Beste Technici,
Wij zijn vanaf mei 2021 al aan het tobben met de kwaliteit van het beeldmateriaal. Deze is na het overgaan naar het nieuwe platform ver beneden peil. Het beeld is blokkerig, korrelig, de tv kan het beeld niet verwerken. Vooral bij snel bewegende beelden is het echt niet om aan te gluren. Als je een voetbalwedstrijd kijkt dan is alles onscherp en de bal een hele lange streep. maar ook lijkt het soms een tekenfilm.
as. Vrijdag komt er een monteur van Samsung langs om te kijken of het een defect is. Ik heb zelf hier mijn twijfels over omdat op andere platforms het beeld wel ok lijkt. Dus netflix, videoland lijken wel goed beeld te geven. Moet wel zeggen omdat het beeld bij tv slecht is je kritisch wordt. Maar voor alsnog is het ok op andere platforms.
Kwa netwerk lijkt het mij geen probleem. Ik heb een eigen router een Asus rt-ax88u. Deze haalt bekabeld 940mbit en over wifi 750mbit. Ping en jitter zijn goed. Kabels zijn cat6 en gecontroleerd op werking. De glasvezel aansluiting is gecontroleerd en schoongemaakt van stof en dergelijke. Maar ook is het tv signaal over wifi getest.
Tv type: Samsung Qled 65Q64RALXXN
Verbonden met Cat 6 Utp kabel
Afstandsbediening One Remote Control