fixen. 


Hi @Expecho, ik heb de afgelopen dagen een oogje in het zeil gehouden voor je! Graag deel ik de uitkomst van het onderzoek met je. De technische dienst heeft laten weten dat de TV Box niet rechtstreeks is aangesloten op het modem of via een router of switch is aangesloten. Zou je kunnen aangeven of dit inderdaad het geval is of dat de TV Box wel gewoon rechtstreeks is aangesloten op het modem? Als het laatste het geval is, dan zorg ik dat er een andere TV Box jouw kant op komt. De technische dienst kan geen support leveren wanneer een TV Box niet rechtstreeks is aangesloten. Ik hoor het graag van je, zodat ik weet hoe wij je het beste verder kunnen helpen! 💪


@Lisa de TV box is rechtstreeks op het modem aangesloten. 

De nieuwe software is op de box geinstalleerd en nu werken alle zenders met beeld en geluid! Wat mij betreft is de migratie afgerond. Bedankt voor alle hulp.