Skip to main content

Mediabox groen beeld


De media box geeft regelmatig groene strepen of groen beeld. Van stroom af, modem van stroom af, eerst modem starten dan media box, het helpt voor even, na een paar dagen weer groen beeld. Heel irritant, wat is een oplossing? Media box die boven staat en tegelijk is geleverd, geen problemen mee.

20 februari 2024

Hi @MirandavdH, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart. Heb je toevallig al de HDMI-kabel vervangen? Ik ben erg benieuwd hoe het beeld eruit ziet, zou je een foto willen maken van het scherm en hier met mij willen delen? Als de HDMI-kabel niet werkt dan weet ik in welke richting ik moet zoeken. Alvast bedankt. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @MirandavdH, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart. Heb je toevallig al de HDMI-kabel vervangen? Ik ben erg benieuwd hoe het beeld eruit ziet, zou je een foto willen maken van het scherm en hier met mij willen delen? Als de HDMI-kabel niet werkt dan weet ik in welke richting ik moet zoeken. Alvast bedankt. 


  • is een nieuwe Poster
  • 21 maart 2024

Goedenavond, 

ik heb sinds kort hetzelfde probleem. 
Het doet zich alleen voor als ik de media box opstart. Zelfs als ik overschakel naar de app(of andere app zoals Netflix) terwijl de box nog aanstaat gaan de strepen/balken mee. 

Als de mediabox niet aanstaat werkt alles naar behoren. Al 2 HDMI kabels geprobeerd.. 

Groeten Michael 

 


 


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi @Zii999, goed dat je aan de bel trekt, wat een opmerkelijk verhaal! Wil je anders proberen om het modem en de glasvezel Media Converter kort van het stroom af te halen zodat de Mediabox ‘vers’ signaal krijgt? Ik zie namelijk dat het niet helemaal lekker gaat op je glasvezelverbinding. Heb je de internetkabel naar de TV Box nog vervangen / verwisseld?

Ik ben benieuwd, ik heb er vertrouwen in dat dit op te lossen is! 


  • is een nieuwe Poster
  • 27 maart 2024

Goedemiddag, 

Zowel het modem als de converter aan/afgesloten en kabel verwisseld. 
Na een aantal dagen zonder problemen, momenteel dezelfde problemen qua beeld. Ook het geluid hapert nu of doet het soms helemaal niet.

 

met vriendelijke groet, 

Michael  


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @Zii999, je geeft aan dat als je van app wisselt de strepen daar ook zijn? Dan ben ik bang dat er een defect zit in jouw tv. 


  • is een nieuwe Poster
  • 28 maart 2024

Dag Tommie, 

 

dit gebeurt alleen als ik de media box aanzet. 
Zodra ik deze uitschakel werkt de tv optimaal. 
Bij het aanzetten van de media box ontvang ik strepen, problemen met geluid en werkt het overschakelen van kanalen/apps een stuk trager. 
Gisteren mijn mediabox afgesloten en geen problemen meer gehad.

 

Groeten Michael


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Heb je het dan over de apps op de Mediabox of op je tv @Zii999? Als dit nog een keer voorkomt kan je dan eens alleen de HDMI-kabel uit de tv halen en de Mediabox aan laten staan? Zou je willen doorgeven wat er dan gebeurt? 


  • is een nieuwe Poster
  • 23 september 2024

Ik heb dit ook sinds kort exact hetzelfde. Is er nu al duidelijk waardoor dit komt? 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @Euro83, welkom op onze Community!

Dit komt vaak voor door een defecte HDMI-kabel of poort. Kan je een andere HDMI-kabel of poort uittesten?  


  • is een Top Poster
  • 27 september 2024

Inmiddels hier andere HDMI kabels geprobeerd, andere poorten geprobeerd, maar krijgen nog steeds wat meer groen scherm. Ook hapert het geluid af en toe. Dit was alleen bij de box die we beneden hadden. Een tijdje geleden is er een keer een update geweest denk ik, sindsdien moeten we het geluid van de tv heel hard zetten om enigszin geluid te krijgen. Ik ben eigenlijk niet tevreden, maar heb het zo gelaten omdat het alleen gegooid word op de tv of kabels. 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi @MirandavdH, ik wil graag alleen nog twee dingen weten:

  • Heb je je internetkabel al vervangen en merk je verschil?
  • Kun je alleen de HDMI-kabel uit de tv halen en de Mediabox aan laten staan? Zou je willen doorgeven wat er dan gebeurt? 

Alvast bedankt! Groetjes, Ishana


  • is een nieuwe Poster
  • 15 oktober 2024

Goedeavond,

 

ik heb hier sinds kort ook problemen mee.

opmerkelijk is dat dit gebeurt wanneer er via de app YouTube gekeken is en terug gaat naar normale TV.

ook gebeurt dit alleen bij kanalen 5/6/7/8/9/10.

