Goedemiddag @jacobboersma91, van harte welkom op de Community!
Je hebt het al goed uitgezocht zo te lezen, knap hoe je meteen proactief onderzoek bent gestart met de content leverancier zelf. Jammer genoeg kan ik niet anders dan je teleurstellen, sorry. Wij bieden deze zenders niet aan en ondersteunen ze ook niet in onze zenderlijst. Lang niet alle lokale, c.q. regionale zenders worden beschikbaar gesteld. Dat heeft deels met licenties te maken en deels met wat wel en niet toegestaan wordt als “officieel” erkende zender. Dat gezegd hebbende, wil ik zeker niet ter discussie stellen dat Weststellingwerf dat niet is, maar meer inhaken op waar je jouw reactie mee afsluit.
In onze online zenderlijst kun je precies zien welke zenders (TV en Radio) T-Mobile uitzendt: Zenderlijst T-Mobile TV.
Hoe kan ik of de lokale omroep er voor zorgen dat ze wel beschikbaar worden op T-Mobile? Ik zie heel veel andere lokale omroepen die ik wel kan ontvangen via T-Mobile. Bij hun is het dus wel gelukt.
Hoi @jacobboersma91,
Graag had ik ervoor gezorgd dat omroep Weststellingwerf in ons aanbod wordt opgenomen, alleen zoals @Jason aangeeft is het voor ons onmogelijk om alle zenders in ons aanbod op te nemen. Ik zal jouw wens zeker binnen de organisatie kenbaar maken en ik hoop dat wij snel ons aanbod kunnen uitbreiden!
Ik heb nog even wat gezocht bij de NLPO en kwam dit tegen. Jullie zijn dus verplicht de lokale omroep door te geven. Dit doen andere providers ook gewoon.
Per wanneer worden mijn kanalen via de MediaHub 2.0 doorgegeven in de pakketten van de aangesloten distributeurs?
Bij omroepen die al waren aangesloten op de MediaHub 1.0 geldt geen overgangstermijn. Deze kanalen blijven gewoon doorgegeven worden. Als een omroep via een ander distributieplatform (dan de MediaHub) al zichtbaar was bij de verschillende distributeurs dan zal er bij een overstap naar de MediaHub 2.0 geen overgangstermijn zijn voordat de kanalen zichtbaar zijn. Bij nieuwe gebruikers wordt het signaal, zodra deze aanwezig is op de MediaHub, direct geleverd aan de netwerken van de (must-carry) pakketaanbieders. Wanneer het kanaal vervolgens zichtbaar is via deze pakketaanbieders kan verschillen per kanaal en pakketaanbieder. Dit kan variëren van 1 maand tot enkele maanden. Volledige doorgifte zal echter in alle gevallen altijd plaats moeten vinden binnen de maximale wettelijke termijn van 4 maanden.
@jacobboersma91lokale omroepen kun je eigenlijk altijd via een internetstream bekijken. Elke gemeente heeft wel zo'n lokale zender. Je maakt mij niet wijs dat al die ruim 200 lokale zenders bij andere aanbieders wel allemaal te zien zijn.
Ik weet toevallig dat je bij o.a. Ziggo maar een beperkt aantal lokale zenders kunt bekijken dat zijn de zenders welke in de directe omgeving uitzenden van je woonplaats, ook even een check gedaan bij KPN ik woon in gebied 7021 en ook daar slechts de lokale en regionale die grenzen aan je postcode gebied en voor regionale geldt de provincie grens.
Tot nu toe heb ik persoonlijk geen provider gezien welke meer regionale en lokale zenders heeft dan T-Mobile, daarbij komt dat de overheid het aantal lokale zenders drastisch wil inperken.
@jacobboersma91lokale omroepen kun je eigenlijk altijd via een internetstream bekijken. Elke gemeente heeft wel zo'n lokale zender. Je maakt mij niet wijs dat al die ruim 200 lokale zenders bij andere aanbieders wel allemaal te zien zijn.
