Skip to main content

Ik heb zowel thuis als bij familie veel problemen met zowel de TV box als TV Anywhere. Na verschillende gesprekken met de klantenservice zijn we nog geen steek verder gekomen.

Bij beide abonnementen kreeg ik eerst het advies om extenders te installeren, want “er mag geen eigen hardware zoals switches tussen de modem en de TV box of apparaat waar de TV app op draait zitten”.

Ik vind dat al een absurde eis, want bij wie thuis lukt het nog om alle hardware direct op de modem aan te sluiten? 

Maar goed, extenders besteld en aangesloten. Nog steeds problemen! TV  valt vaak uit op de box, waarbij alles herstart moet worden voor het weer werkt. En ook de app doet het echt niet beter.

Ik belde gisteren nog maar een keer voor mijn tante, een oude dame die weinig van techniek weet en gewoon tv wil kunnen kijken. Zij gebruikt een extender omdat ze geen kabel kan trekken van de modem naar de plek bij de TV in haar oude appartementje. Op zich is het internet retestabiel, maar toch problemen met de box.

En wat zegt de klantenservice doodleuk? Nee, er mag ook geen extender gebruikt worden, de box moet rechtstreeks op het modem aangesloten worden. Anders is er kans dat het niet werkt en kunnen we niks doen. Pardon? Eerst smeer je dus mensen zo’n irritante extender aan (die overigens in mijn huis een slechter signaal gaf dan de oude configuratie), en dan zeg je dat het daarmee ook niet werkt? En daarme is de kous af? Schaam je T-Mobile! Gewoon een simpel tv signaaltje en dat krijgen jullie niet op orde? Ik heb nu de hele TV dienst opgezegd voor mezelf. Helaas is dat voor mijn tante geen optie, maar voor ons is NLZiet en Discovery+ een prima, en goedkoper alternatief. Mijn vertrouwen in T-Mobile is in elk geval weg, en ik raad het iedereen af de TV dienst te gebruiken.

Hi @psinke, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Om wat opheldering te geven van wat de klantenservice verteld heeft: Ik snap dat ze een wifi punt aanbieden om verbindingsproblemen op te lossen, echter is wat collega twee zegt ook waar. Het is namelijk niet de gewenste installatie om via een wifi punt, de TV Box, bekabeld aan te sluiten. De beste verbinding is rechtstreeks op het modem. Nu lees ik dat dit niet mogelijk is. Ik had je graag geholpen om de verbinding te stabilizeren, nu lees ik dat je de tv hebt opgezegd. Nu kan ik, hopelijk, nog steeds voor je tante het een en ander gaan proberen. Hiervoor heb ik wel een aantal gegevens nodig, is het mogelijk dat je mij de volgende gegevens in een privébericht kan sturen? Dan kan ik kijken wat ik allemaal voor je kan betekenen! Wil je mij de postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer van je tante, in een privébericht, sturen? Dan kijk ik met je mee!


Reageer