Welkom op onze community! @Gertromeijn
Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder om dit op te lossen, zodat je met gemak kan genieten van TV Kijken!
Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten en zie dat er iets niet helemaal goed gaat. De uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) en de WAN uptime (het signaal dat binnen komt). Dit heeft uiteraard ook invloed op het TV signaal.
Om dit voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in de plannen. Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets kan doen?
Hoi Teresa
Dank voor de actie - blijkbaar was dit in het verleden ook al zo. Toen is er ook een monteur langs geweest, maar die kon niks doen (anders dan nieuwe mediaboxen vragen en dat er iets niet goed was in de glasvezel settings) .
Ik maak de afspraak, maar het zou ook mooi zijn als de software van de mediabox iig de home pagina laat bedienen ongeacht de verbinding met een netwerk, zoals in de vorige versie, want nu is het vervelend.
Groeten
Gert
@Gertromeijn Graag gedaan!
Ik ga dit toch graag nog eens met je na. Dus, wanneer je de Mediabox opstart, kom je niet automatisch in het Home-scherm terecht? Of bedoel je dat je wel in het Home-scherm komt, maar niks kan bedienen? Lukt het bijvoorbeeld wel om naar apps of de tv-gids te gaan en alleen de instellingen niet?
Wil je eens proberen om via de Google spraakfunctie: ‘Ga naar instellingen’ te zeggen. Lukt het dan wel om in dit menu te komen? Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling, laat je het mij weten?
Dank... en nee, idd toont ie niet meteen het Home scherm. Ik heb er trouwens een filmpje van gemaakt, maar niet mogelijk om hier te attachen, vermoed ik.
In eerste instantie is de melding "Sorry het opstarten duurt wat langer" waarna het even later iets verandert met een optie wil je wachten?
Of je nu ja of nee kiest daar, maakt niet uit. Hier reageer ie ook niet op de microfoon knop. Volgende melding is dan dat ie het wifi netwerk niet kan verbinden (met optie opnieuw proberen die naar onze ervaring nooit werkt)
Uiteindelijk komt dan wel het menu op de achtergrond, waarna we via Apparaatvoorkeuren kunnen herstarten. Waarna het ALTIJD werkt zonder problemen. Daardoor denk ik dat het geen netwerk probleem is, maar een software issue in de media box (of mss modem/router?).
Groeten
Gert
@Gertromeijn Super bedankt voor je duidelijke terugkoppeling! Ik ben het met je eens dat het er inderdaad op lijkt dat er ook iets in de Mediabox niet goed gaat.
Wil je het filmpje met mij delen middels een WeTransfer link? Je kunt de link dan met mij delen in dit topic. Ik ga dan gelijk opzoek naar een oplossing hiervoor!
Hoi Teresa,
De monteur gaf aan dat het beste is, voor mediabox op zolder, om een vast netwerk vanaf de booster (die ik al van jullie huur) te maken. Ik dacht dat die alleen het wifi netwerk vergrootte... maar ik heb nu een patch kabel naar de mediabox en de wifi uitgezet op die mediabox.
Volgens de monteur was dat de oplossing, dus ik hoop het beste ervan.
vwb de mediabox software, hier de We transfer link: https://we.tl/t-5V3IcZstDq
Groeten en dank!
Gert
Hi @Gertromeijn, ik heb een lijnmeting gedaan maar ik zie dat beide Mediaboxen verbinding maken met het modem en niet met het wifipunt. We raden ook aan om de Mediabox bekabeld aan te sluiten. Bekabeld op een wifipunt is niet ideaal, al helemaal niet als het wifipunt ook niet bekabeld is aangesloten. Is er een mogelijkheid om de Mediabox bekabeld op het modem aan te sluiten? Ik weet bijna zeker dat dit het voor je oplost!
Hoi Tommie,
Begrijp het advies, maar ook verbaast het me. Het heeft geen zin het als een wifi mediabox te verkopen als wifi niet werkt? Daarbij, naar mijn ervaring werkt het wel, behalve bij het aanzetten. Dan moet ik m meestal opnieuw opstarten (Daarna vindt de mediabox altijd het netwerk, dus het moet iets software matigs zijn!)
En dáár zit nu wat extra pijn: na de laatste update is het menu om opnieuw op te starten niet meer meteen beschikbaar. Dat is gewoon jammer.
De keuze voor wifi is idd een praktische: er is geen ethernet kabel te trekken naar zolder.
Volgens de monteur is de oplossing met de patchkabel naar de mediabox de oplossing, dus dat ga ik voor de komende tijd uitproberen.
Groeten
Gert