Het gaat mij er ook niet om dat ik alle lokale zenders wil zien. Maar het gaat mij er vooral om dat ik de lokale omroep van de gemeente waar ik in woon niet kan bekijken op dit moment. Ik zie ook een aantal omroepen van buurgemeentes. Daarnaast kan ik ook de omroepen aan de andere kant van het land zien. De lokale omroep van mijn gemeente is wel te zien bij Ziggo, KPN, XS4ALL, Oxio, Delta, Caiway, Solcon en Kabelnoord, maar dus niet bij T-Mobile terwijl het signaal wel wordt geleverd aan T-Mobile.
Ik weet toevallig dat je bij o.a. Ziggo maar een beperkt aantal lokale zenders kunt bekijken dat zijn de zenders welke in de directe omgeving uitzenden van je woonplaats, ook even een check gedaan bij KPN ik woon in gebied 7021 en ook daar slechts de lokale en regionale die grenzen aan je postcode gebied en voor regionale geldt de provincie grens.
Tot nu toe heb ik persoonlijk geen provider gezien welke meer regionale en lokale zenders heeft dan T-Mobile, daarbij komt dat de overheid het aantal lokale zenders drastisch wil inperken.
Het gaat mij ook om de lokale omroep van dezelfde gemeente als waar ik in woon. Ik hoef ook niet alle omroepen van het hele land te zien. Alleen die van de eigen gemeente en wat buurgemeentes is prima. Nu kan ik de buurgemeentes wel zien en omroepen aan de andere kant van het land, maar niet de omroep van de gemeente waar ik in woon. Deze omroep is wel te zien bij alle andere providers, maar niet bij T-Mobile, terwijl de zender wel wordt aangeleverd bij T-Mobile.
Het antwoord van de moderator is duidelijk. Gebruik de internet stream van je lokale omroep totdat haar verzoek een resultaat heeft opgeleverd.
Het antwoord van de moderator is duidelijk. Gebruik de internet stream van je lokale omroep totdat haar verzoek een resultaat heeft opgeleverd.
Dat is voor mij een halfbakken oplossing. Dus dan zit er niets anders op dan het abonnement op te zeggen en een van de vele providers te kiezen die deze zender wel aanbieden. Daarnaast betaald de omroep bijna € 500,- per maand om de zender beschikbaar te stellen aan T-Mobile, maar deze geeft de zender vervolgens niet door aan de abonnees.
Laat dan de omroep contact opnemen met de contractspartij van die betaling. Als zij geld betalen zal er een afspraak zijn. Klanten op dit forum of moderators hebben daar geen inzicht in.
Laat dan de omroep contact opnemen met de contractspartij van die betaling. Als zij geld betalen zal er een afspraak zijn. Klanten op dit forum of moderators hebben daar geen inzicht in.
Er komt via die weg geen enkele reactie. Er is een contract van 2 jaar waar inmiddels al bijna 1,5 jaar voor wordt betaald. Vandaar dat ik het nu als klant probeer.
Misschien zoek ik verkeerd, maar waar zend Radio Centraal een TV gedeelte uit, lees iets over een kabelkrant en een webcam, maar echte TV uitzendingen hebben ze dan goed verstopt.
En ook op hun site staat niks over T-Mobile, alleen Ziggo en KPN zenden het uit op de radio kanalen, maar beeld kom ik daar ook niet tegen.
Update, lees nu dat de kabelkrant bij Ziggo te ontvangen is;
Radio Centraal is de lokale omroep van Weststellingwerf en is één van de oudste lokale omroepen in Nederland. Inclusief illegale voorgeschiedenis zenden we al uit vanaf februari 1981.
We zenden uit via 2 frequenties in de ether, 107.4 FM voor Noordwolde en omgeving en 105 FM voor Wolvega en omgeving.
