Mediabox heeft last van flikkering tussen programma’s bij Live TV.

  • 15 January 2024
  • 10 reacties
  • 242 Bekeken

Reputatie 1

Hoi iedereen.

Heb de nieuwe Mediabox al ongeveer zes weken en merk vooral vooruitgang in vergelijking tot de Odido TV app en de vorige TV Box (Amino).

Had in de eerste week ook last van een ontkoppelde afstandsbediening. Wat opgelost was door de klantenservice met een nieuwe afstandsbediening.

Merk echter wel dat wanneer en van programma wordt gewisseld volgens de tv-gids. Dat het beeld bij elke programma wisselen een keer knippert (het beeld wordt kort zwart). Wanneer je de balk onder het scherm toont en de tijd bijna de eindtijd bereikt. Knippert het beeld een keer en valt de balk weg. Met de OK-knop is hij daarna terug te halen en staat de tijd op 00:00 van het volgende programma. 

Dit verschijnsel is vooral storend wanneer de tv-gids al aangeeft dat het programma bijna voorbij is, maar het programma nog gewoon doorloopt. Wat resulteert in een seconde zwart beeld ergens midden in een programma.

Heb de Mediabox getest met de volgende apparaten. Samsung 43Q60T (TV) en HP 22es (Monitor). De resoluties waren ingesteld op automatisch (4K 59,94 Hz en 1080p 59,94 Hz) en 4K 50Hz en 1080p 50Hz. Het knipperen blijft gebeuren ongeacht ingestelde resolutie.

Ook is er gekeken naar het beeld wanneer het Android instellingen scherm rechts in beeld staat. Het resultaat was het live TV beeld links alsnog knippert wanneer er van programma wordt gewisseld. De rechterkant van het scherm blijft gewoon Android instellingen tonen, dit deel wordt niet even zwart.

Overigens wordt het beeld wanneer er tv wordt gekeken via de Odido TV app voor Tizen OS en Google/Android TV niet even zwart tussen programma’s in. De TV app is echter wel wat beperkter dan de Mediabox. (Wat ook geldt voor bijbehorende de afstandsbedieningen.)

Merkt iemand anders ook op dat het beeld kort zwart wordt wanneer er volgens de balk onderaan het scherm de eindtijd van een programma bereikt? Het gebeurd trouwens ook gewoon rond die tijd zonder dat de balk in beeld is.

Bedankt voor het lezen van deze lap tekst! :)

De Android TV Odido app is gebruikt op een Google Chromecast 4K (2020).

Odido TV app (Mediabox) versie 2.0.2104.

Odido TV app (Chromecast) versie 1.4.3232

Odido TV app (Tizen) versie 1.0.20

 

Hans-Juriën 3 maanden geleden

@NickLitening bedankt voor je feedback. Het probleem is te herproduceren en wordt nu verder uitgezocht. Lijkt verder ook niet met instellingen op de Mediabox of tv-scherm te maken. Hopelijk kunnen we dit binnenkort met een nieuwe softwareversie oplossen.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @NickLitening, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring met onze nieuwe Mediabox. Dit helpt ons met het verbeteren van ons product en dat waarderen we zeer. Zou je hier toevallig een filmpje van kunnen maken en hier met mij delen door middel van een WeTransfer (of andere) link? Dan kan ik het namelijk doorzetten naar ons TV-team en kunnen zij dit met zoveel mogelijk informatie reproduceren en dan hopelijk oplossen. Alvast bedankt. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido Bedankt voor je reactie! Er is een link verstuurd in een privébericht met de video’s. Ook staat in dat bericht wat extra informatie. Hopelijk is dit probleem snel op te lossen!

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de filmpjes @NickLitening . Ik heb het opnieuw doorgezet naar onze techneuten, zij zullen nog een keer een blik werpen op dit issue. Wordt vervolgd!

Reputatie 1

@Tommie van Odido Hartleijk dank voor het doorgeven! Een extra voorbeeldschets is.

18:00 - 18:17 RTL Nieuws

18:17 Beeld knippert

18:17 - 18:33 EditieNL

18:33 Beeld knippert

18:33 - 18:35 RTL Weer

18:35 Beeld knippert

18:35 - RTL Boulevard

In de gedeelde Dropbox link staan nu in een map met de naam van vandaag (17 Jan 2024), extra video’s.
Doordat de TV gids tijden niet altijd precies gelijk loopt aan de programma’s op de lineaire zender. Komt het soms voor dat het beeld midden in het programma knippert omdat dan al de eindtijd is bereikt volgens de TV gids.
Vooral bij bijvoorbeeld het RTL Ochtendnieuws en RTL Z Nieuws is het snel op te merken omdat de uitzendingen relatief kort zijn.

Reputatie 7
Badge

@NickLitening bedankt voor je feedback. Het probleem is te herproduceren en wordt nu verder uitgezocht. Lijkt verder ook niet met instellingen op de Mediabox of tv-scherm te maken. Hopelijk kunnen we dit binnenkort met een nieuwe softwareversie oplossen.

Reputatie 1

@Hans-Juriën Bedankt voor je reactie!

De TV en de monitor stonden ingesteld op de fabrieksinstellingen. In dezelfde HDMI poort en met dezelfde TV/monitor instellingen komt het probleem niet voor op de Odido TV app op de Chromecast. Tussen programma’s in knippert (bijvoorbeeld) de TV gids/Thuis/Odido TV app instellingen niet mee als die op het scherm staat. Wat ook geldt voor de Android TV elementen zoals het Android instellingen scherm. 

Het lijkt erop dat alleen de videospeler in de Mediabox versie van de Odido TV app dit probleem heeft. Als er via de videospeler het info-scherm of ondertiteling-scherm of de zenderlijst is geopend knipperen die ook mee.

Huidige Mediabox Firmware: v12.8.3939

Odido TV app (Mediabox) versie: 2.0.2104

Reputatie 7
Badge +6

Dit probleem heb ik ook. Ik kijk weinig live TV, dus het stoort me niet echt, maar als er iets getest moet worden, help ik graag mee. Het lijkt een bug te zijn in de Odido TV-app.

Reputatie 1

Goedendag @Tommie van Odido en @Hans-Juriën en overige lezers van deze topic. Heb een ander probleem opgemerkt op de Mediabox. Het probleem is uitgelegd in een topic dat te bereiken is via de onderstaande link. 

 

Ik heb dit probleem ook maar wat is de oplossing?

Reputatie 6
Badge +2

@NickLitening Goed dat je hierover aan de bel trekt en dank je wel voor het meesturen van het topic. Gelukkig zie ik dat @Tommie van Odido al heeft gereageerd, fijn! 

@Heemdijk Goed dat je dit benoemt! Zoals @Hans-Juriën uitlegt is het TV Team druk bezig om dit te onderzoeken. Na verwachting wordt dit probleem opgelost in de volgende softwareversie van de Mediabox. Ik adviseer je om het Mediabox topic in de gaten te houden, hier plaatsen we alle updates: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

Reageer