Ben sinds 2 weken over op Odido icm glasvezel. Voor TV heb ik de nieuwe Android mediabox. Alles werkt over het algemeen prima. Ik heb alleen een probleem met het geluid icm mijn Sonos Soundbar.
Ik heb mijn Sonos Arc aangesloten op mijn Samsung oneconnect box (TV= 2018 / QE55Q8F). Ik merk dat wanneer ik switch tussen de Apps (en waarschijnlijk tussen verschillende audio setups, bijv. 5.1 vs Stereo). Dan heb ik geen geluid meer. Vaak als ik van Netflix bijv. naar Odido TV ga. Ik heb gemerkt dat ik de soundbar uit kan zetten, waardoor het geluid terugvalt op de TV. Als ik de soundbar daarna weer van stroom voorzie, dan werkt alles weer goed.
Of te wel, bij het switchen tussen apps, moet ik de soundbar continue uit en aan zetten om via de soundbar te kunnen blijven luisteren.
Ik heb het idee dat de mediabox niet kan schakelen tussen de verschillende audio outputs die de soundbar ondersteunt. Waardoor er een conflict ontstaat. Dit gebeurt namelijk enkel als de soundbar is aangesloten op de TV. Zonder soundbar is dit geen enkel probleem, omdat de TV waarschijnlijk minder audio outputs ondersteunt. Maar je wilt natuurlijk de soundbar gebruiken voor het beste geluid.
De mediabox is bekabeld aangesloten aan het glasvezel. En ik zag in een ander topic iets over de instellingen van het geluid op de mediabox. Deze staat op pass-through. Alles zou dus volgens mij gewoon moeten werken.
Weet iemand of dit probleem momenteel bekend is en/of wordt verholpen en/of ik beter een nieuwe TV kan aanschaffen om het te verhelpen.