Op kabel zijn we te ontvangen via de 104.1 FM en via de Ziggo digitale tv-ontvanger op radio kanaal 781.
Naast radio bieden wij ook een kabelkrant. Op onze kabelkrant vindt u lokaal nieuws, sportnieuws, uitgaanstips, info over de programmering en nog veel meer.
De kabelkrant is sinds juli 2012 digitaal te ontvangen via Ziggo digitaal op kanaal 41 in een groot deel van Friesland en op de Waddeneilanden. Heeft u (nog) geen digitale tv? Dan vindt u de kabelkrant op kanaal 7 van uw tv.
Als providers dan verplicht zijn om het uit te zenden was dit wel beschikbaar, maar volgens mij is alleen de regionale omroep uitzenden een verplichting en niet de lokale partij.
En als er van Centraal geen reactie komt lijkt het mij dat het hun aan de spreekwoordelijke **** zal roesten of ze uitgezonden worden, klinkt als, gelden opstrijken en klaar, wij doen iets wat we leuk vinden.
Misschien zoek ik verkeerd, maar waar zend Radio Centraal een TV gedeelte uit, lees iets over een kabelkrant en een webcam, maar echte TV uitzendingen hebben ze dan goed verstopt.
En ook op hun site staat niks over T-Mobile, alleen Ziggo en KPN zenden het uit op de radio kanalen, maar beeld kom ik daar ook niet tegen.
Update, lees nu dat de kabelkrant bij Ziggo te ontvangen is;
Radio Centraal is de lokale omroep van Weststellingwerf en is één van de oudste lokale omroepen in Nederland. Inclusief illegale voorgeschiedenis zenden we al uit vanaf februari 1981.
We zenden uit via 2 frequenties in de ether, 107.4 FM voor Noordwolde en omgeving en 105 FM voor Wolvega en omgeving.
Op kabel zijn we te ontvangen via de 104.1 FM en via de Ziggo digitale tv-ontvanger op radio kanaal 781.
Naast radio bieden wij ook een kabelkrant. Op onze kabelkrant vindt u lokaal nieuws, sportnieuws, uitgaanstips, info over de programmering en nog veel meer.
De kabelkrant is sinds juli 2012 digitaal te ontvangen via Ziggo digitaal op kanaal 41 in een groot deel van Friesland en op de Waddeneilanden. Heeft u (nog) geen digitale tv? Dan vindt u de kabelkrant op kanaal 7 van uw tv.
Als providers dan verplicht zijn om het uit te zenden was dit wel beschikbaar, maar volgens mij is alleen de regionale omroep uitzenden een verplichting en niet de lokale partij.
En als er van Centraal geen reactie komt lijkt het mij dat het hun aan de spreekwoordelijke **** zal roesten of ze uitgezonden worden, klinkt als, gelden opstrijken en klaar, wij doen iets wat we leuk vinden.
Op de website staan de zenders welke bekend zijn bij ons. Inmiddels zijn we bij nog meer providers wel zichtbaar, maar is dit nog niet aangepast op de website. Van T-mobile weten we nog niet op welk kanaal we zichtbaar zijn, omdat ze onze zender niet aanbieden, dus kunnen we dat ook niet communiceren op onze website.
Ik bedoel niet dat ik geen reactie krijg van Centraal. Ik bedoel dat we als omroep geen enkele reactie krijgen van T-Mobile.
Ik was altijd klant bij KPN en ging er vanuit dat we ook gewoon zichtbaar waren bij T-Mobile. Aangezien we daar voor betalen als omroep. In november 2021 ben ik klant bij T-Mobile en erachter dat de omroep niet in het zenderpakket zit. Ik probeer vanuit de omroep al vanaf november 2021 contact te krijgen met T-Mobile, maar krijgen geen enkele reactie. Als ik als klant bel, word ik verwezen naar de mail, maar daar krijg ik ook als klant geen reactie, net zoals dat ik namens de omroep geen reactie krijg.
