Skip to main content

Zijn er meer mensen die bij de nieuwe mediabox last hebben van krakend/storend geluid (vooral bij iets harder volume)? Bij de standaard tv zenders lijkt dit niet het geval, maar via apps als NPO en Videoland wel. Zowel via soundbar als via tv klinkt het geluid slecht. 

Allereerst van harte welkom op onze Community @Maurice21! 😀

Goed dat je aan de bel trekt, dit is niet de bedoeling. Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan ga ik direct voor je aan de slag!

• Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Maak je gebruik van de apps op de Mediabox?
  • Welke apps heb je gebruikt en op welke datum/tijdstip?
  • Is het geluid op andere apparatuur wel zuiver?

Fijn!

- ik vermoed dat het probleem is ontstaan met de aansluiting van de nieuwe mediabox (paar weken geleden)

- het geluid werkt slecht bij de apps op de mediabox (Videoland, npo), geluid van de tv-zenders werkt goed.

- ik weet zo niet welke tijdstippen, maar het gebeurt op verschillende tijdstippen.

- het geluid is onzuiver over tv/soundbar. Het geluid van de soundbar is bijvoorbeeld wel zuiver via bluetooth. 

Hey @Maurice21, bedankt voor de informatie. 

Heb je wel goed geluid als je de soundbar niet aangesloten hebt? Zou je toevallig een filmpje willen maken en die met ons willen delen via een WeTransfer link? Alvast bedankt. 

Hier precies hetzelfde probleem. Mediabox van de stroom af, alles opnieuw opnieuw opstarten, het heeft allemaal geen zin.

Het geluid blijft slecht. Het stottert hier. In zowel de apps als live TV.

Het klinkt alsof de CPU of het werkgeheugen van de box zo vol loopt dat 'ie begint te stotteren. Het is bij ons nu ook continu.

Het is allemaal zo afgeschermd dat je er niks mee kan. Hoe lossen we dit op?

Aan de bekabeling / apparatuur ligt het 100% niet. Op een andere TV en andere speakers is het probleem precies hetzelfde.

Hey @jeebee123, zou je de audio eens op stereo willen zetten in plaats van dolby?

Ga naar MyTV → Ondertiteling en Audio → Audiosignaal. Daar kun je dolby omzetten naar stereo. Wil je mij laten weten of dit werkt? 

@Maurice21 ik heb hetzelfde probleem en bij mij loopt er een onderzoek. 

Maar ik ben benieuwd of het bij jou is opgelost en wat het probleem was, zodat ik dat misschien ook kan gaan proberen als het een instelling is?

Ik heb hetzelfde probleem. Alle geluid is goed, behalve van de TV zenders. Kan de mediabox niet afstellen, zal ook niet mogelijk zijn.

Reageer