HDMI kabel uitgewisseld en van poort ook.

enigste wanneer het weg gaat als ik via de instellingen de mediabox opnieuw start.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @Irfwong, dank voor deze melding! Dit wil ik oplossen. Ik heb toch een paar vragen, hier komen ze:

  • Ik zie dat je 2 Mediaboxen hebt. Geldt dit op beide? Of merk je het specifiek op 1 Mediabox? Welke is dit, kun je hiervan de laatste 3 cijfers van het serienummer delen? Als het inderdaad op 1 Mediabox speelt, wil ik ook graag dat je een kruistest uitvoert. Wat doet de Mediabox op de plek waar de andere wel goed werkt? Blijft het probleem op dezelfde plek, of verhuist het mee?
  • Kun je een foto maken van het beeld?

Dankjewel!


  • is een Top Poster
  • 16 november 2024
Ishana van Odido schreef:

Hoi @MirandavdH, ik wil graag alleen nog twee dingen weten:

  • Heb je je internetkabel al vervangen en merk je verschil?
  • Kun je alleen de HDMI-kabel uit de tv halen en de Mediabox aan laten staan? Zou je willen doorgeven wat er dan gebeurt? 

Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Nou van alles geprobeerd, nergens in huis problemen, alleen met het kastje in de woonkamer. Problemen met het geluid, groen beeld tussendoor, geen problemen met internet op tv, spelcomputers etc, alleen bij het kijken naar de mediabox. Maakt niet uit in welke hdmi poort, welke kabel het is. Groetjes Miranda


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 17 november 2024

Hi ​@MirandavdH, meestal komt het groene beeld door de HDMI-kabel/poort. Ik wil nog een ding met je testen. Wat gebeurt er als je de aansluitingen zo laat zoals deze zijn van je Mediaboxen en enkel de Mediaboxen zelf van plek verwisselt? Verplaatst het groene beeld dan mee naar boven of blijft deze beneden? Dan kunnen we achterhalen of het toch aan de HDMI ligt of dat de huidige Mediabox die je in de woonkamer hebt staan een defect heeft. Dan kan ik de Mediabox voor je omwisselen voor een nieuwe als dit het geval is. 

Wat betreft de problemen met het geluid, kun je het volgende aanpassen:

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

Laat je weten of dit is gelukt? 


  • is een Top Poster
  • 12 januari 2025
Demi van Odido schreef:

Hi ​@MirandavdH, meestal komt het groene beeld door de HDMI-kabel/poort. Ik wil nog een ding met je testen. Wat gebeurt er als je de aansluitingen zo laat zoals deze zijn van je Mediaboxen en enkel de Mediaboxen zelf van plek verwisselt? Verplaatst het groene beeld dan mee naar boven of blijft deze beneden? Dan kunnen we achterhalen of het toch aan de HDMI ligt of dat de huidige Mediabox die je in de woonkamer hebt staan een defect heeft. Dan kan ik de Mediabox voor je omwisselen voor een nieuwe als dit het geval is. 

Wat betreft de problemen met het geluid, kun je het volgende aanpassen:

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

Laat je weten of dit is gelukt? 

Hoi Demi, 

Inmiddels van alles geprobeerd. Geluid lijkt wel opgelost. Groene beeld is nu bij alle 2 de media boxen, terwijl eerst maar beperkt bleef tot eentje. Omwisselen van HDMI kabel of andere poort heeft geen effect. :-( We beginnen er wat moedeloos van te worden, gaat ook met vlagen, soms dag geen last van andere dag zien we het groene scherm wel 6 keer. Groetjes Miranda 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@MirandavdH, zou je eens een volledige powerflip willen uitvoeren? Ik zie dat het modem en ONT al lange tijd aan staan.

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Kan je de beeldinstellingen op de TV zelf (niet op de Mediabox) wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz? Nieuwe TV's spelen vaak af op een 4K resolutie hierdoor kun je problemen ervaren.


  • is een Top Poster
  • 27 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@MirandavdH, zou je eens een volledige powerflip willen uitvoeren? Ik zie dat het modem en ONT al lange tijd aan staan.

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Kan je de beeldinstellingen op de TV zelf (niet op de Mediabox) wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz? Nieuwe TV's spelen vaak af op een 4K resolutie hierdoor kun je problemen ervaren.