De enige reactie die ik krijg vanuit T-Mobile is via hier.
De overeenkomst voor doorgifte van de zender is van oktober 2020. We betalen dus al vanaf oktober 2020 voor doorgifte van de zender, maar nu bijna anderhalf jaar later zijn we nog steeds niet te zien.
Laat dan de omroep contact opnemen met de contractspartij van die betaling. Als zij geld betalen zal er een afspraak zijn. Klanten op dit forum of moderators hebben daar geen inzicht in.
Er komt via die weg geen enkele reactie. Er is een contract van 2 jaar waar inmiddels al bijna 1,5 jaar voor wordt betaald. Vandaar dat ik het nu als klant probeer.
Begrijpelijk, maar dit is een 'zakelijk confilct'. Dat kun je niet via de consumenten klantenservice oplossen.
Laat dan de omroep contact opnemen met de contractspartij van die betaling. Als zij geld betalen zal er een afspraak zijn. Klanten op dit forum of moderators hebben daar geen inzicht in.
Er komt via die weg geen enkele reactie. Er is een contract van 2 jaar waar inmiddels al bijna 1,5 jaar voor wordt betaald. Vandaar dat ik het nu als klant probeer.
Begrijpelijk, maar dit is een 'zakelijk confilct'. Dat kun je niet via de consumenten klantenservice oplossen.
Ik ben van mening dat dit geen zakelijk conflict is. Ik ben gewoon klant van T-Mobile. Als consument klant. En ik wil gewoon de omroep van mij eigen gemeente kunnen bekijken via de TV dienst van T-Mobile
Dat ik daarnaast ook bij de omroep werk en daardoor wat achterliggende info heb betekend niet dat ik een zakelijk abonnement bij T-Mobile heb.
Nu begrijp ik 1 ding niet, nou ja wel meer niet.
Maar als zoals jij zegt dit verplicht moet worden doorgegeven, waarom de betreffende organisaties niet er op attenderen, als het echt verplicht is krijgt T-Mobile vanzelf een tik op de vingers.
Dit Oplossen als klant zijnde ga je nooit redden.
Laat dan de omroep contact opnemen met de contractspartij van die betaling. Als zij geld betalen zal er een afspraak zijn. Klanten op dit forum of moderators hebben daar geen inzicht in.
Er komt via die weg geen enkele reactie. Er is een contract van 2 jaar waar inmiddels al bijna 1,5 jaar voor wordt betaald. Vandaar dat ik het nu als klant probeer.
Dit is precies het zakelijke wat ik in mijn bijdrage bedoelde. De omroep heeft een zakelijke overeenkomst die volgens jou niet wordt nagekomen. Dan zal diegene die dat contract heeft afgesloten met zijn 'wederpartij' dit moeten opnemen. Als de omroep vind dat zij in haar recht staat en niet aan het contract wordt voldaan stop je toch met betalen?
Wat ik wel vreemd vind dat de omroep elke maand 500€ betaald aan T-Mobile, als dat echt zo is klopt er in de administratie m.i. ook het nodige niet, bovendien lijkt me 500€ per maand wel erg veel de meeste lokale omroepen kunnen dat niet eens ophoesten en zeker niet als ze ook de andere providers het zelfde moeten betalen.
Hi allemaal,
Een terechte vraag en deze is ook neergelegd bij onze specialisten, ook omdat wij graag zien dat dit wordt opgelost. Ik laat jullie graag weten wanneer er een update mogelijk is. We houden jullie op de hoogte!
@BeMu , Ik verwacht niet dat de omroep 500 euro aan T-Mobile betaald maar aan NLPO Mediahub/Redbee (https://www.redbeemedia.com/news/red-bee-media-levert-de-nieuwe-generatie-nlpo-mediahub/) die de doorgifte behoord te regelen, dus eigenlijk moet het een probleem zijn tussen de omroep en de mediahub en tussen de mediahub en de provider.