Skip to main content
Beantwoord

Mediabox en afstandsbediening functioneren niet goed

• October 26, 2025
  • 8 reacties
  • 73 Bekeken

Hi, ik heb regelmatig problemen met mijn mediabox en de bediening ervan via afstandsbediening. De volgende problemen hebben zich al voorgedaan:

- De mediabox start wel op, maar is niet verbonden met de Wi-Fi en de afstandsbediening lijkt niet gekoppeld. Ik kan geen verbinding maken met de Wi-Fi aangezien de afstandsbediening alleen aan/uit en volumeregeling doet, de rest van de knoppen werken niet en bij indrukken ervan knippert het "mediabox" knopje rechtsboven rood.

- De mediabox en afstandsbediening werken, alleen doen dan juist de volumeregeling en aan/uit via de afstandsbediening het niet.

- De mediabox start überhaupt niet op/komt niet verder dan het koppelscherm met de afstandsbediening/blijft hangen op zwart scherm met Odido-logo.

Ik heb alle oplossingssuggesties vanuit dit forum al geprobeerd, werken schijnbaar willekeurig soms wel en soms niet. Nieuwe afstandsbediening heeft de problemen niet verholpen. Ik heb het vermoeden dat er simpelweg iets niet goed gaat in de mediabox software, en ik kan er inmiddels gewoon niet op vertrouwen dat mijn TV werkt als ik iets wil kijken of een app op wil starten. Heel vervelend en frusterend.

Ik lees ook dat al deze problemen vaker voorkomen, wordt hier iets aan gedaan of is er inmiddels al een structurele oplossing?

Hoor het graag! 

Beste antwoord door bmeester16

Hi beiden,

Inmiddels heb ik de nieuwe mediabox geïnstalleerd en tot nu toe lijkt het te werken. De oude box is geretourneerd en mijn klantvoordeel is ook weer terug. Bedankt! 

8 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • October 27, 2025

Hey ​@bmeester16, welkom op onze community!

Dank je wel voor je uitgebreide bericht, ik snap dat dit niet echt het kijkplezier bevordert, en ik help je hier graag verder mee.

Laten we eerst even kijken of we de mediabox weer goed aan de praat krijgen. Zou je het volgende willen proberen:

1. Vervang de batterijen van de afstandsbediening voor twee nieuwe exemplaren.

2. Voer een harde reset uit van de mediabox door het reset knopje achterop 30 seconden in te drukken.

3. Wacht tot de box volledig is opgestart en probeer de afstandsbediening opnieuw te koppelen.

Werkt het daarna nog steeds niet zoals het hoort? Dan stuur ik graag een nieuwe mediabox jouw kant op. Hiervoor heb ik nog wel even nodig dat je jouw gegevens invult in je profiel (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN). Zodra dat is gedaan, regel ik de rest voor je.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • October 28, 2025

Hoi ​@Tommie van Odido

Ik heb deze stappen uitgevoerd, geen resultaat. Bij het resetten van de mediabox kon ik de tweede keer niet eens het proces voltooien omdat toen weer de afstandsbediening niets deed... 

Ik zie ook dat deze problemen vaak voorkomen, gaat een nieuwe mediabox helpen of zitten daar gewoon dezelfde fouten in?

Ik zal mijn gegevens in mijn profiel in elk geval toevoegen. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • October 29, 2025

Bedankt voor het testen ​@bmeester16, ik heb besloten om een nieuwe Mediabox op te sturen! Kan je mij na de installatie een terugkoppeling geven of het deze wel goed werkt? Alvast bedankt. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • October 29, 2025

Hi ​@Tommie van Odido

Oké, bedankt! Ik kreeg net een mail dat m'n apparatuur is opgezegd in mijn abonnement, maar nog niet dat er een nieuwe naar mij onderweg is. Gaat dat goed?

Ik zal het laten weten of het werkt zodra ik het heb geïnstalleerd. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • November 3, 2025

Hi ​@Tommie van Odido

Ik heb inmiddels de mediabox binnen en ga deze vandaag of morgen installeren. In Mijn Odido staat echter nog dat het pakket onderweg is en dat er een wijziging in mijn abonnement nog in behandeling is. Dit heeft er nu voor gezorgd dat mijn Klantvoordeel kwijt is en ik dus korting en dubbele data misloop. Kan dit worden aangepast? Of moet ik daarvoor eerst de nieuwe mediabox installeren/oude mediabox terugsturen voordat mijn Internet+TV abonnement weer actief is? 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@bmeester16, bedankt voor de update! Het klopt dat deze nog in behandeling staat. Dit komt omdat wij wachten op de retour van je vorige Mediabox. Dit zal compleet worden gemeld zodra we deze hebben ontvangen. Dit kan echter niks te maken hebben met je Klantvoordeel korting. Is er mogelijk aan de kant van je mobiele abonnement iets veranderd? Aan de kant van je Internet abonnement heeft Klantvoordeel nooit actief gestaan.

Ik heb zojuist het oude verzoek voor Klantvoordeel ingetrokken. Kan jij het over een uur opnieuw aanvragen via Mijn Odido? Ga hiervoor naar je Internet abonnement en klik op de tab Klantvoordeel. Hier kan je dan opnieuw de aanvraag doen. Laat het weten!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • Antwoord
  • November 11, 2025

Hi beiden,

Inmiddels heb ik de nieuwe mediabox geïnstalleerd en tot nu toe lijkt het te werken. De oude box is geretourneerd en mijn klantvoordeel is ook weer terug. Bedankt! 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • November 11, 2025

Superfijn om t ehoren ​@bmeester16