Ik heb zowel thuis als bij familie veel problemen met zowel de TV box als TV Anywhere. Na verschillende gesprekken met de klantenservice zijn we nog geen steek verder gekomen.
Bij beide abonnementen kreeg ik eerst het advies om extenders te installeren, want “er mag geen eigen hardware zoals switches tussen de modem en de TV box of apparaat waar de TV app op draait zitten”.
Ik vind dat al een absurde eis, want bij wie thuis lukt het nog om alle hardware direct op de modem aan te sluiten?
Maar goed, extenders besteld en aangesloten. Nog steeds problemen! TV valt vaak uit op de box, waarbij alles herstart moet worden voor het weer werkt. En ook de app doet het echt niet beter.
Ik belde gisteren nog maar een keer voor mijn tante, een oude dame die weinig van techniek weet en gewoon tv wil kunnen kijken. Zij gebruikt een extender omdat ze geen kabel kan trekken van de modem naar de plek bij de TV in haar oude appartementje. Op zich is het internet retestabiel, maar toch problemen met de box.
En wat zegt de klantenservice doodleuk? Nee, er mag ook geen extender gebruikt worden, de box moet rechtstreeks op het modem aangesloten worden. Anders is er kans dat het niet werkt en kunnen we niks doen. Pardon? Eerst smeer je dus mensen zo’n irritante extender aan (die overigens in mijn huis een slechter signaal gaf dan de oude configuratie), en dan zeg je dat het daarmee ook niet werkt? En daarme is de kous af? Schaam je T-Mobile! Gewoon een simpel tv signaaltje en dat krijgen jullie niet op orde? Ik heb nu de hele TV dienst opgezegd voor mezelf. Helaas is dat voor mijn tante geen optie, maar voor ons is NLZiet en Discovery+ een prima, en goedkoper alternatief. Mijn vertrouwen in T-Mobile is in elk geval weg, en ik raad het iedereen af de TV dienst te gebruiken.