Skip to main content

Ik gebruik een ander BT afstandsbediening en omdat het power knopje niet werkt, heb ik via Button Mapper voor Power Dialog toegewezen. Maar met alle 2 opties start de Mediabox opnieuw, via uitzetten na ongeveer 5s, via opnieuw starten meteen. Is het een bug van Mediabox?

Hi ​@ccnl, zelf ben ik niet echt bekend met gebruik van een eigen afstandsbediening voor de Mediabox. Voor de beste werking raden we altijd onze eigen afstandsbediening aan. Mag ik vragen waarom je een bluetooth afstandsbediening wilt gebruiken liever? En welke gebruik je precies? Ik durf namelijk zonder gegevens niet te zeggen of deze mogelijkheid volledig compitabel is met de Mediabox, maar ik zoek het graag verder voor je uit. Alvast bedankt!

Mag ik vragen waarom je een bluetooth afstandsbediening wilt gebruiken liever? En welke gebruik je precies? Ik durf namelijk zonder gegevens niet te zeggen of deze mogelijkheid volledig compitabel is met de Mediabox, maar ik zoek het graag verder voor je uit.

Ik gebruik de Comfort+ KPN AB, simpel omdat ik gewend ben aan de AB, bij Mediabox AB druk ik voortdurend op verkeerde knoppen. De KPN AB heb ik over nadat ik geen KPN TV meer heb, alle BT AB zijn compatibel in standaard knoppen, dus de meesten knoppen werken meteen. Maar de power knop van KPN is eigenlijk de F12, dus heeft geen functie bij Mediabox, ik heb geprobeerd verschillende acties, maar Power is niet mogelijk, alleen "Scherm uit” → Slapen en "Power venster” → Power dialog.

Ik kon me heugen dat ​@peter-keetfm hier het een en ander mee geëxperimenteerd heeft. Weet jij hier toegallig meer over?

@ccnl Hoi

Dit is op te lossen doormiddel van HDMI CEC.

Als je met de Kpn afstandsbediening de TV toestel uit zet gaat de Odido TV box ook uit via signaal via HDMI kabel.

Ik kan niet zien welk TV toestel je gebruikt maar een beetje TV ondersteunt HDMI CEC.

Duik even in die HDMI instellingen er is vast een oplossing te vinden.

@peter-keetfm Met de stand-by optie van HDMI CEC van TV gaat zeker de mediabox samen met de TV uit, maar dat is niet altijd de bedoeling, ik wil ook de TV aan laten staan om b.v. van SAT-receiver te kijken. Met mijn TV kan ik zelf de media box via CEC menu uitzetten, maar dat is pas na 4-5 knoppen (naar instelling, ingangen, HDMI CEC menu, extern apparaten uit zetten ...)

Reageer