Skip to main content
Beantwoord

Mediabox geen verbinding


Goedendag,

Als ik naar de TV kijk krijg ik de melding geen Wifi verbinding,

kijk ik TV via de SmartTV maar zonder de Mediabox maar ook via WiFi werkt het wel. Odido.Tv via de smartphone werkt ook.

Gebruik liever de Mediabox,

zijn meer mogelijkheden.

Houd het in dat Wifi via Mediabox en direct via de SmartTV een gescheiden systeem is.

Fishermann.

 

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Fishermann, wat leuk dat je graag via de Mediabox kijkt! Ben je in de instellingen op de Mediabox wel verbonden ook met de wifi? Wanneer je deze op de tv aansluit, dien je deze wel zelf ook nog te verbinden. Deze pakt namelijk met de HDMI kabel niet de wifiverbinding over van de smart tv. In het TV menu van de Mediabox kan je rechtsboven naar het tandwieltje > Netwerk en Internet > Wifi aan > kies je wifinetwerk. Dan moet het helemaal lukken om de wifi op de Mediabox aan te zetten!

Reputatie 3

Hoi, de mediabox heeft verbinding met wifi, de verbinding hapert erg.De SmartTV zonder de

mediabox heeft wel goede verbinding.Vorige week heeft een

monteur een nieuwe Media converter geïnstalleerd, en aangemeld, kan daar het probleem wegkomen.

Fishermann.

 

 

 

Reputatie 3

Hoi,

 Vanavond wordt het beeld gedurende 2 sec op zwart.

Heb glasvezel al jaren eerst Vodafone, T-Mobiele en nu Odido, nooit problemen, sinds vorige week donderdag deze problemen.

Monteur vroeg zich ook af waar,

het nodig voor was, het werkte goed.

Fishermann.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Fishermann, kan je de Mediabox eens bekabeld aansluiten? Ervaar je deze problemen dan ook of niet?

Reputatie 3

Hoi,

Gebruik Mediabox alleen bekabeld. 

SmartTV heb ik ook bekabeld aangesloten.

Fishermann.

 

Reputatie 3

Hoi,

Gecontroleerd, verbonden met

Wifi 6. Mediabox is bekabeld aangesloten. 

Fishermann.

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie het inderdaad, hij zit op poort 1 van het modem @Fishermann. Kan je de Mediabox is een reset geven door het knopje achterop 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker?  

Reputatie 3

Heb ik gedaan, nog steeds verbinding met Wifi,

Wifi ook uitgeschakeld, dan geen verbinding. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Als je hem bekabeld hebt aangesloten heb je geen wifi nodig @Fishermann. Het internet gaat dan door de kabel. 

Reputatie 3

Als ik Wifi uitschakel  in het menu Netwerk en internet, heb ik geen ontvangst.

Reputatie 3

SmartTV is bekabeld via Mediabox naar de Modem T54.

En de Smartv is rechtstreeks bekabeld met UTP kabel aan de modem.

Reputatie 7
Badge +3

@Fishermann Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Heeft de reset voor verbetering gezorgd? Mocht dit niet het geval zijn, ontvang ik graag voorbeelden. Wil je minimaal 3 zenders/programma’s met datum/tijdstip waarop dit gebeurd aan mij doorgeven? 

Mocht je in de gelegenheid zijn om dit te filmen dan stel ik dat erg op prijs. Je kunt het filmpje dan met mij delen in dit topic middels een WeTransfer link. Alvast bedankt voor de genomen moeite! 

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Reputatie 3

Hoi,

Mediabox en de  modem gereset.

Heeft wifi voorrang op

bekabeling? als ik wifi uitschakel

neemt bekabeling het niet over.

Heeft de mediabox wifi.

Is dat via instellingen aan te passen.

Als ik tv kijk via SmartTV zonder mediabox werkt het goed.

SmartTV heeft geen wifi, werkt 

alleen via utp kabel.

Maar helaas is bediening met afstandsbediening van de Tv beperkt.

Fishermann.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Zou je mij kunnen uitleggen hoe je de Mediabox precies aansluit @Fishermann? Waar schakel je wifi op uit? Als je een UTP-kabel erin stopt dan werkt hij via de kabel en hoef je niet meer naar wifi om te kijken. 

Reputatie 3

De Mediabox is aangesloten via HDMI kabel op de TV. 

 

Reputatie 3

Schakel wifi uit via , instellingen,netwerk en internet. 

Reputatie 3

Heb het volgende gedaan. 

Utp kabel uit tv gehaald en 

aangesloten op de Mediabox ,

dat werkt,in instellingen staat,

Netwerk en Internet
Ethernet verbonden.

Maar SmartTV werkt niet meer zonder utp kabel, is dat nodig nee, mocht nodig zijn kan het altijd weer terug zetten.

Graag info terug als het op deze

geen probleem is.

Fishermann.

 

 

 

 

Reputatie 3

Heb het omgedraaid,

SmartTV heeft geen wifi, een dongel gekocht, kan de Tv eventueel gebruiken mocht het nodig zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Fishermann, dit is helemaal prima voor je Mediabox! Bekabeld zou je inderdaad een betere en stabiele verbinding moeten hebben. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reageer