Skip to main content

Ik heb een tv abonnement met 2 mediaboxen 4k, bij de eerste mediabox op de slaapkamer stopte het geluid en met geen mogelijkheid kon ik dat terugkrijgen. Even gewisseld met de andere mediabox vanuit de huiskamer en wel geluid. De mediabox zonder geluid op de huiskamer TV aangesloten en geen geluid. Conclusie mediabox stuk, vrijdag gemeld maar geen verzendbewijs gezien ondanks belofte. Sinds gisteren gaat nu ook het geluid in de huiskamer naar zacht, uit, onduidelijk en weer uit naast dat het beeld hapert. Vanochtend meer dan een uur in de wacht gestaan bij de klantenservice (zou om 09.00 uur bereikbaar moeten zijn)  Net opgehangen omdat er klaarblijkelijk niemand aanwezig is. Ben helemaal klaar met Odido, zit nu waarschijnlijk komende dagen met 2 tv’s zonder geluid

Hey @Juul61, welkom op onze Community!

 Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Heb je toevallig de Mediaboxen al eens voorzien van een reset? Zo niet, zou je die willen uitvoeren door het knopje achterop 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker? Kan je daarna de volgende stappen uitvoeren:

Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.

  1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

Reageer