Hoi, powerflip uitgevoerd, nu is het groene beeld tussendoor veranderd in zwart beeld. 🙈`Helaas nog niet de oplossing gevonden. Met vriendelijke groet, Miranda


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@MirandavdH, dat is ook niet hoe we het willen! Wanneer zie je dit zwarte beeld nu precies? Ik check dit omdat de reactie van Tommie 2 weken geleden is, mogelijk is er inmiddels iets veranderd. Heb je ook de beeldaanpassingen uitgevoerd die Tommie vroeg?


  • is een Top Poster
  • 28 januari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@MirandavdH, dat is ook niet hoe we het willen! Wanneer zie je dit zwarte beeld nu precies? Ik check dit omdat de reactie van Tommie 2 weken geleden is, mogelijk is er inmiddels iets veranderd. Heb je ook de beeldaanpassingen uitgevoerd die Tommie vroeg?

Hoi, ik heb inmiddels alle zaken al gedaan die in deze posts voorbij zijn gekomen. Het is inderdaad een tijdje er tussen omdat ik het tijd wil gunnen wat er gebeurt als je bepaalde opties doet. Maar het internet boven is bar beroerd geworden, daar kun je gewoon niet werken en beeld gaat om de haverklap op zwart. Inmiddels zo'n poos mee bezig dat ik begin te twijfelen of het wel opgelost kan worden en of overstappen een betere optie is. Probeer het al lang een kans te geven, maar heb het gevoel tegen een muur te lopen.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@MirandavdH, heb je toevallig eigen wifipunten aangesloten op het modem? Ik zie namelijk geen fouten op de lijn. 

Kan je mij ook vertellen het zwarte beeld op beide Mediaboxen gebeurd of op 1 specifieke?


  • is een Top Poster
  • 1 februari 2025

Hoi ​@Tommie van Odido, geen extra wifipunten en de mediaboxen inclusief TV zitten bekabeld in huis. Het is vooral beneden. Hierbij filmpje wat er gebeurt. Nu zijn het strepen, andere keer is het zwart scherm, andere keer weer een groen scherm. Groetjes Miranda

https://youtu.be/mmt5TQHc1Ow

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@MirandavdH Super bedankt voor je terugkoppeling en het filmpje. Ik kan mij voorstellen dat je gewoon graag weer wil genieten van onze diensten. Ik help je graag om dit te realiseren! 

Wil je alleen nog de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) in de lege velden van je community profiel invullen? Dan is de verificatie compleet en kan ik dit gelijk verder voor je onderzoeken. Ik neem dan ook gelijk een kijkje naar de gehele verbinding, omdat je aangeeft dat het boven niet te doen is.

Geef je mij een seintje in dit topic als je zover bent? Dan kijk ik meteen met je mee! 


  • is een Top Poster
  • 4 februari 2025
Teresa van Odido schreef:

@MirandavdH Super bedankt voor je terugkoppeling en het filmpje. Ik kan mij voorstellen dat je gewoon graag weer wil genieten van onze diensten. Ik help je graag om dit te realiseren! 

Wil je alleen nog de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) in de lege velden van je community profiel invullen? Dan is de verificatie compleet en kan ik dit gelijk verder voor je onderzoeken. Ik neem dan ook gelijk een kijkje naar de gehele verbinding, omdat je aangeeft dat het boven niet te doen is.

Geef je mij een seintje in dit topic als je zover bent? Dan kijk ik meteen met je mee! 

Hoi Teresa, heb de velden ingevuld :-) 


Demy van Odido
Moderator

Hoi ​@MirandavdH, fijn! Dankjewel! Zou je nog voor mij willen checken of 'Media Tunneling' uit staat? Staat deze optie aan, dan kan je ervaren dat er geen sync is op de eerst getoonde tv zender of dat het beeld stotterend verloopt nadat de Mediabox op standby heeft gestaan. Dit controleer je zo:

  • Ga in de Mediabox naar het menu.
  • Klik linksboven op het zitte poppetje (middelste icoontje).
  • Ga naar Ondertiteling en audio.
  • Scroll naar beneden, daar zie je Media Tunneling staan. Deze moet op UIT staan.

 

Mocht dit niet voor verschil zorgen? Zou je dan het volgende door willen nemen?

Zorg dat alle beschikbare TV poorten op het modem in gebruik zijn:

  • Sluit minimaal één Mediabox aan op het modem, het liefst allen. Kan dit niet, dan kunnen de overige Mediaboxen via de switch aangesloten worden.
  • Let er op dat, wanneer je kabels hebt verwisseld, de Mediabox zonder netwerkkabel opnieuw opstart en deze er pas in doet als de Mediabox hier om vraagt.
  • Probeer een box met harddiskrecoder altijd direct op het modem aan te sluiten. Deze gebruikt meer data dan een standaard Mediabox.

Ik hoor graag van je of dit voor verbetering zorgt!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen