Skip to main content

Ik zag in een ander bericht iets over TV kastjes die uitgefaseerd worden, met een reactie dat de Aria het nog wel zou moeten doen.

Maar inmiddels heb ik op twee accounts uitgeschakelde Aria kastjes. Dus het lijkt erop dat die toch niet echt meer werken…

Er komt een melding op het scherm met:

‘Sluit je nieuwe TV box aan.’

Hoe nu verder? Want ik heb geen nieuwe TV boxen…

Op beide accounts een eigen router draaien, vlan 640 is gebridged naar de TV kastjes (alsof de kastjes dus rechtstreeks op vlan640 zitten). Dit heeft altijd prima gewerkt en werkt nu ook, want als ik het netwerkverkeer bekijk, dan zie ik dat het kastje netjes met de TV servers communiceert. De melding zou ook niet op het scherm komen als de verbinding niet zou werken.

De helpdesk wil dat ik eerst de originele router terugplaats, maar dat lijkt me kansloos.

Tenzij er een wijziging in het netwerk is, als dat zo is, dan zou ik het erg behulpzaam zijn als daar info over wordt vrijgegeven.

Groeten,

Stephan

Ik zit precies met hetzelfde.

Vrijdag al gebeld, omdat ik niet meer kon terugkijken. Kwam er zojuist achter dat ik helemaal niet meer kan kijken.

Vanwege eigen router willen ze niks meer voor je doen. Alternatieven worden allemaal afgeschoten. Monteur, nee kan niet, want weten niet wat er aan de hand is (nee, daarom iemand langs laten komen). Nieuwe box sturen willen ze ook niet.

Of bij klantenservice weten ze niet dat Odido nieuwe boxen aan het versturen is?

 

Gelukkig is mijn mobile abo al verlopen, dus kan makkelijk alles ergens anders onderbrengen.

 

Geef mij maar weer T-Mobile terug.


@sszarafinski Ik vond het volgende topic: 

 

Ik had op poort 4 VLAN 640 ingesteld, dit heb ik verwijderd.

Router herstart, daarna het kastje. 

Duurde even een tijdje, vanwege een aantal updates. Daarna klantnummer en pincode invullen die je in mijn Odido bij tv abonnement kan vinden.

Nu werkt alles weer, zelfs terugkijken :D


Misschien hoeven de TV kastjes niet meer in vlan 640 en kunnen ze rechtstreeks op het ‘gewone’ netwerk met internet enzo… dat ga ik morgen even uitproberen.

Terugkijken werkte inderdaad ook al een poosje niet meer…

 


Met het omwisselen van de ontvangers ben je wellicht op het nieuwe tv-platform geplaatst. Dat gaat niet via vlan 640 maar vlan 300


Heel fijn dat je de oplossing hier kon delen @sandrawal, top! 😃 @sszarafinski ik ben erg benieuwd of de aanpassing van de VLAN ook bij jou werkt.

Ik wens jullie alvast heel veel kijkplezier toe! 😁


Ik heb het zonet getest op beide accounts. De Amino Aria kastjes kan je nu rechtstreeks op het ‘gewone’ internet aansluiten (wat je op VLAN 300 binnenkrijgt). Het kastje start op, haalt updates binnen, reboot een paar keer en daarna kan je je ID en PIN invullen. Werkt prima, ook terugkijken werkt nu weer goed.

Kortom, betere oplossing dan voorheen.

Het was alleen wel prettig geweest als er in het aankondigingsmailtje van een poosje geleden ook iets had gestaan over deze wijziging, al was het maar iets als van: Let op, als je een eigen router gebruikt, sluit dan je TV box op het normale internet aan’

 


Ik ben het helemaal met je eens @sszarafinski! Voor mij was het ook een verrassing vandaag.

Ik ben in ieder geval blij dat de TV Box nu nóg efficiënter werkt en ik wens je nog heel veel kijkplezier toe! 😃


Reageer