Beantwoord
Live tv via en Emby
Hey allen, ik lees steeds meer over IPTV integratie in Emby of Plex. Er worden hd tuners aangeraden om tv signaal om te zetten en deze te integreren. T MOB thuis heeft al iptv maar ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is dit te integreren in plex of Emby. Dit kan bv middels m3u lijsten.
Omdat ik het meerendeel al in Emby of plex zit zou live tv een perfecte aanvulling kunnen zijn en niet meer apart te hoeveel switchen tussen tv input en weer een andere gui
Ben heel benieuwd hoe of wat iemand hier al ervaring mee heeft?
Omdat ik het meerendeel al in Emby of plex zit zou live tv een perfecte aanvulling kunnen zijn en niet meer apart te hoeveel switchen tussen tv input en weer een andere gui
Ben heel benieuwd hoe of wat iemand hier al ervaring mee heeft?
Beste antwoord door tmoesel
IPTV waar jij denk ik op doelt is hoofdzakelijk het doorgeefluik en pakketverkoopmodel van internetproviders. Er wordt gebruik gemaakt van het Internet Protocol, maar primair nog eigenlijk eenrichtingsverkeer naar een 'kijkscherm'. Vooral ook bij T-Mobile is IPTV gescheiden van internet technisch gezien.
Als je doet https://www.google.com/search?q=emby+liberty+media+authenthication zie je wel dat er wat gaande is, maar een echte stap zou b.v. zijn als je de hoofdstream van een live Formule1 race via Emby kan bekijken. De vraag is hoeveel mensen dit wereldwijd willen, dus beperkt zijn tot 1 scherm terwijl juist liveTV als F1 race interessant wordt door allerhande andere zaken dan alleen maar 1 videostream. Liberty Media biedt geloof ik 28 kanalen, dat is al een TV systeem op zich en een webbrowser en het internet kan dat standaard zo aan, terwijl een TV of Emby daar niet echt voor gemaakt is. Maar misschien komt er een algemeen systeem voor het bekijken van (apart) betaalde internet TV streams, zodat kleinere organisaties dat makkelijk kunnen gebruiken en dan niet afhankelijk zijn van een allerhande mix en mengelmoes aan reclameuitingen van derden.
Als ik wat met Emby wil moet ik een account hebben, zie:
"
Emby is designed to help you manage your personal media library, such as home videos and photos. Please see our terms of use. The use of any Emby software constitutes acceptance of these terms.
"
Dan gaat het verder naar https://emby.media/terms.html
en bij punt 13 2de zin moet je dan zelf weer zoeken, maar ik zie toch vooral het 2de deel van de 1ste zin: "... your data is very important to Us."
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.