Beantwoord

Lokale zender Simone FM ontbreekt


Ik stond op het punt om Odido internet te bestellen nu we eindelijk glasvezel hier hebben maar nu kwam ik erachter dat mijn favoriete radiozender Simone FM niet is opgenomen in het zenderaanbod van Odido, althans ik zie ze niet staan in jullie overzicht. 
Klopt het dat Odido deze lokale radiozender niet doorgeeft? En zo ja: kan dit alsnog geregeld worden wellicht? Vooralsnog blijf ik dus nog maar even bij Ziggo. 

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 11 March 2024, 09:32

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @DirkScholtens ,

Hier vind je het zender overzicht van Odido. 

Daar staan wel de regionale omroepen tussen, maar niet alle alle lokale en piraten omroepen. 

Deze zenden vaak uit via een internet stream of een lokale FM frequentie. 

Ik lees wel dat deze lokale zender alleen nog op de coax kabel zit en nog niet bij de grote IPTV providers. 

"Op dit moment zijn we helaas nog niet via andere kabel-tv of glasvezel providers/aanbieders zoals KPN, Solcon, XS4ALL, Odido, Online, Delta enzovoorts te ontvangen. We werken er hard aan om doorgifte binnenkort ook te realiseren bij zoveel mogelijk providers. Nog even geduld… "

Dus het antwoord of en wanneer het komt kun je beter bij hen opvragen.  Op dit forum geven moderators geen voorspellingen over product uitbreiden en aanpassingen totdat ze formeel op de Odido website worden gecommuniceerd. 

Hoi @DirkScholtens ,

Hier vind je het zender overzicht van Odido. 

Daar staan wel de regionale omroepen tussen, maar niet alle alle lokale en piraten omroepen. 

Deze zenden vaak uit via een internet stream of een lokale FM frequentie. 


Dank Eric,

Die lijst had ik ook al gevonden, maar daar staan ze dus niet tussen. Vreemd, want ik luister al ruim 20 jaar naar Simone FM via Ziggo, daar zitten ze dus al ruim 20 jaar op. Het betreft hier overigens geen piraten zender hoor, maar het betreft de grootse regionale zender van Groningen & Drenthe, na Radio Noord & Drenthe, dus het verbaast mij dat zij er niet bijstaan bij Odido maar allerlei veel kleinere omroepjes wel…

Update
Ik heb inmiddels ook reactie van de radio-omroep zelf: “Wij zouden ook heel graag doorgegeven worden via Odido, maar het is onmogelijk gebleken om in contact te komen met de juiste personen binnen Odido. We hebben ze meermaals om doorgifte verzocht, maar krijgen geen enkele reactie. Hoe dit kan en waarom men andere, veel kleinere, omroepen wel doorgeeft, is ons ook een raadsel. Aan ons ligt het in ieder geval niet, technisch zouden we in principe per direct kunnen worden doorgegeven door Odido. Ik kan je niet anders adviseren dan zelf contact met Odido op te nemen, wellicht dat ze richting (toekomstige)klanten wel reageren.”

@Hans-Juriën,

Kun jij hier iets zinnigs over vertellen? 😉

Reputatie 7
Badge

Ik zal deze wens nogmaals doorgeven. Ben zelf niet verantwoordelijk voor inkoop van content, maar kan dit soort verzoeken wel adresseren.

Ik zal deze wens nogmaals doorgeven. Ben zelf niet verantwoordelijk voor inkoop van content, maar kan dit soort verzoeken wel adresseren.


Dank @Hans-Juriën! Zou heel fijn zijn als Simone FM binnenkort toegevoegd kan worden.

Ik zal deze wens nogmaals doorgeven. Ben zelf niet verantwoordelijk voor inkoop van content, maar kan dit soort verzoeken wel adresseren.

Ik stond op het punt om Odido internet te bestellen nu we eindelijk glasvezel hier hebben maar nu kwam ik erachter dat mijn favoriete radiozender Simone FM niet is opgenomen in het zenderaanbod van Odido, althans ik zie ze niet staan in jullie overzicht. 
Klopt het dat Odido deze lokale radiozender niet doorgeeft? En zo ja: kan dit alsnog geregeld worden wellicht? Vooralsnog blijf ik dus nog maar even bij Ziggo. 

 

@DirkScholtens Dank voor je interesse in onze radiozender. Het klopt dat Odido ons (nog niet) doorgeeft. Wij zouden dit wel graag willen, het ligt dus echt niet aan ons. Fijn dat iemand van Odido gereageerd heeft, ik ga er dan ook vanuit dat het nu snel verder opgepakt wordt binnen Odido. 

@Hans-Juriën Dank voor het doorgeven aan je collega van inkoop van content. Hopelijk wordt het nu wel intern opgepakt bij Odido. We hebben de afgelopen 2 jaar meermaals (bij T-Mobile en Odido) per e-mail, aangetekende briefpost en via deze Community verzocht om doorgifte van onze twee radiozenders: Simone FM en HITZZZ!!, maar tot op heden hebben nooit een reactie van wie dan ook mogen ontvangen. Ik snap niet waarom en wat wij dan wellicht verkeerd doen (of hebben gedaan). ‘inkoop’ van zenders is hier overigens niet echt sprake van, onze signalen zijn namelijk gratis beschikbaar voor doorgifte en kunnen we op iedere gewenste manier bij jullie aanleveren. Voor meer informatie kun je mij altijd een privé berichtje sturen. Ik hoop spoedig iets van Odido te vernemen. 

Reputatie 7
Badge +16

Ik maak hier een [WENS] van zodat het in de juiste verzamelbak terechtkomt. @Hans-Juriën Bedankt voor het oppakken en @simonehitzzz en @DirkScholtens bedankt voor het doorgeven! 

@simonehitzzz Ik heb hier ooit een keer iets van voorbij zien komen en meen te heugen dat oud-moderator Sander of wellicht ik zelf daarop toen vrij summier maar resoluut gereageerd hebben omdat het destijds niet mogelijk was. 

Ik zal deze wens nogmaals doorgeven. Ben zelf niet verantwoordelijk voor inkoop van content, maar kan dit soort verzoeken wel adresseren.


Dank @Hans-Juriën! Zou heel fijn zijn als Simone FM binnenkort toegevoegd kan worden.

Inmiddels hebben we contact gehad met de juiste contactpersoon binnen Odido en zoals het nu lijkt worden onze beide radiozenders Simone FM en HITZZZ!! op zeer korte termijn toegevoegd aan het zenderaanbod van Odido. Erg fijn dat het alsnog zo snel geregeld kan worden :-) 

@DirkScholtens: ik zou zeggen: zet het bestelformulier van Odido maar alvast klaar! Overstappen kan nu dus zonder ons te hoeven missen.

Reputatie 7
Badge

@DirkScholtens de zenders zijn vandaag toegevoegd!

1881    Simone FM
1882    HITZZZ!!

Veel luisterplezier en alvast een fijn weekend!

@DirkScholtens de zenders zijn vandaag toegevoegd!

1881    Simone FM
1882    HITZZZ!!

Veel luisterplezier en alvast een fijn weekend!

Geweldig! De bestelling voor Odido loopt inmiddels; dank voor de service en toegankelijkheid Odido. Dit beloofd veel goeds voor de toekomst. Fijn weekend!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @DirkScholtens, super fijn om te horen! 😄 Dit waarderen we enorm. Ik wens jou een heel mooi weekend! Groetjes, Ishana

Reageer